Bokker Novalues van start in de Mongol Derby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 09:50

Volgens mij zijn er straftjden op 11 uitgezeten, ze schreven toen dat iedereen gelukkig vroeg genoeg aangekomen was om de tijden uit te zitten en daarom konden ze ook tegelijk weer vertrekken in de ochtend. Daarna inderdaad gemeld dat ze vanaf toen op 233 uitgezeten zouden worden.

Ik hoop dat Chris al vertrokken was, maar vrees van niet. Aders had ze zo wel heel mooi dichter op de koplopers kunnen komen. Kan me bijna niet voorstellen dat ze haar tegenhouden aangezien ze hen gisteren wel opgevallen was als snelle rider, om haar dan nu weer terug in de achterste groep te zetten zou flauw zijn, maar aan de andere kunnen ze ook niet zomaar uitzonderingen maken natuurlijk. Lijkt me zwaar frustrerend voor de deelnemers, maar wijs besluit voor de veiligheid. En misschien kunnen ze in de pauze dan ook meteen even Chris d'r tracker repareren :p

Anoniem

Re: Bokker Novalues van start in de Mongol Derby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 09:54

Lijkt me wel effe fijn,kont in de rust :z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 09:56

Chris moet wachten :( had net naar de organisatie getwitterd maar ze staat helaas nog op HS 18..

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 09:57

Dat is toch wel balen als er eigenlijk nog uren te rijden te zijn... en ze misschien wel HS20 had kunnen halen vandaag... en nu is er kans dat ze dus morgen in hele grote groep vertrekt.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 09:59

Echt waar. Maar waarom moet ze daar wachten dan? In principe heeft ze nu toch nog zo'n 4,5 uur om te rijden.
Ik neem aan dat als alles goed gaat, ze niet verplicht wordt om te wachten op een groep om daarbij aan te sluiten.

EDIT. Ik heb geen twitter dus dacht dat ik die berichten ook niet kon lezen ... wel dus ;) ... Dit vond ik net:
KW the spread of the field today leaves us no choice but to hold riders; no-one will pass 18, or 22, for rest of day while we reassemble.

Ik snap dit eigenlijk zo niet. In het geval van Chris worden haar kansen toch enorm verkleint nu om hoog te eindigen?
Juist op het einde lijkt het me normaal dat het veld zo gespreid ligt.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 11-08-14 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:01

Delphi schreef:
Echt waar. Maar waarom moet ze daar wachten dan? In principe heeft ze nu toch nog zo'n 4,5 uur om te rijden.
Ik neem aan dat als alles goed gaat, ze niet verplicht wordt om te wachten op een groep om daarbij aan te sluiten

Ze vinden dat de groep te ver uitelkaar ligt, en helaas was Chris op dat moment nog HS 18.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:01

Ik vemoed dat ze de groep bij elkaar willen om hulp in nood sneller te kunnen laten verlopen, veiligheid voor de ruiters en paarden dus. Als ze uren en uren uit elkaar rijden, dan is het veel moeilijker om sneller bij bv 2 hulpvragenden te komen of je bent bij de ene en dan moet je van daaruit vertrekken naar de andere die 5 uur verder op zit bij wijze van spreken.
Ik vermoed dat ze wel rekening zullen houden met de ranking en dat dat op het einde wel verrekend zal worden kwa uren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:02

Pff zuigelijk daar gaat je kans

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:02

Jeetje dat was niet de bedoeling.... En waarom de voorste groepen tegen houden? IS het niet logischer de achterblijvers die te ver achter blijven te laten stoppen? Er staat er geloof ik nog 1tje op 10...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:03

Ayasha schreef:
Ik vemoed dat ze de groep bij elkaar willen om hulp in nood sneller te kunnen laten verlopen, veiligheid voor de ruiters en paarden dus. Als ze uren en uren uit elkaar rijden, dan is het veel moeilijker om sneller bij bv 2 hulpvragenden te komen of je bent bij de ene en dan moet je van daaruit vertrekken naar de andere die 5 uur verder op zit bij wijze van spreken.
Ik vermoed dat ze wel rekening zullen houden met de ranking en dat dat op het einde wel verrekend zal worden kwa uren.

