Academy Bartels neemt geen juridische stappen tegen topmodel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 11:12

nombrado schreef:
.
De kans bestaat dus, dat er bemiddeld gaat worden en een afkoopsom/schikking gedaan wordt.
In dat geval? Gaan we nergens meer van horen.....dan is het klaar.

Dat is dus precies waar ik bang voor ben dat gaat gebeuren. Zelf zou ik dat jammer vinden want onduidelijk zal dan altijd blijven wie nu "onwaarheid" spreekt. Bartels: "wij zijn niet fout geweest", de andere partij: "mijn paard is fout gereden".

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 18:03

Netje schreef:
En volgens mij is die foto geen foto van U2, of wel soms??

Helaas betreft dit wel degelijk een (recente) foto van de kaak van U2.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:40

nombrado schreef:
Netje schreef:
Zoooo Babootje, wel eens gehoord van het feit dat een advocaat pas op het laatste moment stukken beschikbaar stelt om ervoor te zorgen dat tegenpartij geen tijd heeft voor een gedegen antwoord? Jij doet voordurend aannames, maar weet kennelijk hoe het zit. Neem van mij aan dat je er compleet naast zit.

Om een zaak te hebben, zal de tegenpartij zeker de kans krijgen het tegendeel te bewijzen. Die optie wordt altijd geboden. Overigens gaat het allereerst schriftelijk in een zaak, pas als partijen er niet uitkomen , komt het voor in een kort geding. Het is een civiele procedure, waarin dit soort bewijs zeker meegevoerd is en schriftelijk gaat tussen partijen.
De kans bestaat dus, dat er bemiddeld gaat worden en een afkoopsom/schikking gedaan wordt.
In dat geval? Gaan we nergens meer van horen.....dan is het klaar.

Je vergeet nog de kans dat we er niets meer van gaan horen omdat ze toch maar niet verder gaan met de procedure omdat het hele verhaal niet klopt....
Vind het typerend dat je die mogelijkheid achterwege laat om zo de schijn ook bij het niet doorgaan van een zaak nog op te houden.

Anoniem

Re: Academy Bartels neemt geen juridische stappen tegen topmodel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:44

Maar is er dan al,niet genoeg bewijs dat er wel iets van waarheid is? Om dan te stellen dat het HELE verhaal niet klopt...is dan wel erg prompt.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:48

Je kunt die mogelijkheid niet per definitie uitsluiten zoals sommige mensen hier doen.
"waar rook is is vuur"?? Nee, er zijn genoeg mensen later onschuldig gebleken die van iets beschuldigd werden, dus die mogelijkheid is zeker aanwezig.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:55

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:43

Arme arme paard..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:45

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:53

Babootje schreef:
Nicole schreef:
Dit kwam ik tegen op facebook een XR van U2
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 0415_o.jpg

Zoo dan!

tjonge, heftig
moet je die achterste kiezen eens zien...op de onderkaak naar achtergedrukt, waardoor bovenste kies naar onder gezakt is.
Dit is echt niet van een keertje met een kaakje vastgezeten hebben aan een touwtje ofzo...

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 14:06

Je kunt de kuil in de onderkaak zien op de plaats van de bit..

Elke levende bot lost op onder druk (zoals bijvoorbeeld ook de punt/top vd hoefbeen die lang -jaren- niet parallel met de grond ligt..maar op de punt drukt . Dan krijgt men ook zo'n duikje in de bot.)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 14:08

Soms vijlen ze de eerste kies ook schuin af voor een betere ligging van het bit. Dus of die nu door de bovenkaak naar achteren is gedrukt, geloof ik niet.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 14:12

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 14:56

Kinke schreef:

Heel heftig vind ik dit rapport. En zoals ik eerder al schreef: "als ik stal Bartels zou zijn dan zou ik heel erge buikpijn krijgen van de aantijging".
Van dit rapport met de daarbij horende foto's van de kaak van U2 zou ik meer dan erge buikpijn krijgen en ziek van zijn. Ben blij dat ik niet het paard ben :(:) en ook niets te maken heb met de stal Bartels zodat ik geen buikpijn hoef te hebben. We zullen het allemaal maar eens rustig af wachten hoe dit gaat aflopen.
De hele rij methode staat ter discussie. Vind het echt heel heftig.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 18:03

Kinke schreef:

Dit rapport is hier nu al een keer of wat geplaatst en is alleen op basis van wat Ulrike Thiel ons wil laten geloven. Nergens staat dat de kliniek van Gent dit voor waar gekenmerkt heeft. En al eerder gezegd: mevour Ulrike Thiel heeft een vrij dubieuze reputatie...

