Rechtszaak tegen Academy Bartels morgen van start

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:27

Ayasha schreef:
wat ik me dan af vraag, als Bartels werkelijk schuldig was, dan hadden ze het toch niet tot een rechtzaak laten komen... Je kan er van vinden wat je wil maar stom zullen ze niet zijn...

Bartels zal ook wel overtuigd zijn van hun eigen onschuld.

cobiie

Re: Rechtszaak tegen Academy Bartels morgen van start

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:31

In het stuk van Thiel staat dat U2 van 2010 t/m 2014 bij Bartels gestald heeft gestaan.
Ik ben erg benieuwd hoe er bepaald is dat het leed in deze periode ontstaan is.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:36

Ik denk dat ze dat allemaal niet bewezen krijgen hoor en dat Bartels ook niet verantwoordelijk gehouden kan worden. Micha Koot misschien wel maar Bartels echt niet.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:39

Urielle schreef:
Paard is trouwens nu al wel veertien jaar, "pas" LT dus ofwel aan zijn top ofwel niet maar wel te oud om te verkopen naar iemand die er wel mee naar de ZT zou willen rijden. (Dwz voor een navenant bedrag).
Dus dat LE geld claimt begrijp ik wel.

het feit dat een paard met 14 jaar op zijn top moet zijn en daarna te oud wordt geacht voor verdere ontwikkeling is op zichzelf al een teken van de enorme druk (en navenante methodes) die er tegenwoordig gehanteerd wordt.
In de Spaanse rijschool is een paard met 10 jaar pas opgeleid, dan gaat ie pas showen.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:40

Vala schreef:
Ik denk dat ze dat allemaal niet bewezen krijgen hoor en dat Bartels ook niet verantwoordelijk gehouden kan worden. Micha Koot misschien wel maar Bartels echt niet.

Dat hangt er vanaf met wie de eigenaresse een contract had. Heeft zij een contract met 'stal Bartels', dan is de eigenaar van die stal verantwoordelijk, niet de individuele trainer aan wie de stal de training heeft gedelegeerd.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:44

Spaanse rijschool is ook wel heel wat anders. Laat het daar maar even bij vanwege offtopic en mijn groene kleurtje. Laat ons zeggen dat ik die kant niet op zou willen.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:45

heftig verhaal. En zielig dat het paard er de dupe van is.
ik heb niet het idee dat het Lonneke om de roem of het geld te doen is. Ik denk dat ze heel erg is geschrokken van wat er met haar paard is gebeurd.

Je kunt in het rapport de foto's zien. Het stanggebruik is niet fijn, dat vind ik in veel gevallen niet overigens, maar het open zijkantje van het spoorgebruik kan je toch niet ontkennen. Ik snap niet hoe je als dierenliefhebber om een dier vooruit te krijgen maar lekker in een open wond gaat prikken met iets scherps. Alleen daar al voor zou je flink op je falie moeten krijgen.

het feit dat dit door de ringmeester geaccepteerd wordt geeft wel aan hoe 'blind' we in NL zijn voor het leed wat er achter onze liefhebberij schuil gaat.

Ik hoop dat deze rechtszaak recht gaat doen aan het dier paard, dat we daar allemaal weer wat meer respect voor krijgen.
Ik zou eens in het openbaar in de wond van mijn hond moeten gaan staan prikken met een vork om hem nog te laten lopen terwijl hij niet meer wil, dan heb ik wel een probleem in het hondenpark vermoed ik.....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:47

Waves schreef:
Urielle schreef:
Paard is trouwens nu al wel veertien jaar, "pas" LT dus ofwel aan zijn top ofwel niet maar wel te oud om te verkopen naar iemand die er wel mee naar de ZT zou willen rijden. (Dwz voor een navenant bedrag).
Dus dat LE geld claimt begrijp ik wel.

het feit dat een paard met 14 jaar op zijn top moet zijn en daarna te oud wordt geacht voor verdere ontwikkeling is op zichzelf al een teken van de enorme druk (en navenante methodes) die er tegenwoordig gehanteerd wordt.
In de Spaanse rijschool is een paard met 10 jaar pas opgeleid, dan gaat ie pas showen.

Ja spaanse rijschool is absoluut iets om een voorbeeld aan te nemen...

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:47

Urielle schreef:
Spaanse rijschool is ook wel heel wat anders. Laat het daar maar even bij vanwege offtopic en mijn groene kleurtje. Laat ons zeggen dat ik die kant niet op zou willen.

Huh? Wat heeft jouw groene kleurtje ergens mee te maken? Je kan ook gewoon even zeggen dat jij het offtopic vindt. Laat ons zeggen dat ik niet de moderatorkaart zou trekken als ik het ergens niet mee eens ben.

