Totilas niet naar Wereld Ruiterspelen in Normandië

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:20

bliver schreef:
maar latem we er iets positiefs van maken, de medaille kansen van NL stijgen hierdoor! :j

Daar had ik als rasechte chauvinist bij dat soort evenementen nog niet eens bij nagedacht :+

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:22

Tja na de docu zei ik nog tegen mijn vriend; wedden dat hij Normandie niet haalt en nu......jammer hoor van zo'n goed paard.

Wat ik me ff afvraag; ZIJN ER NOG MENSEN DIE MET TOTILAS FOKKEN?

Na al die blessures en weinig prestaties kan ik me niet indenken dat hij boven aan het lijstje staat van veel fokkers. Hoor ook weinig over zijn fokproducten. Hoe zijn die? Buiten Toto jr om dan.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:22

Petrichor schreef:
Air, zodra ze bij de documentaire al niet willen hebben dat je filmt dan weet iedereen toch dat er iets niet helemaal pluis is?

Wat jij geloofd moet jij weten, is jouw pakkie an. Maar ik geloof niet meer in de combinatie van Rath en Totilas. Ik hoop dat je dat kunt accepteren. :)

En nee, deze kwestie heeft verder niets met het niet gunnen te maken want dat is niet waar. Het liefst had ik zo'n wereld beest weer in de top gezien, maar helaas is dat het geval niet.

Geef eens een goede onderbouwing voor dat eerste?
Gal mochten ze ook niet filmen, is Gal nu niet pluis?

De logica ontgaat mij compleet en ook onderbouwing ontbreekt. Als je dan wil doen alsof je de waarheid spreekt, onderbouw het dan, voor je een ander beschuldigt van liegen.

Niet geloven in de combinatie: prima. Waar ik over val is dat men hier doet alsof ze intimi zijn die de waarheid weten. Wat niet het geval is. En dat maakt pech dus nog geen leugen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:23

Wat verschrikkelijk jammer. Ik had het ze zo gegund dat ze samen zouden schitteren op de WEG,
Ze hebben er zo hard voor getraind.

-O-

Aderlating voor het toernooi.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:27

Waarom maakt de exacte reden van de afmelding zoveel uit voor sommigen?

Het is toch zonde voor ons allemaal..

Als de reden is dat MAR er mentaal doorheen zit, is het dan minder jammer voor de betrokkenen? Zelfs voor Totilas is dat jammer, is hij stiekem toch gezond, mag hij het niet laten zien.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:28

Air schreef:
Petrichor schreef:
Air, zodra ze bij de documentaire al niet willen hebben dat je filmt dan weet iedereen toch dat er iets niet helemaal pluis is?

Wat jij geloofd moet jij weten, is jouw pakkie an. Maar ik geloof niet meer in de combinatie van Rath en Totilas. Ik hoop dat je dat kunt accepteren. :)

En nee, deze kwestie heeft verder niets met het niet gunnen te maken want dat is niet waar. Het liefst had ik zo'n wereld beest weer in de top gezien, maar helaas is dat het geval niet.

De logica ontgaat mij compleet en ook onderbouwing ontbreekt. Als je dan wil doen alsof je de waarheid spreekt, onderbouw het dan, voor je een ander beschuldigt van liegen.

Niet geloven in de combinatie: prima. Waar ik over val is dat men hier doet alsof ze intimi zijn die de waarheid weten. Wat niet het geval is. En dat maakt pech dus nog geen leugen.

Ik heb geen zin om dat te onderbouwen, als je logisch nadenkt lijkt mij dat ook niet nodig!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:29

Dallista schreef:
Iris82 schreef:
Hij had zichzelf ruimschoots bewezen de afgelopen tijd.

