Vrouw op paard rijdt supermarkt binnen [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 14:30

MiniLoe schreef:
GamblersCup schreef:

Dat schrijf je ook alleen omdat het niet jouw mening is. Maar feit is, het is onverantwoordelijk tegenover het paard, de supermarkt en de mensen in de supermarkt en ongelofelijk asociaal. Moet "bokt" maar alles leuk vinden wat er met paarden gedaan wordt? Ook al is het tegen de wet, tegen de regels, asociaal, mensen in gevaar brengend, etc etc?

Wat goed van je dat jij voor mij kan bepalen waarom ik dit typische bokt reacties vind omdat het niet mijn mening is

Al was het wel mijn mening, dan nog zijn dit allemaal typische bokt reacties. Enkel afkraken... Hoor niemand over dat ze netjes een cap draagt, terwijl als ze dit niet zou doen heel bokt over dr heen zou krijgen, maar nu ze hem wel draagt hoor je daar niemand over.

Ze gebruikt geen zweep of sporen om het paard voorwaarts te krijgen, je ziet enkel een aarzeling bij het dier maar geen hevig protest.. maar ook daar hoor je niemand over... Supermarkt is bijna zo goed als leeg..frisdrank staat zo goed als vooraan, ze hoeft niet heel de winkel door, ik vind het typisch bokt enkel benoemen wat fout is en onverantwoord is... Maar positieve dingen worden gewoon weggelaten
.

Dat heeft niets met mijn mening te maken want ook ik zou dit niet doen en vind die vloer erg glad, maar toch kan ik zie ik er de humor wel van in, sommige doen of het dier benen breekt en mensen gewond zijn geraakt... Kom op er zijn ergere dingen

In dit geval wil in graag invoeren dat we bij ieder HAW en RIJ-ITP topic verplichten een opmerking te maken dat het ondanks het overmatig slof- en spoorgebruik geweldig goed is dat de TS niet op een gladde vloer in een supermarkt traint.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 14:35

Misschien ook omdat het gewoon niet erg positief is.
Het paard is erg braaf ondanks dat ie ook niet weet wat hem gebeurd en ja de meid heeft een cap op en leuke laarzen aan :D
Toch blijft het onverantwoord.

Raponsje

Re: Vrouw op paard rijdt supermarkt binnen [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 15:41

Ach, niet de eerste keer dat er paardenvlees de Tesco onopgemerkt binnen komt.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 15:48

Ik vind het ook heel onverantwoord, vooral omdat hij met vierkant beslag op zo'n gladde vloer moet stappen.

Maar eind goed al goed :)

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 15:49

Raponsje schreef:

_/-\o_

Ik vind het wel grappig, maar zou het zelf nooit doen. Het paard had zo uit kunnen glijden..
Wel echt een waanzinnig beest zeg, ben jaloers! :o

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 16:08

donata100 schreef:
Zelf is het mij weleens overkomen dan mn pony de patatzaak binnenkwam terwijl ik binnen stond !
Die slimmerik trok het touw tussen zn tanden los en ging naast me staan.
Het was de hete zomer van '89. Tsja, ze konden er wel om lachen daar..die vakantiewerkers.
Ik heb hem toen wat Fanta gegeven op mn hand om te "delen". ha ha ha (leuke herinnering)

Wat was er trouwens te winnen met die superactie ?, dat is me even ontschoten. Auto als hoofdprijs ?
Denk trouwens dat er in Amerika geen toegangshekjes zijn en minder mensen.

Je hebt er gelukkig een leuke herinnering aan over gehouden. Het had ook anders kunnen uitpakken....

In de eerste plaatst heb je je pony al niet goed vastgebonden :\

Stel je pony was de andere kant op gelopen en de straat op. En een gezin rijd daar en BOEM bovenop de pony. Pony gewond....misschien wel dood, Mensen? Kinderen? in de auto gewond.

Dan had je een andere herinnering gehad.....

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 16:42

Wat een gemiep om niks. :)

Het is een hele leuke stunt, ik heb er smakelijk om kunnen lachen en inderdaad, het is gevaarlijk. Maar bungee jumpen is ook gevaarlijk, want dat touwtje is toch wel heel dun, dadelijk schiet het los? Of zullen we met zijn allen maar niet meer gaan vliegen, want stel dat er een klein schroefje los schiet en het vliegtuig neerstort? Of we gaan gewoon nooit meer schaatsen op een meer, want stel dat er ergens toch een wak zit en we erin vallen?

Ik weet zeker dat de helft die hier nu aan het miepen is, ook een keer door een natte buitenbak hebben gereden. Die zijn óók glad jongens!

