Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - update3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovely82

Re: Vingino van Tommie Visser weggehaald uit zijn stal - UPDATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 07:34

Waar gaan we toch heen met de wereld, nog geen koud twee dagen geleden krijgen we te horen dat de hond macho van mijn partners neef gestolen is met hok en al en dood is terug gevonden.

En nu lees je zo's bericht, hallo mensen gaan we zo met dieren om of draait het weer alleen om geld!!
Dan mag een verhaal twee kanten hebben, maar moet dit weer over de rug van een dier?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 07:38

Heeft toch niet met elkaar te maken Lovely? Dit dier is niet gestolen om later dood terug te vinden.

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 07:40

Nee ik geef alleen aan wat een nare wereld we leven en dat het alleen maar om geld draait over een rug van een dier

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 07:41

Jeetje waar gaat dit naar toe ? Ik kon alleen maar het stukje lezen van Schelstraete over de knokploeg van tien man , maar niet dat er was geschoten. Mevrouw van Beelen komt nu met een tegen woord. Wat er echt speelt en al heeft gespeeld dat weten we niet. Zo verhaal op FB zetten dat zal ik ook niet doen, dat laadt alleen maar meer op !
Laatst bijgewerkt door jansje73 op 04-04-14 08:13, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 07:52

Tja, wie ga je nu geloven. Misschien geven camera's in de stal als die er zijn meer duidelijkheid?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 07:57

Ik weet niet hoe hard zijn vader en de stalmedewerkster zijn geslagen, maar misschien zijn er wel duidelijk blauwe plekken te zien die op de foto kunnen worden gezet.
Even ervan uitgaande dat er dus daadwerkelijk geslagen is aangezien het met de laatste update alweer veel lastiger wordt om te weten wat er daadwerkelijk is gebeurd.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 08:15

Jolien87 schreef:
Ik weet niet hoe hard zijn vader en de stalmedewerkster zijn geslagen, maar misschien zijn er wel duidelijk blauwe plekken te zien die op de foto kunnen worden gezet.
Even ervan uitgaande dat er dus daadwerkelijk geslagen is aangezien het met de laatste update alweer veel lastiger wordt om te weten wat er daadwerkelijk is gebeurd.

Ik denk dat de politie daar wel uitkomt hoor. Wij hebben daar echter niks mee te maken.

Hoe dan ook is het niet netjes hoe het gegaan. Ik snap ook niet waarom, het paard kan ze nu hier NL in ieder geval niet meer verkopen. Je bereikt er juist het tegenovergestelde mee.......

En social media..... Ja het hoort nu eenmaal bij deze tijd en is wel de snelste manier om zo snel mogelijk te laten weten dat er mogelijk een paard te koop wordt, waar je je vingers aan brand als je die koopt... Dus ja ik snap wel dat het op FB staat, maar had zelf dan gekozen voor een andere tekst, maar goed dat moet ook een ieder voor zichzelf bepalen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 08:23

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 08:25

Ik kan niet meer zeggen dan "triest".
Emotie kan rare dingen doen met een mens, bewijst maar weer.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 08:29

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 08:30

Dat busje ziet er niet best uit...

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 08:37

Het is dan wel geen familie maar ik geloof dat de naam "Visser" in de paardenwereld sinds dit jaar wel garant staat voor een goede soap of spannend boek. Wat is hier toch allemaal aan de hand.

Er zijn schoten gelost dat is duidelijk, het paard is weg dat is ook duidelijk maar wie er in zijn recht staat en waarom dit op zo een manier heeft moeten gebeuren is nog niet duidelijk. Laten we dat maar aan degene over die getraind zijn om dit uit te zoeken. Lees ik in de tussentijd lekker het verhaal met Visser in de hoofdrol door of het nou over de Eurocommerce Visser gaat of deze Visser...

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 08:42

Zag de foto van de busje ! Dat er geschoten is dat is wel duidelijk , daar ging het er erg aan toe !

Zal het paard al verkocht zijn en al in het buitenland zijn?

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 08:43

Er staat in dat artikel dat de politie het paard in beslag heeft genomen?

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 08:45

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 08:47

Robin schreef:

Dat stond er net nog niet.

Het word steeds gekker allemaal, in ieder geval is het paard 'terecht', vraag me af of dit dan niet goed gecommuniceerd is? Als meteen duidelijk was dat hij in beslag genomen is dan hoefden we ook niet naar hem uit te kijken.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 08:51

dees_daan schreef:
Robin schreef:

Dat stond er net nog niet.

