Stichting Paardenopvang Amsterdam moet deuren sluiten-update

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:49

Oké, er zullen genoeg goede stichtingen zijn, maar de 2 die ik hier aanhaal maken er een ongelooflijke bende van, er staan een aantal mensen aan t roer die. Zoals ik het nu zie, er de ballen verstand van hebben of - en ik weet niet wat erger is- willens en wetens geld binnen halen over de rug van weerloze en pijnlijdende dieren... En dat ook nog eens ongestraft kunnen blijven doen.
Mijn vraag is; waar moet zo een stichting aan voldoen? Hoe hou je dit tegen? Waar klop je dan aan? Gevalletje hart van Nederland? 144? Dierenbescherming? Aid?

Sanne_amilah

Re: Stichting Paardenopvang Amsterdam moet deuren sluiten-update

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:52

De adopties worden nu voornamelijk geregeld door de dierenbescherming.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:43

lastig schreef:
Alleen de verhaaltjes zijn zo te zien mooier dan de werkelijkheid. Er staat bijvoorbeeld bij goldwin dat hij lichte artrose heeft, maar 6 jaar geleden liep hij al geregeld onregelmatig van de pijn. Geen idee hoe het nu met hem is, maar artrose gaat niet over..

Jeetje die goldwin is toch al super lang niet goed meer? Die was bijna constant kreupel! Veel te snel opbouwen enz.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:55

knollentuin schreef:
Oké, er zullen genoeg goede stichtingen zijn, maar de 2 die ik hier aanhaal maken er een ongelooflijke bende van, er staan een aantal mensen aan t roer die. Zoals ik het nu zie, er de ballen verstand van hebben of - en ik weet niet wat erger is- willens en wetens geld binnen halen over de rug van weerloze en pijnlijdende dieren... En dat ook nog eens ongestraft kunnen blijven doen.
Mijn vraag is; waar moet zo een stichting aan voldoen? Hoe hou je dit tegen? Waar klop je dan aan? Gevalletje hart van Nederland? 144? Dierenbescherming? Aid?

Wat mij betreft in zo'n geval vooral overal aankloppen. Foto's op facebook, "ED" op bokt, alles om om iedereen maar op de hoogte te stellen van je eigen ervaring. Als iemand geld aan het verdienen is over de rug van pijnlijdende dieren, dan is die persoon niet goed bij zijn hoofd, en is hard aanpakken het enige wat je kunt proberen om het te stoppen, want het stopt nooit vanzelf.

PantherX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:19

Ben blij dat Baldertje opgehaald word. Arme beest. Kan alleen niet achterhalen door wie, maar neem aan dat Karina hem toch op gaat halen? Gelukkig maar in dat geval!

dreamer_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:24

van wat ik hier lees begrijp ik helemaal niks van, ik ben vandaag nog langs geweest en heb alle shettjes gewoon hun water bijgevuld , ook heb ik diva (de fries) nog even lekker gepoetst en de shettjes zijn ook geknuffeld en lekker gewandeld, maar toch vraag ik me af waarom is alles zo negatief hier? :n

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:26

dreamer_18.. vast omdat ze het zo verrekte goed weten en doen blijkbaar. Dan bedoel ik de stichting niet de vrijwilligers! Zo vaak gaan dit soort dingen mis. Triest en vreselijk voor de dieren die er de dupe van worden.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:42

dreamer_18 schreef:
van wat ik hier lees begrijp ik helemaal niks van, ik ben vandaag nog langs geweest en heb alle shettjes gewoon hun water bijgevuld , ook heb ik diva (de fries) nog even lekker gepoetst en de shettjes zijn ook geknuffeld en lekker gewandeld, maar toch vraag ik me af waarom is alles zo negatief hier? :n

Omdat de organisatie een grote puinhoop is misschien? Of omdat er beestjes in leven gehouden worden die veel beter af zijn met een spuitje, ipv dag in dag uit met pijn te staan, sorry heb hier geen goed woord voor over.

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:57

Of omdat we met 20 paarden zijn blijven zitten en met 35.000 euro schuld,en we geen dierenartsen meer konden laten komen,en omdat de paarden schimmelhooi kregen en daarvan longontsteking kregen of omdat het oude bestuur een groot aantal zadels en dekens aan de boedel hebben onttrokken,omdat ze paarden hebben meegenomen die betaald zijn door de dierenbescherming en andere donateurs en dat je daar dus never nooit eigenaar van kunt worden en zo een dier mag en kan meenemen Misschien omdat ze deze paarden als oud bestuursleden aan elkaar verkocht! hebben wat volgens de statuten helemaal niet kan?
Misschien begrijp je het nu wat beter!

