Paul Schockemöhle: "Aankoop van Totilas slechte investering"

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 20:16

Ik schrik ook van de laatdunkende opmerkingen over een vrouw als Ann Kathrin Linsenhoff.. Iemand zich weleens verdiept in deze vrouw? Die zoveel goed gedaan heeft en doet voor andere mensen. Uniceff? Steun aan jonge sporters?
De ondertoon begint walgelijk laag te worden hier..

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 20:26

Amandavd schreef:
Is allemaal niet belangrijk. Voor de geinteresseerdem Glock heeft een filmpje op FB gezet waarin een van hun paarden, Fritsie :') zich heerlijk mag uitleven in de wei. Dus ook daar mogen ze lekker naar buiten.

Dit dus precies! Ik dacht al niet naar buiten bij Glock }:0

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 20:49

Vala schreef:
Beweerd er hier nu serieus iemand dat Paul Schockemohle geen paardenman is? 8)7
Dat is lef, de man heeft zichzelf toch echt wel bewezen. Wat worden er toch soms achterlijke dingen hier het forum opgespuugd zeg... :n :n

Ik heb al sinds mijn jeugd een soort van hekel aan die vent.
In de jaren tachtig betrapt op dierenmishandeling (latten met spijkers boven de hindernissen) en dat heeft bij mij kennelijk een behoorlijke indruk gemaakt dat ik daar nog steeds aan denkals ik die man zie of zijn naam hoor.

Ook eens een selectie van hem gezien op zijn stal in een docu en dat was veulen voor zijn neus zetten en dan links of rechts.
Pure selectie alsof het een wegwerp artikel was.
Ik vind het bedrijf ook een fabriek.

Het is in mijn ogen gewoon een keiharde zaken man die paarden fokt ipv auto's verkoopt.
Maar wel met succes , hij is stinkend rijk geworden ermee en in dat opzicht , nu ik het als volwassene bekijk, heb ik daar wel respect voor.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 21:16

Vala schreef:
Ik schrik ook van de laatdunkende opmerkingen over een vrouw als Ann Kathrin Linsenhoff.. Iemand zich weleens verdiept in deze vrouw? Die zoveel goed gedaan heeft en doet voor andere mensen. Uniceff? Steun aan jonge sporters?

Hier ben ik het helemaal mee eens!

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 21:38

R12312 schreef:
Heleennn schreef:
ze zelfs de hoefsmid mochten houden maar dat wilden ze absoluut niet.

Ik zou graag een link willen vinden waarin dit wordt gezegd, want ik kan dat mij niet herinneren en ook niet terugvinden.

Bekijk even de docu over Totilas, daar werd dit in vernoemd.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 21:38

Vala schreef:
Ik schrik ook van de laatdunkende opmerkingen over een vrouw als Ann Kathrin Linsenhoff.. Iemand zich weleens verdiept in deze vrouw? . .

Noblesse oblige

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 21:39

Dat wordt helemaal niet gezegd Heleennn.. Heb hem net nog gezien.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 21:40

Cowgirl schreef:
Vala schreef:
Beweerd er hier nu serieus iemand dat Paul Schockemohle geen paardenman is? 8)7
Dat is lef, de man heeft zichzelf toch echt wel bewezen. Wat worden er toch soms achterlijke dingen hier het forum opgespuugd zeg... :n :n

Ik heb al sinds mijn jeugd een soort van hekel aan die vent.
In de jaren tachtig betrapt op dierenmishandeling (latten met spijkers boven de hindernissen) en dat heeft bij mij kennelijk een behoorlijke indruk gemaakt dat ik daar nog steeds aan denkals ik die man zie of zijn naam hoor.

Ook eens een selectie van hem gezien op zijn stal in een docu en dat was veulen voor zijn neus zetten en dan links of rechts.
Pure selectie alsof het een wegwerp artikel was.
Ik vind het bedrijf ook een fabriek.

Het is in mijn ogen gewoon een keiharde zaken man die paarden fokt ipv auto's verkoopt.
Maar wel met succes , hij is stinkend rijk geworden ermee en in dat opzicht , nu ik het als volwassene bekijk, heb ik daar wel respect voor.

spijkers op hindernissen,bierdoppen onder de bandages....dat zijn de echte paardenmensen.Die weten er veel van af.Daar kunnen de in het bos rondhobbelende Bokkers een puntje aan zuigen :j

En dan kun je wel raden voor welke groep ik meer respect heb...(ben zelf werkzaam geweest in de springsport)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 23:31

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 23:57

Yvank_ schreef:

Dat wordt zeker wel gezegd, ik hem hem laatst ook nog een keer (2e keer) gekeken. Er wordt gezegd dat ze de vaste hoefsmid van Totilas het best konden behouden, maar dat dat niet gebeurd was..

