KWPN: Vier generaties in de baan [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:42

NatasjavE schreef:
_San87_ schreef:
Ik heb ervaring met een stuk of zes Krack nakomelingen, allemaal erg fijne paarden en goed gezond :)). Hoeveel zegt dat?

Volgens mij staat Krack ook niet bekend om het maken van lastige paarden die snel kapot gaan :?. Dat laatste is sowieso voor een groot deel afhankelijk van hoe je ermee omgaat, dunkt me.

Ik ken er wel een aantal die stuk zijn.

Stuk voor stuk zeer werkwillige paarden die tot het gaatje gaan....en waarvan de ruiter niet weet te stoppen.

Ah ja... Maar dat zou dus ieder werkwillig paard dat tot het gaatje gaat overkomen. Dat ligt niet aan het Krack C-nakomelingenfeitje.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:55

anneliesdj schreef:
Sterker, ik heb al talloze paarden en pony's in handen gehad en de vervelendste van allemaal was toch echt een NF.

Dat heb ik nu ook, twee volle nf gehad en wat een lastige gevallen. Mijn oude merrie heeft ook nf bloed en samen met die andere twee wil ze alleen maar hard, komt snel in verzet, weigeren gelogeerd te worden, etc. Geef mij dan maar nrps of appie uit fijne bloedlijnen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:03

_San87_ schreef:
Ah ja... Maar dat zou dus ieder werkwillig paard dat tot het gaatje gaat overkomen. Dat ligt niet aan het Krack C-nakomelingenfeitje.

Dat denk ik ook ja.

Het Marco Polo effect noem ik dat.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:10

_San87_ schreef:
Ik heb ervaring met een stuk of zes Krack nakomelingen, allemaal erg fijne paarden en goed gezond :)). Hoeveel zegt dat?

Volgens mij staat Krack ook niet bekend om het maken van lastige paarden die snel kapot gaan :?. Dat laatste is sowieso voor een groot deel afhankelijk van hoe je ermee omgaat, dunkt me.

Een stuk meer dan mijn ervaring met 1tje :P :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:11

Janine1990 schreef:
_San87_ schreef:

Een stuk meer dan mijn ervaring met 1tje :P :D

Haha :)). Maar goed, die zes van mij staan ook in een schril contrast met de hele Krack C-populatie.

Elisa2

Re: KWPN: Vier generaties in de baan [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 18:29

Krack geeft ze heet..heb een halfzusje van hem gereden uit zijn moederlijn en dat was ook zo'n heet pepertje..

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:38

Elisa2 schreef:
Krack geeft ze heet..heb een halfzusje van hem gereden uit zijn moederlijn en dat was ook zo'n heet pepertje..

Dan geeft zn moeder ze dus heet...

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 19:44

sympie: die ervaring heb ik (en een kennis die ook bij hk mee was) ook, hadden we het toevallig nog over.

Hoe dan ook om eerlijk te zijn denk ik dat misschien een jongere (sprry meneer de voorbrenger ;)) wat daadkrachtiger had gehandeld.
Ik stond bij het losrijden toen ze de ring uit kwamen daar werd wel even door een ruiter geschreeuwd dat ze op moesten letten met de hengsten aan de hand (waarvan krack beetje dol was ;)).

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:17

janderegelaa schreef:
Elisa2 schreef:

Dan geeft zn moeder ze dus heet...

Komt inderdaad uit de moederlijn :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:18

Hoe geeft Krack ze dan heet, wanneer het aan de moeder ligt :+?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:22

_San87_ schreef:
Hoe geeft Krack ze dan heet, wanneer het aan de moeder ligt :+?

De moederlijn van Krack.....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 20:23

Oh ja, sorry! Verkeerd gelezen :').

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:00

Euhh, Flemmingh, Krack's pa, gaf ze ook heet hoor. Pfff, heb er toch een hoop door de bak zien gaan. Wilden allemaal een Flemmingh net nadat Krack door Nick Wegman lekker werd opgeprikt. Was even een desilussie, leek allemaal zo makkelijk, die Krack met Nick, dus elke andere Flemmingh was ook vast wel makkelijk. Er waren destijds bij ons op stal hopen zandruiters. Even wennen, maar als ze dan een jaar of 6, 7 oud waren ging het wel weer fijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:30

Diane65 schreef:
Euhh, Flemmingh, Krack's pa, gaf ze ook heet hoor. Pfff, heb er toch een hoop door de bak zien gaan. Wilden allemaal een Flemmingh net nadat Krack door Nick Wegman lekker werd opgeprikt. Was even een desilussie, leek allemaal zo makkelijk, die Krack met Nick, dus elke andere Flemmingh was ook vast wel makkelijk. Er waren destijds bij ons op stal hopen zandruiters. Even wennen, maar als ze dan een jaar of 6, 7 oud waren ging het wel weer fijn.

Heb ik in dit geval een fijne getroffen. Beetje flegmatiek en af en toe kijkerig op hele stomme dingen. Eentje die wel eens een noodstop kan maken. Maar gewoon doodgoed en fijn paard. Wat je gezien de moederlijn ook niet geheel zou verwachten. :D

Zoals jij beschrijft ken ik de verhalen van Flemminghs niet, maargoed, wederom maar één Flemmingh gereden. Voor zover ik me nu kan bedenken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 07:23

Ik ken maar 2 Flemminghs en allebei superbrave en bewerkbare paarden, echt een fantastisch karakter.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 08:43

wij hadden sinds kort een handelsstal, vaak ook Kracks..
heel vaak dat er tegen ons gezegd werd ( en vaak door 'grote mannen') : "is het een Krack? dan komen we zelfs niet kijken, kan ik niet doorverkopen, die zijn te heet en ze blijven niet gezond..."
Uiteindelijk kocht mijn man ze zelfs niet meer aan omdat we ze zelf niet/moeilijk kwijt raakten...
Dezelfde ervaring hebben we met Tuschinski

ikzelf heb een Krack, die ondertussen 15 jaar is en al 4 jaar in de lappenmand zit.. best een heet dondertje ( een enorme binnenvetter, maar zo heb ik ze liefst)