Nieuw systeem voorkomt vallen tijdens het rijden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Re: Nieuw systeem voorkomt vallen tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:09

Als je er niet af wil vallen, stap dan niet op een paard. Ga dan lekker met een driewieler op pad ofzo.

Wat een achterlijk systeem is dit ook weer....

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:10

deHogewal schreef:
leer gewoon paardrijden..

En wanneer heb je paardrijden dan geleerd? Zelfs de beste ruiter kan vallen.

deHogewal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:13

_Lorette_ schreef:
deHogewal schreef:
leer gewoon paardrijden..

En wanneer heb je paardrijden dan geleerd? Zelfs de beste ruiter kan vallen.

helemaal mee eens, het blijft een sport.. Maar als die dit al nodig bent om '' gewoon te rijden'' .. dan moet je , je afvragen of je wel op de juiste weg bent..

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:17

ik lag dubbel bij het lezen en de filmpies :') :') :')
of ben ik de enige >;)

EliseS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:48

Denk ook niet dat je onderrug/heup dit erg leuk gaat vinden :=

Lotusje555

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:13

Ik denk dat ik er toch liever naast lig af en toe :) maar misschien is het voor de oudere, wat brozere medemens toch wel zo veilig als je na een klein bokje blijft zitten.
Ik kan me m'n moeder nog herrinneren toen ze eraf was gevallen :=
ze kon een half jaar haar arm niet normaal gebruiken, en heeft er nu nog last van (zo'n 4 jaar na dato)

Edit: rare zin verbeterd :)

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:57

Ik geloof dat ik er helemaal niet mee zou durven rijden.. Het lijkt mij ook levensgevaarlijk. Het houd de keuze niet meer open of je er vanaf wilt of niet. Stel je gaat met je benen ergens te dicht langs? Ik heb er wel eens 1 gehad die dat graag deed, wil ik toch de vrijheid hebben mijn been er over te gooien zonder het gevoel dat je vast zit. Wat wanneer je paard steigert en wellicht achterover klapt? Of je paard in volle vaart na geschrokken te zijn op iets af gaat waar jij het gevaar voor jezelf inziet en er af wilt? (noem maar even wat, treinrails, afgrond, water, doemscenario's haha, maar wie weet). Het gebeurt vaak allemaal in een paar seconden, ik houd ook niet van vallen, maar nu ik er over denk hoe het wellicht is om er verplicht op te moeten blijven, haha, dan toch soms maar vallen..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:06

Het is nog lang geen 1 april toch?

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:06

Wat me opvalt is hoe de vrouw heen en weer wordt geslingerd als het paard plotseling stopt. Lijkt mij niet prettig. Ook lijkt het me niet fijn te zijn om op een bokkend paard zo heen en weer te worden gegooid. En al dat gedoe onder en rondom het zadel.. Vraag me af hoe dat is voor het paard. Daarbij vraag ik me ook af hoe goed het is voor de rug van het paard als jij tijdens het bokken iedere keer teruggegooid word in het zadel.

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:11

ik zie het al helemaal voor me op een bokkend paard en jij met een riem om

van voor naar achter naar link naar rechts, van voor naar achter van links naar rechts :')

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:23

Wendy schreef:
Het is nog lang geen 1 april toch?

idd, dit is vast een te vroeg gekomen 1 april grap die geheim moest blijven tot 1 april :j

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:25

Wat een onzettende FAAL-uitvinding...

NIET van een paard afvallen is dus in de eerste plaats : leren hoe op een paard te zitten.

Met de beweging meegaan. DAT is leren paard-rijden. De angst er vanaf te vallen zou met de jaren en ervaring moeten slijten.

Mensen die voortdurend bang zijn van hun paard te pletteren (of er niet meer op durven na een val) hebben niks op een paard te zoeken.
Wat is er gebeurd met: val je er vanaf: zo gauw mogelijk er weer op, en doorgaan.

Als dit soort zogenaamde safeguards (die in feite in technische zin dus juist heel gevaarlijk zijn) gemeengoed of zelfs standaard (op maneges bijvoorbeeld)worden voor incompetente rijders,of in de plaats komen voor het leren ZITTEN op je paard, dan is de voorzet gegeven voor het fenomeen dat niemand meer werkelijk paardrijden en paardzitten hoeft te leren... Waardeloos dus...

