Blessure Totilas vertraagt rentree

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Blessure Totilas vertraagt rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 17:46

Durf jij dan te beweren dat het een slechte ruiter is?
So far is ie nog steeds beter dan het overgrote deel van Nederland en zeker België.
Wat zegt dat dan over die ruiters als Rath een slechte ruiter is?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 17:53

O nee? Maar ik zei ook niets over de capaciteiten van de ruiter op zich. Alleen iets overs diens kunnen in COMBINATIE met dit paard: Totilas. Welnu, naar mijn visie maakt het wel wat uit of paard en ruiter op welk niveau dan ook, enigzins elkaar kunnen aanvoelen, het is gebleken dat dit gewoon niet wezenlijk AANWEZIG is.
Gezien de top begeleiding, alles aanwezig waar men van dromen kan, is hier ergens toch een schakel gemist.
De ruiter kan het , het paard kan het, Sjef Janssen kan het.

Het wil niet. En dat blijkt. En dat zal steeds blijven blijken.
Het zal nooit anders worden, en dat is geen domme voortdurende toevallige pech, dat is een voorspelbaar gegeven. Dat men daar (om commerciele en ego-redenen)de lering niet uit wil trekken en maar door blijft gaan op dezelfde weg, is triest.

Vooral voor het paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 17:55

Ayasha schreef:
Durf jij dan te beweren dat het een slechte ruiter is?
So far is ie nog steeds beter dan het overgrote deel van Nederland en zeker België.
Wat zegt dat dan over die ruiters als Rath een slechte ruiter is?

Als iemand geen goede ruiter is dan zegt dat niet automatisch dat het een slechte ruiter is.
Ik vind Rath een ruiter met weinig ruitergevoel. Het is dat hij continue begeleiding krijgt en de betere paarden heeft maar een goede of talentvolle ruiter vind ik hem niet.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 18:01

Waarom niet? Bijna elke topruiter heeft dagelijkse begeleiding..Heb je hem toevallig gezien met Bretton Woods op de hengstenshow turquoises? Ik wel, en hij is echt heel erg vooruit gegaan met BW, dikke respect daarvoor als je je nog kan herinneren hoe dat in het begin was..Altijd jammer dat het positieve wordt vergeten en alleen het negatieve wordt aangehaald..

Als hij echt zo weinig ruitergevoel had, zou hij niet op dit niveau rijden. Kan je begeleiding en knollen kopen wat je wilt, dan lukt het je echt niet. Ja, de topscores blijven uit, maar hij rijdt er wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 18:03

Blijkbaar delen wij niet dezelfde mening Nynke1.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 18:03

Ik vind dat Rath het onder deze enorme druk nog helemaal niet zo verkeerd doet eigenlijk. Het kan op dit niveau alleen maar bij mensen tegenvallen.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 18:04

Dat hoeft gelukkig ook niet turquoises :P .

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 18:11

turquoises: Theoretisch gezien wel volgens mij.

Sowieso heeft hij meer fatsoen dan de gemiddelde bokker die hier reageerd. Alleen daarvoor al scoort ie punten bij mij als ruiter. Elke ruiter met fatsoen extra is welkom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 18:18

Ayasha schreef:
Sowieso heeft hij meer fatsoen dan de gemiddelde bokker die hier reageerd. Alleen daarvoor al scoort ie punten bij mij als ruiter. Elke ruiter met fatsoen extra is welkom.

Oh ja? Ken je hem persoonlijk dan?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 18:21

Nee, maar ik ken de bokkers ook niet persoonlijk.
Maar afgaande op Rath zijn reacties en op die van de bokkers, kan ik wel eerlijk concluderen dat ik Rath meer fatsoen vind hebben dan de meeste bokkers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 18:25

Dus omdat jij van Rath geen reactie bent tegen gekomen vind jij dat hij meer fatsoen heeft dan de meeste bokkers? :? Misschien dat je je dan eens in Rath en familie kan gaan verdiepen en dat je dan misschien een andere mening bent toe gedaan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 18:27

Rath heeft reacties gegeven.
Als jij die niet gelezen hebt is het misschien eerder aan jou om je eens te gaan inlezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 18:28

En wie zegt dat ik Rath niet beter ken dan jij Ayasha?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 18:30

Ik niet. *haalt schouders op*
Ik had het over de discussie die gaande is. Al was je intiem bekent met de Duitse President. Zou me nog geen jota kunnen schelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 18:35

Ayasha schreef:
Ik niet. *haalt schouders op*
Ik had het over de discussie die gaande is. Al kende je de president. Zou me nog geen jota kunnen schelen.

