Bob_de_Bos schreef:Iedereen heeft zijn mening. Het mag duidelijk zijn dat je het eens of oneens kan zijn of het redden van paarden in Spanje terecht of onterecht is, nut of geen nut heeft. Dat moet kunnen.
In feite maak je op dat moment ook de keuze tussen leven en dood (helaas vaak langzame dood) van een paard dat ter wereld is gekomen omdat wijzelf de handel in die dieren in leven houden.
Nogmaals iedereen is vrij in die keuze en dat moet gerespecteerd worden!
Hier en daar krijg ik echter de indruk dat die meningen gebaseerd zijn op onjuiste informatie, incomplete informatie en soms helaas zelfs op persoonlijke gronden (daartoe wil ik mij niet verlagen).
Misschien is daarom enige uitleg van achtergronden van belang.
Laura ging naar Spanje om daar met haar eigen paarden op relaxte wijze ruitervakanties te organiseren. Niet meer dan dat!
Zij werd door liefhebbers gewezen op het feit dat er een groep verwaarloosde paarden op een vrijwel verlaten boerderij stonden en haar werd verzocht daar te gaan kijken. De dringende vraag was of zij misschien iets kon doen.
Daar aangekomen heeft zij zich die ellende aangetrokken en heeft zich niet schouderophalend omgekeerd. De keuze waarover ik eerder sprak. Eentje die zeker respect verdient.
Dit was het begin van iets dat veel sneller dan zij had verwacht gegroeid is tot wat het op dit moment is. Geen uit de hand gelopen hobby die door derden gefinancierd moet worden (zoals al in een reactie gezegd), maar iets dat haar is overkomen.
Zij ging naar Spanje met het doel op rustige wijze haar boterham te verdienen met buitenritten in onder de Spaanse zon en is nu 24 uur per dag, 7 dagen in de week keihard aan het werk voor het welzijn van paarden.
Zoals zo vaak in dit soort zaken (mensen met enige bedrijfservaring weten dit) op basis van succes kan een bedrijf (jazeker, ook een stichting is een bedrijf dat zich moet houden aan de wetgeving) zo snel groeien dat de organisatie van het geheel daarbij achterblijft en dus in dit geval wellicht ook het uitstralen van het doel.
Het doel van de stichting is niet simpelweg "het redden van paarden" maar "het redden van paarden en het uitdragen van de boodschap teneinde te helpen voorkomen dat paarden nog langer gered moeten worden". Dit is een wezenlijk verschil.
Een ding is zeker en blijkt ook uit het aantal reacties hier en de enorme groei van "Likers" via Facebook:
Laura heeft iets bespreekbaar gemaakt waar velen van ons niets van af wisten. Wederom de keuze, je kunt er je ogen voor sluiten en schouders ophalen of er iets meedoen.
De stichting kiest ervoor om er iets mee te doen en is aan een organisatorische inhaalslag bezig.
Ik heb daar respect voor, jullie ook?
Bedankt voor je uitleg en welkom op bokt. Het is voor sommige mensen nou eenmaal niet te begrijpen dat het leven soms andere plannen met je heeft dan jezelf in gedachten had. En nogmaals je hoeft het er niet mee eens te zijn. Maar waarom moeten sommige mensen perse hun gelijk halen in dit topic? Ik denk dat bij elke stichting die een doel voor ogen heeft er dingen zijn waar wij het niet mee eens zij. Ook bij Brook hospitaal zullen er dingen zijn die wij toch echt anders zouden doen.
En in plaats van te zeuren zouden we ook kunnen kijken wat wij dan zouden kunnen doen. En niet alleen geld overmaken maar ook op andere manieren zoals het delen van kennis en now how.