Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo89

Re: Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:12

Nou ja, idd keuren kan niet. En je weet niks van zijn verleden.
En ik kijk altijd naar ogen, weet niet goed waarom, maar meestal zegt dat het meest bij mij.
Ik ben vooral benieuwd hoe hoog de prijzen gaan, want de paarden markt is verrot.
En ik weet ook niet goed wat hij waard zou zijn.

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:16

Marjo89 schreef:
Nou ja, idd keuren kan niet. En je weet niks van zijn verleden.
En ik kijk altijd naar ogen, weet niet goed waarom, maar meestal zegt dat het meest bij mij.
.

Omdat je de ziel in de ogen ontmoet
Laatst bijgewerkt door jackyline op 21-01-14 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:20

Niet zozeer ziel, maar ook karakter.

Er zit wel beetje ondeugendheid in.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:21

Ik ga ook een poging wagen, maar eerst afwachten wat de prijs gaat doen. Overigens ook op Doortje, ze was mijn lieveling, mijn beste vriendin, was toen al een schat van een dier. Zou haar graag hier hebben. :)
Laatst bijgewerkt door KimD op 21-01-14 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

garnaaltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:24

mag ik meer info over guus en eva, over het rijden en ingespannen lopen, de grootte, karakter,... (eventueel foto s zijn ook welkom.
wij hebben een vzw voor paardrijden voor mensen met een beperking en deze 2 samen met doortje lijken me wel wat voor bij ons.

groetjes

_TB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:45

Hoop ook dat de paarden goede plekjes krijgen (bij bokkers). Zou zonde zijn als ze een goed plekje mislopen.

Sammyy, weet je ook wat te vertellen over Famenta? (handig zo'n insider ;) )

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:51

Famenta is een braaf dier :j Heb haar vooral in handen gehad bij het van stal naar paddock brengen en terug. Verder stonden ze dag en nacht op de wei. Wel altijd heel gezellig naar je toe komen en zich makkelijk laten vangen. Een DA heb ik er in die 2 jaar niet bij gezien buiten het enten ;)

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:54

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dit zijn de twee paardjes vos is de gribaldi en de donkerbruine is de hengst farfan

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:56

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 22:57

Het vosje is Fay :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:17

Heeft iemand meer informatie over 'veilingsitems' 19, 23, 24 en 25? Sammy jij misschien?

Ik ben op zoek naar een jong, leuk en groot paard, maar de schoft staat niet op de site weergeven, wat ik zonde vind, ik heb geen zin in een maatje < Anoushka, als je me begrijpt.

Die farfan spreekt me trouwens al aan sinds je hem op FB zette Samantha, vertel verder. :~

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:24

Silvana, als je me even namen noemt, kan ik je meer vertellen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:25

Fay viel me net ineens ook op, lijkt me een prima paard zo vanaf de fotos. Had je ook een pb gestuurd. Weet je iets van Bella toevallig?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-01-14 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:26

Beb_bokt schreef:
Als je hier en daar die röntgenologische onderzoeken doorneemt, wordt je ook niet helemaal blij. Het meeste moeite heb ik nog met Kenzo, die als 22-jarige op een veiling terecht komt...

Kenzo en Guus, zouden die nog goed terecht komen? Ik moet me echt inhouden om niet op één van deze twee zielepoten te bieden...

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:27

Sammyy schreef:
Silvana, als je me even namen noemt, kan ik je meer vertellen :)

Farfan, Glamour TM, Quess TM en First Choise.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:30

Kan ik eigenlijk ergens de BTW-tarieven vinden?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:31

Cil_ schreef:
Beb_bokt schreef:
Als je hier en daar die röntgenologische onderzoeken doorneemt, wordt je ook niet helemaal blij. Het meeste moeite heb ik nog met Kenzo, die als 22-jarige op een veiling terecht komt...

Kenzo en Guus, zouden die nog goed terecht komen? Ik moet me echt inhouden om niet op één van deze twee zielepoten te bieden...