Het leven zit vol met risico's, en voor een eenmalige actie vind ik dit echt een hele goede grap. Ze gaat ook goed met haar paard om, paard vind het allemaal wel prima wat er gebeurd.

Kom op, dit is toch gewoon pure humor? En ja, er kan zoveel gebeuren, en inderdaad als het paard geschrokken was was het ook heimel, maar met mijn pony had ik het ook zó gedaan! Omdat ik weet dat ze toch niks gedaan had. Die vrouw zou echt niet met een paard dat van elk geluidje schrikt een supermarkt binnenrijden..

Vrouw heeft al met al een leuke herinnering eraan overgehouden. Een beetje lol in het leven mag toch ook wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 16:44

Raponsje schreef:

Nominatie voor post van het jaar :')

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 16:57

Gemiep om niks?

Ja als zulke acties goed gaan is het gemiep.
En als het fout was gegaan Miept heel bokt over hoe dom ze wel niet was geweest enz.
Ik ben geen mieper, wil er alleen opwijzen dat sommige acties niet echt handig zijn....

nikicasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:05

Zo iets doet een kind van 12nog niet eens echt een domme actie

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 18:13

Een beetje lol in het leven is helemaal top +:)+

Maar niet ten koste van een ander :n

En dat verliezen mensen tegenwoordig steeds meer uit het oog lijkt het wel, dat hun voor henzelf o zo leuke acties heel rot kunnen uitpakken voor anderen of anderen sowieso al tot last zijn, zelfs als het toevallig "goed" gaat.

Enorm asociaal en egoïstisch is het gewoon -O-

michellevd12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 18:22

Hahahaha GEWELDIG!
wat een mens zeg en dat paard vind amel best, heerlijk

ook een keer gedaan maar dan wandelend met een shetlander (1.10m) :+

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 18:41

Die zeikerds over 'Wat als', nah wat als je paard over het hek van de weide springt en een meute, toevaling langswandelende schoolkinderen rent en er hiermee 3 dood trapt en 2 zwaar verwond? Paard niet meer op de wei zetten? :')

Gewoon paardrijden is ook egoïstisch, heb ook eens bijna een vrouw overhoop gelopen (het paard dan) op uitrit, gewoon buiten, op het asfalt, zonder ijzers en supermarkt vloeren en stellages. Mag ik nu niet meer naar buiten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:20

xSlvna schreef:
Die zeikerds over 'Wat als', nah wat als je paard over het hek van de weide springt en een meute, toevaling langswandelende schoolkinderen rent en er hiermee 3 dood trapt en 2 zwaar verwond? Paard niet meer op de wei zetten? :')

Gewoon paardrijden is ook egoïstisch, heb ook eens bijna een vrouw overhoop gelopen (het paard dan) op uitrit, gewoon buiten, op het asfalt, zonder ijzers en supermarkt vloeren en stellages. Mag ik nu niet meer naar buiten?

Ik denk dat jij het verschil tussen reëel gevaar en irreëel gevaar nog moet leren.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:25

Waarom? Weet je hoe groot de kans is op een ontsnapping van een paard uit de weide/onder de man, in vergelijking met een correct getraind paard onder de man op gladde vloer?

Een paard neemt sowieso niet snel de benen als het glad is, beest is niet levensmoe, die kan ook voor zichzelf denken, dus gevaarlijk voor anderen vind ik het niet zo zeer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:30

xSlvna schreef:

Het is gewoon asociaal, je gaat niet met een dier een winkel in, en al helemaal niet met een paard !
Rond uit onbeschoft, de werknemers proberen haar tegen te houden, maar madam trekt hier zit Niks van aan.
Niks geen gemiep, zij is gewoon heel asociaal bezig geweest met deze actie, niks grappig aan.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:30

Giolli schreef:
JJane schreef:
Zulke mensen zijn het hebben van een dier niet waard. Dit had zo verkeerd af kunnen lopen. Misschien leuk idee maar je snapt toch wel dat dit alleen maar verkeerd af kan lopen.

Nou nou nou zeg... Ik kan nog honderd andere dingen bedenken die paardenmensen doen die onverantwoordelijk zijn. Maar om het nou dier-onwaardig te noemen. :+

dan denk jij niet bij dit filmpje aan een gescheurde beenspier. Tjonge ik heb het maar een stukje gezien, maar die achterbenen hebben moeite grip te vinden. 1 vervelende glijder en het paard heeft enorm veel pijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:33

xSlvna schreef:
Waarom? Weet je hoe groot de kans is op een ontsnapping van een paard uit de weide/onder de man, in vergelijking met een correct getraind paard onder de man op gladde vloer?

