Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Delphi schreef:Echt waar. Maar waarom moet ze daar wachten dan? In principe heeft ze nu toch nog zo'n 4,5 uur om te rijden.
Ik neem aan dat als alles goed gaat, ze niet verplicht wordt om te wachten op een groep om daarbij aan te sluiten
Ayasha schreef:Ik vemoed dat ze de groep bij elkaar willen om hulp in nood sneller te kunnen laten verlopen, veiligheid voor de ruiters en paarden dus. Als ze uren en uren uit elkaar rijden, dan is het veel moeilijker om sneller bij bv 2 hulpvragenden te komen of je bent bij de ene en dan moet je van daaruit vertrekken naar de andere die 5 uur verder op zit bij wijze van spreken.
Ik vermoed dat ze wel rekening zullen houden met de ranking en dat dat op het einde wel verrekend zal worden kwa uren.
chocobroodje schreef:Jeetje dat was niet de bedoeling.... En waarom de voorste groepen tegen houden? IS het niet logischer de achterblijvers die te ver achter blijven te laten stoppen? Er staat er geloof ik nog 1tje op 10...
Delphi schreef:chocobroodje schreef:Jeetje dat was niet de bedoeling.... En waarom de voorste groepen tegen houden? IS het niet logischer de achterblijvers die te ver achter blijven te laten stoppen? Er staat er geloof ik nog 1tje op 10...
Inderdaad, trek dan een lijn en laat ruiters die daaronder zitten afstappen.
Ik vraag me af of er nog tijdcompensatie komt voor ruiters als Chris die nu bijv. 4,5 uur verplicht stil moeten staan.
Anoniem schreef:Ruiters verplicht laten stoppen is ook niet eerlijk, Ze hebben veel geld betaald om mee te mogen doen. En ze kunnen nog net zo goed binnen 10 dagen de finish halen.
verography schreef:Jeutje, kijken hoe dit aan de andere kant afloopt. Moeten de koplopers ook iets sowieso op een HS 4,5 uur wachten voor ze weer mogen vertrekken, dan is het eerlijker.
Killyenn schreef:Als ze de tijden noteren van ieders aankomst en met dezelfde verschillen ertussen ook weer vertrekken morgen dan zou het nog eerlijk kunnen, maar denk dat de organisatie daar ook niet op zit te wachten want dan krijg je bijna hetzelfde effect qua afstanden. Hoop dat Chris niet teveel baalt, fysiek is het zwaar maar als je er mentaal niet meer lekker in zit lijkt het me helemaal onmogelijk.
Citaat:In the middle of the field Chris Berkers had a stormer. She rode four legs in one day from station 12 to 16, propelling herself into the next group of riders with an outstanding shift in the saddle.
Delphi schreef:verography schreef:Jeutje, kijken hoe dit aan de andere kant afloopt. Moeten de koplopers ook iets sowieso op een HS 4,5 uur wachten voor ze weer mogen vertrekken, dan is het eerlijker.
Sam Jones is bijna bij 22 en mag dan ook niet verder. Maar er zijn ook ruiters die tussen 21 en 22 zitten en nog even te rijden hebben. Als die dan net voor zonsondergang bij het HS aankomen, 'voelen' zij eigenlijk weinig van deze beslissing.
Ik kan me dus ook echt niet voorstellen dat hier geen tijdscompensatie aan vast zal zitten.