Ik zou Guus zo in mijn kudde opnemen, maar voor een 'zielepoot' is 250 nog veel geld.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:36

kom er net achter dat de gribaldi merrie een hart afwijking zou hebben.de vos

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:45

Voor Guus heb ik eigenlijk nog wel wat hoop. Hij is nog goed inzetbaar voor de kar omdat ie niet kreupelt oid. Wel moet er dus duidelijk iets aan die mok gedaan worden! Momenteel is het werkelijk niet om aan te zien.

Kenzo daar in tegen zou ik het liefste zelf op kopen om hem daarna een enkeltje groene weides te gunnen. De lieverd! Al blijf ik hopen dat er een wonder gebeurd en hij op een pracht plekje terecht komt.

@Share, Bella is een prima paard! Het is wel een echte merrie die grenzen zoekt soms en die erg gebaat is bij een rustige en geduldige ruiter. Je kunt met haar grenzen op zoeken maar dan zoekt ze met je mee zeg maar ;) Ze kan ontzettend fijn lopen!
Fay is een mooi diertje. Jong, op de grond wat moeilijk met de achterbenen, maar onder het zadel erg cool. Maar ook zij, is een echte dame! Zo juist kwamen we er via een collega achter dat zij een hart ruisje heeft. Volgens de DA zou dit niks te betekenen hoeven hebben. Maar, zekerheid kan hij niet bieden hierover!

Sylvana, Farfan is een coole hengst, weet niet dat ie hengst is. Aan de hand en op de poetsplaats komt ie sloom over, maar onder het zadel wel werk willig. Bij het inrijden vond ie het sturen naar rechts even eng, wat resulteerde in even "vluchten". Eenmaal gerust gesteld, was hij weer zijn rustige en brave zelf.
Glamour is braaf, maar echt nog jong. Probeert wel om over je heen te denderen en wil zich wel eens proberen los te trekken met naar de paddock brengen. Maar geen schoppen, bijten oid. Verder heb ik haar niet heel veel in handen gehad.
Quess is ook erg braaf, weet niet dat ie hengst is. Een kroelkipje en braaf met mee lopen. Ook al vind ie iets eng, hij kijkt en loopt dan weer mee.
First Choise is wel een echte hengst. Die is altijd het mannetje van de groep geweest en gedraagt zich daar ook naar!! Hij heeft iemand nodig die er staat en hem duidelijke grenzen aan kan geven en kan blijven geven! In de stal als er geen andere paarden naast hem staan is ie braaf en wil ie stiekem wel kroelen.

Wat schofthoogtes zou jij het best op Farfan uit komen. De rest is rond de 1.65, Farfan komt daar iets boven uit denk ik. Echter, ik weet ook geen exacte stokmaten!

Overigens, er vroeg net iemand iets over First, de fokmerrie. Ik heb toen info over de hengst gegeven. Mijn excuses! Ze is in de hand ontzettend braaf en cool. Ze heeft dit jaar een veulen gehad, Innuendo.
Het gang werk durf ik zo niet te zeggen, maar haar zoon beweegt ontzettend goed!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:46

fokfanaat schreef:
Met een dun glimmend velletje, wat spier en vet knotjes en witte bandages zijn ze ook 10 x zo duur.

Mooi gezegd want vaak is dat in 9 vd 10 gevallen inderdaad zo :Y)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:47

Dankjewel Sam, ik ga eens kijken of we het aankunnen om Farfan erbij te nemen. Zo vanuit het filmpje en de foto's lijkt het me echt een leuk beest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:48

Het is heel fijn voor potentiele kopers dat ze hier wat meer info kunnen vinden over de paarden! Heel goed van je Sammy en de rest die informatie hebben verstrekt!!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:50

hier hebben jullie al wat aan,ikzelf weet voor de rest niks van de paarden alleen deze twee lieverds.hopelijk gaan ze een pracht tehuis krijgen.

pauline1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:51

De boerderij zal binnenkort bij een makelaar op de site komen. Die valt niet onder een veiling

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 23:58

Thanks sammy voor alle info!

Het lijkt me zeker leuk om Okki een paar leuke laatste jaren te bezorgen, maar het is zo'n enorme afstand van puntje Limburg naar midden drenthe. Dat durf ik zo'n opaatje eigenlijk niet aan te doen. Maar waar vind je ook iemand die een hele dag met de trailer wil reizen? Met de auto is het al drie uur :(