Anky van Grunsven opgenomen in EK reiningteam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 14:45

Kort samengevat, de goede westernruiters kiezen voor de grote wedstrijden en het geld. Er blijven er dan een paar over: die gaan voor de eer :D ;) .

Eigenlijk moeten de westernruiters heel blij zijn met Anky. Zonder Anky weinig of geen publiciteit hier in Nederland. Zoals ik het lees, staat de sport hier nog in haar kinderschoenen, dus ik zou zeggen: maak gebruik van de kennis van Anky wat betreft topsport bedrijven en een sport groot maken :D .
Dat heeft zij voor Nederland ook met de dressuur gedaan. ;)

Equisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 15:30

Goed gezegd QuarterH. (ben alleen bang dat we zo uren door kunnen praten maar dat de 'dressuurprikkers' het niet gaan vatten :+ )

Electra we zouden heel blij zijn met Anky als we zouden weten dat ze goed zou presteren (rond de 73 zou rijden ipv een 68) op het EK. Nu wordt er een Z-ruiter naar het EK gestuurd om daar te gaan starten in de Grand Prix. Da's nou niet direct goede publiciteit voor de sport hè.

Ik krijg het idee dat we niet geloofd worden. Dat wij westernruiters gewoon jaloers en afgunstig zijn en dat Anky wel een begenadigd reiningruiter moet zijn. Want ze is door de KNHS geselecteerd en ze is retegoed in dressuur dus dan kan het niet anders dat ze ook echt heel goed moet zijn in de reining. En dat ze een aanwinst is en goede promotie voor de Westernsport in NL om mee te nemen naar het EK ook al eindigt ze onderaan met een 68.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 15:34

Narobi schreef:
Goed gezegd QuarterH. (ben alleen bang dat we zo uren door kunnen praten maar dat de 'dressuurprikkers' het niet gaan vatten :+ )

Electra we zouden heel blij zijn met Anky als we zouden weten dat ze goed zou presteren (rond de 73 zou rijden ipv een 68) op het EK. Nu wordt er een Z-ruiter naar het EK gestuurd om daar te gaan starten in de Grand Prix. Da's nou niet direct goede publiciteit voor de sport hè.

Ik krijg het idee dat we niet geloofd worden. Dat wij westernruiters gewoon jaloers en afgunstig zijn en dat Anky wel een begenadigd reiningruiter moet zijn. Want ze is door de KNHS geselecteerd en ze is retegoed in dressuur dus dan kan het niet anders dat ze ook echt heel goed moet zijn in de reining. En dat ze een aanwinst is en goede promotie voor de Westernsport in NL om mee te nemen naar het EK ook al eindigt ze onderaan met een 68.

Maar laat dan iemand opstaan die wel meegaat,en die de scores wel halen kan anders is deze hele discussie toch lood om oud ijzer?

Equisa

Re: Anky van Grunsven opgenomen in EK reiningteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 15:37

Knollentuin, daar gaat het dus om. Dat bepaald de bondscoach en het is ons een raadsel waarom hij in hemelsnaam voor Anky heeft gekozen. (behalve dan geld en vriendjes met zijn vrouw Rieky die toevallig ook geselecteerd is)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 15:41

Nou ga daar dan je vraag stellen... Lijkt me meer opleveren dan hier suggereren dat er sprake is van vriendjes politiek.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 15:41

Is er bekend of er anderen benaderd zijn en die bedankt hebben? Zo ja is het verhaal duidelijk, zo nee blijft t gissen

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 15:44

Ryder schreef:
De 'cowboys'? Zou jij het prettig vinden om aangesproken te worden als 'dressuurmuts'? Nee? Nou dan laat je jouw beste kant ook niet echt zien he ;)

Het had je overigens niet misstaan als je de laatste pagina's even had gelezen. Daar gaven verschillende westernruiters een gedegen en genuanceerde uitleg.

Is misschien iets duidelijker maar dan nog, Anky haar niveau vergelijken met B dressuur; nog stééds denigrerend IMO.
En ik ben nog steeds benieuwd welke westernruiter dan wél Anky haar plaats had moeten hebben. Wie is er zo onfortuinlijk dat Anky met haar 'gebrek aan talent' maar de dikke portemonnee wordt voorgetrokken?
Op de vorige pagina zag ik eindelijk 2 namen genoemd worden, maar daar had 1 de kwalificatie niet van gereden?

ps: Je mag me dressuurmuts noemen, of Friese karrenknollenruiter, ik lig daar niet wakker van :)
Laatst bijgewerkt door Gulpje op 27-07-15 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 15:45

Narobi schreef:

Nee hoor, ik weet namelijk dat Anky geen godin in de westernsport is. Weten we allemaal. Echter willen anderen niet, zoals ik begrijp ivm de geldprijzen. Dan vind ik niet dat jullie een Anky die wel zichzelf beschikbaar stelt zo af mogen zeiken.

