SBS6 komt met nieuw paardgerelateerd televisieprogramma

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eikenbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 19:04

Wat een enorme aanfluiting was dit programma zeg! Er was werkelijk niks goed aan dit ruim 20 minuten durende reclameblok. Typisch gevalletje:
Hilversumse programmabazen denkwerk. In paarden zit geld dus flink reclame maken en we lopen binnen!!!

Als journalist/programmamaker/paardenliefhebber had ik die zendtijd heel anders ingevuld...

Nibbit

Re: SBS6 komt met nieuw paardgerelateerd televisieprogramma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 19:11

Maar 1 ding is zeker, er wordt wel over gesproken :))

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 19:19

Ik vond het opzich wel geinig om te zien
inderdaad de voiceover die osteopatie verkeerd zei
daarna de presentatrice die het wel goed zei... ach :+

Vond de stal die ze in de spotlight zetten niet zo heel gezellig over komen met die boxen waar je paard niet eens zn hoofd naar buiten kan steken....

Het is dus meer een programma die laat zien hoe de "rijken" hun paarden houden

Inderdaad veel reclame daar moeten ze het van hebben :j

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 19:19

Ik heb het halverwege maar uitgezet, ik kon het niet afkijken.... Wat een blamage weer... _-:(
Een paardenmakelaar die vooral haar eigen pension- en handelsstal stond te promoten en interessant doen door een map stug vast te blijven houden. Verder reclame aan de lopende band waardoor je inderdaad het gevoel kreeg dat je naar Business Class zat te kijken :Z

En inderdaad, er wordt veel over gesproken nu. Maar dan ook alleen maar om anderen te waarschuwen om vooral niet te kijken _O-

Blijkbaar hebben ze nog steeds niets geleerd van hun vorige paardenmisser.... Toen maakten ze ook al een hoop reclame met nauwelijks interessante dure onderwerpen en een suffe presentatie. Dat programma heeft toen geloof ik maar liefst 3 uitzendingen volgehouden. Iemand zin in een weddenschap hoe lang deze het gaat volhouden? O:)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 19:53

Ik zeg 4 afleveringen Siamsmeesje! :=

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 19:55

Ik vond het ook wel geniaal dat de paardenmakelaar aan de telefoon hing en dat ze zei: ja ik heb drie hengsten gevonden, zwarte
Een echte pennydroom... Helaas is het programma verre van een droom ;)

Zoefferd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:01

Dan heeft het programma toch nog nut zitten we nu met z'n alle het programma een Beetje af te kraken. Ook een hobby.., :')

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:04

Is dit online terug te kijken voor mensen uit Belgie?

Zou graag willen zien waar jullie het over hebben! :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 22:14

Even Hola installeren, dan moet je het kunnen zien :)

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 00:01

Wat is Hola precies Focussed?

Edit: Ik heb het zelf uitgedokterd. Superbedankt om dit even te melden hier :D Dit heeft ook een ander 'seriekijkprobleempje' opgelost :')

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:19

Ineke2 schreef:
Zidore zonder reclame kan niet dat snapt iedereen, maar dat hoeft niet te betekenen dat alles zo enorm oppervlakkig is.
Daarbij élk programma tot nu toe gaat alleen maar over dure sportpaarden / stallen. Alsof er niks anders in de wereld is.

Volgens mij snapt niet iedereen dat Ineke… anders wordt er ook niet geklaagd dat het zo commercieel is..
Oppervlakkig vond ik het ook, echt, maar nog steeds ben ik blij dat er iets over paarden op TV is want verder is er gewoon helemaal niks!

