Nederlandse paardenredders nu zelf in nood in Spanje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:35

russel schreef:
Nee, want als iemand dit bewust persoonlijk wil oppakken en mij bij voorbaat al afzeikt, hoef ik nIet meer en om dan voorts door een ander uitgedaagd te worden....

Dit topic heeft zijn doel al voorbij geschoten....

Als dat de reden is, dan had je de eerste opmerking niet moeten plaatsen. Wie A zegt moet idd B zeggen.

Probeer het eens en als het persoonlijk wordt dat klik je toch gewoon weg en reageer je niet mee. Dan heb je een echte reden om niet meer te reageren, maar alleen iets roepen over de reacties en dan terug krabbelen vind ik echt slapjes.

Maar goed, dit is totaal niet relevant voor het ondewerp, dus ik stop. Het is alleen zo makkelijk om wat te roepen over andere mensen, zonder zelf inhoudelijk te reageren.

Anoniem

Re: Nederlandse paardenredders nu zelf in nood in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 17:32

Ik moet niks....

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 18:15

russel schreef:
Ik wordt een beetje misselijk van de vele ongenuanceerde makkelijk opgekalkte boktcultuur berichtjes hier..

Helemaal mee eens: het wordt zo op de persoon gespeeld. Als je kijkt op FB pagina dan zie je dat de structuur al gewijzigd wordt en dat ze bezig zijn met de organisatie te herzien. Maar kennelijk gaat het daar helemaal niet hier (écht kijken wat ze doen)....

@AaronYve: Het is ook niet in Nederland maar in Spanje. Als je dreigt eraan onderdoor te gaan als gezin dan eet je toch liever je eigen biologisch vlees op ... Ehhh, als je terugleest in het topic zijn er juist weer mensen die aangeven dat er hier in Nederland ook heel veel schrijnende gevallen zijn. Dáár doelde ik op: waarom die dan ook niet het advies geven het paard maar op te eten. Merendeel is nog redelijk voorzien van vlees en slachthuizen hebben we hier ook genoeg die paarden slachten... Komaan zeg ! Dit is toch niet serieus...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 18:17

Zullen we een beetje volwassen proberen te blijven? Persoonlijke aanvallen doe je maar in de boksring op de sportschool.

Fijn, bedankt!

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 18:22

Jolliegirl schreef:
Probleem is simpel op te lossen : Weg met die paarden.
Waarom altijd maar alles redden en opknappen...
Waarom altijd maar blijven fokken... en door en door en door...
Geen geld meer? Ach dan pleuren we ze toch op straat?

Kap toch met die onzin..
Als men nou net zoveel paarden als koeien zou slachten, zonder hiervoor bewust te fokken..
Ben je van dit hele gezeik af! Maarja.. Dat is weer ''zielug'' in de ogen van de mensen.......... want het is een PAARD....
En zeker daar in Spanje en Portugal waar ze nog met enige regelmaat met paarden omgaan alsof het een zak straatvuil is....
En een wachtrij bij de slachthuizen? In spanje? Laat me niet lachen... er zijn daar 100derden slachterijen die paarden slachten....

Amen! Dat is nou precies wat ik wilde zeggen. En dat geldt bij mij niet alleen op t paardengebied maar ook de honden en katten en weet ik t welk dier dan ook.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:55

Isegrim schreef:
TamaradB schreef:
Een hengst die 20 jaar in een stal opgesloten heeft gestaan met volledig vergroeide achterbenen staat er te staan. Je kunt mij niet vertellen dat dat dier niet lijdt, maar de liefde voor de paarden maakt dat ze hem toch laten staan, want "je ziet hem genieten van het zonnetje".

Maar dat is toch geen liefde...?

Zoals ik schreef, ik kan het me niet voorstellen, maar dat is duidelijk hun beredenering.

Hopperhop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 21:45

O, wat erg!!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 03:16

Fransje_70 schreef:
maar ik denk dat ik zelf kostmisselijk zou worden van alle ellende die je daar tegenkomt. Vanuit hieruit wat brullen is echt heel makkelijk.