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 06:54

In dit artikel staat duidelijk vermeld dat de nieuwe hoefsmid van Totilas de eenvoudige open ijzers gewijzigd heeft naar hartvormige ijzers, totaal anders dus. Wie weet wat voor effect dat gehad heeft, zeker op de langere duur.

http://hoofcare.blogspot.se/2011/06/foo ... es-at.html

bliver

Re: Paul Schockemöhle: "Aankoop van Totilas slechte investering"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 07:33

Komt inderdaad duidelijk aan bod. Hoefsmid heeft uitgelegd hoe hij beslagen werd, nieuwe hoefsmid heeft mee gekeken, maar binnen twee maanden er totaal andere ijzers onder geslagen. Na een paar maanden kon de oude het weer opknappen.

Qua training hebben ze het ook eerst op hun eigen manier geprobeerd, daarna hebben ze Janssen gevraagd maar die kon niet direct ivm dat hij nog bondscoach was.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 07:35

En het opvallende is dat niet lang na dit artikel Hagen werd afgezegd vanwege hoefproblemen zoals een hoefzweer.

http://hoofcare.blogspot.se/2011/04/tot ... ancel.html

Never change a winning team gaat in dit geval wel op denk ik, zeker ook wat betreft de hoefsmid en trainer.

Nsvc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 10:02

Niobe schreef:
Trots? Niet iedereen verkoopt het paard als het "even niet wil", zelfs niet alle rijke mensen. Vind ik heel wat voor te zeggen. Misschien zijn ze wel hartstikke gek op het beest. Weten wij veel.

Ik denk zeker dat dit ook te maken heeft met een soort aanzien en trots van betrokken partijen. Verkopen is vast hun aller-aller laatste optie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 10:06

Nsvc schreef:
Niobe schreef:
Trots? Niet iedereen verkoopt het paard als het "even niet wil", zelfs niet alle rijke mensen. Vind ik heel wat voor te zeggen. Misschien zijn ze wel hartstikke gek op het beest. Weten wij veel.

Ik denk zeker dat dit ook te maken heeft met een soort aanzien en trots van betrokken partijen. Verkopen is vast hun aller-aller laatste optie.

Of Linsenhof is gewoon gek van het paard.
Ik verkoop mijn paarden ook niet, heeft niks met trots te maken maar omdat ik gek op ze ben.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 10:07

Nsvc schreef:
Niobe schreef:

Onzin! Ze hebben gelijk al gezegd dat hij nooit meer wegging!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:06

Ik denk dat het eigelijk niets met trots en dergelijke te maken heeft. Als je gek bent van een paard en je hebt vermogen genoeg om hem aan te houden zonder dat ie 'moet' presteren, waarom dan niet. Wees blij voor totilas dat er geen getouwtrek of handel meer is voor em. Zo zou ik het zien tenminste.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:27

Met alle ophef die er geweest is omtrent dit paard, denk ik toch wel dat ook wel een beetje meespeelt dat je in de ogen van de wereld wel een beetje 'afgaat' als je het paard nu verkoopt - en voor veel minder dan dat je ooit betaalde - en in feite toegeeft dat je het niet voor elkaar kreeg om tot een succes te komen. "Gek zijn op het paard".. wel een beetje penny.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:31

Voor mijn gevoel speelt dat ook meer mee. Ze al echt wel een band met het paard hebben, maar ik vermoed ook dat er meer trots achter zit dan gek op het paard.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:09

Vala schreef:

Helemaal mee eens. Buiten dat ik echt van haar genoot als ze haar proeven reed, is ze maatschappelijk erg begaan. Ze start (helaas) zelf niet meer omdat ze ziek is.

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:25

Yvank_ schreef:

Beter luisteren dan, wordt wel degelijk gezegd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:29

Niks beter luisteren er wordt genoemd dat ze verder gingen met hun eigen smid en niet dat ze die andere smid ab-so-luut niet wouden hebben :n

Bovendien is deze documentaire niet gebaseerd op feiten maar op meningen en op speculaties.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:43

Yvank_ schreef:
Niks beter luisteren er wordt genoemd dat ze verder gingen met hun eigen smid en niet dat ze die andere smid ab-so-luut niet wouden hebben :n

Bovendien is deze documentaire niet gebaseerd op feiten maar op meningen en op speculaties.

Wat vrij logisch is, want een smid die 325 km verderop woont is niet zo heel praktisch......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 13:45

Precies ja... en het is ook niet zo dat dat de enige smid ter wereld is die een toppaard kan beslaan.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 15:00

Alleen heeft hun eigen smid de aanwijzingen van Gal zijn smid naast zich neergelegd wat duidelijk niet goed was voor Toot.