Kijk altijd nog liever naar paarden dan naar lelijke boeren die een partner zoeken of ander soort dommige televisie.. (om maar even een voorbeeld te noemen :D) snap dat dat veel kijkers trekt omdat dat wel leuk ingepakt is.. Kunnen ze geen paardenprogramma maken met zo'n sausje er omheen?? Dat zou wel leuk zijn! Maar dat was in het begin ook heel houterig in elkaar gezet, door meer kijkers werd het ook beter, en tja als we dit niet gaan kijken.. dan is er straks weer niks over paarden op TV. Maar om nou de TV aan te gaan zetten om dit te sponsoren… gaat misschien ook wat te ver :')

Zou ook veel liever iets informatiefs zien dan een advertentie over een bulldozer die balen stro kan dragen..
Maar dat kost geld en die bulldozer levert geld op en helaas werkt de wereld zo..
Die dure paardenstal vond ik wel leuk om te zien, een manege kan ik inderdaad zelf wel bezoeken.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:26

Toch wel nuttige tips gekregen van de blonde dame die paardenmakelaar is. Want waar moet je nu echt opletten bij de aankoop van een paard: dat ie wel zijn vitamine spuit in handige gel heeft gekregen.
Eureka! Die gaan we onthouden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:27

Zidore schreef:
Volgens mij snapt niet iedereen dat Ineke… anders wordt er ook niet geklaagd dat het zo commercieel is..

Da's niet helemaal juist volgens mij. Met 'te commercieel' wordt bedoeld dat het programma eigenlijk vrij weinig andere inhoud kent. Over gewoon sponsoren van een programma hoor je mensen echt niet zo snel hoor. Dat gebeurt in bv woonprogramma's ook aan de lopende band - maar dat zijn toch programma's die dat op een redelijke manier weten te verwerken en die de aandacht weten te leggen op andere dingen.

Citaat:
Maar dat kost geld en die bulldozer levert geld op en helaas werkt de wereld zo...

Ook dat is niet helemaal waar. Als die bulldozer z'n bulldozer kan aanprijzen in een programma dat daadwerkelijk bekeken wordt, dan heeft dat veel meer effect dan als iedereen het programma verder gaat negeren. Dus ook de sponsoren en mensen die zo'n item maken zijn erbij gebaat om wat meer kwaliteit te leveren.

Dit programma sterft vermoedelijk in korte tijd (zelf denk ik weer drie afleveringen) een roemloze dood omdat het voor niemand iets biedt. En dat komt niet omdat er geen interessante uitzendingen te maken zijn. Zelfs met weinig middelen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:32

Helemaal mee eens Shadow!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 22:37

Abacab schreef:
Toch wel nuttige tips gekregen van de blonde dame die paardenmakelaar is. Want waar moet je nu echt opletten bij de aankoop van een paard: dat ie wel zijn vitamine spuit in handige gel heeft gekregen.
Eureka! Die gaan we onthouden.

Vergeet vooral niet dat je nu weet hoe je hem moet toedienen! :')

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 08:07

Eens met Shadow0

Een paarden programma is leuk, maar op welke doelgroep mik je?

de stalhouders? (trekkers)
pennymeisjes? (vitamineboost)
mensen die een duur paardenopbject willen kopen? (Dream Stables, waarbij ook nog niet eens werd aangegeven dat het te koop stond, naast de bar slechte presentatie, ik zou hier geen cent voor over hebben gehad als verkoper)
aspirant paardenkopers? makelaar en sportstal
cursussen (paarden osteopat(s)ie waarbij het woord binnen enkele minuten tig keer verkeerd werd uitgesproken.

Ik ben er nog niet uit en zolang je die niet goed formuleert en aanpreekt zal het niets worden, de paardenwereld is niet een doelgroep dat zijn er nl vele en daar hebben de makers zich in vergist.

Kortom er zat geen enkele lijn in het programma, de stukjes waren te kort om enige diepgang te krijgen.

Wat ze beter kunnen doen is elke aflevering een thema geven, bijv stalhouderij, daarbij laat je de trekkerboer opdraven om het voordeel van zijn trekkers te laten zien, de zadelkamerbouwer zijn zadelkamers, volgende aflevering over zoektocht naar een paard met alle facetten die daarbij horen incl de keuring door DA. etc etc.
Zo kan je het enige diepgang geven en het aantrekkelijker maken voor de sponsoren omdat hun product zo wel goed in de spotlights komt.

