Anky steunt familie Bartels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:21

Electra63 schreef:
Ik kan daar niet over oordelen, want mijn paard staat wel in een pensionstal, maar wordt niet getraind door anderen. Dus zou hij schade hebben, dan is dat mijn schuld, mijn verantwoording. Niet die van mijn pensionhouder of instructeur.

Zolang wij de inhoud van het contract niet kennen, kunnen wij nooit beoordelen wie schuldig of verantwoordelijk is.

Das wel even wat anders!
Dat er met een paard in training door een goed aangeschreven academische rijschool ongelukken kunnen gebeuren is begrijpelijk
maar dit is wel even heel wat anders. Dit heeft met langdurige processen te maken. Een onderkaak is niet zomaar weg. Dit kan onbewust gebeurd zijn, en idd niet gezien en opgemerkt (ook niet door een fisio of tandarts die aan de buitenzijde kijkt) maar dan nog, mag je je ogen uit je kop schamen en heel wat anders met de situatie omgaan , lijkt me. Een bepaalde manier van betrokkenheid, bij een paard die zoveel jaren in training onder haar supervisie heeft gestaan , waar je neem ik aan een band mee opbouwt, had ook anders opgepakt kunnen worden.
Het wordt bij voorbaat al als "onwaar" en "onzin" bestempeld (zelfs met foto materiaal als bewijs)
Dan steek je wel ontiegelijk je kop in het zand zeg.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:49

Nombrado, jij bent zo stellig, heb jij dat bewijsmateriaal ingezien dan?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:58

randalinpony schreef:

denk jij, dat een bekende kliniek als Gent zich zou laten lenen , in hun naam, dit in de openbaarheid te brengen?

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:44

Ik vind het zo apart dat er gezegd wordt dat ze weten wanneer de schade is aangebracht (volgens hun)....
Naar mijn weten (en ervaring) zijn beschadigingen niet te antedateren, en dit vertelde de kliniek in Someren, Utrecht én Gent ons. Vreemd dat ze dat nu wel ineens kunnen.

Ik blijf het een apart verhaal vinden en ben benieuwd wat er uiteindelijk uit komt.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 15:45

Er komt als het tot een rechtszaak komt echt nog wel een second opinion. Het onderzoek van Gent zal toch ook door anderen bevestigd moeten worden lijkt mij.

Nombrado, de neusriemen worden losgemaakt voor de bittencontrole die verplicht is. Dat wordt na de proef gedaan, niet ervoor, en met een losse neusriem. De mond wordt dus al wel gecontroleerd.

Springruiters doen vaak de singel wat losser na het parcours, maar dat heeft niets met een controle te maken.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:21

Ik las trouwens toen de site van u2 er nog op stond dat ze eind vorig jaar nog nieuwe bitten voor u2 gekocht had van sprenger

nombrado

Re: Anky steunt familie Bartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:40

maakt niet uit welk bit
als je te hard trekt (en tegenwoordig hangt als surfers in een trapeze) dan kan er met elk bit schade ontstaan. Trek daarbij de neusriem nog aangesnoerd strak aan, en het paard kan de mond niet meer opendoen om onder de druk uit te komen.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:44

nombrado schreef:
maakt niet uit welk bit
als je te hard trekt (en tegenwoordig hangt als surfers in een trapeze) dan kan er met elk bit schade ontstaan. Trek daarbij de neusriem nog aangesnoerd strak aan, en het paard kan de mond niet meer opendoen om onder de druk uit te komen.

Het gaat mij niet om welk bit ik vraag me meer af waarom ze dan van bitten zijn gewisseld. je zoud dan dnekne dat er een specifieke reden is

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:50

miicchhellee schreef:
Ik vind het zo apart dat er gezegd wordt dat ze weten wanneer de schade is aangebracht (volgens hun)....
Naar mijn weten (en ervaring) zijn beschadigingen niet te antedateren, en dit vertelde de kliniek in Someren, Utrecht én Gent ons. Vreemd dat ze dat nu wel ineens kunnen.

