PRE voor Emmelie Scholtens

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: PRE voor Emmelie Scholtens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 09:57

Ik vraag me trouwens af welke draf dit is? Basisdraf? Maar ik kan me niet voorstellen dat hier nog een middendraf/uitgestrekte draf uit kan komen.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:50

Lara_Silver schreef:
JessicaD88 schreef:
Vind het er al super uitzien! Ik denk dat als ie straks sterker wordt, hij ook meer lengte in de hals gaat krijgen.

Ik denk dat dat nu ook al niets zo'n probleem is bij dit paard, kracht genoeg. De houding waarin hij loopt op dit filmpje is gekozen door de ruiter.

Kracht genoeg? Een 4-jarige? Dat is knap :P Dan moet ie nu ook alvast kunnen piafferen ;) nee even serieus, hij moet van achter in mijn ogen echt nog sterker worden. Als ie achter beter kan dragen kan hij voor meer ruimte pakken, maar goed net als bij undercover, waar het beter is geworden, het zal altijd wel een aandachtspuntje blijven.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:12

Het is een 5 jarige, die overigens vast al een tijd onder het zadel is. Voor meer lengte in de hals heb je geen enorme kracht nodig, is nog steeds een belangrijk element van de basis, piaffe maakt daar geen deel van uit, dus dat aanhalen heeft geen zin. Daarbij is de ruimte die een paard van voren heeft ook nog steeds in handen van de ruiter en het daarmee gevormde beeld ook.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:25

bliver schreef:
hij word hier zeker niet in de krul getrokken. Ben het helemaal mee eens dat hij hier te rond is voor een wedstrijd houding, maar het is een trainingsfilmpje van enkel wat rondjes over de hoefslag.

Getrokken niet nee. Er is gewoon totaal geen aanleuning (wat ook terug te zien is in stap, hij volgt de hand 0,0). Ik weet niet wat erger is..

Angela

Re: PRE voor Emmelie Scholtens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:32

PRE's zijn laat rijp.... over het algemeen zijn ze pas met 4 klaar om te gaan beginnen met inrijden, en niet eerder als 6 klaar om ze echt op te pakken. Doe je het sneller, dan krijg je het ergens vaak voor je kiezen.. Ik hoop voor het paard dat hij heel blijft..

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 15:51

Wie nieuwsgierig is naar het duo; ze zijn zondag te zien op de ledendag van de vereniging van het Spaanse paard in Zwolle. de toegang is gratis voor iedereen!