Bolpuntcom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 00:21

dreamer_18 schreef:

Blijkbaar verzorg jij de paarden voor mevrouw Polman..... Ze heeft het weer voor elkaar. Gelukkig dat er iemand naar omkijkt!
Jammer dat je nog niet beseft met wie je te maken hebt.

Bolpuntcom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 00:22

Waarschijnlijk ben je daar nog te jong voor

dikani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 01:56

Laten we nu vooral niet iemand aanvallen die waarschijnlijk niets aan de situatie kan doen. Dreamer18 lijkt zich juist om de paarden van Michele Polman en consorten te bekommeren. Dat verdient dan toch juist een compliment. Is er tenminste iemand die het doet. Die paarden kunnen er immers niets aan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 02:01

Tja nogmaals :

[naam] schreef:
Wat een werkwijze.... Een bestuur dat nog snel even de waardevolle paarden aan elkaar verkoopt. Dit moet je eens in de ondernemerswereld flikken, dan staat de belastingdienst meteen in je nek te knijpen. Waar blijft de belastingdienst eigenlijk in deze zaak??

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 02:06

Misschien tijd om de FIOD/Belastingdienst te tippen?

Bolpuntcom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 02:36

dikani schreef:
Laten we nu vooral niet iemand aanvallen die waarschijnlijk niets aan de situatie kan doen. Dreamer18 lijkt zich juist om de paarden van Michele Polman en consorten te bekommeren. Dat verdient dan toch juist een compliment. Is er tenminste iemand die het doet. Die paarden kunnen er immers niets aan doen.

Geloof niet dat over het verzorgen van de paarden een kwaad woord gesproken werd. De onnozelheid over de situatie werd aangekaart.
Geen dingen roepen die niet worden gezegd

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 09:39

Mvrouw polman werkt/werkte zelf bij belastingdienst.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 10:05

lastig schreef:

Leuker kunnen we het niet maken?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 10:29

Reist ze dan elke keer naar Apeldoorn voor haar werk? Denk het niet.... Klinkt alsof ze nofal rond Amsterdam georienteerd is. Ze zal misschien bij de amsterdamse gemeentebelastingen gewerkt hebben ofzo, dat is nogal wat anders dan de rijksbelastingen.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 10:35

dikani schreef:

Het zijn wel al die naieve, goedbedoelende meisjes en jonge vrouwen (zoals ook Bekapping?) die ervoor gezorgd hebben dat zo'n domme hobby-opvang nog zo lang heeft kunnen bestaan!
Als iedereen nou eens wat verder kijkt dan zijn neus lang is en zich niet laat verleiden door een schattige shetlander met een (9 van de 10 keer verzonnen) zielig verhaal, dan zou deze stichting helemaal neit levensvatbaar zijn geweest.

Wat dat betreft mogen alle betrokkenen, en dan bedoel ik dus ook de goedbedoelende vrijwilligers die hier ineens zo kritisch zijn, de hand in eigen boezem steken.

Ik bedoel, ik reed er alleen maar langs en zag een advertentie en ik kreeg er al genoeg achterdocht bij om daar nooit betrokken bij te willen zijn, gewoon een beetje logisch denken, hoef je niet eens verstand van paarden voor te hebben. Blijkbaar hebben velen hier daar doorheen gekeken en zich jaren ingelaten met die club. Dat is gewoon naief. Heb ik geen medelijden mee hoor.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 10:55

Bekapping schreef:
Of omdat we met 20 paarden zijn blijven zitten en met 35.000 euro schuld,en we geen dierenartsen meer konden laten komen,en omdat de paarden schimmelhooi kregen en daarvan longontsteking kregen of omdat het oude bestuur een groot aantal zadels en dekens aan de boedel hebben onttrokken,omdat ze paarden hebben meegenomen die betaald zijn door de dierenbescherming en andere donateurs en dat je daar dus never nooit eigenaar van kunt worden en zo een dier mag en kan meenemen Misschien omdat ze deze paarden als oud bestuursleden aan elkaar verkocht! hebben wat volgens de statuten helemaal niet kan?
Misschien begrijp je het nu wat beter!

