JA: Dujardin wint wereldbekerkwalificatie Kür *update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maximuss

Re: JA: Dujardin wint wereldbekerkwalificatie Kür *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:42

San87: Bewering dan of hoe zou jij dat noemen?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:43

Saskia505 schreef:
friendly schreef:
Dan stuur je toch een bericht naar een mod? Imo is het niet van toegevoegde waarde in dit topic. Het gaat hier niet er om wie Gast5428 is, hoe veel onzin zij ook verkondigd, maar over Charlotte Dujardin.

Oké baas :x

Zeg, blijf even vriendelijk wil je? Ik behandel jou niet als een klein kind. Ik geef alleen aan dat ik de discussie niet hier vind passen, dat is alles.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:45

Dat Charlotte met slof traint is geen staatsgeheim, het is ook geen beschuldiging en het is ook geen bewering, want het is gewoon een feit. Ze deelt mede dat Charlotte met slof traint, zelf heeft ze daar niet zoveel mee omdat je dan inderdaad ook de verkeerde spieren kunt trainen en volgens haar zie je dat dan ook bij Valegro. En dat vindt ze jammer. En daar kan ik me wat bij voorstellen.

Verder zegt ze ook dat ze vindt dat Charlotte en Valegro de beste combinatie van nu zijn, ze hebben hun puntjes, maar ze zijn gewoon de beste. Maar daar leest iedereen dan overheen. Beetje jammer.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:49

Mousmous schreef:
Maar san87, is dat niet juist het punt, dat een hoop mensen juist niet door die kap heen kijken. Die in mijn ogen dus ook niet telt. Dit is een foto van een nog redelijk jeugdige Ferro, maar kijk eens naar de olympische spelen toen hij helemaal uitgezwaard en fiks bespierd was geworden. Dan zou je ook kunnen zeggen dat de nek niet het hoogste punt zou zijn. Hetzelfde bij Damon Hill. Zelfs ook bij Valegro waar ik een jeugdige foto van heb gezien met de nek als hoogste punt. Maar zodra die 'kap' er nog meer opkomt vertekent dat het beeld voor veel mensen denk ik.
Ik heb spaanse paarden gezien, en ook wel een fries, waarbij het midden van de kap opzij gekanteld was, dan zie je pas goed dat het allemaal alleen maar 'vlees' is wat boven de nek uitsteekt. En of je het nu moet wijten aan slofgebruik, daar geloof ik zelf niet in. kijk maar naar foto's van de spaanse rijschool, daar zie je hetzelfde gebeuren. Kan me niet voorstellen dat een plek waar ze zo klassiek scholen slofteugels gebruiken. Genoeg foto's van Lippizaners met een fikse kap en daarmee niet meer de nek als hoogste punt.

Dat zou kunnen :). Zelf kijk ik altijd door de kap heen, want dat is inderdaad gewoon vet.

Maar de nek van Valegro is niet het hoogste punt. Ook niet als je door de kap heen kijkt (welke ik overigens vind meevallen):

Afbeelding

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:56

Waar is dat feit te vinden?
Ik heb ze alletwee nog nooit met een slof gezien en heb op nogal wat engelse wedstrijden/ stallen rondgelopen.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:28

Gast5428 zei ook dat ze er geen geheim van maakten dat ze met slof trainden, maar Hermelientje weerlegde dit met een uitspraak van Carl. Dus ik begin nu ook te twijfelen of ze überhaupt wel bij hen op het erf komt.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:44

@San87
Geen kap zeg jij?
Afbeelding
Ik zie dat toch anders.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:45

Waar zeg ik geen kap?

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:00

maximuss schreef:
Waar is dat feit te vinden?
Ik heb ze alletwee nog nooit met een slof gezien en heb op nogal wat engelse wedstrijden/ stallen rondgelopen.

Agree, het is absoluut geen feit dat Charlotte met slof rijdt. Dat past helemaal niet in de filosofie van Carl en Charlotte. Niemand hier heeft Charlotte ooit met slof zien trainen en de trainingsfoto's waarop ze Valegro met alleen een trensje rijdt wekken ook niet de indruk dat ze met slof rijdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:29

Nu breekt mijn klom Bomba. Dat jij niet geloofd dat ik zo nu en dan bij hen op stal kom moet jij weten maar jij doet nu net alsof jij er wel komt. Jij haalt mijn bewering onderuit maar hoe wil jij dan hard maken dat zij niet met slof rijden?

En inderdaad heb ik een foto van Ingrid Klimke in mijn profiel. Ik ben fan van haar manier van rijden, zij is een heel veelzijdige amazone.
Hoeveel bokkers hebben wel niet een foto van Edward of Charlotte in hun profiel staan? Moeten wij dan aannemen dat zij zich voordoen als Edward of Charlotte?

Hermelientje, jammer, ik had van jou wel verwacht dat jij door die kap van Valegro heen zou kunnen kijken. Blijkbaar had ik je toch te hoog ingeschat.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:36

Anoniem schreef:
Nu breekt mijn klom Bomba. Dat jij niet geloofd dat ik zo nu en dan bij hen op stal kom moet jij weten maar jij doet nu net alsof jij er wel komt. Jij haalt mijn bewering onderuit maar hoe wil jij dan hard maken dat zij niet met slof rijden?

Geen flauw idee waar je dit leest...

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:38

Anoniem schreef:

En inderdaad heb ik een foto van Ingrid Klimke in mijn profiel. Ik ben fan van haar manier van rijden, zij is een heel veelzijdige amazone.
Hoeveel bokkers hebben wel niet een foto van Edward of Charlotte in hun profiel staan? Moeten wij dan aannemen dat zij zich voordoen als Edward of Charlotte?

