Wereldrecordscore voor Dujardin en Valegro in WB [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xAnthea

Re: Wereldrecordscore voor Dujardin en Valegro in WB [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:35

Op wat antwoord je nu ja? OP het filmpje of als je bent gaan kijken? ;)

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:35

Roze bril? Nee bedankt Alles wat ik zie een correct gereden paard, goed selfcarriage. Tjah dat er fouten inzitten is normaal, blijven dieren met een eigen wil.

ALs je deze discussie verder wil inzetten kan je misschien contact opnemen met Charlotte en uitleggen hoe het moet, Ik ben zeker dat ze het heel graag aanhoort met haar 2(?) goud medailles en wereldrecords :)

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:36

sassie81 schreef:
Pff bizar dat elk topic of nieuws item zo eindigd op bokt. Niet te geloven...

Bizar dat er in elk topic mensen zijn zoals jij die zich er niet bij kunnen neerleggen dat het niet alleen 'my way or no way' is. Luister ook eens naar andere meningen ipv je eigen mening zo op te dringen.
Laatst bijgewerkt door Heleennn op 18-12-13 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:37

xAnthea schreef:
Op wat antwoord je nu ja? OP het filmpje of als je bent gaan kijken? ;)

Oh sorry, was niet helemaal duidelijk maar ik zie Valegro regelmatig thuis in de training en op de wedstrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:38

Heleennn schreef:
sassie81 schreef:

Bizar dat er in elk topic mensen zijn zoals jij die zich er niet bij kunnen neerleggen dat het niet alleen 'my way or no way' is. Luister ook eens naar andere meningen ipv je eigen mening zo op te dringen.

:? Ik denk echt dat je mijn berichten niet goed hebt gelezen.

Lante

Gast5428: Als ze hem al gebruikt, dan gebruikt ze hem wel correct. Moet je zien hoe mooi dat paard bespierd is. Denk echt niet dat ze hem nodig heeft.

Hoeveel punten wil jij per oefening die verder nagenoeg perfect uitgevoerd is van de 10 aftrekken voor het feit dat hij net iets te rond is voor het perfecte plaatje?

En hoeveel dan voor tactfouten. Wat straf jij zwaarder af?

Crazy_boon

Yeah right Prinsess, dream on.

sassie81

Heleennn schreef:
sassie81 schreef:

Ho es ik zeg niks :(

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:39

Oh jij woont in Engeland Gast5428? En je komt dagelijks op stal bij carl en charlotte?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:39

Eerlijk gezegd vind ik dat Gast5428 haar meninggoed verwoord en onderbouwd. Ik lees hem graag. :D ze zegt dat ze het een goede combinatie vindt, maar geen WR. Niets mis mee.
Ik snap de kritiek op Gast5428 niet zo.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:40

Sassie81: mijn excuses! Bericht was naar Gast5428 gericht, verkeerd gelezen. Mijn fout, sorry.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:40

Sja, dan kan ze hem met slof trainen, ik geloof niet dat ze enkel met slofgebruik naar de Olympische Spelen is geraakt :D Ze zal hem dan zeker correct gebruiken. ;)
Laatst bijgewerkt door xAnthea op 18-12-13 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:41

Pfeewwwww ;) ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:43

Lante schreef:
Gast5428: Als ze hem al gebruikt, dan gebruikt ze hem wel correct. Moet je zien hoe mooi dat paard bespierd is. Denk echt niet dat ze hem nodig heeft.

Hoeveel punten wil jij per oefening die verder nagenoeg perfect uitgevoerd is van de 10 aftrekken voor het feit dat hij net iets te rond is voor het perfecte plaatje?

En hoeveel dan voor tactfouten. Wat straf jij zwaarder af?

Nog even snel een reactie dan.
De hals bij Valegro is wel bespierd maar de bespiering zit op de verkeerde plaats. Dat zie ik aan die valse knik.
De tactfouten in die overgangen zouden wat mij betreft een 6 opleveren voor die overgangen
En het feit dat hij te rond loopt aan de voorkant zou voor mij minstens een punt aftrek zijn per onderdeel. In de appuyementen duikt hij behoorlijk in de hand dus daar gaan dan 2 punten af.
En dan natuurlijk krijg je ook nog punten aan het eind van het protocol. Daar zou ik dus naar een 71/2 gaan omdat ik niet alleen vind dat hij te diep loopt maar ook impuls mist, onvoldoende gebruik van het frame heeft enz.

Fijne avond nog allemaal.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:46

Electra63 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dat Gast5428 haar meninggoed verwoord en onderbouwd. Ik lees hem graag. :D ze zegt dat ze het een goede combinatie vindt, maar geen WR. Niets mis mee.
Ik snap de kritiek op Gast5428 niet zo.

