Adelinde Cornelissen en Parzival staan buitenspel [video]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:07

De ruiter die echt nooit trekt, plukt of schopt moet nog geboren worden. Hester is een topper en ik denk dat het Ailill het goed bedoelt, maar Carl heeft niks aan een bokt-promotie, hij bewijst zich heus wel op de paardenrug.

Over Parzival wordt terecht gezegd dat hij knetter moeilijk is, hoe vaak heeft die niet omgedraaid gestaan in zijn leven. Adelinde verdient het allerhoogste respect voor wat zij met dit paard heeft bereikt, want het kwam niet vanzelf. Parzival en zij hadden prima afspraken over de rijderij, maar ze kreeg het bepaald niet cadeau en hij eiste haar volledige inzet. Het is ontzettend jammer dat hij de laatste tijd niet meer goed uit de verf kwam, ik had hem ook graag nog zien schitteren.

R12312

Re: Adelinde Cornelissen en Parzival staan buitenspel [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:10

Er zijn best wat filmpjes op youtube waar je Adelinde op jonge paarden kan zien rijden en daar kun je toch echt wel respect voor hebben hoe vriendelijk en netjes ze die voorstelt.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:20

@ janderegelaar, was niet alleen op jou hoor, net zo goed op Ailil. Dacht de middenweg te hebben :D

Vond het filmpje met Everdale eigenlijk nog best wel meevallen. Zo voor de eerste keer op zo'n paard is toch aftasten.

Wat Adelynde betreft hoop ik dat ze toch probeert nog hele goede resultaten te halen, dat is het enige wat ze kan doen denk ik om de bondscoach het tegendeel te bewijzen. Zo niet, nou ja pech, de besten moeten gewoon naar Rio.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:26

Mousmous schreef:
@ janderegelaar, was niet alleen op jou hoor, net zo goed op Ailil. Dacht de middenweg te hebben :D

Vond het filmpje met Everdale eigenlijk nog best wel meevallen. Zo voor de eerste keer op zo'n paard is toch aftasten.

Wat Adelynde betreft hoop ik dat ze toch probeert nog hele goede resultaten te halen, dat is het enige wat ze kan doen denk ik om de bondscoach het tegendeel te bewijzen. Zo niet, nou ja pech, de besten moeten gewoon naar Rio.

Dat filmpje van de HK is niet compleet. De ergste stukken zijn (begrijpelijk) eruit en in het echt ziet het er sowieso altijd anders uit dan op een filmpje.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:59

Ailill schreef:
xMercury schreef:
Heel jammer voor Adelinde en ik snap best dat ze zich even aan de kant gezet voelt, maar ja Parzival wordt inderdaad oud en er groeien nou eenmaal betere combinaties.

Kan iemand mij uitleggen waarom Carl zo'n onvriendelijke ruiter was op het HK dat het publiek er schande van sprak? Ik heb dat echt helemaal gemist geloof ik....
Ik denk niet dat iemand dit uit kan leggen, soms plaatsen mensen een bericht die nergens over gaat, enkel om iemand in een kwaad daglicht te stellen :)

Inderdaad.

Ailill schreef:
Adelinde heeft niet voor niets te bijnaam roeister van Nederland ;)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:16

Ik heb hem maar geblokkeerd, dan kan hij in ieder geval geen priveberichten meer sturen@lekkerrustig.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 16:54

Parzival is een heet en sensibel paard, een zenuwpees. Adelinde en Parzival zijn al heel lang een combinatie, Adelinde weet als geen ander hoe ze hem moet/kan rijden, maar dat is wel een kwestie van vertrouwen en kilometers maken. Daar heb ik respect voor +:)+

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 17:26

Daar gaat het toch niet om Electra63?
Ik denk dat iedereen respect heeft voor Adelinde en hoever ze Parzival heeft gekregen, want het schijnt echt een etterbak eerste klas te zijn geweest. (en nog is het geen gemakkelijke)

Maar dat ze nu niet mee gaat naar het EK en Rio, tja, een en een is twee.
Daarbij is Parzival al behoorlijk op leeftijd (en ja, Sali en Bonfire liepen ook op die leeftijd nog OS, maar die liepen nog top scores en we hadden destijds ook niet mega veel keus wie er mee kon/mocht).
Er zijn nu gewoon jongere, betere paarden die nog wat moeten groeien en ik kan begrijpen dat Ernes daarvoor gekozen heeft met het oog op de OS.

En wie weet valt het op het EK wel tegen, en komen ze toch nog in aanmerking voor de OS.
Feit is wel dat ze dan toch meer moeten starten, vormbehoud moeten tonen en naar de 80% moeten blijven rijden.

Hoe het in de media is gekomen, ik denk dat er een en ander wat vervormd is en dat Adelinde heus wel aanvoelde niet naar Rio te zullen gaan, maar wellicht toch een klein sprankje hoop had nog.