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 18:05

pien_2010 schreef:
[Heel heftig vind ik dit rapport. En zoals ik eerder al schreef: "als ik stal Bartels zou zijn dan zou ik heel erge buikpijn krijgen van de aantijging".
Van dit rapport met de daarbij horende foto's van de kaak van U2 zou ik meer dan erge buikpijn krijgen en ziek van zijn. Ben blij dat ik niet het paard ben :(:) en ook niets te maken heb met de stal Bartels zodat ik geen buikpijn hoef te hebben. We zullen het allemaal maar eens rustig af wachten hoe dit gaat aflopen.
De hele rij methode staat ter discussie. Vind het echt heel heftig.

Maar wie zegt dat het waar is dat er bij Bartels zo gereden wordt??? Dat zijn aannames van mevrouw Thiel op basis van wat oud Youtube materiaal en oude foto's (over het algemeen). Van de recente foto's weet niemand of ze ook echt van Gent afkomstig zijn.

En we weten allemaal dat foto's en films een beeld kunnen geven dat lang niet altijd als waarheid wordt erkend. Kijk naar het verhaal van Power & Paint met de kin op de borst. Toch is die aanklacht helemaal ongegrond verklaard (liep ook rechtzaak). Dus niet te snel conclusies trekken...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 18:22

Beste Netje, mijn reactie is dat ik het heftig vind puur op wat ik lees. Nergens kies ik plek voor of tegen of trek ik conclusies. Integendeel ik schrijf: "ik wacht het allemaal eens rustig af". En of jij of ik het nu leuk vind of niet, als je het rapport goed leest staat wel degelijk de rij methode van die stal ter discussie.
Als de foto's van het desbetreffende paard zouden zijn vind ik het allemaal heel sneu. Überhaupt het paard dat bij deze foto's hoort vind ik heel erg sneu er vanuit gaande dat je niet zo kunt knoeien met de foto's. Mijn reactie is dus niet pro of contra. Ik blijf bij mijn reactie dat IK blij ben dat ik niet in de schoenen sta van stal Bartels. Als MIJN bedrijf op die manier in het nieuws zou komen dan zou ik er dood ziek van zijn.

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 18:41

Overgenomen van :
http://www.horses.nl/algemeen/model-lon ... rtels-aan/

...Jaren geleden ben ik tijdens een clinique bij Acedemie Bartels vertrokken omdat ik de kwelling voor de paarden niet kon aanzien, de handen van de ruiters waren van beton en geen paard werd losgelaten getoond, de druk was enorm. Tijdens een pauze sprak ik met enkele aanwezigen, de tendens van de opmerkingen was: ze behalen er grote prijzen mee, dan zal het wel zeer goed zijn. Niemand durft zich tegen “grote namen” te keren, men laat zich verblinden door het goud. De PvvD heb ik erop aangesproken, die durven niet, een te grote naam. Op deze manier breken we alles af en zullen op termijn justitie over ons heen krijgen. Op de hengsten keuring lieten oude rotten tijdens een onderonsje met de jeugd zien hoe er gereden dient te worden Hamminga,
Frenk Jespers

Deze rijmethode is een doodlopende weg.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 18:55

Clinique smeer ik op mijn hoofd

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:11

Nynke1 schreef:
Clinique smeer ik op mijn hoofd

:D

@pien_2010, ik vind de foto ook verschrikkelijk. Ik weet alleen niet of deze foto inderdaad van U2 is. Zo ja, dan weten wij nog steeds niet de oorzaak en de periode en door wie dit is ontstaan. Dat is nog steeds aan de rechter om te bepalen. Sommige bokkers zijn wel erg snel om Bartels aan de schandpaal te nagelen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:29