Inderdaad. Ik zie werkelijk geen enkele reden om waar dan ook maar aan te twijfelen. Klinkt gewoon als dikke vette domme pech. |o
Vind het zo jammer. :(

Ben ik het mee eens. En wat ontzettend sneu voor Rath -O-

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:29

Vooroordelen hebben 0,0 met logisch nadenken te maken.
Daarnaast beschuldig je mensen niet van liegen omdat ze veel pech hebben als je logisch nadenkt.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:31

Citaat:
Digitale discussie

GISELLA BARTELS 3 19 AUGUSTUS 2014
Kennen jullie het gezegde ‘De beste stuurlui’ staan aan wal? Ik merk dat dat in de paardensport vaak het geval is. In dit geval staan ze echter niet aan wal, maar veelal achter de computer, laptop of iPad. Internet,en de social media specifiek, blijken een uitstekend platform voor jan en alleman om zijn of haar mening te geven. Daar is op zich niets mis mee. Ik doe zelf middels deze blog eigenlijk niets anders.

Ik probeer het echter altijd weldoordacht, onderbouwd en met zoveel mogelijk respect voor anderen te doen. En niet mijn mening te geven over zaken waar ik de ins en outs niet van ken. Er zijn echter veel ‘paardenliefhebbers’ die andere normen en waarden hanteren. Onder een pseudoniem, schuilnaam of hoe je het ook wilt noemen (denk aan namen als Schimmeltje92, Ponylover of Shadow) geven deze mensen hun mening over allerlei zaken. Zo worden over tal van serieuze zaken meningen en adviezen gegeven, zonder dat de lezer weet of de afzender wel deskundig is of de juiste bedoelingen heeft. Misschien ligt het aan mij, maar als iemand die op een forum waar diverse paardenonderwerpen worden bediscussieerd schrijft dat Matthias Rath het helemaal verkeerd doet met Totilas, dat het paard ongelukkig is en dat deze ruiter ‘niet kan rijden’ dan frons ik toch mijn wenkbrauwen. Zeker als ik vervolgens als onderschrift lees ‘ Yes! Viper B+10, L-startgerechtigd’.

Ik wil en kan niet oordelen over deze persoon, maar hetzelfde geldt voor Totitas en Rath. Wat weten wij er nou van? We kennen toch niet alle details? Het verbaast me ook hoeveel reacties er waren toen het niet goed ging met deze combinatie. Iedereen had er wel iets over te zeggen. Nu ze een prachtige comeback hebben gemaakt, wordt er beduidend minder gereageerd. Waarom zwijgen al die ‘stuurlui aan wal’ nu ze wel heel goed presteren? Wat mij betreft mogen er sowieso wat meer positieve geluiden ‘gepost’ worden. Met opbouwende kritiek is op zich ook niets mis, maar dan alleen door diegenen die het aandurven met naam en toenaam vermeld te worden. Als daar dan ook nog een stukje respect en onderbouwing bij komt wordt de paardenwereld een stuk leuker, denken jullie ook niet?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:33

Wat jij wilt.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:34

R12312 schreef:
Citaat:
Digitale discussie

Kennen jullie het gezegde ‘De beste stuurlui’ staan aan wal? Ik merk dat dat in de paardensport vaak het geval is. In dit geval staan ze echter niet aan wal, maar veelal achter de computer, laptop of iPad. Internet,en de social media specifiek, blijken een uitstekend platform voor jan en alleman om zijn of haar mening te geven. Daar is op zich niets mis mee. Ik doe zelf middels deze blog eigenlijk niets anders.

Ik probeer het echter altijd weldoordacht, onderbouwd en met zoveel mogelijk respect voor anderen te doen. En niet mijn mening te geven over zaken waar ik de ins en outs niet van ken. Er zijn echter veel ‘paardenliefhebbers’ die andere normen en waarden hanteren. Onder een pseudoniem, schuilnaam of hoe je het ook wilt noemen (denk aan namen als Schimmeltje92, Ponylover of Shadow) geven deze mensen hun mening over allerlei zaken. Zo worden over tal van serieuze zaken meningen en adviezen gegeven, zonder dat de lezer weet of de afzender wel deskundig is of de juiste bedoelingen heeft. Misschien ligt het aan mij, maar als iemand die op een forum waar diverse paardenonderwerpen worden bediscussieerd schrijft dat Matthias Rath het helemaal verkeerd doet met Totilas, dat het paard ongelukkig is en dat deze ruiter ‘niet kan rijden’ dan frons ik toch mijn wenkbrauwen. Zeker als ik vervolgens als onderschrift lees ‘Yes! Viper B+10, L-startgerechtigd’.

