Bitloos dressuur geïntegreerd in KNHS basiswedstrijden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 22:50

pmarena schreef:
Lijkt het nu maar zo of staat er nog steeds nergens op de website van de KNHS iets over?

Ik vind dat zo raar :?

Komen wel allerlei koetjes en kalfjes van nieuws langs daar op de website maar niks over zoiets dat toch best nieuws is :j

Nee, dat ligt niet aan jou, lees maar eens goed in de openingspost... Het staat in de nieuwbrief van een vereniging die het van de knhs heeft. Ik geloof wel dat er is toegestemd, maar het is dus helemaal nog niet officieel...
Daarom mijn 'eerst zien dan geloven'...

Sammie

Re: Bitloos dressuur geïntegreerd in KNHS basiswedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 22:55

De KNHS heeft het officieel bevestigd, maar ik denk dat ze deze veranderingen pas doorgeven bij een persbericht over de 'algemene' reglementswijzigingen. Voor hen is dit waarschijnlijk niks meer en niks minder dan dat. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 10:47

Sammie schreef:
De KNHS heeft het officieel bevestigd, maar ik denk dat ze deze veranderingen pas doorgeven bij een persbericht over de 'algemene' reglementswijzigingen. Voor hen is dit waarschijnlijk niks meer en niks minder dan dat. :)

Kan ik me eigenlijk ook wel voorstellen, het immers slechts de verandering dat je met andere optomingen mag rijden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 11:32

Ehm TM, dat zie ik ook wel, ik heb zelf ook die nieuwsbrief van de NVBP ontvangen vorige week :P

Maar ik vind het serieus echt heel erg raar dat de KNHS er zelf met geen woord over rept... terwijl ze wel allerlei ander gekeutel als "nieuws" plaatsen... lijkt me dat iets internationaal vooruitstrevends als bitloos mogen starten op normale wedstrijden, toch minstens zoveel nieuwswaarde heeft dan wat er nu zoal staat:

https://www.knhs.nl/actueel/nieuws/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:23

Het is in feite 'slechts' een reglement wijziging.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:27

Wel iets dat wereldwijd nieuws is als het toegestaan gaat worden :)

Hogere nieuwswaarde dan welke kleur sokken Anky vandaag aanheeft, bij wijze van spreken :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:31

Tja Nederland was volgensmij ook het eerste land die alle kleuren van de regenboog jasjes caps en laarzen toeliet. En dat werd ook gewoon als reglement wijziging aangekondigd.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:05

pmarena schreef:
Ehm TM, dat zie ik ook wel, ik heb zelf ook die nieuwsbrief van de NVBP ontvangen vorige week :P

Maar ik vind het serieus echt heel erg raar dat de KNHS er zelf met geen woord over rept... terwijl ze wel allerlei ander gekeutel als "nieuws" plaatsen... lijkt me dat iets internationaal vooruitstrevends als bitloos mogen starten op normale wedstrijden, toch minstens zoveel nieuwswaarde heeft dan wat er nu zoal staat:

https://www.knhs.nl/actueel/nieuws/

Jawel, maar dan is het nu 'uitgelekt' en wordt het pas in april 'officieel nieuws', als het idd allemaal doorgaat.
Dus kan mij voorstellen dat het nu wordt genoemd omdat het groot nieuws zou zijn, maar het dat eigenlijk nog niet is. :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 10:45

Ja zouden ze dat pas zo laat aankondigen denk je...?

Ik vind het gewoon echt heel maf, maak de mensen er nou gewoon blij mee dat zo'n kogel door de kerk is en ze kunnen gaan trainen bitloos zodat ze in april kunnen gaan starten :)

Ik vind het nu net overkomen alsof ze er niet teveel ruchtbaarheid aan willen geven omdat ze er helemaal niet zo'n zin in hebben :P

Of in ieder geval niet trots op zijn. Anders gooi je er toch een bericht uit van "kijk eens rest van de wereld hoe vooruitstrevend wij zijn :# "

En

"let op mensen, vanaf het voorjaar mag iedereen bitloos starten, bereid je vast voor :j "

Maar nu: geen woord om de eigen leden en de rest van de wereld te informeren dat de mogelijkheden verruimd worden.... maar wel allerlei ander komkommernieuws -O-

Maargoed, ik snap KNHS e.d. organisaties wel vaker niet zo goed :P

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 10:51

pmarena schreef:
Ja zouden ze dat pas zo laat aankondigen denk je...?

Ik vind het gewoon echt heel maf, maak de mensen er nou gewoon blij mee dat zo'n kogel door de kerk is en ze kunnen gaan trainen bitloos zodat ze in april kunnen gaan starten :)

Ik vind het nu net overkomen alsof ze er niet teveel ruchtbaarheid aan willen geven omdat ze er helemaal niet zo'n zin in hebben :P

Of in ieder geval niet trots op zijn. Anders gooi je er toch een bericht uit van "kijk eens rest van de wereld hoe vooruitstrevend wij zijn :# "

En

"let op mensen, vanaf het voorjaar mag iedereen bitloos starten, bereid je vast voor :j "

Maar nu: geen woord om de eigen leden en de rest van de wereld te informeren dat de mogelijkheden verruimd worden.... maar wel allerlei ander komkommernieuws -O-

Maargoed, ik snap KNHS e.d. organisaties wel vaker niet zo goed :P

:') _O-

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 13:51

Citaat:
Maar nu: geen woord om de eigen leden en de rest van de wereld te informeren dat de mogelijkheden verruimd worden....

Juist daarom... Het zou imo best kunnen dat iemand van de KNHS tegen diegene van de bitlozen heeft gezegd 'dat het doorgaat'. Via-via verspreid het nieuws en wordt groot.... Eerst zien, dan geloven. Het zou tof zijn, dat wel!