Het word steeds gekker allemaal, in ieder geval is het paard 'terecht', vraag me af of dit dan niet goed gecommuniceerd is? Als meteen duidelijk was dat hij in beslag genomen is dan hoefden we ook niet naar hem uit te kijken.

Het zou ook kunnen dat het paard in eerste instantie vermist was en in beslag is genomen zodra hij weer gevonden was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 08:55

Dat kan, al vraag ik me af of het dan een 'mislukte ontvoering' is..
Maar het zou kunnen, hoop dat beide partijen nu zonder Facebook er bij te betrekken om tafel kunnen.

Zwartje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 08:55

Slechte reclame zo voor Tommie.
Verder las ik ergens een mislukte poging om het paard te ontvoeren.
Ben toch wel heel benieuwd of we ooit te horen krijgen wat er achter zit want ik geloof niet dat iemand zomaar een "knokploeg" langs stuurt en ook niet zomaar gaat schieten. Zal al wel langer wat spelen.
En 15 man opgepakt is ook nogal wat.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 08:57

Hoort die foto van dat busje ook echt bij deze zaak?
Omdat er in het laatste bericht staat dat er niets op wijst dat er geschoten is? Want, uhm, als die foto van dat busje erbij hoort weet ik niet waarom dat in het laatste bericht staat, want dat er dan geschoten is lijkt mij wel duidelijk. :=

@Dees_daan; omdat het paard niet direct in beslag genomen was, maar eerst vermist was en gevonden moest worden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 08:59

Het lijkt wel een film, damn :').

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:02

_San87_ schreef:

ze kunnen wel een soapserie maken,

over de rabobank veiling, U2 bij bartels en dit geval weer. het is echt goede tijden slechte tijden in paardenland :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:04

milou123 schreef:
Hoort die foto van dat busje ook echt bij deze zaak?
Omdat er in het laatste bericht staat dat er niets op wijst dat er geschoten is? Want, uhm, als die foto van dat busje erbij hoort weet ik niet waarom dat in het laatste bericht staat, want dat er dan geschoten is lijkt mij wel duidelijk. :=

@Dees_daan; omdat het paard niet direct in beslag genomen was, maar eerst vermist was en gevonden moest worden.

Waar lees je dat?

'Schoten gelost bij mislukte ontvoering toppaard'

VIJFHUIZEN De politie is een groot onderzoek gestart in Vijfhuizen. Volgens paardenwebsite Horses heeft het onderzoek te maken met de mislukte ontvoering van dressuurpaard Vingino van ruiter Tommie Visser.

Volgens de advocaat van Visser zou donderdagavond een knokploeg de vader van Visser en een stalmedewerkster hebben mishandeld. Er zou ook geschoten zijn. Verder meldt de site dat de mede-eigenaresse Van Beelen van het paar ook aangifte heeft gedaan.

Schoten
Van Beelen zou beschoten zijn door de vader van Visser. Dat kan de politie nog niet bevestigen. Visser beschuldigt Van Beelen van het sturen van de knokploeg. Zij ontkent dit.

Aanhoudingen
De politie meldt dat er vijftien personen zijn aangehouden. Zij worden verdacht van betrokkenheid bij de mislukte diefstal van het paard. Bij het huis van Visser waren gisteravond mannen en een busje te zien. Ook was er een paardentrailer op het terrein.

Strijd
De dressuurruiter heeft zich het afgelopen jaar in het olympisch kader gereden van de nationale dressuurploeg. De strijd tussen de eigenaren gaat volgens de doorgaans goed ingevoerde paardenwebsite over het al dan niet verkopen van het paard.

De politie heeft het paard in beslag genomen. Visser maakt zich zorgen en heeft een noodkreet op de Facebook-pagina van Vingino gezet. "Mocht iemand vingino ergens zien meld het!!". Dat bericht is al zo'n driehonderd keer gedeeld.

Ik lees alleen mislukte ontvoering/diefstal, niet dat ze hem ergens anders aangetroffen hebben.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:07

Wat een vaag verhaal!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:10

PocoGaucha schreef:
_San87_ schreef:

ze kunnen wel een soapserie maken,

over de rabobank veiling, U2 bij bartels en dit geval weer. het is echt goede tijden slechte tijden in paardenland :')

Een soort slechte paarden tijden goede paarden tijden