Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ViefJor schreef:wenny schreef:Ik denk idd dat de dochter ook opgepakt is, dat vind ik dan weer wel sneu.
Dat meisje kan er verder niks aan doen ze kan niet tegen haar moeder op.
Ze hebben denk ik ook meer vragen over de shet met het kromme (gebroken) beentje,mag hopen dat ze hem toch wel snel in laten slapen.
Wen ik heb uit betrouwbare bron dat dat diertje lang niet meer leeft

wenny schreef:Ik weet helaas ook genoeg, het zijn niet alleen paarden en pony's ook honden, geiten, kippen, ganzen.
Als je de financiele middelen niet heb, moet je stoppen met dieren verzamelen.
Om de dieren die je hebt een goed leven geven.
maar daar koos zij niet voor ze koos voor meer en meer en nog meer dieren,
die nu allemaal de dupe zijn ook ontzag zij de dieren van medische zorg en hoefsmid.
Zo stonden er eerst veel stallen zelf bouwsels als hokjes waar shets met zijn 4e instonden
Waar ze amper loop ruimte hadden.
Waarop de gemeente ingreep en haar een boette gaf voor elke dag dat de stallen zouden bleven staan
Zij vond dit een aanval van de gemeente uit en ze hadden het op haar voorzien.
maar de gemeente had gelijk het was te vol de paarden hadden nog maar een hele kleine bewegings ruimte.
En alles was zonder vergunningen gebouwd waarop er actie is ondernomen.
Zo beweerde zij dat haar kippen werden doodgereden en onthoofd en dat een pony aan zijn gezicht was verwond.
En dat iemand haar shetlander zijn been had gebroken die shetlander was er idd slecht aan toe.
Toevallig ken ik zijn vorige eigenaars en die waren in shock. dit was in 2010.
Nou het echte verhaal haar 10 honden vielen de pony aan en beten hem in zijn neus waarop
hun aan de hond zijn gaan trekken om te zorgen dat de hond de pony los liet
De hond liet niet los waarop de neus van de pony er een beetje bij hing.
Paar dagen later was deze pony overleden.
Ook werden de kippen dood gebeten door haar eigen honden.
Tot mijn verbazing zag ik op tv hoe de shet met het gebroken been de trailer in werd geladen
met zijn krom gegroeide been waar hij amper mee kan lopen.
Deze pony willen ze inlaten slapen maar helaas heeft mevrouw nog een maand om ze terug op te eisen.
Die shet moet dus nog een maand langer lijden.
http://www.rijnmond.nl/nieuws/05-10-201 ... poortvliet
Bekijk even het filmpje bij dit bericht zo werd deze pony dus vandaag ook ingeladen met zo'n been wat volgens haar gebroken is.
Waarom heeft ze die pony niet uit zijn lijden verlost ?
Omdat ze dan kan zeggen kijk ik doe goed want die pony is nog in leven.
Maar wat voor leven heeft het diertje
Ik heb dus totaal geen medelijden met haar, ik heb medelijden met die dieren.
Zij koos voor deze situatie die dieren niet die waren de slachtoffers, die helaas bij haar terecht zijn gekomen.
shetmen schreef:Update:
Ik heb de stoute schoenen eens aan getrokken en op de fiets op de bewuste plek gaan kijken.
Als je werkelijk begaan bent met de dieren zouden vele het met me eens moeten zijn dat hier geen paarden gehouden kunnen worden.
Voor 2 shetlanders zou het leuk zijn, als je een schuilhok voor ze neerzet een verhard gedeelte en een stukje gras maakt. Om dit te kunnen realiseren met men wel eerst de heleboel over de kop trekken inzaaien en wachten tot je het een keer of 2 hebt kunnen maaien. Want zo als het er nu bij ligt groeit er zelfs geen onkruid.
Ook eens even met wat mensen uit de omgeving gesproken over hoe zij het hebben ervaren. De meeste zijn erg terug houdend en willen liever geen uitspraken doen. Ze geven als reden dat de eigenaresse nogal over verhit kan reageren. Iemand vertelde mij dat hij een keer geprobeerd had er op te wijzen dat zoveel dieren op deze oppervlakte niet kon maar kreeg worden naar zijn hoofd die ik niet graag wil herhalen.
De mevrouw in kwestie heeft jaren terug een paard gekocht genaamd Navajo hier is ook de ranch naar vernoemd. Omdat zij hier schik mee had wilde ze dit uitbreiden met nog een paardje en stond toen in een pension stal. Ze heeft na diverse pension stallen gehad te hebben het idee gekregen om een stichting op te richten om oude en verwaarloosde paarden en pony's op te vangen. Ook was het idee om naast de opvang van deze dieren gehandicapte kinderen te laten omgaan met deze dieren.
Om dit te kunnen realiseren heeft ze uiteindelijk het stukje grond gekocht en vervolgens de stichting opgericht.
In eerste instantie had zei naast dit stukje ook wat grasland gehuurd waar gebruik van gemaakt kon worden elders in de omgeving.
Paarden/Pony's werden opgeladen en naar het grasland gebracht zodat ze zomers gras hadden en winterdag bij haar op stal stonden.
Echter heb ik begrepen dat het stukje grasland maar voor de duur van 1 jaar gehuurd kon worden.
Door haar gedrevenheid in de stichting is ze de verkeerde kant op geslagen en het geen waar de stichting voor opgericht was min of meer uit het oog verloren. De paarden/pony's die haar werden aangeboden hadden bijna allemaal wel iets en dus extra aandacht en verzorging nodig.
Deze mevrouw werkte zelf in de (thuis) zorg en verdiende zo haar boterham en een dochter verzorgde dan overdag de dieren. Aangezien het aantal dieren steeds meer en meer werd is dit volledig uit de hand gelopen en kan ze het financieel niet meer voor elkaar krijgen.
