Thesserd schreef:Ziek![]()
Hopelijk komt hij nooit meer vrij. Als je dit kan, komt het volgens mij echt niet meer goed. Kan ik me niet voorstellen in ieder geval. Dat heet gewoon 'steekje los'.
Pschiatrisch ziek ja

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
hannahaapje schreef:Tsja, internet word niet voor niets soms een open riool genoemd. Iedereen gooit er maar op wat er door hen heen gaat.
Citaat:ga jezelf eerst eens verdiepen voor je dit soort onzin uitkraamt
vencedor schreef:Citaat:ga jezelf eerst eens verdiepen voor je dit soort onzin uitkraamt
Zodat ik net als jullie afstandsdiagnoses kan stellen? Nee bedankt! Ik zo overigens regelmatig die getekend zijn voor het leven door hun "oh zo lieve gezellige familieleden. Reken maar dat er gevallen zijn waarbij mensen doordraaien door door traumatische ervaringen, eventueel in combinatie met. Zou jij toch moeten weten?
Bassenqua schreef:Ja de jongen is ziek, héél erg ziek en moet geholpen worden en dan komt gelijk mijn punt........wie gaat hem helpen ? TBS kliniek ? Laat ik daar nou niet zoveel vertrouwen in hebben. Hoe vaak is het al niet gebeurt dat ze op proefverlof mogen en niet meer terug komen ? Hoe vaak is het al gebeurd dat ze ontsnappen van hun begeleiding ? Hoe vaak is het al niet gebeurd dat ze ná behandeling doodleuk weer de fout in gaan ? Kan iemand ( Quera ? ) mij uitleggen hoe dit mogelijk is ? Ik ga er vanuit dat er een evaluatie is geweest voordat deze mensen überhaupt naar buiten mochten, worden er dan zovéél inschattings fouten gemaakt of worden ze gewoon de straat opgeschopt omdat einde opgelegde opname in zicht komt en ze naar buiten toe moéten, ongeacht of ze dat wel of niet aan kunnen?
Dát is hetgene wat mij zo verschrikkelijk tegen staat. Wij als bevolking mogen mee betalen aan de behandeling van een ziek persoon en deze wordt doodleuk weer de straat opgeschopt, of je er nou aan toe bent of niet, anders worden er ernstige inschattingsfouten gemaakt en wie wordt de dupe ? De burger die zo braaf heeft mee betaald aan het beter worden van die persoon!!!
Suzanne765, ik wil jou en de rest van jullie familie veel sterkte wensen, dit moet ook voor jullie verschrikkelijk en onbegrijpelijk zijn.
Citaat:Hij is slachtoffer geworden van zijn psychische ziekte.
bridgetF schreef:17 jaar en al zo verknipt, dat heeft weinig te beloven voor de toekomst.
Een behandeling is inderdaad goed, echter de ouders mogen ook wel even behandeld worden.
Ouders horen tijdens het opvoeden normen en waarden mee te geven, hier is duidelijk iets misgegaan.
Ik mag hopen dat zo iets te behandelen is, maar heb er ernstig mijn twijfels in. Ik mag ook hopen dat de eigenaar van de pony een goede schadeloos stelling krijgt en dat de tbs aangevuld gaat worden met een gevangenisstraf.
Suzanne765 schreef:Het is niet mijn bedoeling om de discussie die hier gaande is te willen beëindigen. De discussie die hier gaande is heb ik zelf ook meermalen gevoerd. Maar de discussie wordt een andere discussie wanneer ineens blijkt dat je zoon de dader is. Wat ik wel wil is mijn waardering uitspreken over de manier waarop de discussie op deze plek gevoerd wordt. De volharding waarmee sommige mensen maar blijven benadrukken dat het hier om een psychiatrisch ziektebeeld gaat ( quera oa), de moeite die mensen nemen om zich in de dader, mijn zoon, te willen verplaatsen. En in mij, als ouder.
Ik heb op andere plekken wel gelezen hoe mensen die mijn zoon ziek noemen, in detail beschreven wat ze hem aan wilden doen.. Wat in feite natuurlijk net zo ziek is.
Wat mijn zoon heeft gedaan is heel verschrikkelijk en ik ben het ermee eens dat hij een tijd niet deel kan nemen aan onze maatschappij (hoewel gesloten instellingen ook deel uitmaken van onze maatschappij zoals wij die ingericht hebben). Maar levenslang opsluiten, zoals ik het hier wel voorbij zag komen, vind ik ook zo hopeloos klinken. Garanties kunnen niet gegeven worden, maar dat zal moeten blijken en kan niet op voorhand al uitgesloten moeten worden. Dan geef je mensen op.
Voor degenen die zeiden dat een nekschot goedkoper is... Los van het feit dat het mij pijn doet dat er mensen zijn die mijn zoon doodwensen... Er zijn vormen van bijv. kanker die moeilijk te genezen zijn. Die behandelingen zijn ook duur en de kansen op succes ook onzeker. Ook dan is een nekschot vele male goedkoper. Maar om kanker vraag je niet, net zoals je om geen enkele andere ziekte vraagt. Ik ben dan ook van mening dat ongeacht het ziektebeeld alle behandelingen ingezet moeten worden die voorhanden zijn.
Mijn zoon had ook graag het leven geleid wat de meeste andere jongeren leiden.. Had graag zijn school afgemaakt, vakken gevuld bij de supermarkt, ervan willen balen dat hij ineens tot zijn 18de geen biertje meer had mogen drinken.
Ik begrijp, hoe moeilijk ook, dat behandeling noodzakelijk is. En mijn zoon begrijpt dat ook. Maar verkijk je er niet op hoe het is voor een 17 jarige om hiermee, en met jezelf, geconfronteerd te worden.
En voor degenen die zich het afvragen: Jeugd-TBS wordt altijd verlengbaar opgelegd. De startdatum is nu dus wel bekend, de einddatum niet... En tijdens de behandeling wordt de naaste familie ook meegenomen, dus onder de loep genomen.