Ik vind de discussie wel prima, La Pucelle blijft netjes en doet haar best om haar punt te onderbouwen inderdaad, maar ik ben het natuurlijk niet met haar eens en daarom probeer ik haar zover te krijgen dat ze het met mij eens is. :+ Zij doet haar best om mij te overtuigen, dat is het spel, toch?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:54

Anoniem schreef:
Nog even snel een reactie dan.
De hals bij Valegro is wel bespierd maar de bespiering zit op de verkeerde plaats. Dat zie ik aan die valse knik.
De tactfouten in die overgangen zouden wat mij betreft een 6 opleveren voor die overgangen
En het feit dat hij te rond loopt aan de voorkant zou voor mij minstens een punt aftrek zijn per onderdeel. In de appuyementen duikt hij behoorlijk in de hand dus daar gaan dan 2 punten af.
En dan natuurlijk krijg je ook nog punten aan het eind van het protocol. Daar zou ik dus naar een 71/2 gaan omdat ik niet alleen vind dat hij te diep loopt maar ook impuls mist, onvoldoende gebruik van het frame heeft enz.

Fijne avond nog allemaal.

Dan heeft ze al heel veel negens te pakken als je (en dat vind ik redelijk hoor) maar 1 punt aftrekt per onderdeel van die 10, en achten voor de appuymenten; mwah; daar kan ik ook mee leven als hij inderdaad wat teveel op de hand komt tenminste.
De overgangen zijn over het algemeen goed, zonder tactfouten.

Als Edward voor elke pas dat het achterbeen niet gelijk met het voorbeen op gaat een 6 krijgt, dan krijgt hij het nog lastig met jouw redenatie...

Ik vind de laatste punten niet juist; Valegro heeft genoeg impuls; Hij reageert vlot op hele kleine hulpen. Zijn achterbeen komt goed tot dragen, hij heeft veel buiging in zijn lijf, hij is ontspannen en loopt erg fijn door zijn lijf (Losgelassen). Daar dient hij minstens negens voor te krijgen als je een punt af wil trekken voor wat jij een valse knik noemt (het feit dat hij hier en daar nog wat te rond blijft). :)

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 08:41

Jeetje wat een verhitte reacties op Gast5428!
Ik vind het juist goed dat het met foto's onderbouwd wordt. Dat doet iedereen namelijk ook altijd met Edward en nu blijkt dat ook Charlotte dit soort momenten heeft. Oftewel niemand is perfect.
Voor mij blijft Edward mijn favoriet, maar met Charlotte haar rijkunsten zou ik ook elke dag willen ruilen. Maar als ik kijk naar wat ik graag zie dan is het Edward met zijn paarden en idd met het WR dat hij had toen met Totilas, dat was voor mij echt kippenvel en tranen in de ogen.. Dat heb ik nu zeker niet gehad.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 10:11

Zoveel mensen ...zoveel meningen.
Ik vind het goed dat er mensen kritisch blijven kijken.
Toen Edward zijn wereldrecord reed met Totilas was die proef ook niet vlekkeloos en misschien de punten ook niet waard.....
Maar mij gaven Edward en Totilas wel dat kippenvel en wauw-gevoel en Charlotte en Valegro niet...
Maar Edward en Undercover bezorgen mij het ook niet...Ik vind dit paard te weinig front, hals/nek hebben, daarbij gereden met te korte teugels en ook te weinig impuls....al zijn de piaffes wel Glock-zuiver :D Edward blijft ook mijn favoriet omdat hij elk paard naar grote hoogten kan rijden en ik weet zeker dat er nog heel wat mooie paarden aankomen.

Weet iemand hier of Anky nog wel eens wat met Upido doet? Blijf het vreemd vinden dat ze er nog nooit ergens mee heeft gereden (of heb ik wat gemist?)....niet eens een clinic ofzo....

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 10:51

Anoniem schreef:
Lante schreef:
Je hebt mijn post wel gelezen Gast5428..? ;) Dat een paard wel eens wat te rond wordt of als het hoogste punt van de hals even net niet het stuk achter de oren is, dan is dat niet direct een valse knik. Dat weet je toch wel?

Ja, dat kan natuurlijk maar waarom is dat bij Valegro dan bijna altijd het geval?

Omdat Valegro ook een behoorlijke kap op zijn hals heeft. Voor het meten van het hoogste punt dien je de kap bovenop de halsspier niet mee te rekenen, alleen de bovenkant spier. Daarnaast heeft Valegro ook van nature een vorm waarbij hij in het midden heel breed in de hals is met een vij lange nek. Hierdoor krijg je een paard waarbij deze houding misschien wel het beste is om hem in balans te laten lopen.
Net zoals Totilas juist een wat kort stuk nek heeft en je Totilas (en dus ook Edward) niet altijd kan aanrekenen dat bij hem het neusje er vaak wat minder uit was, dat is de bouw van het paard.