Ze zijn er zelf heen gegaan met het idee om hier naar te kijken en de dieren op te knappen, blijf er dan ver vandaan.

Het is heel simpel in spanje (en andere landen) hebben ze een oplossing voor mensen die niet voor hun dieren zorgen. Zolang het goed gaat hou je het en zodra je ervan af moet breng je het dier naar de eerste beste hollander om de hoek. En dan durft nog iedereen te zeggen dat slachten zorgt voor de fokkerij van slachtpaarden. Nee, we houden dit zelf instand door elke keer maar weer in de bres te springen op de verkeerde manier. Brooke hospital, die pakt het op de juiste manier aan. Je geeft mensen onderwij over hoe ze hun paard moeten behandelen en helpen om het de dieren iets fijner te maken tijdens hun werk.

Als je een organisatie bent, zul je toch echt moeten beslissen over leven en dood. Want als er dus een paard binnen komt, zoals eerder genoemd, die b.v. bijna alle huid kwijt is dan had je dus eerlijk moeten zijn dat dit veel ste veel kost en hadden er meerdere paarden misschien wel geholpen kunnen worden. Het feit dat de stichting gewoon veel ste veel paarden ophaalt en niet verkocht krijgt, dan moet er toch eens iemand naar het plaatje gaan kijken.

Waarom halen/redden we alles maar uit het buitenland terwijl de verwaarloosde katten/honden/paarden in Nederland blijkbaar wel afgemaakt mogen worden?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 07:37

daffie1986 schreef:
Ze zijn er zelf heen gegaan met het idee om hier naar te kijken en de dieren op te knappen, blijf er dan ver vandaan.

Dat is niet helemaal waar, ze zijn naar Spanje gegaan om daar een nieuw leven op te bouwen, wilden ruitervakanties organiseren. En kwamen vervolgens veel leed tegen. Het kwam op hun pad en daar zijn ze voor gegaan. Het is echt niet zo geweest dat ze naar Spanje zijn gekomen om alles daar recht te zetten wat er scheef gaat op paardengebied.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 08:52

Citaat:
Een hengst die 20 jaar in een stal opgesloten heeft gestaan met volledig vergroeide achterbenen staat er te staan. Je kunt mij niet vertellen dat dat dier niet lijdt, maar de liefde voor de paarden maakt dat ze hem toch laten staan, want "je ziet hem genieten van het zonnetje".

Zoals ik schreef, ik kan het me niet voorstellen, maar dat is duidelijk hun beredenering.

Wat een onzin, dat dier is verder gezond en geniet elke dag met volle teugen, doet zelfs draven in zijn paddock! Dat hij niet als rijpaard kan functioneren is een ander verhaal. Blinde dieren, dieren met vergroeide voeten e.d. houden ze zelf, dieren die bereden kunnen worden, worden herplaatst.
Sommige dieren zijn tot op het bot vermagerd, maar eenmaal weer rond geten en door de dierenarts gecheckt, zijn ze weer paardwaardig en kunnen geplaatst worden, wat ook regelmatig gebeurd.

Sommigen zijn ze aan het inrijden om voor de ruitervakanties te gebruiken.

Je kunt alles zo stellen dat het gruwelijk wordt.

Ga eens in asiels hier kijken en zie eens wat een leed er onder de honden is, de goede verzorging en liefde doet deze dieren zienderogen opknappen.

Heb zelf een hond gehaald uit asiel met een lage levensverwachting, gruwelijk verwaarloosd, levensverwachting van een maand, hebben hem nu anderhalf jaar, een blij, vrolijk super lief, braaf en makkelijk hondje zonder enige lichamelijke ongemakken...

Zij is een type die zo bekend is geworden in Spanje dat er mensen huilend opbellen of ze aub hun paard willen komen halen....en daar zitten goede paarden tussen, die vaak ook weer heel snel van eigenaar wisselen.

Ik volg haar al een tijd op facebook en omdat de crisis in Spanje in een rap tempo om zich heen slaat, is er een onhoudbare situatie ontstaan.

Ook hier zijn er asiels die de vraag niet meer aan kunnen.