Verbeter de wereld, begin bij jezelf.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 15:53

Volgens mij geven alle westernruiters in dit topic aan respect te hebben voor Mw. van Grunsven (ik snap werkelijk niet waarom half Bokt het nodig vindt bekende ruiters bij hun voornaam te noemen, alsof ze samen hebben geknikkerd vroeger :+ ). Ze wordt nergens afgekraakt, er wordt hooguit netjes aangegeven dat haar niveau niet vergelijkbaar is met dat van de andere ruiters in het team. Dat is een feit.

Misschien is het wijs om deze non-discussie te stoppen en om ze gewoon veel succes te wensen :)

Equisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 15:55

Zeiken wij Anky af? Door te zeggen dat ze eigenlijk niet goed genoeg is om naar het EK te gaan? Daarmee zeiken we haar toch niet af? Iemand die niet meer rijd dan een 68 is niet goed genoeg voor een EK, of dat nou Anky is of Pietje Puk dat maakt niet uit.

De bondscoach had in dit geval beter de keuze kunnen maken om maar drie ruiters te selecteren als hij niet meer keus had. Kans om hoog te eindigen als team is er nu toch niet namelijk. Nu is het een beetje anti-reclame voor de NL westernsport, om iemand te sturen die ver onder niveau presteert. Daarom snappen wij zijn keuze niet en zijn we het er niet zo mee eens.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:04

Ach .... Zonder Anky was het hele EK waarschijnlijk amper bekend op Bokt :D .

Misschien is het een idee dat de welgestelde westernruiters de "arme" maar wel 72%-scoren ruiters sponsoren (met elkaar)?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:10

Net wat ik zeg, als Anky haar naam boven het bericht hadden gestaan had 99 procent het niet eens gelezen.

Reisereise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:12

Nog een laatste post alvorens mij op my usual business te storten:

De pijnpunten zitten vooral in het selectiebeleid en niet zo zeer in de mogelijkheden van ruiters en eigenaren. Wij zijn in de gelukkige positie om voldoende ruiters en eigenaren te hebben die hun paard zouden kunnen uitzenden voor dergelijke wedstrijden, maar om moverende redenen dat niet doen.

Ik bezit zelf paarden die op internationale wedstrijden hebben gepresteerd. Mijn keuze om niet voor de FEI te gaan is vrij simpel, de KNHS-eisen zijn ridicuul. De FEI heeft prachtige kwalificatie-eisen neergelegd, maar de KNHS heeft extra eisen hieraan toegevoegd voor Nederland. Daar komt nog bij de spanning met schijn van belangenverstrengeling.

Zolang de procedure zo schimmig verloopt, zal ik mijn paarden niet ter beschikking stellen aan de getalenteerde ruiters van Nederland. En daar ben ik niet de enige in.

Onder dankzegging van de vele reactie die ik naar aanleiding van mijn vorige reactie heb gehad, groet ik u.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:23

electra, een reiningscore is in punten, niet procenten ;-)

ik zeg, laten we ze allemaal succes wensen, en de scores op dit EK voor zich laten spreken.
Ik hoop van ganser harte dat Anky een goede score rijd en Nederland eindelijk eens een podiumplek krijgt bij de FEI (het helpt ook in dit geval dat Oostenrijk en België niet meedoen deze keer :-)).

en nog even antwoord van ruiters die qua scores op grote internationale wedstrijden dit jaar beter in het team zouden passen, maar die ervoor hebben gekozen, om verschillende redenen, zich niet te kwalificeren:

Open:
- Anne Grether (is net Europees Kampioen Limited Open geworden op het NRHA EK)
- Petra van Ede (is net Europees kampioen Intermediate Open geworden op het NRHA EK)
- Walter Bouwmeester
- Ruben van Dorp (zit in USA maar is nog steeds Nederlander)
- Jimmy van der Hoeven (zit in USA maar is nog steeds Nederlander)

Non Pro:
- Fenna Elzinga (heeft bedankt ivm zwangerschap)
- Lia Freriks
- Suzanne Scharroo
- Niels Dutij
- Leonoor de Bruin (heeft net de bronzen medaille op het EK NRHA gehaald in de Intermediate Non Pro)

en ik vergeet er vast nog een heleboel, excuus daarvoor, maar het is maar even een greep die top-of-my-mind zat om een voorbeeld te geven dat er echt wel genoeg ruiters zijn die goed presteren internationaal, op grote wedstrijden met veel druk, maar die om welke reden dan ook ervoor kiezen niet FEI te rijden maar liever NRHA starten.

