Vrouw krijgt 160 uur werkstraf voor vernielen auto ponydoder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:32

Ik trek me terug uit dit topic, vind het niveau echt beschamend.

xyvonnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:35

Maar ik ga ff maar mijn paarden, naar de dijk die nooit of te nimmer meer de dijk zal zijn . Waar nog steeds verdriet heerst, en ongeloof en woede .kruimel jaar of 9 altijd in voor de sexy dans , Loekie die vroeger in haar jonge jaren ooit eens pootje geven had geleerd , wat ze nog steeds kon ook al liep ze tegen de dertig.

Sja hoe je het went of keert ik kan niet ff naar een garage voor twee andere. Want zo werkt dat niet.
Ik mis ze nog steeds en nog steeds krijg ik een knoop in mijn maag als ik op mijn dijkje kom.:-(

xyvonnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:39

_San87_ schreef:
Dit gaat de verkeerde kant op.

Sorry deze hele waanzin is verkeerd , daar maakt een topicje op bokt geen enkel verschil in hoor!
Je zal het maar meemaken .

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:40

Wat voor auto was het ? ;)

Nee ik kan mij heel goed voorstellen dat wanneer iemand je zoiets afneemt (iets waar je van houdt ) je zelf door het lint kan gaan...lijkt mij verschrikkelijk !
Laatst bijgewerkt door sunshine op 05-09-13 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:40

Yvonne: Beter reageer je niet zo, je zet jezelf wel op een laag voetstuk zo en dat is totaal niet nodig in mijn ogen :n.

Nu ik dit ook lees, snap ik de punten die _san87_ bedoelt best goed! Natuurlijk mag je niet voor eigen rechter spelen.
Het eerste wat in mij opkwam toen ik alles hier zo zat te lezen, waren veel ergere gedachten, dan alleen een auto in de fik steken! :o
Maar mijn gedachten naleven is natuurlijk een heel ander punt :j.

Als dit mij zou overkomen, had ik ook echt veel woede in mij zitten en ik denk dat dat even duurde voordat zoiets een plaatsje zou kunnen krijgen :j.

Wat ik dus wil zeggen is na het lezen van de tegen argumenten, is dat je niet zomaar voor eigen rechter moet gaan spelen! Want dan ben je zelf misschien (BIJNA) net zo erg!

Alhoewel ik Yvonne haar actie wel goed kan indenken, maar het zelf uiteindelijk niet zou doen! :)

xyvonnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:42

Ik kan gewoon niet tegen onrecht , mensen denken maar alles te kunnen en mogen zeggen !

knetterhard

Re: Vrouw krijgt 160 uur werkstraf voor vernielen auto ponydoder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:43

Ik snap het helemaal, ik snap ook dat je het nog geen plaatsje hebt kunnen geven! :j

Is het misschien een idee, om alsnog met slachtofferhulp te gaan praten?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:44

xyvonnex schreef:
Ik kan gewoon niet tegen onrecht , mensen denken maar alles te kunnen en mogen zeggen !

Hypocriet...

xyvonnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:46

Sja waarschijnlijk wel, maar durf niet tegaan.
Ben bang dat ik echt instort . Dat kan en mag niet gebeuren!

xyvonnex

_San87_ schreef:
xyvonnex schreef:

Hypocriet...

Misschien jij wel !

knetterhard

En om nu maar tegen het randje aan te gaan? Ik denk dat er een last van je schouders afvalt :j

xyvonnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:47

Ik niet hoor, ik geef me toch open en bloot!

xyvonnex

Re: Vrouw krijgt 160 uur werkstraf voor vernielen auto ponydoder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:48

Ben er van tussen .......

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:49

Ik vind het vreselijk wat er gebeurd is! Maar voor eigen rechter spelen mag gewoon écht niet (hoewel ik het wel kan begrijpen, maar dan nog moet je het gewoon niet doen, kan gewoon niet). Heel terecht dus dat deze mevrouw hiervoor een straf heeft gekregen..

Maar als ik nu deze twee uiteindelijke straffen naast elkaar leg.. sorry maar dan schaam ik mij voor ons rechtssysteem..

@Yvonne, als ik jou berichten zo lees zou ik echt naar slachtofferhulp toe gaan! zij kunnen denk ik veel voor je berekenen

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:54

horsies5, ben het daar helemaal mee eens! het enige wat ik raar vond was de straf die zo laag is naar mijn idee voor het doden van de pony's, meer niet.. en dat zeg ik zonder wraak ideeen of woede.

Vind het jammer dat 2 onschuldige pony's de dupe zijn geworden van dit alles.
Ik denk dat we het daar over eens zijn allemaal en nu maar hopen dat mensen die voor mij aan de andere kant van de lijn staan qua mening gelijk hebben en dat de straf hoog genoeg is en de man dit nooit meer doet. (hun hebben er voor gestudeerd, ik niet) Ik las het en vond het nogal laag en bij mij kwam dan het idee op van als je dit gruwelijke ding durft te doen vanwege zoiets heeft zo'n mens dan wel een grens?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:57

Tigra_ schreef:
_San87_ schreef:

Hoe langer ze van straat zijn hoe beter? Ik weet niet maar sommige mensen moet je niet op straat willen hebben en kun je dus beter opsluiten helpt misschien niet maar in die tijd kunnen ze ook geen rottigheid uithalen maar goed dat maakt natuurlijk uit als ze weer rottigheid uithalen hé kan het weer lekker veel geld kosten om zo iemand weer opnieuw op te pakken weer de hele goede van een rechtszaak. En weer slachtoffers te maken.