Precies Electra. Het rapport is heel heftig en er zal eerst moeten bewezen worden dat alle filmpjes (heb ze niet allemaal bekeken), alle foto's met ruiters én de foto's van spoor schade en bit horen bij U2 en ruiters c.q. amazones bij stal Bartels. Daarna als het van U2 de foto's zijn, zal bewezen moeten worden waar en in welke periode de schade is ontstaan. Dus het is allemaal nog niet zo gemakkelijk om het wel of niet te bewijzen.
Neemt niet weg, dat ik echt zo dankbaar ben dat ik met de hele zaak niets te maken heb, want het is om ziek van te worden, de foto's, de beschuldigingen etc.

MAAR als het wel Stal Bartels betreft waar de schade is ontstaan bij het paard U2 dan vind ik het heel erg en mag er van mij een heel duidelijk signaal/ douw komen, richting deze methodiek van rijden en richting deze stal. En dan hoop ik, dat het niet zo zal zijn dat het "omdat het een gerenommeerde stal betreft", de boel gesust gaat worden.

Dus ik blijf dit met belangstelling volgen!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:49

@ Electra, toevallig weet ik dat wel. Deze foto is inderdaad van U2.

@ Netje, en heel toevallig weet ik dat ook. U2 is inderdaad door Gent gefotografeerd...

Voor wat betreft de rapport kan ik weinig zeggen. Ik vind het interessant om te lezen, ik ben ook benieuwd naar de bevindingen van de artsen in kwestie. Toekomst zal moeten gaan uitwijzen hoe, waar en wanneer U2 dit letsel heeft opgelopen. Maar wat als een paal boven water blijft staan is dat dit vreselijk fotos zijn, dat het letsel voor, bij of tijdens de training bij Bartels is ontstaan en dat het paard er voor of tijdens die trainingsperiode daadwerkelijk de nadelige gevolgen van ondervonden heeft.

En wie de verantwoordelijkheid in de schoenen geschoven krijgt of dat de rechter niemand persoonlijk verantwoorden kan of zal stellen, ja... dat zal het proces moeten gaan uitwijzen.

Maar ik blijf erbij, het geeft in ieder geval genoeg stof tot nadenken binnen de paardensport, want er zullen ongetwijfeld meer paarden/ponys rondlopen met dergelijk letsel, zonder dat men er weet van heeft.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 20:58

Suelza schreef:
@ Netje, en heel toevallig weet ik dat ook. U2 is inderdaad door Gent gefotografeerd...

Ja, ik weet ook dat U2 door Gent op de foto is gezet. Feit blijft dat niemand waar dan ook door Gent gewaarmerkte foto's gezien heeft van U2, simpelweg omdat zij ook een medisch beroepsgeheim hebben en niet zomaar alles op internet slingeren. Op een foto een tekst plakken is heel makkelijk. Neemt niet weg dat dit wél van U2 kan zijn, maar totdat Gent aangeeft dat dit inderdaad het geval is, neem ik niets voor waar aan :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:05

Suelza schreef:
Maar ik blijf erbij, het geeft in ieder geval genoeg stof tot nadenken binnen de paardensport, want er zullen ongetwijfeld meer paarden/ponys rondlopen met dergelijk letsel, zonder dat men er weet van heeft.

Ja en dat is een verschrikkelijke gedachte want hier praten we over dierenmishandeling en daar zijn we in dit topic toch overeen dat dit niet de bedoeling mag en kan zijn van onze paardensport.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:21

Suelza schreef:

Inderdaad, ik denk dat hier paardensportliefhebbend Nederland hiermee de discussie kan aangaan. Want hoe dan ook, die foto´s zijn vreselijk.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:11

Suelza schreef:
@ Electra, toevallig weet ik dat wel. Deze foto is inderdaad van U2.

......... en jij weet dat omdat?