Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
abbycootje schreef:Zoals in de OP staat, het is ook de bedoeling dat dieren en mensen zoveel mogelijk vermeden moeten worden, en er zoveel mogelijk over gebouwen moet worden gevlogen.
Nou als ze dan over een manege blijven vliegen lijkt me niet dat er daar rekening mee wordt gehouden.
magda_90 schreef:Er wordt gezegd dat ze maar in onbebouwde gebieden moeten vliegen. Waarop cijfers gepresenteerd werden, waarop ik dus zeg dat het moeilijk is om bebouwing te ontwijken gezien Nederland klein is. Dus het ging wel over de bewuste situatie. Maar goed.
Boras schreef:Kitty1985 schreef:NL is een klein compleet volgebouwd land.
Niet waar, volgens het CBS in juli 2011 bestond Nederland op dat moment voor 8% uit bebouwd terrein. Dus zeker niet compleet volgebouwd.
(altijd tricky om zoiets te beweren zonder het te checken. Het voelt misschien wel vol, maar feitelijk ligt het dus anders)
FlyAway schreef:magda_90 schreef:Er wordt gezegd dat ze maar in onbebouwde gebieden moeten vliegen. Waarop cijfers gepresenteerd werden, waarop ik dus zeg dat het moeilijk is om bebouwing te ontwijken gezien Nederland klein is. Dus het ging wel over de bewuste situatie. Maar goed.
Maar dat heeft nog steeds niets te maken met vliegbereik en snelheid. En daar had je het over.
miss_lizje schreef:http://www.youtube.com/watch?v=RSgG6y9nglo Het eerst wat er bij mij opkwam was dit filmpje. Deze dieren gaan wel goed aan de kletter waarbij er maar 2 op blijven zitten. De betreffende helicopter vloog nog niet eens zo laag als je de video beelden bekijkt. Maar ik kan me voorstellen dat als een kind er dus door de schrikreactie van het paard/pony op de helicopter letsel op loopt je als ouder niet blij bent.
Ik weet niet in hoevere de planningen van oefeningen bekent worden gemaakt. Ik heb daar geen ervaringen mee en doe daarom er geen uitspraken over. Maar ik denk dat een beetje tollerantie, samenwerking en comminucatie een hoop frustratie weg kan nemen.
44Myrthe44 schreef:miss_lizje schreef:http://www.youtube.com/watch?v=RSgG6y9nglo Het eerst wat er bij mij opkwam was dit filmpje. Deze dieren gaan wel goed aan de kletter waarbij er maar 2 op blijven zitten. De betreffende helicopter vloog nog niet eens zo laag als je de video beelden bekijkt. Maar ik kan me voorstellen dat als een kind er dus door de schrikreactie van het paard/pony op de helicopter letsel op loopt je als ouder niet blij bent.
Ik weet niet in hoevere de planningen van oefeningen bekent worden gemaakt. Ik heb daar geen ervaringen mee en doe daarom er geen uitspraken over. Maar ik denk dat een beetje tollerantie, samenwerking en comminucatie een hoop frustratie weg kan nemen.
Nu ik dit filmpje heb gezien, geef ik die manege 100% gelijk.
Het is echt levensgevaarlijk.
Je kan er geen enkele pony op trainen, puur omdat het niet regelmatig genoeg gebeurt. En de beginners kunnen er natuurlijk niks aan houden. Dat levert echt gevaarlijke situaties op!
magda_90 schreef:FlyAway schreef:
Maar dat heeft nog steeds niets te maken met vliegbereik en snelheid. En daar had je het over.
Natuurlijk wel. Jullie zeggen dat die maneges/stallen maar ontweken moeten worden. Met die snelheden en landoppervlakten ben je er zo over, dus valt er weinig te ontwijken. Daarvoor moet je in Canada oid zijn. Daar gaat het mij om.
magda_90 schreef:Daar ben ik bekend mee en ik weet ook dat maneges/stallen niet zo maar te ontwijken zijn. Waarom zouden ze ook.Waarom moet er überhaupt continu rekening worden gehouden met ruiters. Heeft toch echt iets met tolerantie te maken. Daarnaast ook bekend met beeldspraak?
magda_90 schreef:Er wordt gezegd dat ze maar in onbebouwde gebieden moeten vliegen. Waarop cijfers gepresenteerd werden, waarop ik dus zeg dat het moeilijk is om bebouwing te ontwijken gezien Nederland klein is. Dus het ging wel over de bewuste situatie. Maar goed.
magda_90 schreef:Hebben we het dus wel steeds over hetzelfde ding. Maar anders gebracht, tenminste die indruk krijg ik nu wel.
Kruissnelheid van een apache is 222 km/h. Als je dit kaartje van Nederland met schaalverdeling erbij pakt, dan zie je dat hij op zijn breedste punt plusminus 200 km breed is. M.a.w. met een uurtje ben je qua breedte Nederland zo over. M.a.w. ontwijken van maneges/stallen op kruissnelheiden gaat niet zo makkelijk, dat wordt een soort salsadans in de lucht ben ik bang.
[ Afbeelding ]