Wat maakt het uit dat een persoon na 1 jaar rottigheid uithaalt of na 5 jaar? De effectieve kosten van een rechtszaak blijven hetzelfde. De kans op recidive en de kosten van het opsluiten van een persoon niet.

minder slachtoffers..lijkt me vrij duidelijk of niet. De rechtelijke macht is er om de maatschappij te beschermen. Niet om rekening te houden met de dader.

crap; de quotes zijn verkeerd gegaan; de schrijfsters zijn omgedraaid. Sorry Tigra; ik quotte San 87
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 05-09-13 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:58

Littera schreef:
Iemand die dieren vermoordt, kan ook mensen doden.

idd als je zo weinig respect hebt voor een levend wezen en echt gevoelloos en koudbloedig
een onschuldig dier kan vermoorden....dan is een stap verder ook niet moeilijk! (zeker niet crime passionnel, eerwraak en dat soort moorden)

persoonlijk had ik zelf ook wel wat meer gedaan als alleen zijn wagen in de fik steken :o

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:01

uryanne schreef:
Tigra_ schreef:
Wat mij dwars zit is hoe scheef het rechtssysteem is. Als je de straffen naast elkaar legt is het helemaal niet in verhouding.

Maar dat wist de vrouw toch niet? Zij heeft haar daad gepleegd voordat de man veroordeeld was.

Dat valt natuurlijk heel goed te gokken dat de dader niet (voldoende) gestraft wordt. Voor moord ben je ook zo op vrije voeten dus laat staan als je een paar pony's pakt. Daarnaast heeft dat niets met elkaar te maken. Dat zijn 2 aparte zaken op zich. Maar jij vind het niet vreemd dat hij voor 40 dagen moet zitten en zij 100 uur moet werken. Als je dan bekijkt wat ze beide gedaan hebben vind ik het toch erg scheef.

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:02

listiglistje schreef:
Littera schreef:
Iemand die dieren vermoordt, kan ook mensen doden.

idd als je zo weinig respect hebt voor een levend wezen en echt gevoelloos en koudbloedig
een onschuldig dier kan vermoorden....dan is een stap verder ook niet moeilijk! (zeker niet crime passionnel, eerwraak en dat soort moorden)

persoonlijk had ik zelf ook wel wat meer gedaan als alleen zijn wagen in de fik steken :o

+1 _/-\o_
het persoonlijke daar gelaten over wat je zelf zou doen want dat kan je niet voorspellen dat is een moment en dat weet je pas als je het meemaakt.

maar bovenstaande is precies mijn gedachte!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:02

ik denk dat er met de straf wel degelijk rekening is gehouden met de omstandigheden waarin dit plaatsvond. Is de man vaker agressief geweest? Is er een grote kans op herhaling?

in het geval van koelbloedige moordenaars en psychopaten is het vaak dat deze eerst beginnen met dieren, maar dit kun je niet andersom stellen, dat iedereen die dieren dood, naar mensen overgaat. Lijkt m een gezellige boel in het slachthuis......

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:04

Mensen die zo over de grens gaan... dieren doden als wraak...een auto in de fik steken als wraak...
Zijn die mensen niet al veel te ver in hun problemen terecht gekomen? Als er eerder hulp was geweest, was het dan ook zo verschrikkelijk uit de hand gelopen? Als wraakgevoelens, elkaar bewust verdriet willen doen de drive in je leven worden, heb je hulp nodig. Deze vreselijke gebeurtenis kent alleen verliezers. Afgezien van het feit of straffwn te licht of terecht zijn.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:04

Laten we het een beetje netjes houden hier..

Die man is verkeerd, maar die vrouw zeker ook. Het recht in eigen hand nemen word hard afgestraft en in mijn ogen is dit volkomen terecht! Neemt niet weg dat ik het ook wel een hele milde straf vind, voor het vermoorden van 2 dieren.. :=

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:05

nynke55 schreef:
ik denk dat er met de straf wel degelijk rekening is gehouden met de omstandigheden waarin dit plaatsvond. Is de man vaker agressief geweest? Is er een grote kans op herhaling?

in het geval van koelbloedige moordenaars en psychopaten is het vaak dat deze eerst beginnen met dieren, maar dit kun je niet andersom stellen, dat iedereen die dieren dood, naar mensen overgaat. Lijkt m een gezellige boel in het slachthuis......

doden voor je werk (slachthuis) vind ik wel heeeeeeeeel wat anders als wraak om je vrouw een hak te zetten >;) dan spoort de bovenkamer niet in mijn beleving...

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:05

wat heeft een slachthuis ermee te maken, denk dat ze daar het paard wel een waardiger einde geven

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:06

Wie zegt dat het wraak was om zijn ex een hak te zetten? Dat maakt Bokt er van, maar dat is helemaal niet bewezen.