Politiepaard botst op bus bij Haagse rellen [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Politiepaard botst op bus bij Haagse rellen [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 20:56

Ik heb in de zorg gewerkt met zwaar dementerende mensen. Dus mensen met zwaar gedragsproblemen. Die moest ik ooit verschonen maar ze werkte niet mee. We hebben haar dus met 4 man vast moeten houden omdat het anders niet ging.
Hiermee wil ik zeggen dat het wel degelijk mogelijk geweest moet zijn om meneer met 5 man tegen te moeten houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 20:59

Weetje waar ik gewoon niet bij kan.....Kijk, je kan best kwaad zijn op de politie dat ze iemand zo de dood ingejaagd hebben en dat vind ik ook meer dan terecht dat je daar kwaad en gefrustreerd van wordt, maar moet je dan met zijn allen iemand anders zijn eigendommen kapot gaan maken en gaan plunderen? waarom?? -O-

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 21:54

De hele politie opleiding is een slap aftreksel van wat het ooit was en dan krijg je wantoestanden...dan worden er op allerlei fronten ervaringsfouten gemaakt....

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 21:54

Ik snap ook niet dat: door vijf agenten erboven op.

Je ziet duidelijk dat de agenten elk hun taak hebben. De achterste houdt de benen vast. In het middel heeft eentje zijn middel tegen de grond. Een heeft het hoofd vast en twee andere proberen de handen onder zijn buik vandaan te pakken. Je hoort ze ook zeggen: op je rug, op je rug en dat klinkt niet heel gestrest. Het is zeker geen hele bizarre aanhouding om te zien vind ik. Als je een beetje kijkt dan hé, ipv te zien wat je wilt zien. ;)

Dat hij uiteindelijk toch zo lang heeft gelegen dat hij verstikt is is gruwelijk, maar ik zie alleen maar verliezers hier. Zag via een vriendin op Facebook ene goed stuk en kijken of ik het hier kan plaatsen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 22:01

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 22:40

@tcm62: heeft niets met de opleiding te maken! Het echte politiewerk leer je pas op straat. Je hebt het nmelijk zelf over ervringsfouten en waar doe je ervaring op? Juist, op straat. Je kan niet op elke casus oefenen. Zelfs na 10 jaar krijg k nog wel eens meldingen die ik nog nooit heb meegemaakt.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 22:56

LiesxAnne schreef:
@tcm62: heeft niets met de opleiding te maken! Het echte politiewerk leer je pas op straat. Je hebt het nmelijk zelf over ervringsfouten en waar doe je ervaring op? Juist, op straat. Je kan niet op elke casus oefenen. Zelfs na 10 jaar krijg k nog wel eens meldingen die ik nog nooit heb meegemaakt.

Dat zeg je toch ook niet bij een chirurg..Ja sorry, kreeg hij niet bij de opleiding. Moet hij in de praktijk leren en het ging nu een beetje mis. Foutje. :D

Ze moeten veel meer trainen. De basis moet goed zijn en dat je dat op straat uitbouwt is logisch.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 00:31

Het verschil is dt een chirurg van tevoren weet welke operatie die gaat doen ;) Wij weten niet in wt voor situatie wij terecht komen dus je vergelijking klopt niet.

Ik vind het grappig om te lezen dt er maar gelijk terug gevallen word op het " oefenen ". Schieten oefen je ja, maar de emotie van burgers valt niet op te oefenen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 06:09

Snadrem schreef:
LiesxAnne schreef:

Respect, collega! Goed gewerkt! En verder doen we het toch nooit goed.

Vreselijk dat die man zijn verzet heeft moeten bekopen met zijn eigen dood. Ik hoop dat het onderzoek gaat aantonen wat er precies is fout gegaan en dat het korps de collega's niet in de kou laat staan. .

En dit is nu precies waar heel veel mensen zich aan storen. Er gaat iets heel erg mis. Waarbij een behoorlijke groep agenten bij betrokken is. Wat gebeurt er? We gaan het onderzoek afwachten en ondertussen slapen we lekker verder onder het mom van: we doen het toch nooit goed. En je collega's daar verwacht je van dat die je indekken. Tegen je zeggen: volgens protocol gehandeld dus jij deed niks verkeerd.
Terwijl de agenten die dit gedaan hebben donders goed weten dat ze misschien volgens protocol gehandeld hebben maar volgens normen en waarden niet. Een mens gaat niet zomaar dood.