Het zou fijn zijn als de FEI/KNHS/bondscoach zou kijken naar WAAROM deze ruiters hier niet voor kiezen, en naar hun argumenten te luisteren, en indien mogelijk, hier iets aan doen.
om er op die manier voor te zorgen dat we ooit eens een volledig team met toppers kunnen sturen, en echt kans maken op een podiumplek, ook als alle landen gewoon meedoen.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:28

Over het artikel, ik was ook verbaasd. Heb Anky een aantal keren op wedstrijden zien rijden, maar mijn hart gaat daar niet sneller van kloppen. En dan heb ik nog niet eens veel echte top NL ruiters gezien. Ik ga zo nu en dan een keertje naar een DRHA wedstrijd dus echt ervaren ben ik nog niet daarin.

Wat ik jammer vind is dat de western ruiters afgezeken worden omdat de Engelse ruiters op hun pik zijn getrapt omdat ze "denken" dat er een slecht woord over Anky wordt gesproken.
Ik zie een hele hoop nare posten voorbij komen van jawel; de Engelse ruiters waarvan 90% waarschijnlijk niet eens weet hoe een reining proef eruit hoort te zien, en denken een oordeel te kunnen geven over hoe iemand het doet in die wereld. En dat allemaal alleen maar omdat het Anky betreft, want zij doet het zoooo goed in de dressuur.

Reining is niet te vergelijken met dressuur. Fantastisch dat Anky zo goed is in dressuur, en leuk voor haar dat ze gekozen is door Dave. Hoort zij in dat team met de scores die ze rijdt? Nee dat denk ik niet.

Er wordt geen slecht woord gesproken over Anky.

Ik heb nog nooit, maar dan ook nooit een spoortje afgunst gezien en westernland. Maar als ik soms zie hoe verschrikkelijk lelijk de Engelse paardensport is in Nederland, kijk alleen al naar dit topic, dan ben ik blij dat mijn hart bij de Western ligt.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:31

Nu ik alles heb gelezen denk ik: Okey, anky hoort dus inderdaad niet thuis, aan de top van de reining.
Wel fijn dat ze die ervaring mag op doen...

Ik ben geen westernruiter, ook niet echt een dressuurruiter. Springen ook niet.
Ik ben een "Alles is wel prima" ruiter... (Wil vooral gewoon genieten met mijn paard. Lessen bij een goede instructeur, en de rest zal me roesten.)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:37

@QuarterH... leuk lijstje, maar je zegt het zelf: ze hebben er voor gekozen....

Als je een volwaardig team wilt sturen, zal de Western - groep zich moeten aanpassen aan de gestelde eisen van de KNHS of getalenteerde ruiters moeten de geldwedstrijden even laten schieten en kiezen voor t EK. En anders ...... accepteren dat een minder scorende ruiter afgevaardigd wordt naar het EK.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:37

quarterH schreef:
electra, een reiningscore is in punten, niet procenten ;-)

ik zeg, laten we ze allemaal succes wensen, en de scores op dit EK voor zich laten spreken.
Ik hoop van ganser harte dat Anky een goede score rijd en Nederland eindelijk eens een podiumplek krijgt bij de FEI (het helpt ook in dit geval dat Oostenrijk en België niet meedoen deze keer :-)).

en nog even antwoord van ruiters die qua scores op grote internationale wedstrijden dit jaar beter in het team zouden passen, maar die ervoor hebben gekozen, om verschillende redenen, zich niet te kwalificeren:

Open:
- Anne Grether (is net Europees Kampioen Limited Open geworden op het NRHA EK)
- Petra van Ede (is net Europees kampioen Intermediate Open geworden op het NRHA EK)
- Walter Bouwmeester
- Ruben van Dorp (zit in USA maar is nog steeds Nederlander)
- Jimmy van der Hoeven (zit in USA maar is nog steeds Nederlander)

Non Pro:
- Fenna Elzinga (heeft bedankt ivm zwangerschap)
- Lia Freriks
- Suzanne Scharroo
- Niels Dutij
- Leonoor de Bruin (heeft net de bronzen medaille op het EK NRHA gehaald in de Intermediate Non Pro)

en ik vergeet er vast nog een heleboel, excuus daarvoor, maar het is maar even een greep die top-of-my-mind zat om een voorbeeld te geven dat er echt wel genoeg ruiters zijn die goed presteren internationaal, op grote wedstrijden met veel druk, maar die om welke reden dan ook ervoor kiezen niet FEI te rijden maar liever NRHA starten.