De wet is veranderd en voorheen kregen ze de zakken van Hills die kapot waren, nu moeten die zakken vernietigd worden. De dierenartsrekeningen groeien ook de pan uit per maand en dat nekt asiels ook. Als een hond wordt binnen gebracht, de dierenarts erbij en de eigenaar bekend, maar komt niet opdagen...hoge kosten asiel...dier maar afschieten dan?

In het hoogseizoen kunnen er 400 katten in een asiel komen...bv Uden, dat zitten er nu maar liefst 50. Kan je ook zeggen, koop een geweer en knal die andere 300 effe af.....is diervriendelijker.

Het gewoon maar aanfokken wat er ook in het topic wordt geblaat. Andalusiers komen ook van heel vooraanstaande fokkers met heel goed bloed, de trots van Spanje, dure paarden, maar als Spanje failliet is en er geen paarden meer worden verkocht, dan ga je in de rode cijfers komen...als deze dieren de vrijheid in gegooid worden, dan kan het zo maar zijn dat ze geen eten en drinken meer gaan hebben....dan komt er een melding en tja wat doe je dan.

Misschien eerst even bokt lezen? Dan komt ze weer tot reden! Want hier weten ze het wel, in onze armtierige crisis als voorbeeld!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 09:20

Bij asiels worden ook de kneusjes niet door het asiel zelf gehouden en de overtollige dieren worden ingeslapen, dus tja... misschien niet zo'n goed voorbeeld.

Blinde paarden, paarden met been/hoefvergroeing, enz. moet je misschien niet willen "redden". Een enkele ok, maar straks staat je hele stal vol met kneusjes en heb je geen plaats, tijd en vooral geld meer voor wel redbare en dus herplaatsbare gevallen.

Verder blijf ik het vreemd vinden dat ze voor de verwaarloosde dieren moeten betalen, het voelt toch als een soort beloning voor de slechte zorgen van de oude eigenaar.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 09:22

Als een asiel vol zit worden er inderdaad wel eens ongezonde of oude dieren geëuthanaseerd. Verder werken asielen ook samen met andere asielen en pleeggezinnen, zodat je niet alleen op je eigen capaciteit moet rekenen, maar dat er verschuivingen mogelijk zijn.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 10:32

russel schreef:
Citaat:

Wat een onzin, dat dier is verder gezond en geniet elke dag met volle teugen, doet zelfs draven in zijn paddock! Dat hij niet als rijpaard kan functioneren is een ander verhaal.

Je kunt alles zo stellen dat het gruwelijk wordt.

Ten eerste; een paard hoort te kunnen draven, het feit dat je er "zelfs" bij zet, insinueert dat het bijzonder is dat dit dier het nog kan. "Hij doet zelfs draven".
Ten tweede; ben jij, net als ik, ooit bij Laura op bezoek geweest om het eens écht te bekijken?

Bob_de_Bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:39

Iedereen heeft zijn mening. Het mag duidelijk zijn dat je het eens of oneens kan zijn of het redden van paarden in Spanje terecht of onterecht is, nut of geen nut heeft. Dat moet kunnen.
In feite maak je op dat moment ook de keuze tussen leven en dood (helaas vaak langzame dood) van een paard dat ter wereld is gekomen omdat wijzelf de handel in die dieren in leven houden.
Nogmaals iedereen is vrij in die keuze en dat moet gerespecteerd worden!
Hier en daar krijg ik echter de indruk dat die meningen gebaseerd zijn op onjuiste informatie, incomplete informatie en soms helaas zelfs op persoonlijke gronden (daartoe wil ik mij niet verlagen).