Maar binnen de politie is weinig ruimte voor zelfkritiek. Het fatsoen om excuses te maken wanneer je fout zit krijgen ze gewoonweg hun strot niet uit.
Dat mensen geen respect meer voor de politie hebben ligt voor een heel groot gedeelte aan hun zelf. Ik zie dagelijks agenten met hanenkammen op hun hoofd (man en vrouw _-:( ), handen in de zakken, kauwgom in de mond en minimaal 15 kg overgewicht. Ik vind het niet de uitstraling die een agent moet hebben.
En als ik dan regelmatig zie dat er agenten bij het stoplicht staan en fietsers die door rood fietsen, terwijl ze oogcontact hebben, gewoon door laten fietsen. Sorry maar dan denk ik alleen maar: luie flikker! Blij dat jij niet bij mij werkt. Tuurlijk kan je andere belangrijke dingen te doen hebben maar echt niet zo vaak. Dit zijn meestal gewoon agenten op straat.

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 06:43

Sorry Jenny maar ik denk dat het meer aan de normen en waarden ligt van de mensen die geen respect hebben voor agenten. Geloof me ook ik denk wel is. Ohhh ondanks dat je in een politie auto rijd geeft je niet het recht om dan een doorgetrokken streep te negeren. Maar zodra ik aangehouden zou worden om wat voor reden dan ook heb ik respect voor de agenten.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 06:48

Filmpje even gekeken.

Wat ik zie dat agente niets anders kon dan bij haar maten te blijven..omstanders zijn over het algemeen bang voor een paard dat hun kant op rent, meteen daarna komen haar maten met paard om paard op te halen...een gewonde agente die de woedende menigte tegemoet rent voor haar paard is het allerslechste wat je kan beslissen.

Ik ben zo oud dat ik de kroningsrellen nog op het netvlies heb staan. Zie nog die schimmel die gewond op de grond ligt en afgetuigd wordt met ijzeren staven, de hullende diender die ook op de grond ligt en afgetuigt wordt omdat hij zijn paard wilde ontzetten....
Vallen is rennen om bij de groep te blijven helaas het enige wat je moet en verplicht bent te doen...eerder zijn gevallen me-ers ingesloten en flink te grazen genomen...

Charges worden niet zomaar even uitgevoerd, dan is het echt wel nodig, dan moet de menigte uit elkaar...vernielingen die dan kennelijk ook nog moeten kunnen zelfs behoorlijk gevaar opleveren voor burgers...

Wat er op de gromd ligt is niet goed te zien, verwacht de pepperspray.

Je wapen zit zo goed geborgd dat hij niet bij een val uit je holster valt...laat ik maar aannemen dat dat zo is...als agent ben je heel voorzichtig met je wapen, die heb je altijd veilig op slot in je holster.

Ik zelf vind het altijd weer akelig dat paarden worden ingezet bij rellen....ik snap dat ze nuttig zijn, maar heb er toch geen waardering voor...

Ook is zo een menigte zo grimmig, dat mensen hier zich niet kunnen voorstellen hoe dat is.....en drank en drugs spelen ook een rol, adrenaline en gewoon relziekte...dan is het net oorlog....een keiharde kern die geweld nooit schuwt is er altijd bij aanwezig.

Geloof maar gerust als ze die agente konden insluiten dat ze er heel slecht van was afgekomen...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 06:57

Etters. Omdat ze boos zijn op de politie slopen ze de ING bank. Geen logica in de vinden. Ze zijn niet boos, ze willen rellen. De familie van de overleden man gedraagt zich heel wat verstandiger. Zij doen niet mee aan dit hersenloze gedoe.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 06:57

Yenny01, agenten hebben een kledingvoorschrift, die hanenkammen ed...klopt echt...kaugom en handen in de zak geloof ik onmiddellijk, maar ook zij zijn een afspeigeling van de maatschappij..

Ik denk dat je parkeerwachters en suveillanten misschien ziet? Dat is een andere groep die zie je nl op straat lopen, de agenten zelf zullen daar met de verregaande bezuiniging die heeft plaats gevonden nauwelijks tijd voor hebben.

De mentaliteit bij de politie is helaas wel achter uit aan het gaan...ik heb veel dindders om mij heen, de ouderen :+ , want ben zelf geen jeugd meer...
Wat mij wel opvalt dat er ook veel plat volk tussen zit....maar tja met boeven vangt men boeven....deze types zul je niet in een hoogopgeleide en chique omgeving zien werken, dat zullen ze zelf ook niet ambieren....die communicatie zal dan idd vaak scheef gaan....

