PvdD vreest slager voor paarden van failliete zorgboederij

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 00:58

Ik ga er niet op in, het ging erom dat we geen paardenliefhebbers zijn als we ze prima af vinden bij de slacht.
Het is overigens ook niet bot bedoeld, maar merk jij het als je uit het niets een fataal schot door het hoofd krijgt? Snap jij dan dat je nog dagen, maanden, misschien zelfs jaren door had kunnen leven (tenzij je lot anders bepaald had). Op die manier bedoel ik dat, ik zie die dieren ook liever nog jaren vrolijk rond rennen.

cl@udia

Re: PvdD vreest slager voor paarden van failliete zorgboederij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 05:02

misschien verkeerd begrepen....
ik bedoelde; dat er mensen zijn die slacht verkiezen boven het laten inslapen bij ziekte, daar heb ik geen probleem mee, je kan daar nog een discussie over houden, maar ik respecteer de keuze van mensen daarin

maar hier zijn mensen een aantal paarden naar de slacht aan het wensen, terwijl ze niet weten wat er mis is met die dieren,
en een paard aan het vergelijken met koeien en kippen enz
dus ja, ik vind dat als je het onderscheid niet kan maken, en zo gemakkelijk vind dat deze dieren maar beter afgevoerd kunnen worden, is dat zorgelijk

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 06:54

De veiling gaat goed. Dan heeft de media aandacht misschien toch wat goeds opgebracht.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 09:42

Ja en vraag me af waar het geld dan naartoe gaat

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 09:50

idd StalNollie..
De eigenaar heeft wel gezorgd dat zijn goede paarden al weg waren en probeert hier een leuk slaatje uit te slaan. Te triest voor woorden. Verkopen doormiddel van het hoge aahhhhh en zielug gehalte.
Veel maneges die failliet gaan, zien betere paarden afgevoerd worden. Ik heb er een heel negatief gevoel over.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 09:55

De eigenaar kan er weinig slaatje uit slaan hoor als er een curator etc aan te pas komt.

MeesMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 09:57

Het geld gaat naar de curator en de verschillende schuldeisers. Gewoon, zo0las altijd gebeurt bij een faillissement.
Even googelen lijkt me geen slecht plan

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 09:57

okee maar er blijft minder schulden over dus iedereen blij ;)

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 10:20

cl@udia schreef:
misschien verkeerd begrepen....
ik bedoelde; dat er mensen zijn die slacht verkiezen boven het laten inslapen bij ziekte, daar heb ik geen probleem mee, je kan daar nog een discussie over houden, maar ik respecteer de keuze van mensen daarin

maar hier zijn mensen een aantal paarden naar de slacht aan het wensen, terwijl ze niet weten wat er mis is met die dieren,
en een paard aan het vergelijken met koeien en kippen enz
dus ja, ik vind dat als je het onderscheid niet kan maken, en zo gemakkelijk vind dat deze dieren maar beter afgevoerd kunnen worden, is dat zorgelijk

Lekker scheef dus. Nogmaals wat is er erg en zorgelijk aan dat ik dpaarden met koeien vergeleek? Zijn allebei beesten, van bijna dezelfde grootte, hebben evenveel gevoel en besef. Waarom is het ene dier meer waard dan het andere in jouw ogen?
Een hamburger van een koe is niet erg en een paardeworst is opeens zielig?
Lekker scheef. En waarom? Omdat je kan rijden op een paard? Of wat maakt dat paard heilig boven een koe?
Ik behandel alle dieren met evenveel respect. Ik eet sowieso al geen vlees, maar als ik het wel zou doen zou ik het liefst alleen Nederlands geslachte paarden eten. Enig idee hoeveel fijner leven al die paarden hebben dan bio-industrie beesten?
Je hoofd in de grond steken en blèren dat paarden niet zo snel geslacht moen worden en wel elke dag bio-industrie vlees eten vind ik een stuk minder diervriendelijk dan een dier met pijn laten slachten, sorry.
Iedereen die vlees eet mag dat helemaal zelf weten hoor prima, maar noem een ziek paard slachten dan niet sielug. Worden miljoenen kippen koeien en weet ik het wat voor beesten geslacht, gewoon gezond.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 10:48

Voor mij maakt het ook wel enig verschil hoor, paard of koe. Een paard heeft namelijk zijn leven vaak hard gewerkt voor , maar vooral MET de mens en een vertrouwensband opgebouwd, net als een hond. Daarnaast is de intelligentie ook nog eens hoger bij het paard. Echter is die van een varken nog hoger.. Maar die samenwerking maakt het wel anders.