Ik blijf het een apart verhaal vinden en ben benieuwd wat er uiteindelijk uit komt.

Hoe kom je daar nou bij? Ligt er natuurlijk wel aan wat blessure. Voor de meeste blessures is aan het genezingsproces, littekenweefsel, botaanmaak zeker wel taan te geven wanneer dat moet zijn ontstaan. Je kunt zeker zeggen of het recent is of ouder. Ouder dan 3 maanden wordt weer lastiger te dateren.
Kraakbeenbreuken zijn niet te dateren (omdat dat niet kan helen).

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:55

ronin37 schreef:
een bekende van mij heeft recent per email 3x gevraagd of het paard te koop is
maar kreeg geen reactie.
Het lijkt er op dat het paard misschien toch kan genezen of althans zonder
problemen kan worden bereden zoals ook andere paarden.

Waarom er in de media beschuldigingen worden geuit is niet duidelijk.

Ik ben wel heel erg benieuwd naar het medisch rapport (nu en in het verleden) van het paard.

In de "Handlexicon der Tierärtzlichen Praxis, Diagnostik und Therapie, 2 Auflage, bearbeitet von Oberregierings- und Veterinärrat Dr. Dr. Willy Schreyer, Medica Verlag Stuttgart, 1953, 941 Seiten.
Seite 403 Ladendruck." lees ik niet dat er geen genezing mogelijk is.

Bizar die vraag. Zou ik ook niet op reageren als het mijn paard was. Sommige mensen...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 19:19

Electra63 schreef:
Jij wijst altijd met een beschuldigende vinger, dus wees niet zo onschuldig nu, dat geloof helemaal niemand. ;)
Er was laatst een foto geplaatst van U2 in januari tijdens een wedstrijd. Volgens mij was hij daar in sportconditie en niet mager.

Op de filmpjes van nu was U2 ook niet mager, wel te dik. Als Engel verklaart dat het paard opgeblazen is door darmproblemen kan ik me daar meer bij voorstellen dan dat het paard mager is door niet kunnen eten :o

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 08:30

nombrado schreef:
randalinpony schreef:

denk jij, dat een bekende kliniek als Gent zich zou laten lenen , in hun naam, dit in de openbaarheid te brengen?

Ja, en wie zegt dat Gent stellige uitspraken heeft gedaan over hóe de schade is ontstaan? Wie zegt dat Gent blij is dat er op deze manier dingen in de openbaarheid gebracht worden.

Eerst zien, dan geloven. :)

louise1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:43

Over dat YT filmpje met bitlood rijden in de GP: op de volgende link zie je dezlefde combinatie bij de CHIO en daar rijden ze wel met bit.

Heel mooi hoor dat bitloos rijden maar ik denk dat dit paard getraind is met bit en het vanuit die ervaring ook zonder bit kan. Maar blijkbaar niet op een wedstrijd: https://www.youtube.com/watch?v=km3OKOOQM5A

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 15:44

louise1972 schreef:
Over dat YT filmpje met bitlood rijden in de GP: op de volgende link zie je dezlefde combinatie bij de CHIO en daar rijden ze wel met bit.

Heel mooi hoor dat bitloos rijden maar ik denk dat dit paard getraind is met bit en het vanuit die ervaring ook zonder bit kan. Maar blijkbaar niet op een wedstrijd: https://www.youtube.com/watch?v=km3OKOOQM5A

Ja, op dat niveau ben je verplicht om met stang en trens de wedstrijden te rijden, dus ook als zou ze willen, dan mag dat niet. Maar even goed, de fijnafstemming zal er ook wel (nog) niet zijn zonder bit schat ik zo.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:19

kvind hem zonder fijner bewegen. (maar das wel thuis) Er zit meer spanning in het lijf en de bewegingen op het laatste filmpje.
Dat het met bit aangeleerd is, moet niet uitmaken. Als je het goed gedaan hebt, kan je het ook zonder bit (dat is een mooie graadmeter)