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:05

Ik hoop dat het bitloos KNHS-wedstrijden rijden inderdaad gaat gebeuren, maar daarnaast hoop ik dat ze het bitloos rijden in de klasses M en Z ook snel gaan toestaan. Nu staat er in het openingsbericht dat dit op termijn waarschijnlijk mogelijk is, als de ruiters die bitloos in het B gestart zijn de L2 uit gaan. Ik vind het wel jammer dat ruiters die nu al in het M of Z rijden en die graag de overstap ook willen maken naar bitloos starten, dit nog niet kunnen doen tegelijkertijd met het wijzigen van de regels voor de B en het L.
Ik sta eigenlijk op het punt om bitloos te gaan rijden maar rijd in het M2 dus voor de wedstrijden is dat dan ook met de reglementswijziging nog niet mogelijk voorlopig.

Mandy_Esprit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:46

Helemaal geweldig!
Ik rijd zelf ook vaak bitloos,
En als mijn paard er 100% gefocust op blijft reageren wil ik misschien eind volgend jaar bitloos wedstrijdjes gaan rijden :) *\o/* *\o/*

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 13:38

Is dit idee nou doorgevoerd of toch niet?

Op de site van de KNHS kan ik niks vinden, alleen de 'oude' mededeling van 2010.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 13:49

Ja, je mag ieg tot L2 bitloos starten zonder aparte jury of klasse. Daarna weet ik niet hoe het zit, volgens mij mag je hc meedoen. Let wel op dat er wat eisen zijn aan de hoofdstellen die je mag gebruiken.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 15:52

Ik ben op wedstrijd nog nooit iemand bitloos tegen gekomen

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:21

paardjes123 schreef:
Ik ben op wedstrijd nog nooit iemand bitloos tegen gekomen

Nee, ik ook niet, zelfs niet op de grote wedstrijden als ARD. Vandaar mijn vraag.
Iemand een linkje met informatie?

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:23

Volgens mij stond in de Paard&Sport van het voorjaar dat per 1 april 2014 bitloos toegestaan is t/m L2
Ga het nog even voor je nazoeken...

edit: Inderdaad, in de reglementswijziging Dressuur voor 2014 staat het vermeld onder artikel 147.
Alle vroegere voorwaarden voor bitloos starten (aparte rubrieken etc) zijn geschrapt
https://www.knhs.nl/media/7232966/dress ... n-2014.pdf

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:03

Ik zou het leuk vinden als er meer bitloos gestart zou worden. Toch denk ik dat veel bitloze rijders geen dressuurwedstrijden rijden. Merk wel dat het streeds 'gewoner' wordt. :)
Laatst bijgewerkt door TurdusMerula op 15-10-14 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:04

MariekeS_ schreef:
Volgens mij stond in de Paard&Sport van het voorjaar dat per 1 april 2014 bitloos toegestaan is t/m L2
Ga het nog even voor je nazoeken...

edit: Inderdaad, in de reglementswijziging Dressuur voor 2014 staat het vermeld onder artikel 147.
Alle vroegere voorwaarden voor bitloos starten (aparte rubrieken etc) zijn geschrapt
https://www.knhs.nl/media/7232966/dress ... n-2014.pdf

Super, dank je wel! *\o/*

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:23

TurdusMerula schreef:
Ik zou het leuk vinden als er meer bitloos gestart zou worden. Toch denk ik dat veel bitrijders geen dressuurwedstrijden rijden. Merk wel dat het streeds 'gewoner' wordt. :)

bedoel je niet juist andersoms? Dat veel bitloze geen dressuurwedstrijden rijden?

Ik wil tzt dressuurwedstrijden gaan starten met m'n (nu nog 2 jarige) haflinger. En ik wil haar eigenlijk alleen maar bitloos gaan berijden, dus ik zou bitloos starten. Ik ben echt zeer benieuwd hoe dat zal gaan :D

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:29

Maartje1990 schreef:
TurdusMerula schreef:
Ik zou het leuk vinden als er meer bitloos gestart zou worden. Toch denk ik dat veel bitrijders geen dressuurwedstrijden rijden. Merk wel dat het streeds 'gewoner' wordt. :)

bedoel je niet juist andersoms? Dat veel bitloze geen dressuurwedstrijden rijden?

Ik wil tzt dressuurwedstrijden gaan starten met m'n (nu nog 2 jarige) haflinger. En ik wil haar eigenlijk alleen maar bitloos gaan berijden, dus ik zou bitloos starten. Ik ben echt zeer benieuwd hoe dat zal gaan :D

Uh uiteraard, snel veranderd! ;)

Ik hoop dat je ooit ook na L2 bitloos mag, ik zie het verschil niet tussen als die klassen daarin...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:51

Ik ook niet, maar wellicht tegen de tijd dat ik zover ben (en dat duurt nog wel even :') ) is het wellicht al veranderd.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:57

Dat ze deze regel maar snel in België ook door voeren...
Heb mijn merrie ook bitloos staan nu en ze loopt stukken beter dan op een gewoon bit (ongebroken pelham accepteert ze wel :') )
Eind november wedstrijd raad eens ik kan alleen mee doen als ik me buiten wedstrijd laat inschrijven.
De punten tellen niet mee voor de eventuele prijzen..
Echt zo rot want met bit zoals vandaag geprobeerd te hebben liep ze geen ***

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 06:59

Sinds 1 april rijd ik bitloos mijn wedstrijden. Super dat dat mag!
Alleen 1 probleem... Ik moet nog paar puntjes voor de M. En daar mag het opeens niet meer!
Ik hoop dat de regels snel weer aangepast worden want ik wil bitloos blijven rijden omdat mijn paard dat wel fijn accepteert!