Ik wil en kan niet oordelen over deze persoon, maar hetzelfde geldt voor Totitas en Rath. Wat weten wij er nou van? We kennen toch niet alle details? Het verbaast me ook hoeveel reacties er waren toen het niet goed ging met deze combinatie. Iedereen had er wel iets over te zeggen. Nu ze een prachtige comeback hebben gemaakt, wordt er beduidend minder gereageerd. Waarom zwijgen al die ‘stuurlui aan wal’ nu ze wel heel goed presteren? Wat mij betreft mogen er sowieso wat meer positieve geluiden ‘gepost’ worden. Met opbouwende kritiek is op zich ook niets mis, maar dan alleen door diegenen die het aandurven met naam en toenaam vermeld te worden. Als daar dan ook nog een stukje respect en onderbouwing bij komt wordt de paardenwereld een stuk leuker, denken jullie ook niet?

_/-\o_

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:39

Dallista schreef:
Ik zie werkelijk geen enkele reden om waar dan ook maar aan te twijfelen. Klinkt gewoon als dikke vette domme pech. |o
Vind het zo jammer. :(

Dit valt bij mij ook onder pech, ze waren zo goed bezig!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:39

R12312 schreef:
Citaat:
Digitale discussie

Ik probeer het echter altijd weldoordacht, onderbouwd en met zoveel mogelijk respect voor anderen te doen. En niet mijn mening te geven over zaken waar ik de ins en outs niet van ken. Er zijn echter veel ‘paardenliefhebbers’ die andere normen en waarden hanteren. Onder een pseudoniem, schuilnaam of hoe je het ook wilt noemen (denk aan namen als Schimmeltje92, Ponylover of Shadow) geven deze mensen hun mening over allerlei zaken. Zo worden over tal van serieuze zaken meningen en adviezen gegeven, zonder dat de lezer weet of de afzender wel deskundig is of de juiste bedoelingen heeft. Misschien ligt het aan mij, maar als iemand die op een forum waar diverse paardenonderwerpen worden bediscussieerd schrijft dat Matthias Rath het helemaal verkeerd doet met Totilas, dat het paard ongelukkig is en dat deze ruiter ‘niet kan rijden’ dan frons ik toch mijn wenkbrauwen. Zeker als ik vervolgens als onderschrift lees ‘ Yes! Viper B+10, L-startgerechtigd’.

Daar ben ik het helemaal mee eens.

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:48

Ik vind het erg triest en jammer voor Matthias, hij heeft een hoop kritiek moeten doorstaan en hard gewerkt om deel te kunnen nemen. Veel reacties hier vind ik zacht uitgedrukt ook erg triest...

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:51

Air schreef:
Petrichor schreef:

Dat het Gal nog zoveel doet dat Totilas weg is vind ik een vrij goede reden om er niet over te willen praten. Wat de reden was dat Totilas niet gefilmd mocht worden in de docu weet ik niet, maar vind ik persoonlijk ook erg vaag.

Overigens geloof ik best dat dit gewoon een blessure is en ze weer pech hebben en vind ik het erg sneu voor Matthias vooral omdat het net beter ging.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:53

Mijn vader grapte al;
"Die Gal heeft er gewoon een chipje in geplant en elke keer als hij een grote wedstrijd heeft drukken ze op de knop en valt dat paard uit"

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:53

jessdaniels schreef:
Mijn vader grapte al;
"Die Gal heeft er gewoon een chipje in geplant en elke keer als hij een grote wedstrijd heeft drukken ze op de knop en valt dat paard uit"

:D

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:55

R12312 schreef:
Citaat:
Digitale discussie

_/-\o_ en daarbij Aken is niet bepaald een regionale wedstrijd met B proefjes... Ik vindt het ontzettend jammer voor zowel mar als zijn stiefmoeder!