Want zeg nou zelf, die vitamine booster moet natuurlijk niet door een paardenmakelaar toegediend worden, ik denk dan alleen maar dat het door mij te kopen paard niet goed in zijn vel zit en zo'n paard wil ik niet kopen.

Eikenbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:51

Laten ze maar beginnen met 'Bokt: de serie'. Kaskraker!

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:26

Eikenbos schreef:

JA. Dat lijkt me wel interessant. ☺

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:33

Ik heb het zondag voor het eerst gezien, en ik vond het stukje over de jacht wel leuk.

Voor de rest was het allemaal reclame. Blond meisje reclame voor zichzelf, reclame voor trekkers, reclame voor mestbakken, reclame voor osteopatsie-opleiding, reclame voor supplementen.

En die stal die ze lieten zien: verschrikkelijk.
Net gevangeniscellen die boxen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:35

Eikenbos schreef:

zoiets dan?

Sammie schreef:
De zaal raakt langzamerhand vol, mensen die elkaar nog herkennen van vroeger blaken een kreet van herkenning en maken een praatje met elkaar. De gemoedelijke groep valt even stil als daar twee hoog bejaarden mensen aan komen. De één duwt de ander voort, langzaam maar zeker met een vast beradenheid richting de microfoon die op het podium staat opgesteld. Het publiek zoekt langzaam schuiven een plaatsje in de rij stoelen die voor het podium opgesteld zijn. Vanaf het podium lijkt het net alsof al het jonge grut met de oudjes van dagen een stoelen dans aan het doen is, gelukkig is er voor iedereen plaats. De oude man zet de rolstoel met de oude vrouw naast de microfoon. Het is stil in de zaal, allen wachten ze op de woorden die komen gaan. De oude man neemt een slokje water uit het glas wat naast de microfoon staat. Hij zucht diep en pakt zijn papieren te hand die opgevouwen tussen zijn bretels zaten.
Bibberend begint hij zijn verhaal, maar al in de eerste zin spreekt hij weer fel en met enthousiasme als nooit te voren.
“Mijn beste medebokkers, en medeboksters. Wie had dat ooit gedacht, 50 jaar bokt!? 50 jaar mensen. Wat is er sinds die tijd veel gebeurd en veranderd.”De mensen in de zaal knikken begrijpend en hun eigen gedachten voert hun eventjes mee naar herinneringen van toen, maar de oude man pakte zijn leesbril en gaat weer verder. ”De wereld is sinds in 50 jaar veranderd, maar wij ook. We zijn ten aller eerste 50 jaar ouder geworden.” De ouderen lachen hikkend mee.”maar", zo gaat de oude man verder, “we maken allemaal deel uit van de geschiedenis van Bokt. Een forum dat wij met z’n allen groot hebben gemaakt en bovendien onsterfelijk. Hoe goed kan ik mij de eerste dag nog herinneren dat ik mijn berichtje plaatste op het forum wat sindsdien alleen maar vanaf die plek gegroeid is. Waren we eerst nog met een stuk of 100, al snel groeide dat aantal tot 1000, 5000 , 10.000 en nu na 50 jaar hebben we alleen al in Nederland 6 miljoen actieve users. Het was even moeilijk in het begin, servers crashte, en af en toe was het databeest te ver heen dat hij grondig nagekeken moest worden. Bokt, een forum, waar sommige mensen elkaar leerden kennen, met elkaar vochten, discussieerden over van alles wat. Een forum waar mensen virtueel op de vuist gingen, lachten met elkaar, voor elkaar opkwamen wanneer dat nodig was.Zo was er de bokt veiling, in het eerste jaar alleen al een succes, de jaren die volgenden brachten steeds leuker initiatieven en dankzij jullie inzet heb ik met het geld eindelijk een nieuwe au… eh…en grotere en beter draaiende server gevonden. Bokt vernieuwde zich keer op keer. Maar jullie meedogendheid toonden zich ook in andere opzichten. Hoe kunnen we de Dorinedag vergeten, voor en door bokkers georganiseerd. Bokt heeft ook in andere opzichten mensen bij elkaar en nader tot elkaar gebracht. Wie had er ooit gedacht dat Ynzo en Georgette uiteindelijk echt met elkaar trouwden. Nu alweer zo’n 45 jaar geleden.” Alle hoofden draaien vermoeid om richting het stelletje wat nog steeds hand in hand zit. Georgette krijgt een rood hoofd en waardrempel die van Ynzo begint ook te kleuren. Ik zie dat onze oudste bokster er ook vandaag bij is, runningkawa, al is het nu wheelingkawa geworden.”BartVB keek rechts het publiek in en glimlachte naar een oude, maar nog sterke vrouw die daar zat. Ze tilde haar hand op en wuifde met haar vingers tegen haar Bokt petje,’Jaja, ga nu maar verder’, kraste de oude vrouw.