Een voorbeeld van een paard wat veel in valse knik liep vind ik Nadine van HP.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 10:59

Caatje87 schreef:
Jeetje wat een verhitte reacties op Gast5428!
Ik vind het juist goed dat het met foto's onderbouwd wordt. Dat doet iedereen namelijk ook altijd met Edward en nu blijkt dat ook Charlotte dit soort momenten heeft. Oftewel niemand is perfect.
Voor mij blijft Edward mijn favoriet, maar met Charlotte haar rijkunsten zou ik ook elke dag willen ruilen. Maar als ik kijk naar wat ik graag zie dan is het Edward met zijn paarden en idd met het WR dat hij had toen met Totilas, dat was voor mij echt kippenvel en tranen in de ogen.. Dat heb ik nu zeker niet gehad.

Ik ben eigenlijk best benieuwd naar dat filmpje.. Heeft iemand een linkje voor mij? Zit op mijn mobiel namelijk dus dat maakt zoeken wat lastiger..
Dan kan ik eens vergelijken. :j

Ik denk dat de reacties op Gast5428 zo veel en heftig zijn, omdat ze heel aanwezig is in het topic :j niet erg uiteraard, maar dat valt ook mij op. Niet elke reactie hoeft een reactie te hebben/ krijgen, niet elke reactie is specifiek op Gast5428 gericht. Ik had lekker alleen geantwoord op de mensen die me quoten of m'n naam noemen in een reactie.
Het is duidelijk dat ze er veel vanaf weet, net als Lante, maar het leven bestaat uit geven en nemen. :D je hoeft niet meteen je gedachte gang om te gooien om het met elkaar eens te zijn, maar elkaar een punt geven is een kleine moeite. Er zijn zat mensen die er hetzelfde over denken, en genoeg mensen die het er niet mee eens zijn.

Gast5428, ik denk dat je het niet zo bedoeld maar wat ik bij je reacties heel erg heb is: dat is mijn mening en dat is juist. Wees niet te serieus! Maak een grapje, of een smiley! :D dan kom je minder 'bot' over. Het is een forum en moet voor iedereen leuk blijven. (En vat m'n post niet aanvallend op)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 10:59

Inderdaad Cyrina, als je echt goed naar zijn hals kijkt zie je dat zijn nekspier het grootste deel van de tijd wel degelijk het hoogste punt is. :)
Nadine en Totilas hadden dat dan weer wel.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:32

Jeetje zeg, wat een discussie hier! :D
Charlotte heeft goed gereden en wij als Bokt zijnde kunnen daar niks aan doen, behalve hopen dat Edward haar in gaat halen met Undercover! ~~}>
Grappig dat er al 8 pagina's op Charlotte kritiek wordt geleverd die een wereldrecord heeft gereden, maar over Edward, die 2e staat, is nergens een puntje van kritiek te vinden?

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:41

Nou Lizzyy zoek maar eens op Bokt, je kunt genoeg topics vinden waar onze Nederlandse ruiters/amazones inclusief Edward ook een regen van kritiek over zich heen krijgen en die mensen verklaren Charlotte weer heilig.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:50

manubres schreef:
Maar mij gaven Edward en Totilas wel dat kippenvel en wauw-gevoel en Charlotte en Valegro niet...

De combinatie wordt niet beoordeeld op hun kunnen om het publiek te plezieren...
Dat een combinatie favoriet is bij publiek komt wel door die factor, maar uiteindelijk worden ze beoordeeld op hun feitelijke prestatie die moet kloppen naar de regels.

Natuurlijk zal het ook een jury beïnvloeden (helaas) hoe publiek reageert en dat is een van de redenen waarom combinaties die daar handig in zijn soms iets meer punten krijgen dan ze verdienen.

Maar ik ben in elk geval blij dat niet het publiek beslist wie de beste is.
Het is niet de bedoeling dat degene die het slimste het publiek weet te bespelen wint, maar die het beste de proef uitvoert.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 12:38

Perfect bestaat niet, dus een 100% score zal nooit gehaald worden. Waarom niet? Niemand heeft ooit het perfecte gezien. Je kan alleen maar vergelijken tov wat in het verleden als "perfect" werd gezien. Er is dus iemand die het plaatje van perfect benadert? Nee, er is iemand die net even iets meer laat zien dan de andere/vorige.
Ik heb wel het idee dat fouten in de kür minder hard afgestraft worden dan in de special bijvoorbeeld. Misschien is dat omdat je als jury èn naar de techniek moet kijken èn naar de choreografie èn het artistieke gedeelte. Multitasken dus. Dus hoe ga je dan om met de puntenverdeling? Voorbeeldje van Charlotte: het wegrijden na de eerste groet ging niet soepeltjes, daar kunnen we het wel over eens zijn toch? Zou ze zo zijn weggereden in de special, had ze waarschijnlijk een half punt minder gekregen dan in de kür. Om dan te zeggen dat een jury dan alleen maar naar de techniek moet kijken, dan kan je naar mijn idee de kür uit de ranking halen, want in feite houd je dan alleen maar een "vrije special" over.
Voor het mooie zou Valegro naar mijn idee wel wat kilootjes kwijt mogen. Ik vind hem heel massaal. Maar ik vind zijn teddyberengehalte ook weer heel aandoenlijk.