FriesWytske

jessdaniels schreef:
Mijn vader grapte al;

Hahahaha _O-

Tazzey

Air schreef:
Petrichor schreef:

Ik had me nog zo voorgenomen me niet in dit wespennest te gaan mengen maar nu voel ik me toch geroepen hier even op te reageren.

Wat de reden is dat de Toot niet mochten filmen is speculeren en daar verlaag ik me niet toe.

De reden dat Gal niet in beeld wilde was dat deze zaak voor hem te pijnlijk is!! En dat is mijns inziens een geheel legale reden hoor. De hele wereld valt over het Totilas verhaal maar vergeten dat er ook nog een Edward Gal is voor wie deze hele zaak een pijnlijke en verdrietige aangelegenheid is. Dus om nu te gaan suggereren dat hij niet pluis is vind ik bijzonder onsmakelijk!

Air

Re: Totilas niet naar Wereld Ruiterspelen in Normandië

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:02

Even iets beter lezen graag.... Gal zou namelijk niet pluis zijn als ik de logica van Petrichor volg, dus niet die van mijzelf.

Petrichor

Re: Totilas niet naar Wereld Ruiterspelen in Normandië

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:07

Ho ho ho, volgens mij moet jij zelf eens beter gaan lezen! Ik heb nergens gezegd dat Rath of Gal niet pluis zouden zijn! Ik melde alleen dat er iets niet pluis is als je niet op zo'n grote stal mag filmen.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:10

Dit zegt Mathias Rath er zelf van...

Weltreiterspiele ohne Totilas und mich

Liebe Fans,

womöglich habt ihr es schon auf der Website der FN gelesen, aber auch ich möchte euch hier offiziell informieren, dass das Dressurteam ohne Totilas und mich zu den WEG in die Normandie fahren wird.

Totilas hat sich in Perl leider gegen ein bestehendes Überbein getreten, was schmerzhafte Reaktionen zur Folge hatte. Für das gesamte Team und mich kommt das Wohl des Tieres an erster Stelle und somit haben wir uns gemeinsam gegen die Teilnahme an den Weltreiterspielen in der Normandie entschieden.

Für mich war dieses Jahr und damit natürlich auch besonders das Comeback von Toto unglaublich toll und die Vorfreude auf die Weltreiterspiele enorm. Totilas war in Topform, und dass wir nun so kurzfristig absagen müssen, fällt mir unsagbar schwer.

Helen, Kristina, Isabell und Fabienne, die für mich nachrückt, drücke ich alle Daumen – Mädels, ihr schafft das!!!

-----
zurück zur Übersicht - erstellt von Matthias Rath am 20.08.2014

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:10

Wat een flauwe reacties komen hier voorbij zeg, en dan zeker ook nog eens over "stiefmoeder en haar speeltje". Misschien is het sommige mensen ontgaan, maar het is hun paard. Ondanks dat het merendeel op Bokt meent een vreemdsoortige kennis over paard, eigenaren en motieven te hebben, mogen die mensen helemaal zelf weten wat ze met hún paard doen, ook al wil stiefmoeder in kwestie er iedere zondag achterstevoren mee over het strand. Zo flauw om telkens opnieuw mensen aan te vallen.
Ik vind het ontzettend vervelend voor Matthias Rath dat het nu telkens zo loopt. Wat moet die jongen over stalen zenuwen beschikken om straks toch weer ergens de ring binnen te rijden.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:12

Petrichor schreef:
Ho ho ho, volgens mij moet jij zelf eens beter gaan lezen! Ik heb nergens gezegd dat Rath of Gal niet pluis zouden zijn! Ik melde alleen dat er iets niet pluis is als je niet op zo'n grote stal mag filmen.

Nou ik kan het me wel voorstellen. Als er letterlijk een pluisje op de kont van Totilas zou liggen wordt er oneindig gespeculeerd over mishandeling, want waar komt dat pluisje vandaan? etc.

chevax schreef:
Ik vind het ontzettend vervelend voor Matthias Rath dat het nu telkens zo loopt. Wat moet die jongen over stalen zenuwen beschikken om straks toch weer ergens de ring binnen te rijden.

Inderdaad