paradisex schreef:chamion schreef:Heel goed. Ik zou alleen willen zien dat iedereen een cap verplichting krijgt
waarom wil jij voor mij beslissen dat ik een cap op moet????
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

iedereen moet het voor zich zelf weten, brave of niet, maar niet gaan lopen janken als je eraf gevallen bent dat je hoofdpijn hebt
quarterH schreef:ik snap niet dat mensen zich er druk om maken dat ze vinden dat ANDEREN een cap op MOETEN?
waarom?
ik ga jou toch ook niet verplichten dat je alleen nog in westernzadel mag rijden voor je veiligheid?
LEVEN EN LATEN LEVEN mensen.......
(nogmaals, kinderen is een ander verhaal, een volwassene mag wettelijk een eigen keuze maken, een kind niet)
CherokeeChum schreef:Nog effe dan moet je verplicht een helm op als je je hond uit gaat laten of boodschappen gaat doen .
Je zou toch al facebookend tegen een lantaarnpaal aan lopen.
Nothing is more scary as being afraid....
Als je zo weinig vertrouwen in eigen paard en kunnen hebt heb je uberhaubt niets op een wedstrijd te zoeken.
Wil je een cap op of voor mij part een complete ijshockeyuitrusting aan op je paard, wathever..
Maar laat een ander zijn /haar keuze

Jennyj01 schreef:Ik rij zonder cap want mijn paard doet nooit iets spontaan dus er komen ook geen ongelukken. Wat een ongelofelijke domme insteek. En wat valt m'n bek open dat zoveel mensen dat nog geloven ook.
ook een beetje een vreemd statementCitaat:Het is gewoon zo dat er zeker bij western minder ongelukken gebeuren

Jennyj01 schreef:Dat mag je vinden. Ik vind het een ongelofelijke naïeve insteek. En dat iedereen alles maar zelf mag weten. Ik ga bij het stoplicht toch ook niet door rood omdat ik zelf wel bepaal of ik stop? Wat is er zo moeilijk aan om je aan te passen bij de tijd en de ontwikkelingen?
LesleyxLinn schreef:Ze moeten het voor iedereen verplichten!
Volwassenen hebben vaak meer verantwoordelijkheden. Je wil toch geen kind (en ook andere dierbaren) gaan vertellen dat mama of papa is overleden omdat hij/zij een cap er niet uit vond zien of niet fijn vond zitten.
Het is je eigen risico, maar bedenk eens hoeveel mensen je er mee belast..
spatter schreef:Wat hebben veel paarden last van struikelen![]()
Tja, ik ben één van die ouders die maar weer braaf een cap gekocht heeft na jaren zonder gereden te hebben.
Ik vond het niet kunnen om mijn dochters te verplichten zo'n kreng te dragen terwijl ik het zelf niet deed.
Op de fiets heb ik dat trouwens nooit nodig gevonden maar fietsen hebben geen last van onverwachte bewegingen.
Ik moet zeggen dat het op buitenrit toch wel veiliger is met al die laaghangende takken.
Wat in mijn ogen nog veel belangrijker is als een cap of wat dan ook, is goede valtraining, net als bij judo bijvoorbeeld.
Achteraf ben ik mijn moeder dankbaar dat ik van haar op turnen moest( leuke sport hoor,leverde meer medailles op als die hele paardensport op de manege) want daar leerde ik springen, zweefrollen, salto's en flikvlaks maken en volgens mij één van de redenen dat al mijn valpartijen redelijk goed afliepen.
Vooral het niet bang zijn om op tijd en getimed af te stappen maakt dat je een stuk minder letsel op loopt.
Achteraf jammer dat er geen voltige club bij ons in de buurt was.![]()
Misschien zouden we ieder jong ruitertje gewoon een jaartje voltige les moeten laten volgen