Een paard neemt sowieso niet snel de benen als het glad is, beest is niet levensmoe, die kan ook voor zichzelf denken, dus gevaarlijk voor anderen vind ik het niet zo zeer.

:') Er is een verschil tussen perongeluk in een gevaarlijke situatie terecht komen (als je paard ontsnapt) of bewust het gevaar opzoeken (je ziet dat dat paard zijn best moet doen om overeind te blijven). Een paard kan nauwelijks denken, en als ie in paniek raakt neemt zijn vluchtinstinct het over. Dus ja, het is zeker wel gevaarlijk.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:34

Een paard kan nauwelijks denken? :') Dan heb ik wss een zeer intelligent paard, twee zelfs, zodra het glad op de grond is halen beide geen grapjes meer uit, géén. Ook de angsthaas/paniekpaard maakt geen foute pas.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:37

Ik zie toch wel een klein verschilletje tussen je paard op een goed afgerasterde wei zetten en ondanks dat springt het dier er uit.

Of heel bewust een gebouw binnen rijden, vol met god weet wat voor soort mensen die daar geen paard verwachten, waar je met een paard niks te zoeken hebt, waar een paard uiteraard ook helemaal niet welkom is en het bovendien gevaarlijk is voor dat dier zelf en iedereen die daar binnen loopt.

Je begint dan al in een omgeving waar dat hele paard absoluut niet hoort te zijn. Absoluut geen toestemming heeft om te lopen.

Dat is toch een pietsje anders dan je eigen weiland :P

Maargoed..... ik zou het iedereen die het zo tof, grappig en stoer vindt dan wel gunnen om zoiets hi-la-risch binnenkort een keer thuis eerste rang mee te maken: ineens een paard tussen de bank en tafel door ziet glibberen al strepen over je vloer trekkend met zijn ijzers, met een toffe ruiter die durft even lekker gek plezier te maken, wat drinken uit je koelkast jat en weer naar buiten glibbert +:)+

En dan kijken of iedereen ook nog met een grote :D zegt dat het zo'n toffe actie was en zo goed was dat de ruiter dat paard toch maar mooi onder controle had.....en een cap op had :P
Laatst bijgewerkt door pmarena op 07-02-14 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:38

xSlvna schreef:
Een paard kan nauwelijks denken? :') Dan heb ik wss een zeer intelligent paard, twee zelfs, zodra het glad op de grond is halen beide geen grapjes meer uit, géén. Ook de angsthaas/paniekpaard maakt geen foute pas.

Een paard kan nauwelijks denken inderdaad. Natuurlijk worden ze voorzichtig, ze zijn niet helemaal achterlijk. Maar dat is niet omdat hij denkt "Oh jeetje, ik ben in een supermarkt dus misschien glijd ik wel uit. Ik zal maar goed oppassen en zorgen dat ik niet schrik". Gooi er een rotje achter en de hele afdeling ligt op de grond.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 19:43

Knettergek en onverantwoord. Hele slechte reclame voor de paardensport in het algemeen.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 20:02

Het enige wat ik dacht bij het kijken was als het paard maar niet uitglijd!
Gelukkig is het goed gegaan.

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 23:35

Raponsje schreef:

_/-\o_ Raponsje!

Trouwens, er worden weleens filmpjes of foto's gepost op Bokt waar bij mij de haren nog meer van overeind gaan staan, waarom dit zoveel erger is begrijp ik niet zo goed.. Niet dat ik dit goedkeur, integendeel. Maar... tsja, laat ik me maar niet in deze discussie mengen.

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 10:07

Het is een paard, paarden weten echt wel wat ze doen hoor..
Oke het is wel trikkie, maar dan nog.. Dan glijd ie iets, als jij hem de ruimte geeft heeft hij het snel al gecorrigeerd..

De mensen die zo dramatisch reageren hebben denk ik vooral in de bak gereden..

Je verbaasd je wat paarden kunnen hoor.. Denk je dat ze in de natuur nooit een gladde ondergrond hebben? Ik heb buitenritten gereden in italie en daar ging je gewoon over rotsen door rivieren stijl omhoog en laag en ja tuurlijk gleden die paarden, maar ze zij. Niet gek... Jij als ruiter bellemerd de bewegingen van je paard dus op zo moment gewoon labg teugeltje dan kan die kijken waar die loopt en verder zo min mogelijk doen..

In dit filmpje zie ik een vrouw die juist een hele goede vertrouwingsbabd heeft met haar paard..

Dus zielig? Nee

Gevaarlijk? Ja voor omstanders en spullen en dan uiteindelijk ook voor paard..

Maarja als je het hebt geoefend.. mooie stunt toch