Paarden Eurocommerce toch ter veiling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 19:49

ach joh , waar zie jij dat als verwijt, WJ is toch ook gewoon ruiter van een aantal EC paarden , net als Voorn ?
..zoals eerder gezegd is die "medische historie "gewoon een laatste wanhoopspoging
bovendien hoe bewijs je zwart op wit wel en niet stress

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 19:52

bliver schreef:
coolen is niet gek maar wel als dat been zo dik was als een olifantenpoot.

en die verdween met coolen ..wow wonderwater/middel waarmee ze dat doen :))

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 19:53

besita schreef:
ach joh , waar zie jij dat als verwijt, WJ is toch ook gewoon ruiter van een aantal EC paarden , net als Voorn ?
..zoals eerder gezegd is die "medische historie "gewoon een laatste wanhoopspoging

Als er staat dat de stress bij een andere ruiter een stuk verminderd is, dan zie ik dat wel als verwijt. Maar dat kan aan mij liggen.

Zonnetje81

Re: Paarden Eurocommerce toch ter veiling

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 19:56

Ik niet en ik denk dat dat het laatste is wat ze willen: gerco zwart maken.

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:03

Wat een prijzen zeg waar ze mee beginnen, ze verwachten er nog al wat van anders beginnen ze niet zo hoog.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:09

Zonnetje81 schreef:
Ik niet en ik denk dat dat het laatste is wat ze willen: gerco zwart maken.

haha nou inderdaad , zie niet in waarom Visser jr Gerco & Ben zouden moeten verwijten ..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 20:14

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:39

Anoeska27 schreef:
besita schreef:

Als er staat dat de stress bij een andere ruiter een stuk verminderd is, dan zie ik dat wel als verwijt. Maar dat kan aan mij liggen.

Denk ook dat dat aan jou ligt.
De ene stal is de andere niet en bij stress speelt alles mee, die ruiter zit er maar een half uur per dag op.
Het zou vreemd zijn als hij bij die ene ruiter ineens totaal genezen zou zijn van alle kwalen en een blij en happy paard was.

Ik vind dit niet zo'n vreemde lijst, het zijn topsporters en die hebben vaak een hele medische geschiedenis en allerlei dingen waar ze met regelmaat voor behandeld moeten worden.
Denken jullie echt dat een serieuze geintresseerde in London die lijst ziet staan en denkt 'oh nee, dat paard moet elke maand behandeld worden aan zijn knieen, nou dan hoef ik hem niet hoor'?
Op een beetje sportstal komt de dierenarts toch al wekelijks langs en een paar spuiten extra ligt niemand wakker van.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 12:05

Ik zat de kavels eens te bekijken, maar meerdere hengsten worden ook nog eens aangeboden met meerdere rietjes diepvriessperma, beetje jammer dat er niks bekend is van de kwaliteit en winningsdata... Maar dan nog, kan twee kanten op, kat in de zak of gouden ei.

En waar zijn de zadels :?. Of hebben ze die niet... Ik zie ze nergens te koop staan. Wel een hele bende met bedrukte jassen, dekens, dekjes e.d.. Wat moet je ermee...

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 13:27

Zadels zijn meestal in eigendom van de ruiter zelf. Elke ruiter heeft daar weer een eigen voorkeur in.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 13:30

Je vraagt je af of ze hem niet ook ineens voor mishandeling moeten berechten als die dieren er werkelijk zo slecht aan toe zijn en hij ze toch de ring in bleef sturen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 13:31

Ayasha schreef:
Je vraagt je af of ze hem niet ook ineens voor mishandeling moeten berechten als die dieren er werkelijk zo slecht aan toe zijn en hij ze toch de ring in bleef sturen.

tja van een kale kip kun je niet plukken he :o :o

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:35

Ayasha schreef:

hou eens op zeg

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 18:25

CaPrIoLe`79 schreef:
Zadels zijn meestal in eigendom van de ruiter zelf. Elke ruiter heeft daar weer een eigen voorkeur in.

