Protest tegen afmaken wilde hengst bij Geeuwenbrug

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:53

secricible schreef:
Lees je wel farahdiba, of ben je gestopt na de eerste zin? De hengst stond in een natuurgebied... Had geen contact met mensen dus er was niemand om hem "voor zijn kop te rossen"...

Ja hoor maar dit is duidelijk niet het type paard dat gewoonlijk wordt ingezet voor wildbegrazing dus daar geloof ik niet zo in.

Ayasha
Blogger

Re: Protest tegen afmaken wilde hengst bij Geeuwenbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 11:03

als je ze gewoon op weide gooit verwilderen ze ook, niet enkel in natuurgebied. Het is dan geen mustang, maar ze zijn ook niet meer zo handmak dat je ze effe snel een halstertje aan doet zegma. :)

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 11:10

BeniceCC schreef:
Hallo,

Ik heb veel meer dan slachtprijs neergelegd.. waarom? Omdat de handelaar eigenlijk niet meer wou verkopen omdat ie woedend was op iedereen en alles. Hij zei de hengst is 900 waard bij de slacht. Terwijl ieder mens weet dat t tussen 300 en 400 ligt.... maar de enige kans om de hengst te redden was niet zeuren en doen alsof je van niks weet. Wij waren de enigste uit de buurt waar hij nog geen ruzie mee had gemaakt.... dus we moesten vriendelijk blijven. Ik heb zoveel neergelegd omdat ik zeker wist dat de hengst nog een hele toekomst voor zich heeft.... daarom wouden mensen mij helpen met wat geld terug krijgen....maar dit is alleen met vrienden van ginnys horse ranch gedeeld. En ik blijf nummers blokkeren. Vind het te gek voor woorden. En ja er gaan elke dag paarden naar de slacht....maar dat is niet voor mijn neus. Dit paard zou naast onze deur in de wei gedood worden. En ik zag hoe t paard was en zag hoe een buurmeisje t paard een appel gaf en vond het de moeite waard. Ik vind het erg jammer dat mensen zo denken...na 10000 x uitleg.

Ik vind dat je het hartstikke goed gedaan hebt ! :)

Echt je verdiend een pluim, ook dat je nog rustig kan blijven met zo'n handelaar.
In het belang van het paard gedacht, en dus beleefd gebleven bij zo'n persoon.

Heel goed gedaan, en alle geluk voor jou en Django !

En dat mensen jou wat willen compenseren, vind ik heel normaal. Dus laat het vreemde commentaar maar langs je heen gaan.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 11:30

sterregoud schreef:
BeniceCC schreef:
Hallo,

Ik heb veel meer dan slachtprijs neergelegd.. waarom? Omdat de handelaar eigenlijk niet meer wou verkopen omdat ie woedend was op iedereen en alles. Hij zei de hengst is 900 waard bij de slacht. Terwijl ieder mens weet dat t tussen 300 en 400 ligt.... maar de enige kans om de hengst te redden was niet zeuren en doen alsof je van niks weet. Wij waren de enigste uit de buurt waar hij nog geen ruzie mee had gemaakt.... dus we moesten vriendelijk blijven. Ik heb zoveel neergelegd omdat ik zeker wist dat de hengst nog een hele toekomst voor zich heeft.... daarom wouden mensen mij helpen met wat geld terug krijgen....maar dit is alleen met vrienden van ginnys horse ranch gedeeld. En ik blijf nummers blokkeren. Vind het te gek voor woorden. En ja er gaan elke dag paarden naar de slacht....maar dat is niet voor mijn neus. Dit paard zou naast onze deur in de wei gedood worden. En ik zag hoe t paard was en zag hoe een buurmeisje t paard een appel gaf en vond het de moeite waard. Ik vind het erg jammer dat mensen zo denken...na 10000 x uitleg.

Ik vind dat je het hartstikke goed gedaan hebt ! :)

Echt je verdiend een pluim, ook dat je nog rustig kan blijven met zo'n handelaar.
In het belang van het paard gedacht, en dus beleefd gebleven bij zo'n persoon.

Heel goed gedaan, en alle geluk voor jou en Django !

En dat mensen jou wat willen compenseren, vind ik heel normaal. Dus laat het vreemde commentaar maar langs je heen gaan.

