Documentaire Totilas donderdag te zien op Nederland 1

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:01

ceasario schreef:
Shona schreef:
vrij logisch dat de Nederlanders aan Gal's kant staan. maar toch is het wel heel erg partijdig in deze documentaire. ik heb nog weinig goeds over Totilas nu gehoord...

Ik wel. nl dat Visser en Gal het publiek voor de gek hielden..
nl. in Kentucky voor de start was hij al verkocht.

Had dat gezicht moeten zien van Visser, toen hij Gal feliciteerde..Het leek meer een Judas-kus..

en 10 % is minimaal voor de berijder.

Ik begrijp niet helemaal waar dit met mijn post heen moet??

De mensen over Rath-Totilas: natuurlijk wordt het nooit meer hetzelfde als bij Edward. Ik denk dat we allemaal wel weten dat iedereen dat ene speciale paard heeft gekend, die moeilijk of helemaal niet te overtreffen is. Edward en Totilas hadden duidelijk een klik die heel diep ging. Edward was gek op het paard, Totilas was gek op hem. Ze voelden elkaar aan en hadden plezier samen. En zo als dat wij dat ene speciale paard hebben, hebben sommige, of alle, paarden waarschijnlijk ook die ene ruiter die boven iedereen uit steekt qua connectie.

Toen is Totilas verkocht. Heel jammer voor Edward, maar hij was niet de eigenaar, dus hij heeft er zelf waarschijnlijk altijd wel rekening mee gehouden dat het mogelijk geen combinatie voor altijd is. Dat is het risico van paarden rijden voor een ander, be it een internationale topruiter of de paardengek om de hoek die voor een boer een paar ponies rijd. Voor Totilas is het waarschijnlijk heel erg wennen geweest. Daarnaast krijgt hij een nieuwe ruiter met een compleet andere rijstijl. Logisch dat het niet zo lekker loopt, toch?

Rath heeft waarschijnlijk niet de connectie met Totilas die Edward had, maar voorlopig hebben ze zichzelf weten te verbeteren. Ze hebben gewoon veel pech gehad. Als het echt zo slecht klikte en het allemaal niet klopte, had Totilas inmiddels niet zo gelopen als dat hij nu weer doet.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:01

kleiduiker schreef:
Ladybird schreef:
Ik ben trouwens heel benieuwd naar Toto Junior!

Ik heb nu al medelijden met dat paard. Er wordt nu al zoveel van hem verwacht. Zoveel druk, want iedereen hoopt dat hij zijn vader gaat evenaren, of nog beter, overtreffen.

Mensen kunnen verwachten, de pers ook. Maar Edward rijd hem en ik ben er van overtuigd dat de kundigheid van Edward hier ook bij komt. Edward kan de rust bewaren, zonder de druk uit te oefenen op dat paard.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:02

ceasario schreef:
Shona schreef:
vrij logisch dat de Nederlanders aan Gal's kant staan. maar toch is het wel heel erg partijdig in deze documentaire. ik heb nog weinig goeds over Totilas nu gehoord...

Ik wel. nl dat Visser en Gal het publiek voor de gek hielden..
nl. in Kentucky voor de start was hij al verkocht.

Had dat gezicht moeten zien van Visser, toen hij Gal feliciteerde..Het leek meer een Judas-kus..

en 10 % is minimaal voor de berijder.

Dit is precies wat mij het meeste opviel in dze docu. Vooral ook dat Gal dus gewoon gelogen heeft dat hij van niets wist. En hij is er zeker niet slechter van geworden.

Waar al die haat tegen die stiefmoeder vandaan komt begrijp ik niet. Gewoon een paarden liefhebster die volgens mij stapelgek is met Totilas en hem niet snel zal verkopen. Ik gun het haar wel. :)

SAKKIA

kleiduiker schreef:
Ladybird schreef:
Ik ben trouwens heel benieuwd naar Toto Junior!