Ik heb begrepen dat mevrouw de dieren eten gaf en zelf door de financiële tekort komen geen eten had. Dit heb ik te horen gekregen via via mocht dit echt waar zijn heb ik daar toch respect voor.
Wat ik echter niet kan begrijpen is inderdaad als mensen een dier weg willen doen om welke reden dan ook je toch even gaat kijken waar het dier terecht komt. Er zijn ook diverse mensen die hun dier hebben geschonken aan de stichting waarbij mevrouw het dier kwam halen en de mensen niet meer hebben omgekeken naar waar het dier terecht kwam.
Na nog steeds in de buurt te zijn van het bewuste stukje grond stopt er een auto en een mevrouw stapt eruit. Vervolgens rijdt de auto verder en ik ga langzaam naar die mevrouw en vraag haar of zei de eigenaresse is. Het blijkt een dochter te zijn, ik vraag haar voorzichtig naar de situatie en zei verteld mij wat er gisteren is gebeurd en dat het langer speelt dan alleen gisteren. ook verteld zij in grote lijnen hoe het eigenlijk is begonnen en fout gegaan. Klopt aardig met het verhaal ik eerder deze morgen gehoord had.
Maar dan komt de auto terug waar zij was uitgestapt en dit blijkt de eigenaresse te zijn mevrouw Jolanda. In eerste instantie verteld zei met vrij grove woorden en tranen in haar ogen het verhaal. Het komt er kort op neer een ieder die zich ooit bemoeit heeft met haar dieren welzijn heeft dit veroorzaakt samen met de gemeente Barendrecht. Als ik haar vertel dat ik het aantal paarden dat zei hielt wel erg veel vind voor de bewuste plek is zij niet meer zo aardig en krijg ik allerlei woorden zoals de cameraman op het filmpje van gisteren naar mijn hoofd geslingerd. Om aan te geven 20 woorden 19 niet voor herhaling vatbaar.
I
Ik ben er van overtuigd dat deze mevrouw beter dieren kaouden als ze ook zo tegen haar dieren te keer gaat is dat echt zielig.ik heb haar ook een keer aan de
Zo afgeblaft worden wil zelfs een dier niet.
Ik hoop echt dat de dieren die hier hebben gestaan een eerlijk en waardig voortbestaan krijgen en dat de mevrouw in kwestie ook wordt geholpen om van haar dieren verzamel drift af te komen.
steefian schreef:K ben blij dat er wat aan gedaan word.
K ben daar ook lang en vaak over de vloer geweest en vaak zat de melding gemaakt dat ze er een veearts bij moest halen, en dan zei ze gerust dat die vd week al was geweest..
Que voer etc was ze niet slecht hoor, alleen het onderkomen en de gezondheid van die beesies was bagger..
K heb een ponietje daar onder mijn hoede genomen die drachtig was, en lopen nu samen op t weiland bij mn tante in brabant..
Arme diertjes, sommige ga k echt missen..
Weten jullie hoe het in zijn werking gaat als je een paard wil adopteren/overnemen?
Want dan heb ik grote belangstelling voor funghai (belgenruin). Die heb k altijd al super gevonden en kon k leuk mee overweg.
Zeg maar 2 handen en 2 hoeven op 1 buik.
Die zou ik evt een goed tehuis kunnen bieden.
Of moet k contact opnemen met jolanda zelf?
Maar ben blij dat er nu een eind aangekomen is, aan het lijden van ze!!
Friescentrum schreef:Hallo ik ken Jolanda ongeveer 20 jaar. Heb haar leren kennen ver voor ze paarden had.
Nooit echt begrepen welk doel ze had achter het houden van de paarden had. De stichting had een mooi doel kunnen zijn maar dan wel op een daar voor bestemde locatie.
Zelf zit ik in de Friezen en Belgen en heb haar regelmatig adressen gegeven waar ze meer ruimte had en deze locaties waren te huur inclusief woonruimte. Heb haar regelmatig op de te vele dieren gewezen, zonde weet ook dat ze altijd heel hard werkte door schoon te maken bij mensen thuis. Met dit geld vertelde ze mij altijd de boel te runnen.
Nou rot voor de dieren die nu uit elkaar worden gehaald maar krijgen waarschijnlijk een goed leven als ze worden verkocht of geschonken. Met regelmaat dit soort dieren weg gehaald bij instanties mooi als je ze dan ziet opbloeien.
Waar het mij om gaat (ik had zo nu en dan nog wel eens contact met haar inmiddels 2 jaar geleden) toen ik er de laatste keer was had ze een Belg met een jaarling. Kan iemand mij vertellen of deze er nog waren en of die ook in beslag genomen zijn?
Gezien de situatie weet ik niet of ik haar moet benaderen.
Daarom langs deze weg.
wenny schreef:sun heeft idd een veulen gehad.
Maar dat was volgens mij al een tijdje terug?
Ik zou niet weten welke paarden ze nog heeft lopen,
Misschien weet iemand die daar weleens langs rijd wat voor paarden er nog staan.
ViefJor schreef:hoe ben je dan bij t topic terecht gekomen? want er is al lang niet op gereageerd.. Dus zonder doelgericht te zoeken zou je m niet zien.
nurlaila schreef:ViefJor schreef:hoe ben je dan bij t topic terecht gekomen? want er is al lang niet op gereageerd.. Dus zonder doelgericht te zoeken zou je m niet zien.
Je vindt dit topic nog best snel hoor nou ja ik vond hem snel ik ere eigenlijk langs de dijk en wou zelf ook meer weten nu al die paarden weg zijn dus zocht ik op bokt en vond ik dit