Bekapping, weet je ook wie de schuldeisers zijn? Ik denk nl. dat dat de sleutel is om mw. Polman met een gerede kans op succes aan te pakken. Meer nog, dan de staat waarin de achtergebleven paarden zich bevinden. De schuldeisers moeten zich verenigen en gezamenlijk aangifte tegen haar doen. Volgens mij is het namelijk zo, dat mw. Polman en de andere voormalige bestuursleden in principe dan wel niet persoonlijk financieel aansprakelijk zijn voor schulden van de stichting, TENZIJ verwijtbare nalatigheid en/of doelbewuste malversaties kunnen worden bewezen. En dat lijkt hier op het eerste oog toch niet al te moeilijk te zijn. De rechter kan dan besluiten de bescherming, die de wet- en regelgeving rond stichtingen biedt voor persoonlijke aansprakelijkheid van bestuursleden, op te heffen, hetgeen voor de schuldeisers de weg opent naar beslaglegging op privévermogen en persoonlijke eigendommen van de bewuste bestuursleden. De paarden die ze aan elkaar hebben verkocht en meegenomen, bijvoorbeeld.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 10:57

Nou Waves, dat is ook wel hard! Heb jij wat gedaan met je achterdocht dan? Of reed je erlangs en heb je verder de boel lekker genegeerd? Lijkt me ook bepaald naïef dan om hier te komen roepen dat jij wel wist hoe slecht het allemaal was.

Ik ken de stichting niet (alleen via bokt/de veilingpaarden), maar heb veel respect voor de mensen die er (nu) voor zorgen dat de paarden in elk geval verzorgt worden. Die kunnen er tenslotte weinig aan doen dat het bestuur zo gehandeld heeft. Dat er blijkbaar mensen zijn die te goeder trouw jaren (?) voor de paarden hebben gezorgd is sneu, maar misschien wisten ze niet beter en hebben ze alleen maar geprobeerd er het beste van te maken. Uit ervaring kan ik wel zeggen dat een 'leidinggevende' een hele grote invloed kan hebben op je denken over wat goede verzorging is.

Als je jong bent lijkt alles anders, en als je heel graag een paardje wilt verzorgen neem je misschien sneller genoegen met deze situatie dan 'normaal' . Ik heb vroeger ook wel eens een konijntje 'gered' of vogeltjes naar de opvang gebracht. Achterafbleken die daar als voer te dienen, maar ik dacht echt dat ik ze gered had hoor. Nu weet ik beter, maar ben ik een stuk ouder (helaas :P) en wijzer door ervaring.

geetje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 11:22

denk dat waves idd ook hand in eigen boezem moet steken ipv te oordelen over de geen die nu hun best doen
ga er maar aan staan
het houd niet op bij voeren alleen he komt wel meer bij kijken

Bekapping

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 12:04

Ja ik weet wie de schuldeisers zijn.
Vandaag moeten we alles inleveren bij een vereffenaar die de boel volgens mij maandag gaat runnen,niet het voeren,mesten en het zoeken voor plekken voor de paardjes dat mogen wij blijven doen LOL
Het terrein moet ook nog helemaal schoon opgeleverd ,en overgebleven goederen moeten verkocht worden.Daar werken wij niet meer aan mee,zodra het laatste paard weg is,gaat voor mij het hek dicht!

Bolpuntcom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 12:28

lastig schreef:

Mevrouw Polman kan al sinds jaren volgens eigen zeggen niet meer deelnemen aan het werkende deel van de maatschappij.....

Bolpuntcom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 12:33

caroline_max schreef:
Nou Waves, dat is ook wel hard! Heb jij wat gedaan met je achterdocht dan? Of reed je erlangs en heb je verder de boel lekker genegeerd? Lijkt me ook bepaald naïef dan om hier te komen roepen dat jij wel wist hoe slecht het allemaal was.

Ik ken de stichting niet (alleen via bokt/de veilingpaarden), maar heb veel respect voor de mensen die er (nu) voor zorgen dat de paarden in elk geval verzorgt worden. Die kunnen er tenslotte weinig aan doen dat het bestuur zo gehandeld heeft. Dat er blijkbaar mensen zijn die te goeder trouw jaren (?) voor de paarden hebben gezorgd is sneu, maar misschien wisten ze niet beter en hebben ze alleen maar geprobeerd er het beste van te maken. Uit ervaring kan ik wel zeggen dat een 'leidinggevende' een hele grote invloed kan hebben op je denken over wat goede verzorging is.

Als je jong bent lijkt alles anders, en als je heel graag een paardje wilt verzorgen neem je misschien sneller genoegen met deze situatie dan 'normaal' . Ik heb vroeger ook wel eens een konijntje 'gered' of vogeltjes naar de opvang gebracht. Achterafbleken die daar als voer te dienen, maar ik dacht echt dat ik ze gered had hoor. Nu weet ik beter, maar ben ik een stuk ouder (helaas :P) en wijzer door ervaring.

Ik had het niet beter kunnen verwoorden!!!