Ah, oké. Ik vond het niet zo'n gek idee dat een bedrijf met zoveel paarden ook een aantal zadels in bezit heeft :D.

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 19:40

Ze zijn al begin bedragen aan het veranderen.Berlin stond op 100duizend en nu hebben ze het gehalveerd naar 50duizend

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 23:32

Zo dat is wel even flink verlaagd! Ben wel benieuwd hoor, voor hoeveel de paarden uiteindelijk weg zullen gaan!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 23:44

Ayasha schreef:

Kom op zeg, denk even na voor je zomaar wat op internet flapt. :roll:

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 06:18

anneliesdj schreef:
Ayasha schreef:

Kom op zeg, denk even na voor je zomaar wat op internet flapt. :roll:

Hoezo? Er staat toch: "ALS" ze er werkelijk zo slecht aan toe zijn. Ik geloof in de eerste plaats niet dat ze dan nog zo springen maar bon.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 07:39

Ik ben een keer naar een cursus geweest en daar kwam toen de baas van H. ippozorg. Hij had de olympische paarden van Barcelona dat jaar verzekerd en op basis van de röntgenfoto's waren er maar 1 of 2 goed genoeg voor acceptatie. Hij gaf ook aan dat er paarden bij liepen die volgens de foto's niet eens meer grasmaaier konden zijn, maar de paarden hadden er geen last. Namen zijn toen niet genoemd, wat ik niet meer dan logisch vind.
Paarden die niet goed zijn op de foto kunnen dus wel op hoog niveau lopen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 08:17

Wat is H.ippozorg?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 08:18

ik vermoed alleen de paarden van de nederlandse equipe gr roos ? dus een stuk of 4-5
ik geloof heel vaak die prietpraatjes niet ..er zullen er heus wel eens een keertje zijn met "slechte foto's " en dan is het maar de vraag wat die slechte foto's inhouden ..heb meer dan genoeg in dat wereldje gezeten ..als je ze wil neerpoten bij echte topruiters vragen ze ten eerste als of je het paard eerst wil laten keuren voor ze het op stal nemen , of ze proberen eerst een maand etc ..welke ruiter wil nou echt een ongezonde op stal ? Ten eerste is het dan niet zeker dat al het werk dat je erin stopt loont - want dan kan ie niet genoeg lopen op dat niveau en de meeste kunnen niet van het prijzengeld alleen leven en moeten dus ook verkopen ..tja en dan al het werk en energie instoppen en dan op de keuring : afgekeurd :n ..
Kijk zoals op die "dossiers " van Vis.ser dat zijn in de meeste gevallen allemaal doodnormale dingen ..de achterknieen en de voorvoeten van springpaarden worden nu eenmaal echt abnormaal belast dus ja daar wordt vaak preventief aan behandeld , dat hoeft helemaal niet te betekenen dat ze rot zijn vanbinnen

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 08:22

Ben ik met je eens Besita, gaat mij erom dat mensen zeggen dat ze niet met een bemerking/ oude blessure niet op hoog niveau kunnen presteren.
Was inderdaad de hele Nederlandse equipe, hij gebruikte het om aan te geven dat een bemerking soms problemen kan geven bij verzekeren, maar dat een paard er misschien wel goed mee kan presteren. Is me na al die tijd bij gebleven.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 08:28

absoluut, bekijk de top10 van de winnaars van een wereldbeker wedstrijd maar eens, als er 1 of 2 door een keuring komen is het veel....

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 08:35

_San87_ schreef:
Wat is H.ippozorg?

ik denk dat ze hippozorg bedoeld, paardenverzekering :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 08:42

Ketaki schreef:
_San87_ schreef:
Wat is H.ippozorg?

ik denk dat ze hippozorg bedoeld, paardenverzekering :)

Waar is die punt dan voor :')? Google vindt het bericht hoe dan ook.