electra, een reiningscore is in punten, niet procenten
ik zeg, laten we ze allemaal succes wensen, en de scores op dit EK voor zich laten spreken.
Ik hoop van ganser harte dat Anky een goede score rijd en Nederland eindelijk eens een podiumplek krijgt bij de FEI (het helpt ook in dit geval dat Oostenrijk en België niet meedoen deze keer

).
en nog even antwoord van ruiters die qua scores op grote internationale wedstrijden dit jaar beter in het team zouden passen, maar die ervoor hebben gekozen, om verschillende redenen, zich niet te kwalificeren:
Open:
- Anne Grether (is net Europees Kampioen Limited Open geworden op het NRHA EK)
- Petra van Ede (is net Europees kampioen Intermediate Open geworden op het NRHA EK)
- Walter Bouwmeester
- Ruben van Dorp (zit in USA maar is nog steeds Nederlander)
- Jimmy van der Hoeven (zit in USA maar is nog steeds Nederlander)
Non Pro:
- Fenna Elzinga (heeft bedankt ivm zwangerschap)
- Lia Freriks
- Suzanne Scharroo
- Niels Dutij
- Leonoor de Bruin (heeft net de bronzen medaille op het EK NRHA gehaald in de Intermediate Non Pro)
en ik vergeet er vast nog een heleboel, excuus daarvoor, maar het is maar even een greep die top-of-my-mind zat om een voorbeeld te geven dat er echt wel genoeg ruiters zijn die goed presteren internationaal, op grote wedstrijden met veel druk, maar die om welke reden dan ook ervoor kiezen niet FEI te rijden maar liever NRHA starten.
Het zou fijn zijn als de FEI/KNHS/bondscoach zou kijken naar WAAROM deze ruiters hier niet voor kiezen, en naar hun argumenten te luisteren, en indien mogelijk, hier iets aan doen.
om er op die manier voor te zorgen dat we ooit eens een volledig team met toppers kunnen sturen, en echt kans maken op een podiumplek, ook als alle landen gewoon meedoen.