Academy Bartels aangeklaagd voor dierenmishandeling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vala

Re: Academy Bartels aangeklaagd voor dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:48

Dat begrijp ik ook niet, de hoofdaanklacht zou gericht moeten zijn tegen Mischa Koot lijkt mij.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:49

Vala schreef:
Tigra_ schreef:
Of het nu waar is of niet. Ik ben wel verbaasd dat zoveel mensen bij voorbaat de bekende stal al vrij pleite. Heel fijn dat je er goede ervaringen hebt. Maar je denkt toch niet dat ze voor de ogen van klanten/bezoekers paarden gaan mishandelen als ze dat zouden doen. Dan ben je wel erg naïef als je het daarop baseert.
Ze weten heel goed wat wel gezien kan worden en wat het publiek absoluut niet zou willen. Zullen genoeg stallen zijn waarbij je het ook niet zou verwachten. Maar waar toch het een en ander gebeurt wat je niet wil weten.

Dan moeten ze die paarden s'nachts mishandelen, ben er diverse malen een halve dag geweest met een lesklant van hun en alles is transparant, paarden worden getraind, er zijn lessen, gaat continue door en kun je ook allemaal zien.

Diverse malen een halve dag vind nou niet dat je daardoor kan zeggen dat er nooit iets zou kunnen gebeuren wat niet door de beugel kan.
Dat maakt alles wel heel makkelijk als je dan kunt oordelen over situaties.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:53

@Tigra, ik zeg toch nergens dat er nooit iets zou gebeuren, of wel? Overal gebeurd weleens wat. Heb er ook wel eens eentje met mijn sporen lek geprikt, ben ik niet trots op maar is wel gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:56

Vala schreef:
Dat begrijp ik ook niet, de hoofdaanklacht zou gericht moeten zijn tegen Mischa Koot lijkt mij.

Als Mischa werkt voor Bartels, dan kan het goed zijn dat Bartels verantwoordelijk is. Maargoed, ik weet de onderlinge (werk) verhoudingen niet.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:03

Rowdine schreef:
Vala schreef:

Als Mischa werkt voor Bartels, dan kan het goed zijn dat Bartels verantwoordelijk is. Maargoed, ik weet de onderlinge (werk) verhoudingen niet.

Mischa is er vorig jaar toch mee gestopt? (meende sinds augustus 2013)
Danielle Mellink reed hem tegenwoordig, maar ga mee met bovenstaand.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:04

Er werd door Bartels toch aangegeven dat er geen stalruiters op hebben gereden? Mischa zou U2 trainen onder leiding van Imke. Dat is het enige wat ik kan vinden. Als ze de zaak wint zal Mischa vast niet zomaar een bak met geld uit de kast kunnen halen. Bij Bartels zal wel meer te halen zijn dan?

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:08

Is er een reden gegeven dat hij op pensioen ging, ik vind op google niets?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:09

bulck schreef:
En zelf merken?? ik vermoed dat mevr Engel veel liet doen, immers betaalde ze ervoor. En waarschijnlijk zullen er ook andere mensen dat paard opgehaald hebben in opdracht van haar.
Maar dan gaan we weer speculeren.

Dat zeg ik

Rex_Rolfo schreef:
Voor aanhangers van een complottheorie: Stel nu eens dat er een paard is dat sprekend op U2 lijkt. Ziet er niet zo best uit, heeft een bepaald niet nette ruiter gehad maar echt, als je niet dagelijks in de stal komt zou je zweren dat 't 'm is......

Hebben de onverlaten onderweg de topknol omgewisseld voor een arm beessie. Staat de echte U2 nu gewoon ergens happy een strootje te knabbelen 8-)

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:10

Furrow schreef:
Is er een reden gegeven dat hij op pensioen ging, ik vind op google niets?

Vanwege de schade die hij heeft aan z'n mond. Zou wel weer bitloos gereden kunnen worden maar Lonneke zegt dat ze hem dat niet meer aan wil doen en samen met haar andere oudje op de wei wil zetten. Stond in één van de gelinkte artikelen.

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:12

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:36

Zo direct item bij Boulevard.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:39

Volgens mij wil er gewoon iemand geld zien.....

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:45

Ik ben benieuwd wanneer ze dan die klinische keuring van die dierenartspraktijk gedaan hebben, de zelfde dag dat ze hem opgehaald hebben... anders kan je thuis ff lekker zelf schade maken en dan na de d.a. gaan..

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:51

Sommige aandoeningen kun je heel goed antedateren. Dat wil zeggen dat een dierenarts kan zeggen of een verwonding of blessure er al langer zat of dat het pas kort aanwezig is.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:56

Ik geloof best dat bitten nogal eens nare uitwerkingen hebben op de mond en kaak maar de vraag is natuurlijk of deze schade de afgelopen 2 jaar is ontstaan of dat dat zelfs al eerder is gebeurd, voordat hij bij Bartels op stal kwam.
En dan is de vraag of Bartels daar iets aan kon doen als zij hem alleen als pensionpaard hadden en niet in training hadden.

Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:58

Ik vind toch niet dat er op dit filmpje sprake is van excessief stanggebruik en U2 doet alles superbraaf.

En die kaak kan inderdaad ook in de periode voor zijn verblijf bij Bartels ontstaan zijn.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 19:04

Inmiddels nu ook bij RTL Boulevard...

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 19:04

Nu stukje over haar bij rtl boulevard en ze praat zelf ook die Lonneke

Adrian schreef:
Foto's zeggen meer dan 1000 woorden. Niets aan de hand met dat dier, zo te zien !!