En ach respect??? Dat is er toch al jaren niet meer. Voor niemand niet meer? Manieren? Die zijn ook al aan het verwateren....

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 07:20

Volgens mij dragen agenten sowieso een pet, dus een hanekam zien lijkt me vrij lastig?! Denk toch dat jij handhaving bedoeld en geen politie.
Anyway, ik denk toch dat iedereen het overeens is dat het vreselijk is wat er is gebeurd. De agent heeft een wurggreep toegepast (die overigens naar wat ik heb begrepen nu ook al een poos niet meer aangeleerd wordt bij de opleiding) en dit is vreselijk mis gegaan. De man lag op z'n buik, en het lijkt me best waarschijnlijk dat de agent de ademnood heeft verwart met verzet. In beide gevallen sla je dan natuurlijk met armen en benen...Afschuwelijk!
Dit heeft echter niets met discriminatie te maken, net zoals de rellen niets met het incident te maken hebben. Toen dit aantal jaar terug een blanke jongen dit gebeurde door bewakingspersoneel bij een feest ging de Nederlandse bevolking ook de straat niet op om vernielingen aan te richten en rellen te schoppen?!
De familie wil rust en gerechtigheid en heeft helemaal niets aan deze rellen. Het is gewoon tuig wat daar de straat op gaat in de Schilderswijk, onschuldige agenten worden bedreigd en er zijn zelfs prijzen op hoofden gezet van agenten die hier helemaal NIETS mee te maken hebben gehad maar toevallig lijken op de agenten in de filmpjes die zijn gemaakt tijdens het incident.. Te bizar voor woorden....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 07:39

Ik vind dat de agenten nu wel genoeg het lieverdje Zijn geweest. Waterkanonnen en rubberen kogels zouden naar mijn idee nu de oplossing zijn. Geweld tegen de politie? Dan ook niet lopen janken als je verrot geslagen word

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 07:48

Moet je de Franse politie hebben... Die slaan er direct op los. Ben als kind getuige geweest van hoe een zwerver in Parijs op z'n mieter kreeg. Was niet misselijk...

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 08:31

Tcm62 schreef:
Yenny01, agenten hebben een kledingvoorschrift, die hanenkammen ed...klopt echt...kaugom en handen in de zak geloof ik onmiddellijk, maar ook zij zijn een afspeigeling van de maatschappij..

Ik denk dat je parkeerwachters en suveillanten misschien ziet? Dat is een andere groep die zie je nl op straat lopen, de agenten zelf zullen daar met de verregaande bezuiniging die heeft plaats gevonden nauwelijks tijd voor hebben..

Ik ken het verschil tussen parkeerwacht, handhaving en politie echt wel hoor. Die eerste groep heeft echt het respect wel. Die lopen niet door. Irritant maar elke overtreding pakken ze aan.
Het geen tijd hebben om een fietser aan te spreken? Kost je misschien een halve minuut.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 09:06

Je weet ook wel precies op welke post je wel en niet reageert hé Jenny01

Had niet verwacht dat we in dit topic zouden gaan klagen dat mensen geen boetes kregen.heeft toch niets met deze discussie te maken. Maar alles om te bewijzen dat het niets is toch?

En dat bedoelde snadrem denk net: moet zo'n agent zich weer verdedigen tegen dit soort dingen. Mensen hebben geen idee wat een agent wel doet, en vooral waarom. Maar allemaal een mening. Prima, maar op een gegeven moment kan ik me goed voorstellen dat je daar immuun voor bent.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 10:19

Ik denk dat de meeste agenten ook niet op zulk geweld zit te wachten. Ze doen gelukkig veel meer dan mensen arresteren en boetes uitschrijven.
Gaat alweer best off-topic maar dit is een mooi filmpje van wat voor werk er OOK gedaan wordt:
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... -waterplas

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 10:50

gekvanfleur schreef:
Je weet ook wel precies op welke post je wel en niet reageert hé Jenny01

Had niet verwacht dat we in dit topic zouden gaan klagen dat mensen geen boetes kregen.heeft toch niets met deze discussie te maken. Maar alles om te bewijzen dat het niets is toch?

En dat bedoelde snadrem denk net: moet zo'n agent zich weer verdedigen tegen dit soort dingen. Mensen hebben geen idee wat een agent wel doet, en vooral waarom. Maar allemaal een mening. Prima, maar op een gegeven moment kan ik me goed voorstellen dat je daar immuun voor bent.