Het zou fijn zijn als de FEI/KNHS/bondscoach zou kijken naar WAAROM deze ruiters hier niet voor kiezen, en naar hun argumenten te luisteren, en indien mogelijk, hier iets aan doen.
om er op die manier voor te zorgen dat we ooit eens een volledig team met toppers kunnen sturen, en echt kans maken op een podiumplek, ook als alle landen gewoon meedoen.

+:)+ Thanks QuarterH, éindelijk een concreet antwoord. Zoveel goede mensen en dan echt niemand die wil meedoen?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:40

Electra63 schreef:
@QuarterH... leuk lijstje, maar je zegt het zelf: ze hebben er voor gekozen....

Als je een volwaardig team wilt sturen, zal de Western - groep zich moeten aanpassen aan de gestelde eisen van de KNHS of getalenteerde ruiters moeten de geldwedstrijden even laten schieten en kiezen voor t EK. En anders ...... accepteren dat een minder scorende ruiter afgevaardigd wordt naar het EK.

Als je het bericht van QH goed gelezen had, dan had je hier misschien uit kunnen afleiden dat dit niet 'het' EK is. Dit is slechts 'een' EK. Dat van de FEI.
Het EK van de NRHA wordt vaak gezien als 'het' EK. En misschien kun je je er iets bij voorstellen dat meerdere EK's achter elkaar rijden soms helemaal niet handig is? Dat je dan keuzes moet maken?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:40

De reden dat mensen reageren is omdat een aantal engelse ruiters zo fanatiek reageren als ( ervaren) western ruiters gewoon hun nette mening geven. Er wordt met van alles gegooid, zonder dat deze engelse ruiters ooit maar een reining wedstrijd hebben gezien. Cowboys dit en dat...........ppfff sorry hoor, dan begrijp je er echt niks van.

Er reageren hier mensen die weten hoe het zit. Ik weet waarom enkelen niet mee willen, maar ga dat niet plaatsen, omdat je daarvoor mensen zwart moet maken. En ondanks een nette en correcte uitleg, lezen mensen maar de helft en komen er nog steeds loze opmerkingen.

Niet mee willen en niet mee kunnen zijn 2 verschillende dingen, maar soms komen ze wel samen.

Buiten dit is het al vaker gezegd, maar nog eens.......We hebben wel degelijk goede ruiters en paard!!! Als Bokt eens wat vaker uitslagen zou plaatsen, zouden de engelse ruiters dat misschien ook eens tegenkomen en niet zo laag denken over de western sport die nog geen topsport zou zijn??

Het is nog steeds hartstikke gezellig en ook een Anky loopt gewoon rond. Ze staat gewoon in de rij voor een patatje, of wat ze wil eten. En ze kijkt ook naar andere ruiters etc. Het zal voor haar best een andere wereld zijn en soms best moeilijk, maar niemand die haar het niet gunt. Iedereen die haar al jaren heeft zien showen, zal ook bevestigen dat ze zeker wel vooruit is gegaan.

Maar mensen moeten niet zonder enige kennis gaan zeuren hier dat zij het wel even doet, omdat ze ook en goede dressuur ruiter is of dat ze wel een goed paard heeft of genoeg geld. Ze moet er nog steeds rijden en als ze nooit 72+ rijdt, zal ze dat daar gewoon ook niet doen. Dat heeft niks te maken met beste stuurlui of het haar niet gunnen. Je ziet haar al jaren rijden en ze scoort gewoon nog niet die scores.

Dat anderen niet kunnen en of willen is hun pakkie aan. Maar ga niet zeggen dat we geen beter ruiters hebben. Mensen zijn ook afhankelijk van de regels, paarden en eigenaren, geld, tijd etc.

Mensen mogen blij zijn dat mensen investeren in goede paarden en die aan goede trainers/ruiters gunnen om te showen. Sponsors zijn schaars. Trainers hebben ook nog inkomsten nodig van lessen, trainingspaarden en clinics.