Het lijkt me meer iets voor para-rijders, dus mensen met motorische beperkingen te paard.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 24-01-14 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:26

Wahahaha m'n vriend net...
'Ik heb een idee. We plaatsen gewoon een nano-chip in het paard. Als hij dan dénkt dat ie er vandoor gaat schieten, zetten we 'm gewoon uit'. :')

Wat een onding... M'n pony ziet me aankomen.. Denk dat ik juist door al die poespas ga vliegen..

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:28

straks vinden ze ook nog een bekerhouder en een stuur uit voor op het paard :')

_Loekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:28

_O_

isp1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:30

hij zou maar ''perongeluk'' blijven vast zitten, lig je dan onder je paard. :')
lijkt me juist gevaarlijk..

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:31

Het heeft niks, maar dan ook NIETS met paardrijden te maken, speelt alleen juist in op angsten, echt een waardeloos product.

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:34

levensgevaarlijk volgens mij.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:34

Ik zou het never gebruiken.
Het lijkt me sowieso ook niet fijn voor de rug van je paard.
Je blijft zitten door dat ding, wat aanh et dekje vastzit, wat dmv singel omje paard vast zit.
Of klopt dit niet? :p
Ieder geval: niks voor mij.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:47

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar volgens mij staan er weinig positieve reacties bij.
Toch lijkt het mij aan de ene kant nog niet zo'n gekke uitvinding voor iemand die grote angst heeft ontwikkeld om te vallen en het vertrouwen weer terug moet vinden.
Ik heb zelf nl. momenteel die angst, niet dat mijn paard doorlopend bokt ofzo, maar soms "schrikt" ze ineens en springt opzij, meestal val ik er niet af, maar mijn angst om te vallen wordt groter.
Omdat mijn angst groter word, neemt de onzekerheid toe en kom je in een neergaande spiraal.

Als dit ding werkt zoals beloofd kan ik me voorstellen dat het dragen ervan je een veiliger gevoel kan geven en dat je je meer kan richten op het rijden ipv op het bang zijn en zo je zelfvertrouwen weer terug kan krijgen.

Ik heb alle filmpjes gezien en vraag me wel af hoe het zit als je paard ineens opzij springt, kom je er dan niet half naast te hangen of opent het veiligheidsmechanisme zich dan automatisch waardoor je er alsnog naast ligt?

Ik mag aannemen dat dit ding wel door en door getest is voordat het op de markt komt.

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:55

Misschien kan het handig zijn bij angstige ruiters of bij het zadelmak maken van paarden.
Maar ik zie me er zelf niet mee rijden...

Ulfeino schreef:
Ik heb alle filmpjes gezien en vraag me wel af hoe het zit als je paard ineens opzij springt, kom je er dan niet half naast te hangen of opent het veiligheidsmechanisme zich dan automatisch waardoor je er alsnog naast ligt?

Dat vraag ik me ook af.. Maar als het paard dan een hele hoge bok geeft, en/of je krijgt een ruk (je word naar voren of naar achter gerukt door die bok/sprong) dan schiet je ook los.
Lijkt me momenteel nog niet veilig genoeg allemaal :')

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:57

ZeSteigert schreef:
Ik zou het never gebruiken.
Het lijkt me sowieso ook niet fijn voor de rug van je paard.
Je blijft zitten door dat ding, wat aanh et dekje vastzit, wat dmv singel omje paard vast zit.
Of klopt dit niet? :p
Ieder geval: niks voor mij.

ik ga helemaal hier in mee :j wat een uitvinding _O-

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:07

Misschien komen ze volgend jaar ook nog met een oplossing voor de mensen die liever zonder zadel rijden. Duct tape ofzo.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:08

Lisannuuh schreef:
ik lag dubbel bij het lezen en de filmpies :') :') :')
of ben ik de enige >;)

Absoluut niet, ik moest mezelf ook weer even uit de kreukels strijken :')

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:10

Waarde-de-loos , nogmaals, zo denkt iedere angstige imbeciel gevaarloos te paard te kunnen gaan... Ik vind het niet alleen een onzinnige uitvinding, maar juist ook een gevaarlijk product: je zit er mee op een levnd wezen... dat levende wezen is bij voorbaat onvoorspelbaar in diens reacties, hoe goed je het paard ook kent.
Bij de gekken af, dat iemand zou overwegen om zo te paard te gaan.