Aldus vervolgde hij, “Daarna ging het in een sneltreinvaart, zowel boksters Esme_27, als Nathalie zaten in de idiolsfinale met boktpetje. Het is nu alsnog voor mij als voor heike”, de man draait zijn hoofd om naar Heike te kijken, deels om te kijken of ze nog wakker is en deels om te laten blijken dat hij het daadwerkelijk soms nog niet kan begrijpen. Heike knikt hem toe en BartVB glimlacht. Hij vervolgt, met een lichte toon van emotie in zijn stem,”,soms moeilijk te begrijpen. Al snel werd de eerste dekhengst, van MissHIS een Sandro Hit x Krack C x Burggraaf , Bokt genoemd een feit. Na zijn goedkeuring liep hij Grand prix en won hij goud onder Bonnie van Grunsven, dochter van Anky bij de Olympische Spelen te Brussel . Er werd een bokt stamboek opgericht, waarin alleen paarden met een dragend skelet werden opgenomen. Ja, mensen Bokt kwam dagelijks in het nieuws en als kind was óf bokker óf niet. Er was geen middenweg. Er werden Boktsites wereldwijd opgericht, Bokt.fr,Bokt.es, bokt.co.uk. Maar zo als ik al zei, Bokt en eigenlijk haar users hadden ook verrassingen in petto. Wie had ooit gedacht dat Sarabande samen met Anna42 een eigen fokkerij zouden beginnen, waarvan het stamboek een direct resultaat is geworden. Namen zoals Yorghos, Sjuimpje, Botervlieg, vvtjuh en kojack zijn gemeengoed geworden en behoren steevast in de top 25 van gegeven kindernamen.
Maar mensen, er zijn pieken en dalen en na deze gigantische piek, kwam er een diep dal,”
Een zucht van ongenoegen ging door het publiek, hoe konden ze dat ooit vergeten. BartVB, nam nogmaals een slok water, keek nogmaals naar het publiek en ging verder met zijn verhaal,”,in eerste instantie leek er niks aan de hand. BNN, maakte een documentaire over Bokt, als onderdeel daar van werden er een aantal actieve users gevolgd voor een week of wat. 3 weken lang werden Ctal, Karin, Sypheron, laui!, Cody en Romkabouter gevolgd. Het resultaat was schokkend. Bokt bleek verslavend te zijn, ouders waren geschokt en al snel werden er om acties geroepen. Er kwamen kamervragen en al snel kwam Bokt op de lijst van verdovende middelen, maar dit lieten we niet op ons zitten, toch!?’ Hij verhief zijn stem zo hoog dat hij op het eind oversloeg. Net als vroeger, kwam die passie weer omhoog drijven, ook diverse mensen in het publiek werden onrustig en dachten terug aan die spannende tijden. Heike ging rechtop zitten, balde haar vuist en mompelde,“ Hoe durven ze aan onze Bokt te komen”. “Inderdaad, hoe durfde ze”, vervolgde de krasse oude man,”Dit lieten jullie niet zomaar gebeurd, botogend naar Den Haag, en eisen dat ze niet zo maar onze hobby af konden pakken. Het duurde een tijdje, het koste vele demonstraties en overredingskracht, maar uit eindelijk werd het dossier onder Balkende IIX opnieuw geopend en geëvalueerd. Bokt was helemaal niet zo erg dat het verbannen moest worden.” “Nee, inderdaad niet!” , riep er een oudere man vanuit het publiek. BartVB hief zijn oude gerimpelde handen op en kalmeerde het publiek toen het gemompel aan hield.
“ Rustig, mensen. Bokt.nl en alle andere boktdomein namen gingen weer als van oudst de lucht in, bokt.com mocht onder druk van de president van Amerika nog niet meteen, maar met een goede overredingskracht en, vervolgde hij lachend,”een hoop paardenmest doet wonderen. Als snel besloot ook President Chelsea Clinton, dat Bokt.com weer de lucht in mocht. Sindsdien bokken wij er met z’n allen weer rustig op los en hebben we een geschiedenis van 50 jaar achter de rug. Als vanouds praten, discussiëren,hakken, vechten en gooien we er met modder op los.Mensen, geniet er van maar houdt het netjes. Ik wil iedereen, incl. de oude en nieuw moderators en beheerders en de users bedanken Jullie aller BartVB en Heike.” Langzaam, stapje voor stapje strompelt BartVB richting Heike, pakt haar hand en ze heffen ‘m samen de lucht in. Het publiek wat nog kan staan, springt op de rest doet er wat langer over. Uiteindelijk staat iedereen en geeft een daverende applaus. Hier en daar gefluit van de jongere generatie. Stiekem pikken zowel BartVB en Heike een traantje weg. En weldra ook de bokkers van het eerste uur vallen in tranen elkaar in de armen.
De avond verliep verder waarbij mensen elkaar verhalen van vroeger vertellen, over hoe vroegâh beter was……