Hier ga ik helemaal in mee. Goed gehandeld en negeren die negatieve commentaren!

jopline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:59

hengsten zijn ongevaarlijk noch wilde dieren, ligt er aan hoe je ermee omgaat. Mensen zijn wel gevaarlijk.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:21

:oo Een halve bruiloft? Dat kan natuurlijk nog van alles betekenen, maar in elk geval dat er één iemand slapend rijk is geworden. Ik hoop niet dat andere handelaren op ideeën worden gebracht. Ik geloof nu wel dat het idee uit een goed hart komt en ik vind het prachtig dat iemand zoveel over heeft voor dit paard. Als dit kenmerkend is voor hoe deze stal zakendoet dan kan het haast niet anders dan dat iedereen daar met veel plezier over de vloer komt. Behalve de boekhouder waarschijnlijk. Ik snap nu beter waarom de pet wel eens vaker rondgaat.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:25

Tigress schreef:
Cayenne schreef:
Stalken is natuurlijk van de gekken. Dat zou niet mogen gebeuren.
Maar dat je (te) veel geld hebt betaald voor de hengst ben je toch zelf bij? Je eigen keus..

Ja, dat was haar eigen keuze...en het was de keuze van anderen, niet haarzelf, om nu donaties in te zamelen :)

Pfoe even een paar duizend steken in een dergelijk paard, is ook een eigen keuze natuurlijk (er heeft iemand iig heeeeeel handig ingespeeld op emotie := ). Maar oproep tot donaties zijn gedaan op de Facebook pagina van de eigenaren van de ranch en tja, blijkbaar vind je het dan ook wel prima als je het bericht laat staan. Ik zou het, hoe goed bedoeld ook, hebben verwijderd omdat het uit naam van het bedrijf wordt gevraagd, omdat ik het zelf geen goed beeld vind geven van het bedrijf. Als het uit naam van een individu is, is het ook weer anders omdat je het dan los trekt van het bedrijf.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:31

Maar het staat niet hier, maar op Facebook, heeft niemand hier last van.
Ik begrijp ook niet: je HOEFT toch niets te geven, er wordt hier toch helemaal niet om gevraagd?
Laat die mensen lekker, als dat hun manier is, de hengst heeft weer een toekomst, hopenlijk.

Ik vraag me wel af of hij nu al daar weg is, opgehaald is?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:33

Dat is niet hoeft, mag je nog wel een mening erover hebben :+ net als jij het hebt :) jij vind het prima, ik vind het vreemd. Nou en dat mogen wij beide ook vinden :D
Ik vind ook dat iemand er nu heel gelukkig door is geworden financieel door de verkoop en dat vind ik ook best sneu om iemand een poot uit te draaien door zo in te spelen op de emotie.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:44

Ik vind er niets sneus aan, de hengst is onderweg naar een betere toekomst dan een schot voor z'n kop.
dat men ELDERS een geldinzameling doet... so what, doet Greenpeace ook, en nog 1000 andere goede doelen.
Hoe de hengst wel of niet onderhouden kan/gaat worden is toch helemaal niet iets waar iemand hier enig belang bij of inzicht in heeft, of zelfs maar iemands zaak.

Dat is inderdaad de verantwoordelijkheid van diegene(n) die hem hebben aangeschaft.
Voor hoe veel geld boeit toch ook niet? Ook dat moet men zelf weten.
En komt men te kort? dan staat het ze vrij om een oproep voor (financiele) steun te doen aan hun achterban.

"t Komt allemaal erg "broodnijderig" over, die discussie over wat geld, hoe geld, wanneer geld.
"t Is mijn of jouw geld toch niet, mensen?
Laat ze dan lekker.

Ik vind het een prima initiatief. De hengst is niet neergeknald, maar opgevangen, dat lijkt me het enige van belang.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:48

Mag je iets beter lezen :)
Ik vind het sneu dat iemand (de verkopende partij) zo met iemands emotie speelt en daardoor eens absurde prijs vraagt voor een dergelijk dier.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:49

Terpentijn: Jij vindt het prima, een ander niet, jij uit jemening, een ander ook. Welkom op een forum.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:59

Iedereen mag van mij een mening er op na houden, men gaat hier echter veel verder achter de zaken aan wroeten dan zinnig is voor het paard op zich.

"Met emoties spelen"? daar is ook iemand zelf bij. Als men dat er voor neer wil tellen, prima, het is toch wat men er voor over heeft, feitelijk in heel de paardenwereld.

Het lijkt wel of men boos is dat iemand het paard heeft opgekocht, en dan maar over inzamelingsgebedel begint te katten en op allerlei details begint te hakken die nooit door de Ts of anderen in dit topic zijn gemeld.
De lieden in kwestie zijn daar hier helemaal niet over begonnen, in elk geval.

Vind het dan ook deze discussie helemaal niet aangaan.

Mij ging het in dit topic ieg om het welzijn van het paard, de rest mag zich verder woedend maken over andermans geldzaken als men dat dan zo veel belangrijker vindt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:01

Mwah, ik lees hier geen woedende mensen hoor :') meer mensen met een andere mening en dat is ook gewoon oke op een discussieforum.