Laat ze maar gauw met Aquido beginnen, dat lijkt me een redelijke opvolger.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 18:07

different1 schreef:
Daar gaat het toch niet om Electra63?
Ik denk dat iedereen respect heeft voor Adelinde en hoever ze Parzival heeft gekregen, want het schijnt echt een etterbak eerste klas te zijn geweest. (en nog is het geen gemakkelijke)

Maar dat ze nu niet mee gaat naar het EK en Rio, tja, een en een is twee.
Daarbij is Parzival al behoorlijk op leeftijd (en ja, Sali en Bonfire liepen ook op die leeftijd nog OS, maar die liepen nog top scores en we hadden destijds ook niet mega veel keus wie er mee kon/mocht).
Er zijn nu gewoon jongere, betere paarden die nog wat moeten groeien en ik kan begrijpen dat Ernes daarvoor gekozen heeft met het oog op de OS.

En wie weet valt het op het EK wel tegen, en komen ze toch nog in aanmerking voor de OS.
Feit is wel dat ze dan toch meer moeten starten, vormbehoud moeten tonen en naar de 80% moeten blijven rijden.

Hoe het in de media is gekomen, ik denk dat er een en ander wat vervormd is en dat Adelinde heus wel aanvoelde niet naar Rio te zullen gaan, maar wellicht toch een klein sprankje hoop had nog.

Laat ze maar gauw met Aquido beginnen, dat lijkt me een redelijke opvolger.

Salinero liep in London iets meer dan 73% en dat red Adelinde op dit moment nog prima.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 18:14

Lees dan ook de rest van mijn bericht even... We hadden destijds niet zoveel keus als nu (als ik me nog goed herinner), iig niet qua jonge aanwas die nu ook al makkelijk die percentages halen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 18:44

janderegelaa schreef:
Ik heb hem maar geblokkeerd, dan kan hij in ieder geval geen priveberichten meer sturen@lekkerrustig.
Dat noemen ze actie reactie, ik ben zo beleefd geweest om te antwoorden op jouw pb, klein detail ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 18:47

@different
Ik reageerde op de discussie tussen Ailil en Janderegelaar. :D

Persoonlijk vind ik dat de bondscoach alleen had hoeven te zeggen, dat Adelinde nu niet geselecteerd is. Hij had niet zijn mening hoeven te geven over de toekomst en/of afscheid van Parzival. Dat is niet aan hem, naar mijn mening. Maar dat had ik al eerder gezegd :D

debbiew

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 13:20

Wat ik niet snap is dat er in andere sporten over het algemeen trots zijn op de topsporters, en natuurlijk heeft iedereen wel mindere punten, maar toch lijkt het iets typisch van de paardensport (dressuursport?) te zijn om mensen altijd af te kraken, altijd maar de negatieve punten te blijven opnoemen in een topic ondanks de talloze super prestaties die iemand heeft geleverd. En de discussie Carl - Adelinde (inclusief de manier waarop er tussen mensen hier gediscussieerd wordt) is hier ook niet echt op zijn plaats..

Jammer voor Adelinde dat het zo moet uitpakken. Ik ben er niet bijgeweest en weet natuurlijk niet precies wat er zich heeft afgespeeld, maar ik kan me goed voorstellen dat als je dit van te voren niet (duidelijk genoeg) van de bondscoach hebt gehoord het behoorlijk een tegenvaller kan zijn.. Ik hoop in ieder geval dat ze met Parzival nog een paar mooie wedstrijden kan meepakken, als het niet het EK en Rio meer wordten. En natuurlijk dat ze een nieuwe topper snel weer op niveau heeft om mee te kunnen draaien, ik ben namelijk enorm benieuwd hoe ze het daarmee gaat doen. :)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 13:42

In alle sporten zie je dit terug hoor. Niet alleen de paardensport.
Het nadeel voor dit niveau paardensport is, dat ze niet zoals bijvoorbeeld voetbal met heel veel zijn, dus de nadruk ligt op een kleinere groep.
Maar al dat gedoe rond doping in de wielersport en daarin ook valse beschuldigingen zijn ook aan de orde van de dag. Van die verhalen lusten de honden ook geen brood.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 14:06

En wat de winnaar van de laatste Tour de France allemaal te verduren heeft gehad is ook bepaald niet mis.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 14:36

Moderatoropmerking:
Het is opgevallen dat het discussiëren hier niet altijd even vriendelijk verloopt. Indien er meerdere mensen over een onderwerp praten, houdt het automatisch in dat er ook veel meningen zijn. Men hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn, maar respect hebben voor een ander zijn mening is dan wel het minste.

Tevens wil ik jullie erop wijzen dat dit topic over Adelinde en Parzival gaat. Uitweiden over andere combinaties is dus off topic, en erg lastig voor degene die willen lezen over het oorspronkelijke onderwerp. Hierbij dus tevens het verzoek om on topic te blijven.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 12:02

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 12:22

Idd, een leuk stukje

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 13:32