KNHS kiest nou eenmaal Rieky en Dave. Zij mochten laatst ook de bodem testen met Jurgen Pouls en Olivier vd Berg, die tijdelijk gelegd was in Ermelo. En nee, niet iedereen is vriendjes met elkaar in de western wereld, dus je krijgt altijd voor en tegenstanders. Als KNHS naar hun luistert krijg je altijd mensen die zich gepasseerd voelen, omdat zij ook wat voor de sport ( willen ) betekenen, maar het niet eens zijn met de gekozen manieren en richting.
Dat is lastig, maar dat doet niks af aan een mooie sport waar mensen gewoon met veel liefde hard werken om het goed te promoten en dit dan een doorn in de oog kan zijn van enkelen, die graag hadden willen laten zien dat Nederland veel beter kan! Daar zijn mensen ook geheel vrij in.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:50

Ik kan nergens lezen dat er iemand zegt dat Anky wel even die 72 rijdt, alleen dat je moet roeien met de riemen die je hebt en dat er dan best wat erkentelijkheid kan richting de amazone die WEL de moeite neemt om dat EK te gaan rijden.

In de dressuur weten we ook dat vierde ruiter Patrick van der Meer geen 80% gaat rijden, maar hey, de luxe die we hebben gehad van Anky en Adelinde en Edward en HP en Imke en.... Nog een hele lijst, is voorbij. Geen reden om Patrick af te schieten omdat hij iig een poging gaat wagen. Gewoon maar hopen op het beste.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 17:17

Citaat:
De reden dat mensen reageren is omdat een aantal engelse ruiters zo fanatiek reageren als ( ervaren) western ruiters gewoon hun nette mening geven. Er wordt met van alles gegooid, zonder dat deze engelse ruiters ooit maar een reining wedstrijd hebben gezien. Cowboys dit en dat...........ppfff sorry hoor, dan begrijp je er echt niks van.

Dat is een beetje een sneue aanname. Mijn tak van sport is het niet, maar ik heb zeer zeker wel eens een reiningwedstrijd gezien. Vond het overigens ook best leuk.
Ik begreep persoonlijk niet dat er wordt gejammerd en geklaagd over die 'middelmatige' Anky maar het duurde pagina's voor er eens een reactie kwam van potentieel betere deelnemers. En van ál die mensen wil er dus niemand meedoen. :=

Citaat:
Er reageren hier mensen die weten hoe het zit. Ik weet waarom enkelen niet mee willen, maar ga dat niet plaatsen, omdat je daarvoor mensen zwart moet maken. En ondanks een nette en correcte uitleg, lezen mensen maar de helft en komen er nog steeds loze opmerkingen.

Zeg dan gewoon niks, dit is nou een mooi voorbeeld van roeptoeteren :)

Citaat:
Buiten dit is het al vaker gezegd, maar nog eens.......We hebben wel degelijk goede ruiters en paard!!! Als Bokt eens wat vaker uitslagen zou plaatsen, zouden de engelse ruiters dat misschien ook eens tegenkomen en niet zo laag denken over de western sport die nog geen topsport zou zijn??

Is dat nu je echte probleem, hoe mensen over jouw favoriete sport denken? Als ik even voor mezelf mag spreken, ik denk helemaal niet laag over de westernsport. De reden dat ik hier reageerde was vanwege de comments, niet vanwege de sport zelf. En ik maak eigenlijk een beetje uit de comments op dat de westernmensen zélf twijfelen over het niveau van hun sport. Sorry, ik bedoel de cowboys ;)

Citaat:
Het is nog steeds hartstikke gezellig en ook een Anky loopt gewoon rond. Ze staat gewoon in de rij voor een patatje, of wat ze wil eten. En ze kijkt ook naar andere ruiters etc. Het zal voor haar best een andere wereld zijn en soms best moeilijk, maar niemand die haar het niet gunt. Iedereen die haar al jaren heeft zien showen, zal ook bevestigen dat ze zeker wel vooruit is gegaan.

+:)+

Citaat:
Maar mensen moeten niet zonder enige kennis gaan zeuren hier dat zij het wel even doet, omdat ze ook en goede dressuur ruiter is of dat ze wel een goed paard heeft of genoeg geld. Ze moet er nog steeds rijden en als ze nooit 72+ rijdt, zal ze dat daar gewoon ook niet doen. Dat heeft niks te maken met beste stuurlui of het haar niet gunnen. Je ziet haar al jaren rijden en ze scoort gewoon nog niet die scores.

