Listiglistje, weer zo'n dooddoener

Omdat de top het doet betekent het niet automatisch dat het goed is hoor. Er zijn zoveel 'tops' in allerlei takken van sport en business waar héél veel dingen gebeuren die eigenlijk niet goed zijn. Dat soort dingen trekt de top nou eenmaal aan. Of andersom... Hoe je het ook wil zien. Het gaat om geld, hele grote bedragen in dit geval en dan gaan mensen dingen soms anders doen. Misschien zou ik het in die positie ook wel doen, geen idee. Al met al vind ik het gewoon jammer. Jammer ook dat het goedgekeurd wordt door zoveel paarden mensen. Wellicht dat ik me in die goedkeuring zou kunnen vinden met wat inhoudelijke argumenten van jullie?
Vergeet ook niet dat dit als voorbeeld dient voor nieuwe en jonge ruiters. Vind je het gek dat zoveel instructeurs en instructrices verkeerd les geven? Serieus, hier hoor ik instructrices zo les geven waarin ze aanmoedigen om je paard gewoon in de krul te trekken. Over de rug? Nooit van gehoord. Waar zal dat allemaal vandaan komen?
Eerder dacht ik er niet zo veel over na, maar nu weet ik het wel

Vervelende bijkomstigheid.
Een jury is geen oppermacht of alwetende o.i.d. hoor. Denk aan de jury's bij de Tennessee Walking Horse shows. Een heftiger verhaal, maar volgens mij wel het zelfde idee. Hoe meer spektakel en show, hoe beter. Ook dat begon ooit 'normaal' en is uit de hand gelopen. Ten koste van de paarden. Zou me niet verbazen als die paarden ook gewoon heel oud worden.
Niemand denkt het hier ook beter te kunnen volgens mij, ik niet iig

Het is puur een kritische kijk op een situatie. Topwielrenners met doping vinden we ook niet OK toch? Toch gebeurde het veel in de
top. En mensen die dat afkeuren vonden niet dat ze beter konden wielrennen dan die topwielrenners. Die opmerking slaat niet echt ergens op

Net als kritiek op de Minister President, met hem zijn we het ook niet altijd eens toch? Betekent dat dat wij vinden dat we het beter kunnen? Of als we dat niet kunnen, mogen we dan niks meer zeggen?

Voorbeeld: Ik ben het eigenlijk oneens met die hele Griekenland support situatie maar ik mag er niks van zeggen want ik kan het niet beter dan die mensen aan de top die dat allemaal beslissen.
Ik zeg helemaal niet hoe Rath iets zou moeten doen. Ik heb geen enkel commentaar geleverd op zijn rijkunsten. Ik vind het hartstikke knap! Maar persoonlijk ben ik gewoon geen fan van de trainingsmethode, de warming-up, de streng ogende hand, de onnatuurlijke gangen (mensen hebben al meerdere malen hier uitgelegd waarom) en vervolgens de in mijn ogen hypocriete reacties van bokkers er op (ook al eerder uitgelegd). That's it

En nu hou ik er over op. Zit mijn nachtrust te verspillen aan een topic

Ik ben benieuwd naar verdere reacties. Probeer het iig netjes te houden en niet persoonlijk. Dat geeft altijd een soort van onmacht aan...