Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xxsalinaxx schreef:Ik ga echt niet daar geld voor betalen. Bij ons in de buurt is Nergens een ruiterpad te vinden..
wittepit schreef:Tsja, wat kan je als recreant doen als je anders behandeld wordt als anderen? Kan me voorstellen dat motorcrossers zich nu zo voelen, ben je lekker op jouw manier aan het genieten van je buitenleven, mag het niet.
Huertecilla schreef:wittepit schreef:Tsja, wat kan je als recreant doen als je anders behandeld wordt als anderen? Kan me voorstellen dat motorcrossers zich nu zo voelen, ben je lekker op jouw manier aan het genieten van je buitenleven, mag het niet.
Dat klopt. Die worden zelfs via gemeentelijke APVs verbannen van grote stukken openbare weg, zelfs gebíeden!
Er zijn NUL offroad-motorpaden terwijl die wel gewoon wegenbelasting betalen, APK verplichting en een rijbewijs hebben i.t.t. ruiter.
Margee schreef:Ik betaal al voor mijn ritjes.
Lidmaatschap KNHS - Verlengen ruiterbewijs - Ruiterkaart aan het GNR, moet ik nog meer uitgeven terwijl fietsers, wandelaar e.d. niets hoeven betalen voor hun paden? En ons ook nog eens uitschelden als ze gewoon op het ruiterpad lopen?
wittepit schreef:Dan zou het toch mooi zijn als er een soort gelijkstelling zou zijn (was die er al niet met de FNRS-proeven?) dat als je B+1 dressuur bent niet alleen een springparcours mag starten maar ook in het bos mag rijden?
Het hoort m.i. dan ook gewoon bij de KNHS, alles op de grote hoop.
little_king schreef:Maar het zou ook raar zijn als mensen wedstrijden hebben gereden een ruiterbewijs moeten gaan halen.
knollentuin schreef:little_king schreef:Maar het zou ook raar zijn als mensen wedstrijden hebben gereden een ruiterbewijs moeten gaan halen.
Ik heb met m'n zz licht paard toentertijd m'n ruiterbewijs gehaald, had m lang geleden wel gehaald maar op gegeven moment niet meer verlengd, dus weer opnieuw gehaald omdat je hier alleen een vergunning kopen kan op vertoon van het ruiterbewijs...
Magrathea schreef:Cil_ schreef:Ik ben even de draad kwijt. De KNHS zou toch moeten opkomen voor de belangen van de ruiters en niet voor Staatsbosbeheer, toch???
KNHS probeert het SBB tegemoet te komen. Je kunt stug vasthouden aan "NEE NEE gratis bos voor ruiters!!" maar daar bereik je weinig mee helaas.
Citaat:Voor dit bedrag bent u weer 2 jaar verzekerd, lid van de KNHS-Recreatiesport, krijgt u het blad PaardenLeven thuisgestuurd en draagt u bij aan de ontwikkeling en onderhoud van de ruiter- en menpaden in Nederland.
Tigra_ schreef:Magrathea schreef:
KNHS probeert het SBB tegemoet te komen. Je kunt stug vasthouden aan "NEE NEE gratis bos voor ruiters!!" maar daar bereik je weinig mee helaas.
Er zijn al mensen die daar ook voor betalen dus dan zullen ze toch met iets moeten komen waarbij mensen niet dubbel gaan betalen of 3 dubbel.Citaat:Voor dit bedrag bent u weer 2 jaar verzekerd, lid van de KNHS-Recreatiesport, krijgt u het blad PaardenLeven thuisgestuurd en draagt u bij aan de ontwikkeling en onderhoud van de ruiter- en menpaden in Nederland.
Dus het is zeker niet zo dat er nu helemaal niets betaald word daarvoor.
Bestaat toch al heel wat jaren.
wittepit schreef:Dan zou het toch mooi zijn als er een soort gelijkstelling zou zijn (was die er al niet met de FNRS-proeven?) dat als je B+1 dressuur bent niet alleen een springparcours mag starten maar ook in het bos mag rijden?
Het hoort m.i. dan ook gewoon bij de KNHS, alles op de grote hoop.