Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lastig schreef:Alleen de verhaaltjes zijn zo te zien mooier dan de werkelijkheid. Er staat bijvoorbeeld bij goldwin dat hij lichte artrose heeft, maar 6 jaar geleden liep hij al geregeld onregelmatig van de pijn. Geen idee hoe het nu met hem is, maar artrose gaat niet over..
knollentuin schreef:Oké, er zullen genoeg goede stichtingen zijn, maar de 2 die ik hier aanhaal maken er een ongelooflijke bende van, er staan een aantal mensen aan t roer die. Zoals ik het nu zie, er de ballen verstand van hebben of - en ik weet niet wat erger is- willens en wetens geld binnen halen over de rug van weerloze en pijnlijdende dieren... En dat ook nog eens ongestraft kunnen blijven doen.
Mijn vraag is; waar moet zo een stichting aan voldoen? Hoe hou je dit tegen? Waar klop je dan aan? Gevalletje hart van Nederland? 144? Dierenbescherming? Aid?
dreamer_18 schreef:van wat ik hier lees begrijp ik helemaal niks van, ik ben vandaag nog langs geweest en heb alle shettjes gewoon hun water bijgevuld , ook heb ik diva (de fries) nog even lekker gepoetst en de shettjes zijn ook geknuffeld en lekker gewandeld, maar toch vraag ik me af waarom is alles zo negatief hier?
dreamer_18 schreef:van wat ik hier lees begrijp ik helemaal niks van, ik ben vandaag nog langs geweest en heb alle shettjes gewoon hun water bijgevuld , ook heb ik diva (de fries) nog even lekker gepoetst en de shettjes zijn ook geknuffeld en lekker gewandeld, maar toch vraag ik me af waarom is alles zo negatief hier?
[naam] schreef:Wat een werkwijze.... Een bestuur dat nog snel even de waardevolle paarden aan elkaar verkoopt. Dit moet je eens in de ondernemerswereld flikken, dan staat de belastingdienst meteen in je nek te knijpen. Waar blijft de belastingdienst eigenlijk in deze zaak??
dikani schreef:Laten we nu vooral niet iemand aanvallen die waarschijnlijk niets aan de situatie kan doen. Dreamer18 lijkt zich juist om de paarden van Michele Polman en consorten te bekommeren. Dat verdient dan toch juist een compliment. Is er tenminste iemand die het doet. Die paarden kunnen er immers niets aan doen.
dikani schreef:Laten we nu vooral niet iemand aanvallen die waarschijnlijk niets aan de situatie kan doen. Dreamer18 lijkt zich juist om de paarden van Michele Polman en consorten te bekommeren. Dat verdient dan toch juist een compliment. Is er tenminste iemand die het doet. Die paarden kunnen er immers niets aan doen.
Bekapping schreef:Of omdat we met 20 paarden zijn blijven zitten en met 35.000 euro schuld,en we geen dierenartsen meer konden laten komen,en omdat de paarden schimmelhooi kregen en daarvan longontsteking kregen of omdat het oude bestuur een groot aantal zadels en dekens aan de boedel hebben onttrokken,omdat ze paarden hebben meegenomen die betaald zijn door de dierenbescherming en andere donateurs en dat je daar dus never nooit eigenaar van kunt worden en zo een dier mag en kan meenemen Misschien omdat ze deze paarden als oud bestuursleden aan elkaar verkocht! hebben wat volgens de statuten helemaal niet kan?
Misschien begrijp je het nu wat beter!
caroline_max schreef:Nou Waves, dat is ook wel hard! Heb jij wat gedaan met je achterdocht dan? Of reed je erlangs en heb je verder de boel lekker genegeerd? Lijkt me ook bepaald naïef dan om hier te komen roepen dat jij wel wist hoe slecht het allemaal was.
Ik ken de stichting niet (alleen via bokt/de veilingpaarden), maar heb veel respect voor de mensen die er (nu) voor zorgen dat de paarden in elk geval verzorgt worden. Die kunnen er tenslotte weinig aan doen dat het bestuur zo gehandeld heeft. Dat er blijkbaar mensen zijn die te goeder trouw jaren (?) voor de paarden hebben gezorgd is sneu, maar misschien wisten ze niet beter en hebben ze alleen maar geprobeerd er het beste van te maken. Uit ervaring kan ik wel zeggen dat een 'leidinggevende' een hele grote invloed kan hebben op je denken over wat goede verzorging is.
Als je jong bent lijkt alles anders, en als je heel graag een paardje wilt verzorgen neem je misschien sneller genoegen met deze situatie dan 'normaal' . Ik heb vroeger ook wel eens een konijntje 'gered' of vogeltjes naar de opvang gebracht. Achterafbleken die daar als voer te dienen, maar ik dacht echt dat ik ze gered had hoor. Nu weet ik beter, maar ben ik een stuk ouder (helaas) en wijzer door ervaring.