Paard van het Jaar 2012 volgens Bokt is bekend!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Paard van het Jaar 2012 volgens Bokt is bekend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 21:01

Het gekke is dat hier nu foto's van wedstrijden of haar huidige paard worden aangehaald (en eerlijk, ik bewerk ook wel eens dingen aan paarden, maakt dat mij nu een oplichter? :') ) maar geen foto van Aspen die naar voren komt, en laat het nou net om hem gaan ;) Sorry vind dit echt mierenneukken.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 21:03

de prestatie van aspen is zeker wel bijzonder, lang niet iedereen doet dat na, er zijn er wel een paar die dat ook hebben gehaald maar zeker niet veel, maar photoshoppen is inderdaad niet goed, maar goed dat er nu een ander topic ervoor is gemaakt!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 21:03

GJ9 schreef:
Interessante ontwikkelingen hier. Had er geen idee van dat dit soort dingen ook bewerkt werden op fotos.

Ik vind de discussie wel relevant, itt een aantal anderen hier.

Ik heb namelijk zo'n flauw vermoeden dat zo'n 80% van de Aspen stemmers dat paard nog nooit irl heeft gezien. Maar op hem stemmen omdat ze zulke gave fotos van hem hebben gezien. Als die fotos zo nep zijn als nu blijkt, zijn die stemmers bij de neus genomen. Paard zou zo maar heel wat minder opvallend kunnen zijn tussen andere LT paarden dan nu vermoed werd. En zo'n aparte prestatie is Lichte tour nou ook weer niet, dat halen er wel meer :)

Deels mee eens, maar er zijn natuurlijk wel meer onbewerkte foto's (en filmpjes) van Aspen en het is echt wel een heel gaaf paard imo!

@lifaya die kunnen best hier geplaatst worden hoor, maar of dat nu nog nuttig is... ik heb een topic geopend op FK waar de discussie voortgezet kan worden link staat hier in het topic :)

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 21:04

Monnie_ schreef:
Zertab schreef:
Balen dat Salinero in de top 3 staat.

Hehh wat zeg jij nou ????????

dat dacht ik dus ook :?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 21:20

ShamalArabs schreef:
Ik vind het niet relevant, ook niet netjes, maar zeker niet relevant. Ze heeft immers die prestaties gehaald en bij die wedstijden kijken ze niet naar foto's, al dan niet gephotoshopt.

Sorry, is iedereen de rel vergeten van de foto met Anky en het bloed op het achterbeen van het paard, de rel op bokt, en het feit dat het uiteindelijk een foutje bleek te zijn op de foto (NIET gefotoshopt)?

Er zijn genoeg idioten die Anky op grond van die foto hebben veroordeeld. Dus dingen mooier maken dan het is op de foto, daar heb ik dan idd mijn twijfels over.

En de resultaten op wedstrijden....ach laat ik daar maar over ophouden. De Jury is niet altijd even neutraal, laten we het daar maar op houden....

Ik blijf het krom vinden dat er paarden aan een verkiezing mee doen die DRIE KEER OLYMPISCH hebben gelopen en worden vergeleken met een paard als Aspen (no offence)

Om een paard naar de top te rijden is er meer nodig dan alleen talent, en Anky heeft dat, Esmee misschien niet. Anky is nog steeds eigenaar van Salinero, Esmee is dat niet.

Maar goed, idd, verkiezingen zijn afhankelijk van de fanclub die je achter je hebt staan, en niet zo zeer op grond van prestaties. En dat is niet alleen te zien bij verkiezingen op Bokt...
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 20-03-13 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 21:22

Marjoow schreef:
En over de rest, met cosmetica weet je dat dat gebeurd. Daarom kijk ik liever naar Dove, echte vrouwen in de reclames ;)
Zoals Arnd eigenlijk al benoemd in zijn column:
http://horses.nl/opinie/11-06-10-digita ... rven-niet/
Zou je denken dat er bij Dove niet geshopped wordt en geen toplevel MUA ingehuurd wordt?

Ze huren plussize modellen in, maar dat heeft niks met Photoshop te maken.
Ik denk (eigenlijk "ik weet") dat je de meeste modellen op straat amper herkent, ook die van Dove.