Misschien is daarom enige uitleg van achtergronden van belang.
Laura ging naar Spanje om daar met haar eigen paarden op relaxte wijze ruitervakanties te organiseren. Niet meer dan dat!
Zij werd door liefhebbers gewezen op het feit dat er een groep verwaarloosde paarden op een vrijwel verlaten boerderij stonden en haar werd verzocht daar te gaan kijken. De dringende vraag was of zij misschien iets kon doen.
Daar aangekomen heeft zij zich die ellende aangetrokken en heeft zich niet schouderophalend omgekeerd. De keuze waarover ik eerder sprak. Eentje die zeker respect verdient.
Dit was het begin van iets dat veel sneller dan zij had verwacht gegroeid is tot wat het op dit moment is. Geen uit de hand gelopen hobby die door derden gefinancierd moet worden (zoals al in een reactie gezegd), maar iets dat haar is overkomen.
Zij ging naar Spanje met het doel op rustige wijze haar boterham te verdienen met buitenritten in onder de Spaanse zon en is nu 24 uur per dag, 7 dagen in de week keihard aan het werk voor het welzijn van paarden.

Zoals zo vaak in dit soort zaken (mensen met enige bedrijfservaring weten dit) op basis van succes kan een bedrijf (jazeker, ook een stichting is een bedrijf dat zich moet houden aan de wetgeving) zo snel groeien dat de organisatie van het geheel daarbij achterblijft en dus in dit geval wellicht ook het uitstralen van het doel.

Het doel van de stichting is niet simpelweg "het redden van paarden" maar "het redden van paarden en het uitdragen van de boodschap teneinde te helpen voorkomen dat paarden nog langer gered moeten worden". Dit is een wezenlijk verschil.

Een ding is zeker en blijkt ook uit het aantal reacties hier en de enorme groei van "Likers" via Facebook:
Laura heeft iets bespreekbaar gemaakt waar velen van ons niets van af wisten. Wederom de keuze, je kunt er je ogen voor sluiten en schouders ophalen of er iets meedoen.
De stichting kiest ervoor om er iets mee te doen en is aan een organisatorische inhaalslag bezig.

Ik heb daar respect voor, jullie ook?
Laatst bijgewerkt door Bob_de_Bos op 18-02-14 11:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:41

Bob_de_Bos schreef:
De keuze waarover ik eerder sprak.

Uhh, dit is je eerste post op een account dat vandaag gemaakt is. Welke eerdere post? :)

En respect heb ik zeker voor haar inzet, maar je kunt ook te ver doorslaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:14

O, dus omdat hij vanwege dit topic een account aanmaakt, heeft hij geen zeggenschap? Zijn post verduidelijkt wel haar beweegredenen.

Ik denk dat ook Laura het langzamerhand boven het hoofd is gegroeid en dat zal ze zelf ook weten.

Dat ze door haar inspanningen op het moment dat het te veel gaat worden in de grond gestampt wordt door verschillende bokkers vind ik echt not done!

Niemand zal goed praten dat eigenaren niet zelf de verantwoording nemen, maar als een ander dit leed zich gaat aantrekken en er wat mee wil doen...

brookes hospital wordt ook vaak aangehaald en volledig geïdealiseerd. Vele eigenaren wonen hun paarden en ezels uit en als het niet meer gaat staan ze weer voor de deur...krijgen ze weer gratis verzorging, ook dat is daar dweilen met de kraan open. Dat zijn geen eenmalige bezoekjes

Die enkelen die wel beter voor hun dieren gaan zorgen, worden dan in het zonnetje gezet en breed publiekelijk ten toon gesteld, alsof het een steeds minder wordend probleem is aan het worden dank zij Brookes. Voor veel mensen in die landen zijn die dieren gewoon machines, komt geen greintje dierenliefde bij te pas.

Lees eens verslagen van mensen die daar zijn geweest en de andere kant belichten. Dat deze stichting ook gesponsord dient te worden, ben ik helemaal mee eens.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:15

Bob_de_Bos schreef:
Iedereen heeft zijn mening. Het mag duidelijk zijn dat je het eens of oneens kan zijn of het redden van paarden in Spanje terecht of onterecht is, nut of geen nut heeft. Dat moet kunnen.
In feite maak je op dat moment ook de keuze tussen leven en dood (helaas vaak langzame dood) van een paard dat ter wereld is gekomen omdat wijzelf de handel in die dieren in leven houden.
Nogmaals iedereen is vrij in die keuze en dat moet gerespecteerd worden!
Hier en daar krijg ik echter de indruk dat die meningen gebaseerd zijn op onjuiste informatie, incomplete informatie en soms helaas zelfs op persoonlijke gronden (daartoe wil ik mij niet verlagen).

