Opsporing verzocht: Onderzoek naar paardenmishandelaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 18:47

Ik heb echt serieus mijn vraagtekens bij die facebookpagina. Al snel vind je (door even door te klikken) al gauw:

https://www.facebook.com/pages/Ik-haat- ... 3216816381 (zelfde oprichter, andere pagina)
https://www.facebook.com/pages/Ik-Haat- ... 2567416000 (mocht iemand zich in die foto herkennen...)
https://www.facebook.com/edward.vanderscalp (deze gaat mij ook veel te ver.)

Zelf zie ik er echt de humor niet van in. Het feit dat iemand op het idee komt om er AIDS en Hitlergrappen over te maken gaat voor mij echt te ver. En al helemaal omdat iemand serieus de tijd en de moeite neemt om zo'n soort pagina (meerdere pagina's) te maken.
Ik wil niet zeggen dat het mensen aanspoort om een dier te gaan mishandelen, maar ik geloof wel dat dit iets zegt over de maker van de pagina. Wie komt er nou uberhaupt op het idee om dit te doen. Misschien ben ik wel te lief en snap ik de humor gewoon echt niet, maar ik vind het best ziek dat iemand dit bedenkt.

Maargoed, al met al hoop ik dat de dader snel gevonden wordt!

Bommeltje_

Re: Opsporing verzocht: Onderzoek naar paardenmishandelaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 19:20

Ik vind die pagina's ook frapant. Ik ben ze al eerder tegengekomen, maar de oprichter lijkt mij wel iemand die echt heel erg moeite heeft met paarden enz. Als je zoiets opricht ben je er dus meerdere malen per dag met dit onderwerp bezig. Dus het zal mij niets verbazen als het iets met elkaar te maken heeft.

geetje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 19:33

ik vind het wel verontrustend deze pagina maar tegelijk denk ik niet dat het de dader is
tegelijk is het wel z dat de dader op het eerste oog een normaal mens lijkt waar je het niet van zou verwachten. dus alles kan en de grote vraag ligt nog steeds open
de mensen van die facebook pagina steken er wel behoorlijk veel tijd in..........ook beetje gestoord???

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 19:57

Die pagina's hebben nix met de dader[s] te maken,dit zijn gewoon [gestoorde] mensen die zoiets heel erg grappig vinden.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 20:02

geetje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 20:04

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 20:07

Tjee, geetje1, wat goed van je !!!!! Die van de blokker is inderdaad treffend !!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 20:12

gohya schreef:
Die pagina's hebben nix met de dader[s] te maken,dit zijn gewoon [gestoorde] mensen die zoiets heel erg grappig vinden.

Dat snap ik maar ik zag dat het eerder in dit topic werd aangehaald, dus vandaar mijn bericht. Het was even een reactie daar nog op.

Zoals ik al zei hoop ik dat de daders snel gevonden worden :)

geetje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 20:20

freespirit schreef:
Tjee, geetje1, wat goed van je !!!!! Die van de blokker is inderdaad treffend !!!!

geen eer aan mij had hem ook doorgestuurd gekregen:)

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 20:36

Ik weet niet of het al gemeld is (heb niet alles gelezen), maar ongeveer 10 jaar geleden is een oude pony van ons ook mishandeld met een scherp voorwerp van achter. Dus het is helaas niet alleen iets van de laatste tijd. Ik hoop wel dat het zo snel mogelijk op gaat houden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 20:51

mss iemand die al 10 jaar hiermee bezig is....

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 21:00

Hoog tijd dat die word gestopt dus... Jammer dat hij/zij niet in stallen of op tereinen komt met een camera.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 08:10

SmidjeJollie schreef:
Ik weet niet of het al gemeld is (heb niet alles gelezen), maar ongeveer 10 jaar geleden is een oude pony van ons ook mishandeld met een scherp voorwerp van achter. Dus het is helaas niet alleen iets van de laatste tijd. Ik hoop wel dat het zo snel mogelijk op gaat houden.

Hier ken ik er ook nog 3 van minimaal 9 jaar geleden en die nu ook weer door gegeven zijn aan de politie.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 09:46

Is er voor die gevallen dan destijds geen aangifte gedaan? En mag ik dan vragen waarom niet?

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 10:01

Voor de gevallen die ik ken is absoluut wel aangifte gedaan toen der tijd.
Politie had toen zelfs een camera opgehangen helaas niks opgenomen, camera weg en het was weer gebeurd.

geetje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 11:29

wat ik me nu afvraag gezien deze persoon(nen) reizen
hebben de mishandelde paarden of andere paarden op die weide of manege/stalling te koop gestaan rond die tijd van de mishandeling . het zou kunnen verklaren dat deze personen niet opvallen . gewoon iemand die op de verkoop advertentie reageert ..........en daardoor in de gelegenheid is het terrein te verkennen en/of er zelfs vaker te komen alvorens van de zogenaamde koop af te zien?

kan toch?

misschien eens namen vergelijken voor oz ver die bekent zijn van de zogenaamde
kopers

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 13:35

Ardo_iggy, ah ok, maar deze zijn dus nu niet opgenomen in het algemene lijstje? Best wel gek, ik vraag me af hoe ze die selectie gemaakt hebben.

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 14:29

geetje1 schreef:
wat ik me nu afvraag gezien deze persoon(nen) reizen
hebben de mishandelde paarden of andere paarden op die weide of manege/stalling te koop gestaan rond die tijd van de mishandeling . het zou kunnen verklaren dat deze personen niet opvallen . gewoon iemand die op de verkoop advertentie reageert ..........en daardoor in de gelegenheid is het terrein te verkennen en/of er zelfs vaker te komen alvorens van de zogenaamde koop af te zien?

kan toch?

misschien eens namen vergelijken voor oz ver die bekent zijn van de zogenaamde
kopers

die van mij staat niet te koop, en heeft nooit te koop gestaan.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 14:37

Hier ook geen paard te koop toendertijd.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 20:13

De eigenaar had na de uitzending contact opgenomen met de politie en ze gingen de dossiers weer opzoeken.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 17:23

Nu ook alweer 2 paarden verminkt in Bergen, NH :( bahbahbah, komt wel erg dichtbij zo..

geetje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 17:27

Celine_Famke schreef:
Nu ook alweer 2 paarden verminkt in Bergen, NH :( bahbahbah, komt wel erg dichtbij zo..

wanneer???

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:04

Weet niet precies wanneer, pas geleden iig. Stond op Facebook. Iemand die ik ken had het gedeeld.

puppy1128Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 18:06

Ik kreeg van mijn klas gehoord dat er veel paarden verminkt waren.. Ik heel simpel weg zeggen dat dat al een tijd bekend is. Want zoals ik al 30 keer gezegd heb in mijn klas, ik zit op een paardenforum _O-

Vraag me af of de mensen of persoon opgepakt kan worden op deze manier, heb de aflevering zelf niet gezien.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 20:50

Celine_Famke schreef:
Weet niet precies wanneer, pas geleden iig. Stond op Facebook. Iemand die ik ken had het gedeeld.

ik heb t ook net op facebook gelezen en ook weer gedeeld gewoon voor de zekerheid..
over dat er weer 2 paarden verminkt zijn in bergen n-h vandaar dat ik al de vraag op bokt had geplaats of iemand wist of dit waar was ja of nee...
want het is aardig dichtbij weer dan. -O-