V.w.b. Photoshoppen met paarden: Er zullen altijd mensen zijn die het plaatje mooier maken dan het is. Dat heb je met paarden, met cosmetica, met wielrennen, met tweedehands auto's kopen, met álles. Kan Arnd de moraalridder uit willen hangen, als hij het niet doet laat een ander zich er wel dik voor betalen.

Als je 't paard wil zien moet je 't gaan bekijken ;)

On a side note: Hoeveel van jullie Photoshoppen niet, maar zouden een paard voor een (hengsten-)keuring wel een beetje haver of juist een beetje valium-achtig spul voeren...?
En als je dat laat, voer je je hengst dan wel extra dik als ie naar de keuring moet?

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 21:30

Ik zei trouwens valium, maar dat is 't niet. Ook geen tranquigel of sedalin, maar een homeopathisch middeltje... wie weet 'm?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 21:30

Een paard promoten is afhankelijk van marketing. En dan maakt het niet uit of je Facebook volspamt met mooie plaatjes en iedere keer weer prestaties naar voren haalt, of je hem van wedstrijd naar wedstrijd sleept en in de picture zet zodat hij opvalt. Ook al heb je een wedstrijd niet gewonnen, als je maar in de spotlights blijft staan, gaat een tweede of derde prijs bij een belangrijke wedstrijd je meer geld opleveren dan een eerste plaats, als er vervolgens niets meer van het paard vernomen wordt, is de eerste plaats (en het geld en de roem die dat oplevert) niets waard....

Dat in het achterhoofd houdende denk ik idd dat de nominatie van Aspen en de eerst prijs meer inherent is aan het feit dat dit paard van een bokker is, en Salinero niet.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 21:31

Apostrof schreef:
Marjoow schreef:
En over de rest, met cosmetica weet je dat dat gebeurd. Daarom kijk ik liever naar Dove, echte vrouwen in de reclames ;)
Zoals Arnd eigenlijk al benoemd in zijn column:
http://horses.nl/opinie/11-06-10-digita ... rven-niet/
Zou je denken dat er bij Dove niet geshopped wordt en geen toplevel MUA ingehuurd wordt?

Ze huren plussize modellen in, maar dat heeft niks met Photoshop te maken.
Ik denk (eigenlijk "ik weet") dat je de meeste modellen op straat amper herkent, ook die van Dove.

V.w.b. Photoshoppen met paarden: Er zullen altijd mensen zijn die het plaatje mooier maken dan het is. Dat heb je met paarden, met cosmetica, met wielrennen, met tweedehands auto's kopen, met álles. Kan Arnd de moraalridder uit willen hangen, als hij het niet doet laat een ander zich er wel dik voor betalen.

Hoeveel van jullie Photoshoppen niet, maar zouden een paard voor een (hengsten-)keuring wel een beetje haver of juist een beetje valium voeren...?
En als je dat laat, voer je je hengst dan wel extra dik als ie naar de keuring moet?

:')
ik ben zo blij dat ik arabjes heb als ik dit soort dingen lees. Die staan de hele dag op de wei, worden de dag van te voren gesopt of gewassen en gaan dan gewoon bloot de wagen op... Goed, ze worden geschoren (ogen, oren, manenkam, soms voorhoofd) en we gebruiken make-up en shine-sprays, maar verder is het helemaal basis :Y) Voor de HK eender, dat gebeurt toch op de show, hij staat stil, stapt en draaft een keer in rechte lijn, nieuw te keuren mag even in galop in een bakje los. meer is het niet :n En de keuring op de kliniek, daar hoef je ze echt niet mooi voor te maken, dat is even op de foto (röntgen dan he) en even op de bok.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 21:32

jeutje, hoge bomen vangen veel wind :+

Persoon in kwestie kan gewoon aangeduid worden met Smeetjoew hoor, ze is nog geen crimineel naar mijn weten.
Verder, welkom in 2013 . Foto's worden bewerkt. Dat er een discussie rondwoekert over het feit of de New york times bewerkte foto's gebruikt en de journalistieke waarder daarvan :+ A la.
Maar om de winnaar van boktpaard jaar 2012 nou zo aan de kaak te stellen. Waar gaat dat nou om :')