Dat zou kunnen idd dat ze dat gaan doen. Want ook voorop is dit natuurlijk balen. Zei raken ook hun voorsprong kwijt.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:06

chocobroodje schreef:
Jeetje dat was niet de bedoeling.... En waarom de voorste groepen tegen houden? IS het niet logischer de achterblijvers die te ver achter blijven te laten stoppen? Er staat er geloof ik nog 1tje op 10...

Inderdaad, trek dan een lijn en laat ruiters die daaronder zitten afstappen.

Ik vraag me af of er nog tijdcompensatie komt voor ruiters als Chris die nu bijv. 4,5 uur verplicht stil moeten staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:15

Delphi schreef:
chocobroodje schreef:

Inderdaad, trek dan een lijn en laat ruiters die daaronder zitten afstappen.

Ik vraag me af of er nog tijdcompensatie komt voor ruiters als Chris die nu bijv. 4,5 uur verplicht stil moeten staan.

Ruiters verplicht laten stoppen is ook niet eerlijk, Ze hebben veel geld betaald om mee te mogen doen. En ze kunnen nog net zo goed binnen 10 dagen de finish halen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:17

Tja... als ze steeds roepen dat uitrijden belangrijker is dan winnen is het opzich ook raar om mensen gedwongen te laten stoppen terwijl ze gewoon in eigen tempo aan het rijden zijn.

Kennelijk hadden ze niet bedacht dat het veld zo uit elkaar zou vallen. Het is nu voor Chris wel balen omdat zij als eerste op HS18 is gekomen... en nu de hele bups er achteraan ook dat station (of misschien HS17) gaat halen.

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:22

Snap het besluit qua veiligheidsoverwegingen maar zo gaat het natuurlijk nooit lukken de koplopers in te gaan halen. Eigenlijk heeft Chris dan 2 dagen 160 km voor niks gereden omdat de rest die veel langzamer is cq minder stations hebben gedaan dan nu weer aansluiten :-(. Ergens is dit wel heel sneu dat je niet verder mag terwijl er nog tijd genoeg is. Is dit in andere jaren ook gebeurt weet iemand dat? en dan wordt het morgen ook weer lastiger op tijd te vertrekken als er een grote groep is.
Als ik Chris was zou ik giga balen na 2 dagen inhaal race nu dit besluit.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:24

Anoniem schreef:
Ruiters verplicht laten stoppen is ook niet eerlijk, Ze hebben veel geld betaald om mee te mogen doen. En ze kunnen nog net zo goed binnen 10 dagen de finish halen.

Daar heb je helemaal gelijk in hoor, nu ik er nog eens goed over nadenk!

Het is wel gewoon heel zuur als je als ruiter nog 4,5 uur zou kunnen rijden, maar dit niet mag. Ik neem aan dat er wel iets van tijdscompensatie aan vast zal zitten. Anders zou dit wel erg gaan voelen als een onterechte dubbele time penalty.

Maar ruiters door laten rijden terwijl je de controle en veiligheid niet kunt garanderen is natuurlijk ook een te groot risico. Stel dat er dan net wat gebeurt...

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:25

De afgelopen dagen reed ze 3 horsestations achter de kopgroep vanwege haar enorm goede rijden, en nu dus we 4 -O- Leuk is anders.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:26

Jeutje, kijken hoe dit aan de andere kant afloopt. Moeten de koplopers ook iets sowieso op een HS 4,5 uur wachten voor ze weer mogen vertrekken, dan is het eerlijker.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:30

Als ze de tijden noteren van ieders aankomst en met dezelfde verschillen ertussen ook weer vertrekken morgen dan zou het nog eerlijk kunnen, maar denk dat de organisatie daar ook niet op zit te wachten want dan krijg je bijna hetzelfde effect qua afstanden. Hoop dat Chris niet teveel baalt, fysiek is het zwaar maar als je er mentaal niet meer lekker in zit lijkt het me helemaal onmogelijk.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:30

verography schreef:
Jeutje, kijken hoe dit aan de andere kant afloopt. Moeten de koplopers ook iets sowieso op een HS 4,5 uur wachten voor ze weer mogen vertrekken, dan is het eerlijker.