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

warwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 19:06

Ik zat net RTL boulevard te kijken en daar kwam ze langs met U2. Ik zag op het eerste gezicht zo snel niet dat het paard grote wonden had. Kunnen natuurlijk oude filmpjes zijn.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 19:13

Adrian schreef:
Foto's zeggen meer dan 1000 woorden. Niets aan de hand met dat dier, zo te zien !!

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Dacht ik dus ook al. Op https://www.facebook.com/dressagehorseu2 zie je het desbetreffende paard op de meeste foto's gewoon met trens. Ik snap niet waarom ze hier zo'n heisa van maakt? Misschien heeft mevrouw wel gebrek aan publiciteit en aandacht?! Ik vind het ronduit sneu en heb hier geen woorden voor!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 19:15

Ik hoop dat er voor Bartels snel een oplossing komt om dit uit de wereld te helpen.
Denk dat de dame in kwestie aandacht zoekt..... meer heb ik er niet over te zeggen

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 19:20

warwick schreef:
Ik zat net RTL boulevard te kijken en daar kwam ze langs met U2. Ik zag op het eerste gezicht zo snel niet dat het paard grote wonden had. Kunnen natuurlijk oude filmpjes zijn.

Dat denk ik niet gezien het voorval wat besproken werd.
Ik zag nou geen paard wat zwaar mishandeld was en heul mager was. Dat krijg je niet zomaar weer goed in een paar weken :n
Zeker niet als hij eerst apatisch was }:0

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 19:25

Er gaat nog een tijd overheen voor zulk nieuws naar buiten wordt gebracht he, zoals te zien op die facebookpagina heeft ze er al een maand geleden een bericht opgezet over de schade aan zijn kaak.

Wanneer er wat anders vastgesteld door de dierenartsen dan is dat gewoon bewijs en kan je speculeren wat je wil maar de feiten zijn dan anders.
Denken dat de waarheid anders is omdat je het niet kan geloven maakt nog geen feit.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 19:41

youngster schreef:
warwick schreef:

Dat denk ik niet gezien het voorval wat besproken werd.
Ik zag nou geen paard wat zwaar mishandeld was en heul mager was. Dat krijg je niet zomaar weer goed in een paar weken :n
Zeker niet als hij eerst apatisch was }:0

vond hem er niet uitzien als 20 en vond hem eigenlijk erg alert...
voor een zwaar apatisch paard...
en wat je zegt, niet te mager, gewoon netjes in conditie en dat krijg je niet zo snel weer goed hoor :n

Air schreef:
Er gaat nog een tijd overheen voor zulk nieuws naar buiten wordt gebracht he, zoals te zien op die facebookpagina heeft ze er al een maand geleden een bericht opgezet over de schade aan zijn kaak.

Wanneer er wat anders vastgesteld door de dierenartsen dan is dat gewoon bewijs en kan je speculeren wat je wil maar de feiten zijn dan anders.
Denken dat de waarheid anders is omdat je het niet kan geloven maakt nog geen feit.

maar die feiten zeggen niet wie het gedaan heeft :n
ze zegt zelf dat het letsel aan de mond toegebracht moet zijn na langdurig trekken in de mond...
dit gebeurt dus niet in een uurtje...
ze zegt namelijk ook dat, voor zo'n ernstig letsel blijvend is, er maanden over heen gaat...

Imke heeft U2 alleen op een show gereden...
Naar mijn weten heeft Tineke er nooit op gezeten...
Blijft over Mischa... en degene die het dier reed/in training had voor de 2 jaar...
Want dit zie je niet zo 1, 2, 3...
zeker niet als het een braaf werkwillig dier betreft...
en talentvol dressuurpaard... tjah, mijn inziens is een paard dat als het de top kan bereiken...
dit was een lichte tour paard... niet echt talentvol dus naar mijn mening...
en dan blijft nog het feit dat Jarco Dun, een zeer gerenommeerd fysiotherapeut, paarden trainer en instructeur heeft aangegeven dat het dier gezond was... Jarco werkt samen met dierenartsen dus er zal vast ook wel een dierenarts bij geweest zijn...
Jarco is erg eerlijk, als je paard niet goed is of iets mankeert zegt hij dat...
hij zegt dat dit paard wel gezond was...
Lijkt mij duidelijk genoeg...

Daarbij komt dat mevrouw Engel constant het eerst heeft over de financiële waarde van het dier en daarna pas over de emotionele waarde praat...
Dat vind ik toch wel een klein beetje apart... De meeste paardenliefhebbers zouden het eerst over het emotionele stukje hebben ipv financieel...

de waarheid zal ergens in het midden liggen, maar een dierenarts verklaring is geen bewijs dat het door de familie Bartels veroorzaakt is...

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 19:54

Ik vond het zo bizar toen ik het verhaal vanmorgen las. Als er een stal is waarvan ik het me niet kan voorstellen dat er zo met paarden om wordt gegaan, is het Bartels wel. Ik vind de manier waarop dit naar buiten wordt gebracht ook schandalig. Als het je echt alleen om het geld te doen is, kun je ook gewoon een zaak aanspannen en de media er (zeker in eerste instantie) buiten laten. Vind het echt alles behalve netjes. :n

Aan de andere kant is er natuurlijk wel de dierenartsverklaring, dus er zal vast iets te zien zijn geweest aan het paard. Ik kan me niet voorstellen dat Tineke en Imke zoiets onder hun ogen zouden laten gebeuren, maar ik ben wel heel benieuwd welke feiten er uiteindelijk vast zullen komen te staan.