En zinnig voor het paard? Die heeft iig geen flauw benul van alles gelukkig :D

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:05

Zeg dat wel!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:06

Op bokt doen ze al snel alsof je ze gaat vermooorden als je het niet met ze eens bent. :D

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:11

Waarmee je duidelijk jezelf bedoelt.
Het ging mij hier om het welzijn van het paard, en aangezien updates daarover denkelijk hier niet meer komen, heb ik verder dan ook geen belangstelling meer voor andere suggestieve onzin in dit topic.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:19

terpentijn schreef:
Waarmee je duidelijk jezelf bedoelt.
Het ging mij hier om het welzijn van het paard, en aangezien updates daarover denkelijk hier niet meer komen, heb ik verder dan ook geen belangstelling meer voor andere suggestieve onzin in dit topic.

Absoluut. Want bokts ide van mij is zo belangrijk voor mijn leven, dat kan je je amper voorstellen...

Of zo iets... :)

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 11:01

Ayasha schreef:
Terpentijn: Jij vindt het prima, een ander niet, jij uit jemening, een ander ook. Welkom op een forum.

En op dit forum is niet om geld gevraagd dus waarom deze prietpraat niet doen op het forum waar dit wel gebeurt, het hele geld verhaal is compleet off-topic hier op bokt, dit wordt er door een zuur persoon opgeklapt met als gevolg dat er geen updates over het dier op zich meer komen en we hier een topic hebben lopen wat over iets totaal anders gaat dan wat de bedoeling is.

Moderators, waar zijn jullie nu ? Via jullie forum wordt er nu dus een persoon gestalkt en lastig gevallen, wordt het niet tijd om in te grijpen en te vragen aan de gedupeerde persoon welke g*kken dit zijn en ze te bannen ?

Eigenaar hengst.....ik ging hier echt werk van maken, naar politie toe gaan en aangifte doen, stalken is een strafbaar delict, nummer onzichtbaar maken maakt niet uit, daar komen ze wel achter. In combinatie met de stoere pb's die je hebt gekregen is het helemaal niet zo moeilijk.

Erg spijtig, ik was wel nieuwsgierig naar hoe dit verder zou gaan maar ja.....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 11:10

Op dit forum wordt zoveel besproken dat niet op dit forum gevraagd/gebeurt is. Waarom zou dit een uitzondering moeten zijn?
Stalken zou ik ook mee naar de politie gaan. Eventueel idd met PB's die je ontvangen hebt hoewel ik daar niks van lees. Er staat nergens dat het bokkers zijn die haar sturen..
Maar hoe het ook zij: Je kan een mening hebben maar je hoeft daarom nog niet iemand te bedreigen/ lastig te vallen in diens persoonlijke levenssfeer. Bokt kan je negeren als daar iets gezegd wordt dat je niet aan staat maar als ze je gaan bellen op je mobiel enz..

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 11:23

Bassenqua schreef:
Moderators, waar zijn jullie nu ? Via jullie forum wordt er nu dus een persoon gestalkt en lastig gevallen, wordt het niet tijd om in te grijpen en te vragen aan de gedupeerde persoon welke g*kken dit zijn en ze te bannen ?

Wie zegt dat? Er werd alleen gezegd dàt ze gestalkt werd maar niet waar dat vandaan komt. Lekker makkelijk om de schuld bij de bokkers te leggen. Voor hetzelfde geld komt dit via FB of via gesproken woord in het dorp vandaan. Je weet het niet dus is het belachelijk om hier maar bokkers te beschuldigen.

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 12:25

En het gaat maar door.....

Ik ga de modjes vragen dit topic te sluiten. Jammer, had graag de vorderingen gevolgd. Maar dit gaat echt nergens meer over.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 12:35

Waarom moet het topic gesloten? Dat is onzin, er wordt nergens met modder gegooid, niemand wordt bedreigd, er worden alleen meningen gegeven die sommige mensen niet echt kunnen verkroppen. De stalkers en dreigementen die worden geuit aan het adres zijn schandalig en gaan véél te ver maar hebben opzich níks met bokt te maken.

Prima dat je een paard "redt", heel nobel, alleen of je nu een paard "redt" of gewoon koopt, je zult deze ook moeten onderhouden. Dat moet iedereen. Dan is het simpelweg onzin om hier donaties voor te vragen, alleen maar omdat het paard "gered" zou zijn van de slacht. Er gaan wekelijks honderden gezonde paarden naar de slager, dan staat je nog een hele klus te wachten........

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 13:31

Wat ik op facebook zag pakken ze het goed aan. Gaat goed volgens mij. Kijk maar op haar facebook stuk terug staat dat wel.

De discussies hier op bokt tja.. er zijn altijd van die meningen. En niet altijd even tactisch hier op bokt,maar dat heb je overal.

jopline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 14:00

De hengst is gered, daar gaat het om, nu al die andere dieren nog.