Dressuurforum KNHS: Nieuw dressuurproevenboekje in 2016

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 10:41

Lithya schreef:
Starbreeze schreef:
En dat onzinnige verplichte abonnement op PenS mag van mij ook verdwijnen. Het kost onderhand 200,- om te mógen starten en dan heb je nog geen wedstrijd gereden.

P&S wordt gebruikt om de veranderde regels kenbaar te maken. Het staat dan zwart op wit. Zou dit niet worden gedaan, zou je als ruiter kunnen zeggen niet op de hoogte te zijn van de nieuwe regel. Neemt niet weg dat de kosten erg hoog zijn voor voornamelijk een flut blaadje.

Dat blad is niet alleen informatief

De belangrijkste reden voor het blad is de inkomsten die het blad binnen brengt
En dan niet dat gene wat wij betalen maar wel de adverteerders
Die brengen meer geld binnen dan de kosten van het blad.
Dus is gewoon een hele goede bron van inkomsten

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 10:44

Ik vind dat er best een maximum startgeld mag komen voor wedstrijden met gebruiksartikelen als prijzen. Vooral als die enkel bestaan uit een liksteen, zweepte, hooinet en halster.

Er is hier in de omgeving een organisatie, die hiervoor 10 euro per proef vraagt. Sorry, maar dan moeten je gebruiksartikelen er eigenlijk ook naar zijn.
Ze hadden op het eind van de dag enkel nog halsters, die in de aanbieding waren 3 voor 10 euro bij Divoza.
En daar betaalde de Z zelfs 12 euro voor.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 10:46

Tja.. en zelfs dat regelt de KNHS... door de wedstrijdtarievenlijst... die geeft gewoon aan dat je als vereniging tussen de 12,50 en 15 euro inschrijfgeld vraagt en dan is eerste prijs 5x inschrijfgeld...
Die tarieven verhogen ze ook elk jaar... en dus elk jaar wordt wedstrijd rijden duurder.

Dat regelt de KNHS dus ook...maar de grens is nu dus €12,50... en niet meer €10,- zoals paar jaar terug.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 10:47

ponyparadijs schreef:

Klopt, maar iedereen verplichten het blad af te nemen vind ik onzin.
Ik ken families waarbij 3 mensen rijden, die allen op een ander adres wonen en verplicht zijn hem 3 keer af te nemen, omdat dan het 2e en 3e gezinslid idee niet meer geldt.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 10:48

Evelijn schreef:
Tja.. en zelfs dat regelt de KNHS... door de wedstrijdtarievenlijst... die geeft gewoon aan dat je als vereniging tussen de 12,50 en 15 euro inschrijfgeld vraagt en dan is eerste prijs 5x inschrijfgeld...
Die tarieven verhogen ze ook elk jaar... en dus elk jaar wordt wedstrijd rijden duurder.

Dat regelt de KNHS dus ook...maar de grens is nu dus €12,50... en niet meer €10,- zoals paar jaar terug.

Klopt, daarom ging deze vereniging op 12 euro zitten en hoeft dan niet meer te geven dan een halster.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 10:52

Tendance schreef:
Dit kan toch ook zoals juryleden het krijgen, gewoon via de mail?
Of gewoon verplichten de reglementen via de site in de gaten te houden.....
Plus dat meer dan de helft het blad niet goed leest.
Dat merk je wel aan het aantal mensen, die hier niet wisten/weten dat en hoe ze het forum uit hun regio konden benaderen over de huidige proeven.

Aan de andere kant, wat zal de KNHS nu verdienen aan het maandblad? Ik denk eerder dat ze er eerder op kunnen besparen.

Paard en Sport kost dit jaar €32,75
Hiervoor krijg je dus 12 keer een blad, dat is €2,72 per keer...
Wanneer is de P&S veranderd? Is dat niet ongeveer twee jaar geleden? Het blad heeft nu in ieder geval meer inhoud, er staat ook nog steeds reclame in. Maar ik vind persoonlijk dat er maar weinig stukken echt redactioneel te noemen zijn. Het is niet de paardenkrant extra, om maar een vergelijk te noemen.
Maar de tijd die er in gestoken wordt om dat blad te maken, de mankracht.

We hebben in 2014 ruim 37.000 startkaarthoudende combinaties, dat betekent niet dat er ook 37.000 keer een P&S wordt gedrukt, er hoeft maar één per gezin te worden verzonden. En als je toevallig drie paarden start, hoef je ook maar één keer af te nemen.

Wat kost het om zo'n maandblad te laten drukken? Ik denk dat het zeker meer dan een euro per stuk kost. Even een snelle berekening gemaakt op een drukwerk site. Nou, met lange levering zeker niet goedkoop. Maar de KNHS heeft wel een erg snelle levering als ik zie hoe recent het nieuws is dat er in staat.