Hermelientje, jammer, ik had van jou wel verwacht dat jij door die kap van Valegro heen zou kunnen kijken. Blijkbaar had ik je toch te hoog ingeschat.

Wtf? Waar lees je dat ik schrijf dat je niet op stal komt en waar wil je uit opmaken dat ik doe alsof ik er wel kom?

Als je zo graag wilt bewijzen dat ze met slof rijdt, bewijs het. Laat foto's of filmpjes zien.. :j

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:52

Volgens mij krijgt een paard een "valse" knik in de hals, als je hem met een weg gedrukte rug rijdt in een opgerichte houding. Vaak ook sterk achter de loodlijn. Ook is de hals dan niet rond, maar hol.
Wat het te maken heeft met het rijden met slof, geen idee.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:59

Iemand de column van Rosie in de Paardenkrant gelezen over de punten ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:03

Jazeker Electra. Wat hij schrijft snijdt hout.
Valegro is inderdaad traag.
Ik was blij verrast door het stukje. Wat mijn mederuiters en klanten al langer zien en zeggen wordt nu ook eens door een journalist opgemerkt. Goed dat hij wel zijn visie durft uit te dragen in plaats van net als de meesten hier achter een ruiter aan lopen als een kip zonder kop. Gelukkig zijn er nog mensen die wel weten hoe een goedgaand paard eruit hoort te zien.

Waarmee ik niet wil zeggen dat wat Valegro laat zien slecht is. Op dit moment is ze de beste combinatie maar wordt ze wel op elk concours flink overgewaardeerd.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-01-14 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:03

Anoniem schreef:
Jazeker Electra. Wat hij schrijft snijdt hout.
Valegro is inderdaad traag.

Voor het oog, las ik in De Paardenkrant.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:07

@Gast5428: dan had je wel moeten zien dat het niet ingrid is op de foto. Ik heb vroeger (voor de hype) veel trainingen gezien van en een paar clinics gereden bij Carl en dat is een hele fijne mens met enorm veel liefde voor (zijn) paarden. Hij heeft trouwens zijn eigen tv serie ( at home with carl hester), voor de nieuwsgierigen ;-).

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:16

http://www.st-georg.de/__we_thumbs__/54 ... n_Hill.jpg

Afbeelding

Afbeelding

Ik vrees dat ik het gewoon niet zie of snap Gast5428 dus misschien kun je het aan de hand van deze foto's uitleggen.

Hierboven achtereenvolgens Damon Hill hier nog met Ingrid Klimke (inderdaad een fantastische ruiter) foto in de link want kreeg hem niet geplaatst. Dan Ferro in Aken en vervolgens Valegro.

Waar zou ik dan aan moeten zien dat de bovenste twee zonder slof en goed getraind zijn en de onderste niet. Ik zie het verschil echt niet hoor. En eigenlijk zie ik ook niet dat de nek bij Valegro minder het hoogste punt zou zijn dan bij de twee andere paarden. Ziet iemand anders het wel?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:18

Ligt net aan de foto. Je kunt van iedere combinatie wel een slechte foto maken. Gewoon op het verkeerde moment klikken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:19

Dorine92 schreef:
Ligt net aan de foto. Je kunt van iedere combinatie wel een slechte foto maken. Gewoon op het verkeerde moment klikken.

Een hengstennek zit er niet spontaan op foto 1 wel en op foto 2 niet op _O-

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:23

Janine1990 schreef:
Dorine92 schreef:

Een hengstennek zit er niet spontaan op foto 1 wel en op foto 2 niet op _O-

Nee maar op een foto kan jij ook net opeens een gek gezicht trekken terwijl je die normaal ook niet zou hebben... t is een moment opname.. en vaak ook het moment waar "sommige" mensen naar opzoek zijn.. de enige juiste manier van beoordelen is een (niet bewerkt) film fragment van toch wel minimaal een minuut of 2.

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:40

Electra63 schreef:
Iemand de column van Rosie in de Paardenkrant gelezen over de punten ?

Ik niet maar laat me raden. Nederlanders ondergewaardeerd en Britten/Duitsers/Spanjaarden enz. overgewaardeerd dat is tenminste zijn normale riedeltje.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:40

Nils_010 schreef:
Nee maar op een foto kan jij ook net opeens een gek gezicht trekken terwijl je die normaal ook niet zou hebben... t is een moment opname.. en vaak ook het moment waar "sommige" mensen naar opzoek zijn.. de enige juiste manier van beoordelen is een (niet bewerkt) film fragment van toch wel minimaal een minuut of 2.

Ja, want een hengstennek kan je manipuleren, net als je gezicht.. Dus is het er op foto 1 wel en op foto 2 niet. Echt een sterke vergelijking...
Ik heb op foto 1 ook altijd cup DD en op foto 2 twee erwten op een plankje... :roll:

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:17

Misschien ziet de journalist van de Paardenkrant ook wat hij zien wil! Waarschijnlijk houdt hij meer van hectiek. En is Valegro in zijn ogen daarom traag.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:20

Ik vind de foto van Charlotte die je geplaatst hebt van Valegro erg mooi en ook die van Ingrid is trouwens erg mooi. <3
Van Rosie heb ik trouwens niet zo'n hoge pet op. Ik weet niet waar hij zijn kennis vandaan haalt, maar heel vaak vind ik zijn berichtjes niet echt veel hout snijden.

Dus nu is Valegro al traag, verkeerd getraind, verkeerd gebogen in de hals... wat volgt?