Deze post was aan mij gericht dus is het niet zo gek dat ik reageer. En als mensen geen idee hebben van wat een agent doet. Ligt dat dan aan de mensen of aan de agent? Die blijkbaar dit niet op een goeie manier kan uitdragen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 10:55

Ik word agent moe geloof ik. Ik ben echt in staat ook mensen van m'n FB te gooien door hun domme geneuzel en anti politie leuzen. Begin eerder m'n respect te verliezen voor de schreeuwers om me heen dan voor de politie.

Wat zijn mensen toch nare domme wezens

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 10:56

Jennyj01 schreef:
En als mensen geen idee hebben van wat een agent doet. Ligt dat dan aan de mensen of aan de agent? Die blijkbaar dit niet op een goeie manier kan uitdragen.

Of aan de burger die alleen nog maar hoort wat hij wil horen?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 11:05

En dat is nou precies wat ik bedoel. Enige vorm van zelfkritiek is binnen de politie ondenkbaar.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 11:22

Jennyj01 schreef:
En dat is nou precies wat ik bedoel. Enige vorm van zelfkritiek is binnen de politie ondenkbaar.

Dit is zo kinderachtig...
Zoals jij het stelt kan alleen jij gelijk hebben want, of de politie geeft toe dat de agent niet op de goede manier kan uitdragen wat hij/zij doet, of de agent geeft aan dat de burger alleen maar wilt horen wat hij/zij wilt horen en dan bewijs je natuurlijk meteen dat je geen zelfkritiek hebt...

Het is wel duidelijk Jennyjo1 dat jij zwaar tegen de politie bent.
Ik vraag mij af waarom? De laatste tijd toevallig te hard gekregen dat je een bon hebt gehad?

Wat jij zegt klopt trouwens totaal niet en ik weet daardoor wel zeker dat jij het verschil niet weet tussen de politie en de handhaving.
Politie mag nooit met een hanenkam lopen en sowieso als ze die al hebben kan je die niet zien want ze moeten een pet op ;)

Politie doet heel veel goede dingen. En ja, dit was een fout en ja daar hebben ze echt wel onwijs veel spijt van... Ze doen het niet expres ofzo...

Stel je voor, je bent op een festival als agent. De sfeer is gezellig maar toch weet je dat het zo kan omslaan, daarnaast is er veel dreiging van buiten af. Er zijn net weer aanslagen gepleegd. Je bent constant alert, want dat hoort bij je taak.
In eens hoor je geschreeuw en uit dat geschreeuw kan je maar een paar woorden opmaken (omdat je op die woorden getriggert bent) gewapend...
Je rent er met je collega's op af en ziet al snel de man staan die deze woorden roept en nu hoor je ze ook duidelijker... Ik ben gewapend... terwijl de man zijn hand verstopt...
Je bedenkt je geen moment, de omstanders moeten veilig zijn en de dreiging moet worden uitgeschakeld, je springt op de dreiging af terwijl door je hoofd nog even je vrouw en kinderen schieten... Misschien gaat alles namelijk wel mis.
Terwijl je met je collega's samen de verdachte probeert uit te schakelen verzet deze zich heftig en heb je man en macht nodig om deze man in bedwang te houden.
Plotseling verslapt de man en je vraagt je af wat er gebeurt is. Terwijl je hem de boeien om doet controleert een collega de verdachte en constateerd dat deze bewusteloos is...
Terwijl je collega met de ambulance belt kijk je naar de omstanders en besluit je dat de meest veilige plek voor deze man de bus is...
Dus pak je de beer van een verdachte op en leg je hem samen met je collega's in de bus.

Later hoor je dat de man is overleden en ga je na waar het dan fout is gegaan.

Wat ik met bovenstaande tekst probeer te zeggen is, verplaats je is in de agent zelf, die met een constante dreiging dit geluid hoort en moet reageren.

Lekker makkelijk gezegd dat er buitensporig geweld is gebruikt (wat ik nog steeds niet zie) maar het is niet zo simpel als dat jullie stellen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 11:34

@M-D-H De politie is toch zelf degene die steeds maar roept: wij kunnen het nooit goed doen. Nou dan wordt het eens tijd om iets aan je imago te doen.

De hanekam agente was wel degelijk een agent. Stond er namelijk met koeieletters op. Maar je post loopt over van aannames. Jij denkt te weten wat ik op straat zie lopen. Jij denkt te weten waarom en dat ik een hekel aan de politie heb.
Blijkbaar weet jij niks.