Ik begrijp je niet Ayasha. Blijkbaar mag jij je mening geven en een ander niet?
Dan schrijf jij dat ik de reacties van Rath niet heb gelezen als ik daar een reactie op geef dat ik hem mogelijk beter ken dan jij dan geef je commentaar dat het je geen jota kan schelen.

Ik vind dat iedereen zijn eigen mening mag hebben maar ga nu hier niet de moraalridder uithangen Ayasha en veroordeel niet anderen die een andere mening hebben dan jij.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 18:37

De enige die moeilijk aan het doen is over een andere mening ben jij. En de enige die aan het veroordelen is (nou goed op deze laatste post na dan) ben jij ook. :? Je beweerde zelf dat je Rath geen reactie had zien geven ("gezien jij nog geen reactie tegen gekomen bent van rath" impliceert nl dat jij er ook nog geen gezien hebt) ; Dan heb je dus blijkbaar wat gemist, Rath heeft al een paar keer gereageerd op de discussie's die gaande zijn in interviews.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:19

Zoals de situatie nu met Totilas is zou het misschien niet eens meer zo verkeerd vallen als er een bekende ruiter mee aan de slag zou gaan. Ik denk dat de topruiters er nu niet meer zo snel hun vingers aan zullen branden. Het merendeel van de mensen zien toch graag een Totilas die weer in vorm presteert. Daarbij is ook misschien het merendeel dit hele circus wel zat. Het is doodzonde dat zo'n getalenteerd paard aardig verloren raakt voor de topdressuur. Langzaam richting vergetelheid als het zo door blijft gaan.

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:28

turquoises schreef:
Nynke, vind jij Rath dan wel een goede ruiter? Hij heeft veel toppers te rijden gekregen maar met geen één paard is hij succesvol.
En zo blijkt maar weer eens dat succes niet altijd te koop is.

Als jij dat onder niet succesvol verstaat, dan hoop ik nooit succesvol te worden :+

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 22:17

Nynke1 schreef:
terpentijn schreef:
Mij is het een compleet raadsel dat ze daar niet een betere ruiter mee aan de slag laten gaan, want deze twee zijn gewoon geen combi.

Dat het geen passende combi is wil nog niet zeggen dat, dat de ruiter meteen minder goed of slecht maakt.

En daarbij hebben zijn ouders voor een paar miljoen de sportrechten van Totilas gekocht van PS en die wil dat denk ik niet terugbetalen gok ik zo :D

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 23:44

zo wat jammer zeg. het klinkt allemaal vaag, want het wordt allemaal steeds uitgesteld. maar ik kan best geloven dat het komt door allemaal pech. hoop voor Rath, dat er snel zonnige tijden met zijn paard zullen komen. ik gun het ze van harte!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 23:54

HorseTimeXL schreef:
zo wat jammer zeg. het klinkt allemaal vaag, want het wordt allemaal steeds uitgesteld. maar ik kan best geloven dat het komt door allemaal pech. hoop voor Rath, dat er snel zonnige tijden met zijn paard zullen komen. ik gun het ze van harte!

De pech die Rath heeft zijn die sportrechten die zn ouders gekocht hebben. Zo zie je maar dat succes niet altijd te koop is. Ook voor zn ouders een wijze les.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 00:32

nietactief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 08:24

Dit is weer zo typisch. Bijvoorbeeld met de olymische spelen. Rath kan niet meedoen omdat die " pheifer" heeft.. Iets zegt me dat dat verzonnen is om niet voor de hele wereld falen. Ik bedoel je gaat niet naar de olympische spelen omdat je pheifer hebt, is dat niet een beetje gek? Al om al heeft rath het nattuurlijk niet makkelijk oa met de hengsteshow van schockemöhle dat was ook niet Zo'n succes. Totilas kwam in staking. Waar ook nog eens uitgelekte videobeelden van waren.. Ik denk niet dat deze combinatie ooit zo succesvol word als met edward..
Maar wie weet !

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 08:44

Lucynoz: heb jij wel eens Pfeiffer gehad? Ik wel en geloof mij maar dat je dan niet op een paard stapt, zo lam voel je je.
Verder weet ik niet echt wat er nu allemaal gaande is rondom Toot, maar ik vind het bijzonder jammer dat hij al zo lang niet in de ring te zien is. Ik heb altijd erg van hem genoten, meer onder EG dan onder MAR, maar toch. Hopelijk komt er een dag dat we hem weer zien knallen :)

nietactief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 08:53

`mars: oke ik snap je wel maar ik vraag me af of dat pfeiffer wel echt de oorzaak was. maar jij spreekt met ervaring. en mee eens dat er nog een dag komt dat we hem weer zien knallen!