Ik heb nu al medelijden met dat paard. Er wordt nu al zoveel van hem verwacht. Zoveel druk, want iedereen hoopt dat hij zijn vader gaat evenaren, of nog beter, overtreffen.

Alsof een paard echt last heeft van die druk?? Ik denk eerder dat we mogen hopen dat de ruiter de druk aankan. Maar volgens mij heeft Gal wel bewezen dat hij dat kan.

R12312

Sammie schreef:
Sterretje90 schreef:
Ik mis één ding in alle verhalen rondom Totilas: Totilas zelf. Is er in deze hele docu één keer aandacht geweest voor de gevoelens van het PAARD?

Ik begreep dat ze 'm wel een microfoon hebben voorgehouden, maar hij zei niet zoveel :D

:D :D :D :+ :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:03

ceasario schreef:
Relaxed schreef:
En Sjef, geweldige man, zo duidelijk en direct, heerlijk :D

Die komt het er beste uit in de hele docu. :D

:D :D
Fantastische man inderdaad, wat kan díe droog reageren. Geen heisa en poeha erom heen maar zegt gewoon waar het op staat.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:04

Same here jolien. Was zo duidelijk..

vond het verhaal van de smid wel aangrijpend.
Voorderest is Sjef echt een held :') geniale vent.
Blijf het een triest verhaal vinden en kijk vanwege het gehele verhaal nog steeds niet graag deze combinatie.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:05

In de ring Totilas niet meer wat hij was . Dat zal hij ook niet worden .

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:05

ceasario schreef:
Relaxed schreef:
En Sjef, geweldige man, zo duidelijk en direct, heerlijk :D

Die komt het er beste uit in de hele docu. :D

:))

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:06

Ik vond het een mooie docu. Zo zie je maar weer dat de band en de klik met je paard voor geen miljoenen te koop is. Dat is goud waard.
Hij wordt wel in de watten gelegd en mooi dat ie weer terug is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:06

Ik heb nu al medelijden met dat paard. Er wordt nu al zoveel van hem verwacht. Zoveel druk, want iedereen hoopt dat hij zijn vader gaat evenaren, of nog beter, overtreffen.[/quote]

Alsof een paard echt last heeft van die druk?? Ik denk eerder dat we mogen hopen dat de ruiter de druk aankan. Maar volgens mij heeft Gal wel bewezen dat hij dat kan.[/quote]

Ja, dat denk ik wel. Want als de druk op de ruiter ligt brengt hij dat vanzelf over op het paard d.m.v. overvragen. Maar zijn geluk is inderdaad dat hij in handen is van Edward, dus dat zal in dit geval wel meevallen.

zidane07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:07

Ik heb alleen maar kunnen kijken want ik kon niet luisteren. Er barstte een onweersbui los dat de grond onder me voeten zo nu en dan trilde. :\ dus dat wordt van het weekend even uitzending gemist zodat ik ook alles kan horen :o

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:07

JessicaD88 schreef:
erg goed dat nederland 1 uitgebreid aandacht besteed aan een paarden-fenomeen!

Een van mijn medekijkers heeft echt een hekel aan paarden, maar wilde voor de gezelligheid dan toch kijken. Hij was zeer onder de indruk!
En absoluut respect, zoiets uitzenden op prime time Ned 1.

Ik liet trouwens ook even een penny squee horen toen ze het in aanbouw zijnde stallen complex lieten zien van Glock in Oosterbeek. Ik kom er elke dag langs, leuk dat ze daarheen gaan. Ziet er vanuit de verte ook indrukwekkend uit.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:08

Ik vond mevr. Linsenhof juist een vreselijk leuk enthousiast mens!

En zijn we vergeten dat zij die ruiter was die achter de naam van haar paarden Unicef had staan? En dat ze het prijzengeld doneerde aan Unicef?