:+

Enige overeenkomsten met namen,gebeurtenissen zijn puur toeval. Schrijfster stelt zich niet verantwoordelijk voor evt. gevolgen a.d.h. dit topic noch voor oorzaken leidende naar dit topic.

:)) Al vermoed ik dat sommige, destijds bekende namen, nu niet meer er in terecht zullen komen.

[KH] De Nostalgie : 50 jaar bokt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:46

Geinig geschreven :) ben ook bokker van het eerste uur.
Toen was het wel gezelliger, wat kleiner omdat je elkaar echt kon volgen. Nu gaat dat helaas niet meer. Alleen een paar natuurlijk wel, maar ik " ken of herken" meer dan de helft niet.
Achja zo gaat dat als het groot word...

Goed ontopic: die boxen waren inderdaad vreselijk... Zoveel ruimte daar, maak er dan op zijn minst uitloopstallen van :j

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:23

T zou mij niet verbazen als er verder geen uitzendingen van kwamen

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:18

Wat een grappig stukje Maartje.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:54

Onze lokale ruitersport zaak is van daag voor opnames geweest.....aan hun enthousiasme zal het niet liggen :D

Fritt_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 14:32

Heb het net terug gekeken en ja ik kan me voorstellen dat het niet iedereen zal trekken aangezien het over paarden gaat, maar dit sloeg echt nergens op. Steeds van de hak op de tak en niet echt to the point. Het leek mij super leuk om exclusievere stallen van binnen te zien, maar de Golden Dream Stables kwamen amper in beeld. Ik denk over zo'n stal is toch meer te vertellen en laat er op z'n minst wat gebeuren als je filmt. Dit had meer weg van zo'n filmpje dat je ziet op websites voor locatie verhuur, te schoon en netjes om geloofwaardig te zijn (ik weet dat sommige stallen heel netjes zijn, maar zo stil is het alleen op zondag als alle ruiters op concour zijn en de grooms mee of vrij....)