Als je een hengst uit gaat kiezen op basis van alleen foto's vraag je er om om voor de gek te houden worden, want zo gaat dat nou eenmaal. Of dachten mensen echt dat dit niet veel vaker voor kwam :+

En Dove is ook hypocriet als de pest. Is ook gewoon slimme marketing hoor. Heeft niets met 'ware schoonheid' te maken, maar met zakken vullen dmv een sympathiek imago te maken. Als ze er niet aan zouden verdienen, aka niet breed uitmeten hoe fantastisch en vooruitstrevend ze wel niet zin door 'echte' mensen te gebruiken, zouden ze dus geen 'echte' mensen gebruiken.
Welkom in de wereld van commercie :Y)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-03-13 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 21:34

Gewoon echte mensen, zonder " ". Modellen zijn ook echte mensen. het zijn geen robots of cartoons.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 21:35

ShamalArabs schreef:
ik ben zo blij dat ik arabjes heb als ik dit soort dingen lees. Die staan de hele dag op de wei, worden de dag van te voren gesopt of gewassen en gaan dan gewoon bloot de wagen op... Goed, ze worden geschoren (ogen, oren, manenkam, soms voorhoofd) en we gebruiken make-up en shine-sprays, maar verder is het helemaal basis :Y) Voor de HK eender, dat gebeurt toch op de show, hij staat stil, stapt en draaft een keer in rechte lijn, nieuw te keuren mag even in galop in een bakje los. meer is het niet :n En de keuring op de kliniek, daar hoef je ze echt niet mooi voor te maken, dat is even op de foto (röntgen dan he) en even op de bok.

Geloof je dat nou echt? Misschien als je de Nederlandse shows gaat bezoeken, maar als je Europees of zelfs internationaal gaat kijken, dan hoort daar toch een heleboel politiek bij.
Ik blijf erbij, een winnaar op een show is niet altijd het beste paard van die show.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 21:37

ow ik weet wel dat anderen dat doen. Daarom is het ook zo stoer als ik met mijn ongewassen merrie win :D
Hoewel we haar wel vluchtig hadden gesponst trouwens hoor, ze kwam zo uit de wei...
Laatst bijgewerkt door peach2001 op 20-03-13 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 21:38

Dat het vaker wordt gedaan hoeft nog niet te zeggen dat we het maar normaal moeten vinden? Natuurlijk wordt dit vaker gedaan, maar ik vind het gewoon niet netjes, voornamelijk als er niet eerlijk over gedaan wordt. Maakt niet uit door wie het gedaan wordt. Zoals ik al eerder zei: principekwestie :)

Wbt Arabieren: die zijn zo'n beetje de meest gefotoshopte paarden denk ik zo :P

Maar goed, het andere topic is er niet voor niets, daar kan de fotoshopdiscussie verder gevoerd worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 21:38

ShamalArabs schreef:
Gewoon echte mensen, zonder " ". Modellen zijn ook echte mensen. het zijn geen robots of cartoons.

True!
Maar ik refereer naar de discussie rondom het gebruik van photoshop (en licht en make-up) enzo :j .

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 21:39

Ik vind dat bij mensen ook bizar, dat extreme gefotoshop. Van mij hoeven we met paarden ook echt niet die kant op te gaan :n

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 21:40

100% eens met Menino.

@ ShamalArabs: Ik ben totaal niet bekend in het wereldje der Arabieren, maar is het niet zo dat die momenteel heel wat minder populair zijn dan Nederlandse en Duitse rijpaarden?

Ik had vroeger een grote hond, het ras was indertijd nog totaal niet populair. Het was een gezonde rashond met papieren en ze kostte als ik me niet vergis 1200 euro.

Tegenwoordig betaal je voor een hond met haar afstamming en uiterlijke kenmerken meer dan het dubbele en wordt er meer en meer kapotgefokt. Ze zijn groot van zichzelf (of eigenlijk sowieso al groot gefokt, maar met grenzen), maar het moet nu zo groot mogelijk, het borstbeen moet zo dik mogelijk, de nek zo gespierd mogelijk. Er wordt inteelt gepleegd en gefraudeerd met paspoorten om dat te verdoezelen. Die dieren worden er echt niet beter van. Doodzonde.

Hoe meer geld er in zo'n wereldje omgaat, hoe meer er gesjoemeld gaat worden.

