Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
cl@udia schreef:misschien verkeerd begrepen....
ik bedoelde; dat er mensen zijn die slacht verkiezen boven het laten inslapen bij ziekte, daar heb ik geen probleem mee, je kan daar nog een discussie over houden, maar ik respecteer de keuze van mensen daarin
maar hier zijn mensen een aantal paarden naar de slacht aan het wensen, terwijl ze niet weten wat er mis is met die dieren,
en een paard aan het vergelijken met koeien en kippen enz
dus ja, ik vind dat als je het onderscheid niet kan maken, en zo gemakkelijk vind dat deze dieren maar beter afgevoerd kunnen worden, is dat zorgelijk
zo kunnen we nog wel even doorgaan. Dieren inslapen/afmaken omdat ze geen leuk leven hebben door ziekte, ouderdom of gebreken bespaart ze een hoop ellende.AlexVB schreef:De veiling gaat goed. Dan heeft de media aandacht misschien toch wat goeds opgebracht.
breng ze toch gewoon weg naar de slager of laat ze inslapen....
EskeGirl schreef:Voor die afgekeurde (die zz heeft gelopen) of enorm peesblessuregevoelig/herstellend is, is al 2400 euro geboden. Die gaat echt niet vior grasmaaier spelen hoor,voor zoveel geld. Die gaat de sport weer in met alle gevolgen van dien.
Goed gedaan, PvdD
pipo schreef:idd StalNollie..
De eigenaar heeft wel gezorgd dat zijn goede paarden al weg waren en probeert hier een leuk slaatje uit te slaan. Te triest voor woorden. Verkopen doormiddel van het hoge aahhhhh en zielug gehalte.
Veel maneges die failliet gaan, zien betere paarden afgevoerd worden. Ik heb er een heel negatief gevoel over.
EskeGirl schreef:Voor die afgekeurde (die zz heeft gelopen) of enorm peesblessuregevoelig/herstellend is, is al 2400 euro geboden. Die gaat echt niet vior grasmaaier spelen hoor,voor zoveel geld. Die gaat de sport weer in met alle gevolgen van dien.
Goed gedaan, PvdD
Moschino schreef:EskeGirl schreef:Voor die afgekeurde (die zz heeft gelopen) of enorm peesblessuregevoelig/herstellend is, is al 2400 euro geboden. Die gaat echt niet vior grasmaaier spelen hoor,voor zoveel geld. Die gaat de sport weer in met alle gevolgen van dien.
Goed gedaan, PvdD
Mwah, dat zal toch geen lang verhaal worden. Een paard dat niet zuiver loopt tijdens wedstrijd krijgt of hele lage punten of wordt verzocht de ring te verlaten. Dan is het ook snel niet leuk meer. Dan maar hopen dat de koper het als verlies afboekt en het paard laat afmaken of zorgt dat het paard bij een recreatieruiter terecht komt. En dat het paard niet alsnog steeds verhandelt wordt met de prestaties als lokkertje. Eigenlijk heeft dit paard nu z'n prestaties tegen zich werken.