En toch heb ik geen probleem met slachten, op een gegeven moment is het gewoon de tijd om te gaan, voor het paard maakt het niet uit hoe, zeker als de paarden op dat moment toch geen vast vertrouwd huis meer hebben. En door het vlees hebben ze dan nog wel nut.

In leven houden met veel pijn, omdat je 'dood maken" zielig vind vind ik veel wreder..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 11:20

In India is de koe heilig }> zo kunnen we nog wel even doorgaan. Dieren inslapen/afmaken omdat ze geen leuk leven hebben door ziekte, ouderdom of gebreken bespaart ze een hoop ellende.
Natuurlijk schreeuwen veel mensen dat het zo zielig is voor die paardjes, inderdaad, het is zielig. Net zoals diverse paarden die eigenlijk allang dood hadden moeten zijn maar nog een "mooie zomer" op het land krijgen volgepompt met buut of iets anders. Het is begrijpelijk omdat mensen dol zijn op hun maatje maar daarom niet minder zielig. Een paard of enig ander dier heeft geen besef van het feit dat hij vijf minuten later dood neervalt. Als het nu gebeurde zoals in sommige oost Europese slachthuizen waar ze er lol in scheppen om paarden net zolang de hersens in te slaan tot ze dood zijn!!! Hier, in Nederland gebeurt het in ieder geval met gevoel voor het dier.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 11:28

AlexVB schreef:
De veiling gaat goed. Dan heeft de media aandacht misschien toch wat goeds opgebracht.

goh en al die media aandacht is zoooooo goed voor de paarden die wat mankeren |o :x breng ze toch gewoon weg naar de slager of laat ze inslapen.... :x
waarom word er nog gezeuld met paarden die gewoon dood beter af zijn dan levend.
waarom zijn mensen niet gewoon eerlijk naar de paarden toe vind t best wel walgelijk dat er alles aan gedaan word om ze in leven te houden...dmv media aandacht enz...
bm en mp staan vol met zielige paardjes die van alles mankeren die ook wel "gered" willen worden

en zo denk ik er over zonder woorden..
:= >;) :roll: :r :$ Y;( _-:( 8)7 :n :x |o _-:(
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 26-01-14 11:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 11:31

Voor die afgekeurde (die zz heeft gelopen) of enorm peesblessuregevoelig/herstellend is, is al 2400 euro geboden. Die gaat echt niet vior grasmaaier spelen hoor,voor zoveel geld. Die gaat de sport weer in met alle gevolgen van dien.
Goed gedaan, PvdD :n

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 11:34

EskeGirl schreef:
Voor die afgekeurde (die zz heeft gelopen) of enorm peesblessuregevoelig/herstellend is, is al 2400 euro geboden. Die gaat echt niet vior grasmaaier spelen hoor,voor zoveel geld. Die gaat de sport weer in met alle gevolgen van dien.

ja maar t moet allemaal gered worden door penny's... want ze zijn zo zielig als ze naar de slager gaan :x

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 11:40

Denk niet dat de gemiddelde penny 2400+ 40 procent kan betalen :=

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:04

pipo schreef:
idd StalNollie..
De eigenaar heeft wel gezorgd dat zijn goede paarden al weg waren en probeert hier een leuk slaatje uit te slaan. Te triest voor woorden. Verkopen doormiddel van het hoge aahhhhh en zielug gehalte.
Veel maneges die failliet gaan, zien betere paarden afgevoerd worden. Ik heb er een heel negatief gevoel over.