ShamalArabs schreef:
Men reageerde laatst na een shoot nogal gek op een (prof) model dat ik ken omdat ze ook een universitaire opleiding af heeft. Dat soort dingen gebeuren vaker.

Modellen worden regelmatig niet gezien als echte mensen door de mensen die met ze werken. Er wordt een reclame gemaakt, geen afbeelding van een mens. Eigenlijk zijn het dus wél cartoons ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 21:45

Fiffill schreef:
Dat het vaker wordt gedaan hoeft nog niet te zeggen dat we het maar normaal moeten vinden? Natuurlijk wordt dit vaker gedaan, maar ik vind het gewoon niet netjes, voornamelijk als er niet eerlijk over gedaan wordt. Maakt niet uit door wie het gedaan wordt. Zoals ik al eerder zei: principekwestie :)

Wbt Arabieren: die zijn zo'n beetje de meest gefotoshopte paarden denk ik zo :P

Maar goed, het andere topic is er niet voor niets, daar kan de fotoshopdiscussie verder gevoerd worden

Of je het normaal vindt moet een ieder voor zichzelf bepalen.
Maar gezien de schaal waarop dit gebeurt wil dat niet zeggen dat dit de aangewezen plek is om het te bediscussiëren en dat Smeetjoew de aangwezen persoon is om aan te vallen. Dat heeft weinig meer met je principes rondom fotobewerking kenbaar maken te maken.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 21:49

Ik vond het wel degelijk relevant voor dit topic en al was het iemand anders geweest, zelfde verhaal.
Iedereen moet dat inderdaad voor zichzelf bepalen; dat wil nog niet zeggen dat het niet aangekaart mag worden. Mensen mogen hier best bewust van worden, want veel weten er niet dat dit überhaupt gebeurd.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 21:59

Ik vind de reacties niet 'typisch Bokt', maar wel typisch Nederlands. Vind de fotoshop-discussie interessant om te lezen, maar verziekt ondertussen wel de uitslag van deze wedstrijd én het hele initiatief op zich.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:04

Dat is gewoon Bokt. Tevens ligt het ook bij het Bokt team. Ze hadden het beter moeten formuleren. Was ook niet duidelijk omschreven.

Wat betreft de discussie over het photoshoppen; hierover is nu een ander topic maar vind het absoluut not done. Gewoon bedrog.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:13

Moderatoropmerking:
Zouden jullie wel ontopic willen blijven? De photoshop discussie kan in het andere topic worden voortgezet. Alvast bedankt :)

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:17

Monnie_ schreef:
Zertab schreef:
Balen dat Salinero in de top 3 staat.

Hehh wat zeg jij nou ????????

dat dacht ik dus ook :?[/quote]
Ik ben ook niet zo'n fan van hun hoor :+
Had liever Valegro daar zien staan eerlijk gezegd, maar dan nog, ze staat er en heeft het zeker verdiend :)

Die foto's die ze nu tonen, vind ik een beetje zielig. Daarbij ga ik mee met lifaya. De discussie gaat over Aspen, maar ik zie hier enkel foto's van andere paarden? :))
Jammer dat ze het doen, het is idd niet eerlijk, maar ach...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:21

Mwah, persoonlijk vind ik het het creëren van een rel/hype dmv iemand die op dat moment in de aandacht staat af te branden door haar gebruik van photoshop een vrij lage manier om een (breed) fenomeen aan de kaak te stellen. Helemaal als je op forum zit waar die persoon zelf zit er er, buiten iemand door het slijk halen, vrij weinig mee te bereiken valt. De verkiezing wordt aangepast, dat is al aangegeven. Niemand gaat de uitslag hier om terug draaien. Dus live with it.
Zou niemand in het echt leven proberen ( Zie je het voor je, even interrupteren op het moment dat er een prijs wordt uitgereikt _O- ) .
Verder moet iedereen vinden wat 'ie vindt... Maar stijlvol vind ik het allerminst...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 22:26

Dat mag je vinden :)
Ik zet liever iets openbaar neer dan het binnen pb's en hk's te houden, ik vind namelijk wel dat dit soort dingen onder de aandacht gebracht mogen worden. Overigens als iemand er gewoon open en eerlijk over is, is het denk ik al een heel ander verhaal.