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:10

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:10

janne schreef:
arm arm paard.het is een product totilas geworden ipv een paard. :\

Helemaal mee eens kreeg er echt een naar gevoel van in mijn buik toen ik er naar keek. en terwijl het niet eens mijn paard is en ik niets met dressuur en dit soort paarden heb kreeg ik een verdrietig gevoel.. :(

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:12

Bommeltje_ schreef:
Helemaal mee eens kreeg er echt een naar gevoel van in mijn buik toen ik er naar keek. en terwijl het niet eens mijn paard is en ik niets met dressuur en dit soort paarden heb kreeg ik een verdrietig gevoel.. :(

Wat de media je wel niet kan doen geloven he!

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:13

R12312 schreef:
Bommeltje_ schreef:

Wat de media je wel niet kan doen geloven he!

Veel speculeren en een treurig muziekje doen een hooo blijkbaar :D

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:15

Especial schreef:
Fantastische man inderdaad, wat kan díe droog reageren. Geen heisa en poeha erom heen maar zegt gewoon waar het op staat.

Mwah, hij geeft ook bepaalde antwoorden om een bepaald beeld te creëeren hoor. Hij weet goed wat hij wel en niet moet zeggen. Het is een slimme zakelijke man.
Niets tegen hem hoor, vind het een toffe vent en goede trainer, maar hij heeft zakelijke belangen en geeft daarom op een bepaalde manier antwoord. 100% oprecht is hij niet.

wallance

Ik kon het er niet uithalen dat Gal al in Kentucky wist dat Totilas verkocht was voor dat hij de ring in ging.

Misschien raar gedacht, maar ik kan me niet voorstellen dat je dan zo rond kan sturen als je weet dat je beste vriend net verkocht is. En had hij niet liever dat paard gehouden dan die 10%?

R12312

wallance schreef:
Ik kon het er niet uithalen dat Gal al in Kentucky wist dat Totilas verkocht was voor dat hij de ring in ging.

Misschien raar gedacht, maar ik kan me niet voorstellen dat je dan zo rond kan sturen als je weet dat je beste vriend net verkocht is. En had hij niet liever dat paard gehouden dan die 10%?

Ja voor Kentucky was hij verkocht, dat was toch wel duidelijk.

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:16

Jolien87 schreef:
IKbenEllen schreef:
Mooie docu. Vreselijk sneu voor Jiska van den Akker, die telkens 15 euro kreeg :+

En die Sjef, wat een kerel is dat zeg :')
Dat Anky d'r paarden wil houden maar dat ze er wat hem betreft zo uit mogen.
Hop, begraven op het landgoed, standbeeld erop en door, zo gaat het gebeuren :D

Stiefmoeder vond ik maar een eng mens.

Ik hoopte dat ik dat getal verkeerd verstond en dat ze €50 zei, maar helaas.
Verder een mooie docu, ik zat weer meg natte oogjes. Zelfs mijn vriend -een paardenleek- zag de ongelukkig uitstraling tijdens de eerste beelden met Rath. Gelukkig gaat het nu weer de goede kant op.

Dat stukje over Jiska van den Akker heb ik even gemist.... Waar ging dat over?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:17

Nou ja ik denk dat je de NOS niet alleen maar de schuld moet geven. Wij hebben het hele verhaal natuurlijk vanaf het begin op de voet gevolgd. De (speculatieve) vragen die daar gesteld worden, hebben wij ons met z'n allen ook afgevraagd in de tijd dat het speelde. Wij kijken er met andere ogen naar. Ik denk dat de NOS de docu ook heeft gemaakt voor mensen die er verder vanaf staan en niet zoveel kennis van de zaak hebben.

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:17

harbourlight schreef:
Veel speculeren en een treurig muziekje doen een hooo blijkbaar :D

Vooral die reacties dat Totilas zo zielig keek terwijl zelfs nog toegelicht werd dat dat kwam doordat hij op rust stond en dat niets voor een sportpaard is, iets dat iedereen die met paarden omgaat zal beamen. :')

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 21:18

Dan zouden ze juist objectief moeten zijn.... het zou mij niets verbazen als er een aantal bokkers hebben meegewerkt aan de docu.... :+