Kunnen ze beter bij nieuwe reglementen een klein papieren boekje laten drukken. Lijkt me een stuk goedkoper. Want het onderhouden van reclamepartners is ook behoorlijk tijdrovend.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 10:53

Tendance schreef:
ponyparadijs schreef:

Klopt, maar iedereen verplichten het blad af te nemen vind ik onzin.
Ik ken families waarbij 3 mensen rijden, die allen op een ander adres wonen en verplicht zijn hem 3 keer af te nemen, omdat dan het 2e en 3e gezinslid idee niet meer geldt.

Maar juist door het verplicht maken van het blad is het voor de adverteerders interessant
Want het blad heeft een behoorlijke oplage.
En aan de hand van die oplage betaald de adverteerder
Als het dus een vrijwillig iets wordt gaan ze heel veel oplage mis lopen
En wordt het voor adverteerders dus minder interessant

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 10:54

Tendance schreef:
Evelijn schreef:

Klopt, daarom ging deze vereniging op 12 euro zitten en hoeft dan niet meer te geven dan een halster.

Moet eigenlijk gewoon standaard zijn, boven de 10 euro per proef moet de eerste prijs minimaal 3 keer het inschrijfgeld zijn. In plaats van die 5 keer wat coulance toepassen, waardoor een wedstrijdorganisatie het wat eenvoudiger krijgt.

Carlijn101

Re: Dressuurforum KNHS: Nieuw dressuurproevenboekje in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 11:10

Prijzengeld ten opzichte van startgeld vind ik we een goede om op te nemen.

Maar hierin mag wel rekening gehouden worden met de locatie. Rij je op een grasland, is dit natuurlijk ook voordeliger om te huren dan een mooie Agterbergbodem voor je wedstrijd. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat verenigingen er anders verlies op rijden.

Ik rij zelf graag op de fijnere locatie met fijne bodems. Ik ben bereid hier meer voor te betalen, ook al zijn de te winnen prijzen simpele gebruiksartikelen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 11:14

renee16 schreef:

Maar hierin mag wel rekening gehouden worden met de locatie. Rij je op een grasland, is dit natuurlijk ook voordeliger om te huren dan een mooie Agterbergbodem voor je wedstrijd. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat verenigingen er anders verlies op rijden.

Ik rij zelf graag op de fijnere locatie met fijne bodems. Ik ben bereid hier meer voor te betalen, ook al zijn de te winnen prijzen simpele gebruiksartikelen.

En dat is de keuze aan de vereniging. Ik vind niet dat er rekening gehouden hoeft te worden met de bodem.
Organisatie kiest daar toch zelf voor.
Plus op zo'n bodem kun je veel vaker iets organiseren, dan op een grasland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 11:17

Lithya schreef:
vonneke schreef:
'Schrappen verplicht starten 1e proef
In de huidige reglementen is vermeld dat als er 2 proeven worden uitgeschreven per wedstrijddag,
dient t/m de klasse ZZ-Licht de 1e proef van de maand verplicht te worden gereden. Het is niet
toegestaan uitsluitend de 2e proef te rijden, zonder gestart te zijn in de 1e proef, of 2x de eerste proef
te rijden. Om de sport makkelijker en toegankelijker te maken voor zowel deelnemers als organisaties
stelt het forum voor deze regel te schrappen.'

Zo lees ik het wel. Maar misschien keeslees ik het verkeerd.

Jij ala ruiter zou mogen zeggen: ik sla de 1e proef over. Dit kan de organisatie niet doen. Dit is dat verhaal van als travers niet goed lukt en het zit wel in de 1e proef en niet in de 2e rij ik alleen de 2e proef waar eerder discussie over was.

Tja tenzij ze het weer terug laten komen dat zowel SB als travers in de M2 komt dan is dat probleem met de 2e proef ook over...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 11:18

Seltje schreef:
Mij houdt toch ook vooral de kosten tegen. Ik heb een eigen paard-trailer-auto. Maar werk zeer veel in het weekend dus kan amper 8 x per jaar starten. Als je dan zo'n dure startpas betaalt is dat veel geld... sport toegankelijker zouden ze de kosten mogen drukken en meer avondwedstrijden mogen organiseren.

Hmm dat ligt aan de regio.. Hier is elke week 3 x een avondwedstrijd.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 11:22

Tendance schreef:
renee16 schreef:

En dat is de keuze aan de vereniging. Ik vind niet dat er rekening gehouden hoeft te worden met de bodem.
Voor wedstrijden op gras ga ik echt geen €12,50 betalen. Dan vind ik €10 al te veel eigenlijk, al helemaal bij die locaties waar het meer molshoop dan gras is. Bij ons win je met dat inschrijfgeld "gebruiksartikelen" of 15 euro, dus daar hoef je het niet voor te doen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 11:24

Hier is het meestal max 10 euro. Maar wij hebben in onze kring ook nog een ander systeem dan koop je een kringkaart voor ik dacht 25 euro en dan kan meedoen met alle kringwedstrijden (7 outdoor en 6 indoor) gratis starten zowel dressuur als springen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 11:26

Bij ons was met de vorige kring bij pony's de afspraak 6 euro per proef. Sommige maakten er 7 euro van, maar waarom dat zoveel goedkoper kan dan bij de paarden snap ik niet. Die ponywedstrijden zijn nog meer werk om te organiseren ook met al die verschillende categorieën.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 11:35

Nies_ schreef:
Bij ons was met de vorige kring bij pony's de afspraak 6 euro per proef. Sommige maakten er 7 euro van, maar waarom dat zoveel goedkoper kan dan bij de paarden snap ik niet. Die ponywedstrijden zijn nog meer werk om te organiseren ook met al die verschillende categorieën.