Nogmaals, lees je eerst eens in wat een faillisements- en executietraject precies inhoudt!
Curator neemt álles over, eigenaar mag NIETS meer, niet over zijn eigendommen beschikken en al helemaal geen goederen kopen/verkopen/verplaatsen. Alles wat van enige waarde is wordt 'bevroren' en wordt door de curator namens de schuldeisers (en in dit geval belastingdienst) verkocht per executie om zo nog iets geld proberen los te krijgen voor de schuldeisers, die vaak alsnog met een percentage verlies blijven zitten.
Want 'van een kale kip kan men niet plukken'.

Dus voordat je zulke uitspraken doet, lees je eerst eens in hoe het precies in z'n werk gaat bij faillisement!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:09

jaja, heb je al gezegd, maar zoiets komt niet uit de lucht vallen. Een beetje ondernemer ziet zoiets heus wel aankomen. Dus voordat het bijltjes dag is en beslag wordt gelegd.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:13

Ik kan niet begrijpen dat mensen dan roepen de veiling gaat goed. Ik sluit me aan bij EskeGirl deze paarden gaan gewoon weer terug de sport in. Daarbij vraag ik me af wie er zoveel geld bied voor een paard met gebrekken. Er staan toch meer dan genoeg paarden te koop.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:22

Klopt Happie, maar mensen kunnen nu zeggen: die heb ik gered van de slacht!
Klinkt beter dan: die heb ik gekocht op MP!
|o

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:23

pipo schreef:
jaja, heb je al gezegd, maar zoiets komt niet uit de lucht vallen. Een beetje ondernemer ziet zoiets heus wel aankomen. Dus voordat het bijltjes dag is en beslag wordt gelegd.

Het enige wat er gezegd wordt is dat de eigenaar uit deze veiling GÉÉN leuk slaatje kan slaan.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:24

Joeppie, nu al die andere paarden nog die ook gered moeten worden. |o

Marin_ka3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:25

Fijn dat dit onderwerp bespreekbaar is! Echter, het is een heilloze discussie als je alleen maar uit bent op je eigen 'gelijk' . 'Ieder zijn waarheid', lijkt mij een groot goed. Mits er een besef is van het feit dat ieders eigen visie niet verder reikt dan zijn eigen kennis en/of belevingswereld.

Wat mij betreft, bij het doden van een levend wezen gaat het te alle tijde om 'moord'. Omstandigheden kunnen altijd een rol spelen, ...bij 'doorslaggevende' omstandigheden is dat een keuze, echter het blijft een 'moord'.

Zo zie ik het, althans. :o

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:26

Als zou een ondernemer het aan zien komen wat zou hij/zij dan nog moeten doen? Er zit nog een heel traject voor.

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 13:39

EskeGirl schreef:

Mwah, dat zal toch geen lang verhaal worden. Een paard dat niet zuiver loopt tijdens wedstrijd krijgt of hele lage punten of wordt verzocht de ring te verlaten. Dan is het ook snel niet leuk meer. Dan maar hopen dat de koper het als verlies afboekt en het paard laat afmaken of zorgt dat het paard bij een recreatieruiter terecht komt. En dat het paard niet alsnog steeds verhandelt wordt met de prestaties als lokkertje. Eigenlijk heeft dit paard nu z'n prestaties tegen zich werken.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:06

Moschino schreef:
EskeGirl schreef:

Mwah, dat zal toch geen lang verhaal worden. Een paard dat niet zuiver loopt tijdens wedstrijd krijgt of hele lage punten of wordt verzocht de ring te verlaten. Dan is het ook snel niet leuk meer. Dan maar hopen dat de koper het als verlies afboekt en het paard laat afmaken of zorgt dat het paard bij een recreatieruiter terecht komt. En dat het paard niet alsnog steeds verhandelt wordt met de prestaties als lokkertje. Eigenlijk heeft dit paard nu z'n prestaties tegen zich werken.

Nou, da's niet helemaal waar hoor, dat een paard dat niet zuiver loopt laag gepunt of zelfs weg gestuurd wordt. Veel te vaak meegemaakt dat niet zuivere, zelfs echt kreupele dieren gewoon de proef uitlopen en nog winst halen ook. En dan heb ik het over alle dressuurrubrieken, ook z of hoger. Om te huilen!!