Anyway, back on topic.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:48

Beslist geen reclame zo'n langdurig steekspel :n

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:58

Vier jaar lang een fors maandbedrag overgemaakt voor paardlief en deze zo terugkrijgen?
Dat kan echt niet.
Daar is kennelijk nogal wat paardenleed mee gemoeid geweest en uiteraard eist Engel daarom een smak geld en niet alleen een "sorry".

Want dat is de enige manier waar ze hen kan raken: in de portemonnee.

Veel wijsheid toegewenst aan de rechter.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 16:59

Waves schreef:
Urielle schreef:

Huh? Wat heeft jouw groene kleurtje ergens mee te maken? Je kan ook gewoon even zeggen dat jij het offtopic vindt. Laat ons zeggen dat ik niet de moderatorkaart zou trekken als ik het ergens niet mee eens ben.

Anyway, back on topic.

Geloof dat Urielle alleen wil zeggen dat zij er niet op in wil gaan doordat he off topic is en doordat zij mod is. Niet om iemand op de vingers te tikken of de mod kaart te trekken zoals jij het nu opvat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 17:01

Vala schreef:

Dat hangt er maar helemaal vanaf wat de precieze relatie is geweest tussen Bartels en Koot.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 17:03

DA's straks weer blij, naast de "extra" foto's die tegenwoordig vaak gemaakt worden van de rug en hals komen er straks de mond foto's er ook bij.

Wordt toch wat als je straks als Pensionstal moet gaan eisen dat het dier eerst helemaal op de foto gaat voordat hij op stal mag komen. Want wie weet wat er over x jaar geconstateerd wordt en je aangerekend wordt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 17:06

Zo'n vaart zal het niet lopen Cobiie.

Zoals ik de foto's zag lang geleden in een topic hierover op BOKT,
ging het om een recente open wond in de mond. Die kapotte kaak zal er wel langer gezeten hebben want dat gebeurt niet 123. De vraag is alleen of bewezen kan worden dat dit door rijden is gebeurd. Als namelijk zo'n wond ook door ander letsel veroorzaakt zou kunnen worden, dan is het een nog lastigere zaak als dat het al is.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 17:08

Joman schreef:
Vala schreef:

Dat hangt er maar helemaal vanaf wat de precieze relatie is geweest tussen Bartels en Koot.

Stond vandaag in de krant (ED) dat Koot niet in dienst is/was bij Bartels
en dat de betalingen/trainingen via Koot liepen toen zij het paard trainde.
M. Koot is dus gewoon een ZZ-P'er, wat ik al dacht.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 17:15

Maar hoe komt het dan dat Bartels voor de rechter getrokken wordt en niet Koot die de verantwoordelijkheid dus over het paard had als ik het goed begrijp?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 17:28

listiglistje schreef:
Joman schreef:

Laat me raden: in de telegraaf?
Ik denk dat de rechter dit wel kan vaststellen en niet een aantal op sensatie beluste journalisten.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 19:25

listiglistje schreef:
Joman schreef:

Laat me raden: in de telegraaf?
Ik denk dat de rechter dit wel kan vaststellen en niet een aantal op sensatie beluste journalisten.

Er staat duidelijk het ED. Oftewel, het Eindhovens Dagblad.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 19:33

Ayasha schreef:
Maar hoe komt het dan dat Bartels voor de rechter getrokken wordt en niet Koot die de verantwoordelijkheid dus over het paard had als ik het goed begrijp?

Dat is inderdaad wel bijzonder. Misschien omdat Bartels M. Koot inhuurt?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 19:36

Was het paard misschien gewoon niet goed genoeg en wilde de eigenaar dit niet inzien? En moet er nu maar een schuldige aangewezen worden? Ik weet niet wat ik hier van moet denken. Mond echt stuk? hoe zien de monden van onze paarden er uit?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 19:45

Vala schreef:

Littekenweefsel en botwoekeringen e.d. zijn dacht ik gewoon te antedateren :). Waardoor vrij nauwkeurig bepaald kan worden wanneer letsel is ontstaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 19:46

Ayasha schreef:

Als het paard op papier bij Bartels in training staat, dan heb je daar je antwoord.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 19:47

Mensen, lees toch eens voordat je gaat roepen.. Gedaagden in deze zaak zijn Bartels én Koot.

Wat mij vooral opvalt aan de filmpjes van het paard is dat hij heel voorzichtig, met weinig teugeldruk gereden wordt. Het is amper voor te stellen dat er aan zo'n paard hard getrokken wordt.. Of de voorzichtige handen zijn een gevolg van.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 19:52

Afgezien van de bevindingen... wat een nare foto's zitten in dat verslag. Die vastgesnoerde en desondanks opengesperde mond, verkrampte hals, rug en die af en toe vreemde bewegingen...

Pijnlijk om te zien. Mensen zouden zo NOOIT met dieren mogen omgaan en van experts zou je dat toch helemaal niet verwachten. Bah. Aan dat paard mogen wel duizend excuses worden aangeboden, alleen heeft hij er niets aan.