Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maar goed is voor een goed doel dus ik hou me eraan. De buren en andere laten hun kippen gewoon buitenlopen, triest. Ik wil geen risico factor zijn voor een bedrijf of mijn dieren.
Kennelijk geen idee van de risico's die het mee kan brengen ze zo los te laten lopen, al ben je maar zeker voor niks... Muzefee schreef:Hier niet dichtbij het gebied met de besmettingen, maar helaas wel achterburen die de ophokplicht aan hun laars lappen.Kennelijk geen idee van de risico's die het mee kan brengen ze zo los te laten lopen, al ben je maar zeker voor niks...
manie schreef:Muzefee schreef:Hier niet dichtbij het gebied met de besmettingen, maar helaas wel achterburen die de ophokplicht aan hun laars lappen.Kennelijk geen idee van de risico's die het mee kan brengen ze zo los te laten lopen, al ben je maar zeker voor niks...
Tja zolang vogels rondfladderen blijft de kans op overdracht aanwezig.
Niemand kan de plaatselijke mus verplicht ophokken immers![]()
In die redenering kan ik ook wel begrijpen dat mensen 3 kipjes achter het huis laten lopen eerlijk gezegd.
manie schreef:Tja zolang vogels rondfladderen blijft de kans op overdracht aanwezig.
Niemand kan de plaatselijke mus verplicht ophokken immers![]()
In die redenering kan ik ook wel begrijpen dat mensen 3 kipjes achter het huis laten lopen eerlijk gezegd.
Citaat:Ophok- en afschermplicht
Tevens is de ophok- en afschermplicht voor hobbydierhouders van pluimvee en ander gevogelte voor deze periode van maximaal 72 uur opnieuw ingesteld. Voor bedrijfsmatige pluimveehouderijen geldt deze plicht al tot minimaal 18 december 2014.
Citaat:Opnieuw standstill pluimveevervoer heel Nederland
Vanwege de recente uitbraak van hoogpathogene vogelgriep in Hekendorp worden onmiddellijk maatregelen genomen om verdere verspreiding te voorkomen. Uit voorzorg geldt vanaf donderdag 20 november 2014 14.00 uur een totaal vervoersverbod voor pluimvee en ander gevogelte, eieren, pluimveemest en gebruikt strooisel van pluimveebedrijven van en naar pluimveebedrijven en slachterijen. Ook voor gemengde bedrijven met pluimveehouderij geldt een vervoersverbod, eveneens voor andere dieren en mest van andere dieren van die bedrijven. Dit verbod geldt voor maximaal 72 uur.