Misschien is daarom enige uitleg van achtergronden van belang.
Laura ging naar Spanje om daar met haar eigen paarden op relaxte wijze ruitervakanties te organiseren. Niet meer dan dat!
Zij werd door liefhebbers gewezen op het feit dat er een groep verwaarloosde paarden op een vrijwel verlaten boerderij stonden en haar werd verzocht daar te gaan kijken. De dringende vraag was of zij misschien iets kon doen.
Daar aangekomen heeft zij zich die ellende aangetrokken en heeft zich niet schouderophalend omgekeerd. De keuze waarover ik eerder sprak. Eentje die zeker respect verdient.
Dit was het begin van iets dat veel sneller dan zij had verwacht gegroeid is tot wat het op dit moment is. Geen uit de hand gelopen hobby die door derden gefinancierd moet worden (zoals al in een reactie gezegd), maar iets dat haar is overkomen.
Zij ging naar Spanje met het doel op rustige wijze haar boterham te verdienen met buitenritten in onder de Spaanse zon en is nu 24 uur per dag, 7 dagen in de week keihard aan het werk voor het welzijn van paarden.

Zoals zo vaak in dit soort zaken (mensen met enige bedrijfservaring weten dit) op basis van succes kan een bedrijf (jazeker, ook een stichting is een bedrijf dat zich moet houden aan de wetgeving) zo snel groeien dat de organisatie van het geheel daarbij achterblijft en dus in dit geval wellicht ook het uitstralen van het doel.

Het doel van de stichting is niet simpelweg "het redden van paarden" maar "het redden van paarden en het uitdragen van de boodschap teneinde te helpen voorkomen dat paarden nog langer gered moeten worden". Dit is een wezenlijk verschil.

Een ding is zeker en blijkt ook uit het aantal reacties hier en de enorme groei van "Likers" via Facebook:
Laura heeft iets bespreekbaar gemaakt waar velen van ons niets van af wisten. Wederom de keuze, je kunt er je ogen voor sluiten en schouders ophalen of er iets meedoen.
De stichting kiest ervoor om er iets mee te doen en is aan een organisatorische inhaalslag bezig.

Ik heb daar respect voor, jullie ook?

Bedankt voor je uitleg en welkom op bokt. Het is voor sommige mensen nou eenmaal niet te begrijpen dat het leven soms andere plannen met je heeft dan jezelf in gedachten had. En nogmaals je hoeft het er niet mee eens te zijn. Maar waarom moeten sommige mensen perse hun gelijk halen in dit topic? Ik denk dat bij elke stichting die een doel voor ogen heeft er dingen zijn waar wij het niet mee eens zij. Ook bij Brook hospitaal zullen er dingen zijn die wij toch echt anders zouden doen.
En in plaats van te zeuren zouden we ook kunnen kijken wat wij dan zouden kunnen doen. En niet alleen geld overmaken maar ook op andere manieren zoals het delen van kennis en now how.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:32

Ik heb hier wel een vraag over

deze stichting naar wat ik gezien heb op Facebook laat uitgemergelde paarden zien en vraagt om donateurs om de paarden op te vangen en te helpen niets mis mee moet iedereen zelf weten maar.

Als je donateurs wilt werven voor opvangpaarden moet je dan ook niet openbaar melden waar dat geld aan besteed word en de paarden laten zien die er bovenop zijn gekomen, zodat gezien word waar het geld aan is besteed.
Dus uitgebreide informatie geven.

Nogmaals ik ken de stichting niet en weet dus ook niet of dat gebeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:35

Ze laat regelmatig paarden zien die opgeknapt zijn en er als goeddoorvoede en gezonde paarden uit zien, klaar om herplaatst te worden.