Sam Jones is bijna bij 22 en mag dan ook niet verder. Maar er zijn ook ruiters die tussen 21 en 22 zitten en nog even te rijden hebben. Als die dan net voor zonsondergang bij het HS aankomen, 'voelen' zij eigenlijk weinig van deze beslissing.
Ik kan me dus ook echt niet voorstellen dat hier geen tijdscompensatie aan vast zal zitten.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:33

Killyenn schreef:
Als ze de tijden noteren van ieders aankomst en met dezelfde verschillen ertussen ook weer vertrekken morgen dan zou het nog eerlijk kunnen, maar denk dat de organisatie daar ook niet op zit te wachten want dan krijg je bijna hetzelfde effect qua afstanden. Hoop dat Chris niet teveel baalt, fysiek is het zwaar maar als je er mentaal niet meer lekker in zit lijkt het me helemaal onmogelijk.

Ik denk dat ze eerder de tijden zullen noteren waarop iedereen is aangekomen en dus ook de uren die ze verplicht uit moeten zitten. Bijv. bij Chris is dat dan 4,5 uur.
En dat iedereen dan morgen tegelijk weer vertrekt en er later die uren aan rijtijd afgehaald worden. Dat er dan dus bij Chris bijv. 4,5 uur afgehaald wordt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:37

Dit is denk ik niet alleen vanwege de veiligheid. Maar ook organisatorisch logistiek. Dus zo schat ik in, eigenlijk een organisatie fout, waarbij van te voeren niet bedacht is dat dit zou kunnen gebeuren. Logistiek denk ik dan aan het aantal dierenartsen op de controlepunten, bemannen van de check points. Hoe verder het veld uit elkaar ligt, hoe meer mensen je nodig hebt om het "feestje" verantwoord door te kunnen laten gaan. Dus ook hoe duurder het geheel wordt. Dat is dus vooral de reden denk ik. Vind dat als ik heel eerlijk ben op dit niveau als je zo'n rit uitschrijft dit geen schoonheidsprijs verdient. Want alles krijgt nu ook tijd om bij te komen en geldt dus minder diegene die fysiek het sterkste is kan het verste komen.
Ik heb zelf niets met competities, maar als je een competitie doet moet het ook duidelijk en eerlijk zijn, en dit al van te voren.
Tijdscompensatie zal zeker wel komen lijkt me.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:41

Voor de prijs die ze er voor betalen zou je wel denken dat zulke grapjes niet nodig zijn :=

@Delphi, dat klinkt inderdaad logischer :+ Wel minder leuk voor ons om te volgen := Hopelijk fixen ze haar tracker meteen even in die 4.5 uur. Kan iemand naar de organisatie tweeten? :P

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:48

Hmmm heel erg balen zeg daar gaat haar afgelopen dagen gemaakte voorsprong! Mag toch hopen dat er op een of andere manier gecompenseerd gaat worden. ......!!!

Vraag me ook af: Dit zal toch niet voor het eerst zijn dat zoiets gebeurt in deze race alle afgelopen jaren. Moet zo'n organisatie toch ook rekening mee houden!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:50

echt balen :\ zeker omdat ze gister idd zelfs in het report genoemd werd 8-)

http://www.theadventurists.com/the-jibb ... port-day-5
Citaat:
In the middle of the field Chris Berkers had a stormer. She rode four legs in one day from station 12 to 16, propelling herself into the next group of riders with an outstanding shift in the saddle.

+:)+ 8-)
Laatst bijgewerkt door grid op 11-08-14 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:57

Delphi schreef:
verography schreef:

Sam Jones is bijna bij 22 en mag dan ook niet verder. Maar er zijn ook ruiters die tussen 21 en 22 zitten en nog even te rijden hebben. Als die dan net voor zonsondergang bij het HS aankomen, 'voelen' zij eigenlijk weinig van deze beslissing.
Ik kan me dus ook echt niet voorstellen dat hier geen tijdscompensatie aan vast zal zitten.

Lijkt mij dat zijn dan 4,5 uur moeten wachten voor ze uberhaupt mogen starten de volgende ochtend. Dat is het eerlijkst.