Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
GJ9 schreef:Interessante ontwikkelingen hier. Had er geen idee van dat dit soort dingen ook bewerkt werden op fotos.
Ik vind de discussie wel relevant, itt een aantal anderen hier.
Ik heb namelijk zo'n flauw vermoeden dat zo'n 80% van de Aspen stemmers dat paard nog nooit irl heeft gezien. Maar op hem stemmen omdat ze zulke gave fotos van hem hebben gezien. Als die fotos zo nep zijn als nu blijkt, zijn die stemmers bij de neus genomen. Paard zou zo maar heel wat minder opvallend kunnen zijn tussen andere LT paarden dan nu vermoed werd. En zo'n aparte prestatie is Lichte tour nou ook weer niet, dat halen er wel meer
ShamalArabs schreef:Ik vind het niet relevant, ook niet netjes, maar zeker niet relevant. Ze heeft immers die prestaties gehaald en bij die wedstijden kijken ze niet naar foto's, al dan niet gephotoshopt.
Marjoow schreef:Zou je denken dat er bij Dove niet geshopped wordt en geen toplevel MUA ingehuurd wordt?En over de rest, met cosmetica weet je dat dat gebeurd. Daarom kijk ik liever naar Dove, echte vrouwen in de reclames![]()
Zoals Arnd eigenlijk al benoemd in zijn column:
http://horses.nl/opinie/11-06-10-digita ... rven-niet/
Apostrof schreef:Marjoow schreef:Zou je denken dat er bij Dove niet geshopped wordt en geen toplevel MUA ingehuurd wordt?En over de rest, met cosmetica weet je dat dat gebeurd. Daarom kijk ik liever naar Dove, echte vrouwen in de reclames![]()
Zoals Arnd eigenlijk al benoemd in zijn column:
http://horses.nl/opinie/11-06-10-digita ... rven-niet/
Ze huren plussize modellen in, maar dat heeft niks met Photoshop te maken.
Ik denk (eigenlijk "ik weet") dat je de meeste modellen op straat amper herkent, ook die van Dove.
V.w.b. Photoshoppen met paarden: Er zullen altijd mensen zijn die het plaatje mooier maken dan het is. Dat heb je met paarden, met cosmetica, met wielrennen, met tweedehands auto's kopen, met álles. Kan Arnd de moraalridder uit willen hangen, als hij het niet doet laat een ander zich er wel dik voor betalen.
Hoeveel van jullie Photoshoppen niet, maar zouden een paard voor een (hengsten-)keuring wel een beetje haver of juist een beetje valium voeren...?
En als je dat laat, voer je je hengst dan wel extra dik als ie naar de keuring moet?
ShamalArabs schreef:ik ben zo blij dat ik arabjes heb als ik dit soort dingen lees. Die staan de hele dag op de wei, worden de dag van te voren gesopt of gewassen en gaan dan gewoon bloot de wagen op... Goed, ze worden geschoren (ogen, oren, manenkam, soms voorhoofd) en we gebruiken make-up en shine-sprays, maar verder is het helemaal basisVoor de HK eender, dat gebeurt toch op de show, hij staat stil, stapt en draaft een keer in rechte lijn, nieuw te keuren mag even in galop in een bakje los. meer is het niet
En de keuring op de kliniek, daar hoef je ze echt niet mooi voor te maken, dat is even op de foto (röntgen dan he) en even op de bok.
ShamalArabs schreef:Men reageerde laatst na een shoot nogal gek op een (prof) model dat ik ken omdat ze ook een universitaire opleiding af heeft. Dat soort dingen gebeuren vaker.Gewoon echte mensen, zonder " ". Modellen zijn ook echte mensen. het zijn geen robots of cartoons.
Fiffill schreef:Dat het vaker wordt gedaan hoeft nog niet te zeggen dat we het maar normaal moeten vinden? Natuurlijk wordt dit vaker gedaan, maar ik vind het gewoon niet netjes, voornamelijk als er niet eerlijk over gedaan wordt. Maakt niet uit door wie het gedaan wordt. Zoals ik al eerder zei: principekwestie![]()
Wbt Arabieren: die zijn zo'n beetje de meest gefotoshopte paarden denk ik zo
Maar goed, het andere topic is er niet voor niets, daar kan de fotoshopdiscussie verder gevoerd worden
Monnie_ schreef:Zertab schreef:Balen dat Salinero in de top 3 staat.
Hehh wat zeg jij nou ????????