Lauraa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:39

:n

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:39

Sorry hoor maar niet iedereen in Spanje gooit gewoon zijn paard op straat of laten verhongeren meeste mensen zijn gewoon goed voor hun paarden , veel van deze paarden waren in NL al bij de slacht geweest In NL zie ik ook zat verwaarloosde paarden voorbij komen aangezien Spanje 25 keer zo groot is (weet niet precies) en meer inwoners is het porcentaje ook groter van verwaarloosing

Om het nog een keer duidelijker te maken deze paarden worden over het algemeen gekocht meeste bij handelaren dus er blijft handel in en niemand geeft de verwaarloosing aan bij dierenbescherming omdat er angst is voor wraakneming.

Helaas is dit te zien bij de honden worden al jaren honden geadopteerd vanuit het buitenland maar probleem van overschot in Asielen word alleen groter.

De stichting heeft een mooie instalatie gehuurd en als het plan was om ruitervakanties te doen hou dan de gezonde dieren die je hier voor kan gebruiken en de dieren die geen oplossing hebben zwaar bevangen , zware wobbel , blind etc geef die dan een waardige dood doen ze in NL toch ook

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:54

Bob_de_Bos schreef:
Geen uit de hand gelopen hobby die door derden gefinancierd moet worden (zoals al in een reactie gezegd), maar iets dat haar is overkomen.

Sorry, maar bij deze zin verlies je mij. Weet je dat dit echt hét excuus is van die mensen die dieren verwaarlozen omdat het hen boven het hoofd groeit. 'Het overkwam mij, opeens had ik 90 paarden in mijn achtertuin.'
Kom op zeg, dit verhaal wordt gekker en gekker. 8)7

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:55

russel schreef:
O, dus omdat hij vanwege dit topic een account aanmaakt, heeft hij geen zeggenschap?

Waar zeg ik dat? :) Misschien even beter lezen ;)

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:46

Gini schreef:
Bob_de_Bos schreef:
Geen uit de hand gelopen hobby die door derden gefinancierd moet worden (zoals al in een reactie gezegd), maar iets dat haar is overkomen.

Sorry, maar bij deze zin verlies je mij. Weet je dat dit echt hét excuus is van die mensen die dieren verwaarlozen omdat het hen boven het hoofd groeit. 'Het overkwam mij, opeens had ik 90 paarden in mijn achtertuin.'
Kom op zeg, dit verhaal wordt gekker en gekker. 8)7

Weet je wat zo jammer is: er wordt overal gezegd dat het haar boven het hoofd groeit, maar wáár staat dat dan?? Ze zegt dat ze met 90 paarden op dit moment aan haar financiële maximum zit (om het normaal te kunnen blijven betalen). Nergens staat dat ze het niet kan bolwerken. En op de site staan paarden ter adoptie en ja, die staan er al maanden op want dat zijn (op dit moment) geen herplaatsers. Daarnaast staan er paarden die voor herplaatsing worden aangeboden. Die zijn voldoende opgeknapt om ergens een fijn nieuw plekje te kunnen krijgen. En nééé niemand hoeft hier meteen weer vanalles te gaan roepen: jullie hóeven niks te doneren en jullie hóeven er geen over te nemen. Gelukkig zijn er andere mensen die dat wel doen.

Maar lezen is zoooo moeilijk in dit topic :Y) .

Ook telkens het misverstand over die ruitervakanties: daar is ze met haar familie voor naar Spanje verhuisd. Die accommodatie en ruitervakanties zijn er nog steeds (doet haar familie) maar staat compleet los van de stichting. Dat iedereen het weer even snapt :D
Laatst bijgewerkt door Netje op 18-02-14 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:48

We hebben bij ons plaats genoeg om er een stuk of wat op te vangen maar helaas is het transport niet te doen financieel want dat kost honderden euro´s per paard. Had graag een aantal ezels of paarden een nieuwe kans gegeven en opgepept. Ik denk dat als er iemand goedkoop een aantal paarden kan transporteren er een heleboel mensen zijn die graag iets willen opvangen. Wij in ieder geval wel.

En wat ik begrijp van deze stichting is dat ze de echt slechte paarden die niet meer te redden zijn ook uit hun lijden verlossen. Het is gewoon zo dat die verrekte spanjaarden hun paarden laten verkommeren, verstoppen en een vreselijke lijdensweg bezorgen en als ik of, iemand anders of de stichting zoiets kan voorkomen dan help ik graag.