Opvallend is dat er hier meer gecombineerde concoursen worden gehouden. Zowel open voor pony's als paarden, om het maar vol te krijgen heb ik het idee...

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 11:36

Tendance schreef:
renee16 schreef:

En hoe zie je dat dan met vereniging die geen eigen locatie hebben?
Wij hebben bijvoorbeeld meer kosten aan een wedstrijd als onze gastheer vereniging waar we de acommodatie van huren.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 11:46

PP, die gastheer organisatie zal vast ook hypotheek betalen of kosten hebben aan onderhoud ;)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 11:51

Yvank_ schreef:
Lithya schreef:
Jij als ruiter zou mogen zeggen: ik sla de 1e proef over. Dit kan de organisatie niet doen. Dit is dat verhaal van als travers niet goed lukt en het zit wel in de 1e proef en niet in de 2e rij ik alleen de 2e proef waar eerder discussie over was.

Tja tenzij ze het weer terug laten komen dat zowel SB als travers in de M2 komt dan is dat probleem met de 2e proef ook over...

Mag van mij. Zie het probleem niet. Of je beheerst het niveau, of je oefent nog wat langer thuis door.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 12:00

Ik vind prijzengeld en gebruiksartikelen totaal oninteressant. Laatst wedstrijd gereden, inschrijfgeld 11,= en voor de 1e prijs kreeg ik 12,= terug. Maar wel toplocatie, top organisatie. Dat vind ik veel belangrijker. Heb liever dat het organiseren voor de verenigingen/locaties met een goed terrein, flink lucratief blijft en dus de moeite waard om regelmatig iets te organiseren, als dat ze het verdiende geld in prijzen moeten steken en dan op een gegeven moment denken...laat maar.

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 12:05

hier is het inschrijfgeld vaak 12,5 euro per proef.
Vind dit toch wel veel geworden eigenlijk.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 12:09

Ik vind ook dat het inschrijfgeld naar beneden moet. Hier krijg je als je 1e wordt alleen je inschrijfgeld terug en bij 2e €2,- minder. In de vorm van bonnen om gratis te starten. Mag dat dan wel?

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 12:15

listiglistje schreef:
Tendance schreef:
Ik zou persoonlijk niet de sporen afschaffen, maar wel de lengte ervan.

en het type, wellicht alleen de impuls spoor toestaan in de lagere klassen? en max 1.5 cm

Dat vind ik nu eens een belachelijk idee. Jullie zijn vast geen 185 m met hele lange benen die start met kleine paarden. Ik kan je vertellen dan wil je graag een lange spoor. Ik geef been met mijn kuit maar no way dat ik zonder mijn been erg op te trekken mijn hak in de buurt van de buik van 1 van mijn paarden komt. Nee voor mij geen korte sporen. Dat rijd gewoon heel oncomfortabel, daarbij snap ik het probleem niet van de zweep. Paard moet gewoon op je been zijn en niet op de zweep.

Het ging ook ergens over halsstrekken. Op zich niet zo'n slecht plan om dat door te trekken. Maar dan moet de jury wel kijken naar de mate waarin een paard kan strekken zonder dat die op de kop gaat. Laat het los van neus op de knie. Ik zie mijn (4-kant) neerwaarts gebouwde springgefokte paarden al halsstrekken waarbij die gigantisch op de kop moeten gaan om te strekken tot kniehoogte in het m/z en daarna een verzamelde oefening moeten doen. Nee bedankt dat moet je dan eerst helemaal weer op het achterbeen zetten voordat er weer wat mee te beginnen valt

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 12:17

Bonny_CT schreef:
Ik vind ook dat het inschrijfgeld naar beneden moet. Hier krijg je als je 1e wordt alleen je inschrijfgeld terug en bij 2e €2,- minder. In de vorm van bonnen om gratis te starten. Mag dat dan wel?
Tot €12,50 per proef hoeven ze helemaal niks te geven.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 12:18

Nibbit schreef:
PP, die gastheer organisatie zal vast ook hypotheek betalen of kosten hebben aan onderhoud ;)

Uiteraard hebben die ook kosten.
Maar die hebben bijvoorbeeld ook subsidie vanuit de gemeente waardoor onderhoud bekostigd kan worden.
Hypotheek hebben ze niet meer.

Alles bij elkaar zijn onze wedstrijden dus duurder in kosten voor ons als vereniging dan de gastheer organisatie.