Dat anderen niet kunnen en of willen is hun pakkie aan. Maar ga niet zeggen dat we geen beter ruiters hebben. Mensen zijn ook afhankelijk van de regels, paarden en eigenaren, geld, tijd etc.
Mensen mogen blij zijn dat mensen investeren in goede paarden en die aan goede trainers/ruiters gunnen om te showen. Sponsors zijn schaars. Trainers hebben ook nog inkomsten nodig van lessen, trainingspaarden en clinics.

Wie zegt dan dat we geen goede ruiters hebben, pas in één van de laatste reacties kwam er eindelijk iemand met een lijstje namen, voor die tijd was het 9 pagina's met voornamelijk geklaag. En wie zegt dat Anky niet kei- en keihard haar best doet? Voor zover ik haar 'ken' is ze een waar sportmens en doet ze heel hard haar best om goed en toegewijd te zijn in wat ze doet.
De laatste alinea; dat geldt voor elke tak natuurlijk.

Citaat:
KNHS kiest nou eenmaal Rieky en Dave. Zij mochten laatst ook de bodem testen met Jurgen Pouls en Olivier vd Berg, die tijdelijk gelegd was in Ermelo. En nee, niet iedereen is vriendjes met elkaar in de western wereld, dus je krijgt altijd voor en tegenstanders. Als KNHS naar hun luistert krijg je altijd mensen die zich gepasseerd voelen, omdat zij ook wat voor de sport ( willen ) betekenen, maar het niet eens zijn met de gekozen manieren en richting.
Dat is lastig, maar dat doet niks af aan een mooie sport waar mensen gewoon met veel liefde hard werken om het goed te promoten en dit dan een doorn in de oog kan zijn van enkelen, die graag hadden willen laten zien dat Nederland veel beter kan! Daar zijn mensen ook geheel vrij in.

Als het die mensen zo'n doorn in het oog is moeten ze er iets aan doen. Dooddoener!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:53

Electra63 schreef:
Kort samengevat, de goede westernruiters kiezen voor de grote wedstrijden en het geld. Er blijven er dan een paar over: die gaan voor de eer :D ;) .

Eigenlijk moeten de westernruiters heel blij zijn met Anky. Zonder Anky weinig of geen publiciteit hier in Nederland. Zoals ik het lees, staat de sport hier nog in haar kinderschoenen, dus ik zou zeggen: maak gebruik van de kennis van Anky wat betreft topsport bedrijven en een sport groot maken :D .
Dat heeft zij voor Nederland ook met de dressuur gedaan. ;)

Dit.

Ik kan me trouwens echt niet voorstellen dat het niveau wat Anky rijdt vergelijkbaar is met een B-proef en dat ze daar dan ook nog matig scoort? Of duid die score het niveau aan?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:01

zolang de serieuse reiners hier op Bokt door sneue gevalletjes nog steeds ,,Cowboy,, worden genoemd heeft fatsoenlijke uitleg toch geen enkele nut...

Equisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:12

Het begint een beetje een hele flauwe bedoening te worden zeg. De western tegen de engelse ruiters.
De engelse ruiters voelen zich aangevallen omdat de westernruiters zeggen dat (hun) Anky niet op een reining EK thuishoort. Hoe goed de westernruiters ook hun best doen om het uit te leggen, dat heeft geen enkele zin want de engelse ruiters doen niet de minste moeite om het echt te begrijpen.

En Urielle, het grote verschil is dat Patrick ook een Grand Prix ruiter is en geen Z-ruiter. Want Anky is een 'Z-ruiter' (qua reining niveau, B-proef is een beetje overdreven gezegd) in vergelijking met de andere 3 die wel op 'Grand Prix (reining) niveau' rijden. Zo groot is dat verschil. Dit is overigens al verschillende keren uitgelegd in andere posts.
Ik geloof niet dat de dressuur bondscoach het in zijn hoofd zou halen om een Z-ruiter naar een EK te sturen. Daarom zeg ik, stuur dan gewoon 3 ruiters ipv 4 als de 4e geen toegevoegde waarde is. En nogmaals, het is hartstikke leuk voor Anky, maar het is wel een beetje voor spek en bonen dat ze meegaat. (of voor de hobby, zoals ze zelf zegt)

En inderdaad, het NRHA EK is net verreden waar onze Nederlandse ruiters heel goed gepresteerd hebben.