Isabell Werth plaatst spontane video van haar en Satchmo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twist1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:42

PrimaDonna_ schreef:
Leuk om te zien dat ze het ook op zo'n manier kan doen!
Alleen ik vind het toch apart dat Satchmo met zijn mond af en toe open loopt, lijkt mij dat er toch teveel druk op de neus word gegeven...

Meen je dit nou serieus!? :+

Wauw, ik vind het knap hoe jij zelfs nog het 'mond open betekent pijn' argument probeert aan te dragen terwijl het paard niet eens een bit in heeft. Haha

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:43

tagger schreef:
Je moet toch echt last hebben van losse schroefjes in de bovenkamer, als je hier negatief commentaar op gaat zitten geven.
Of je bent zó vastgeroest en daarna definitief verzuurd, dat alle hoop inmiddels is verkeken.
Wat ben ik blij, dat ik bepaalde bokkers nooit in het echte leven hoef tegen te komen.

Precies mijn gedachte!

Dit is een fantastisch filmpje van een paard, dat op hogere leeftijd na een fantastische topsportcarrire, nog topfit is, er plezier in heeft en zich zonder dwang deze oefeningen laat maken.
Heel begrijpelijk dat ze dit filmpje plaatst na al dat commentaar, door mensen die nog niet een honderdste kunnen rijden van wat zij kan.
Ik word ook altijd zo moe van altijd dat eeuwige gezeur en bekritiseren van topruiters die keer op keer bewijzen dat ze paarden naar de top kunnen rijden en ze daar tot op hogere leeftijd kunnen houden. Dat zou een stuk meer respect verdienen, zeker door de gemiddelde vele male slechtere ruiters dan deze toppers!

germie

Re: Isabell Werth plaatst spontane video van haar en Satchmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:45

Dit deed ik enige jaren terug al, er zijn vast nog wel foto's hier op bokt te vinden (welliswaar met zadel, maar zonder zadel en zonder bit heb ik ook gedaan). toen was het nog vreemd om bitloos te rijden.
Ik zei toen al van ik kan alles zowel met bit als zonder bit. En deze video maakt dat nog eens duidelijk dat het mogelijk is.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:48

Twist1991 schreef:
PrimaDonna_ schreef:
Leuk om te zien dat ze het ook op zo'n manier kan doen!
Alleen ik vind het toch apart dat Satchmo met zijn mond af en toe open loopt, lijkt mij dat er toch teveel druk op de neus word gegeven...

Meen je dit nou serieus!? :+

Wauw, ik vind het knap hoe jij zelfs nog het 'mond open betekent pijn' argument probeert aan te dragen terwijl het paard niet eens een bit in heeft. Haha

Mag ik ook mijn mening geven!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:50

Ik weet niet of de mensen die nu zitten te zeiken het doorhebben, maar jullie zitten nu al veel meer te zeuren dan degene die kritiek gaf.
Geen respect hebben voor andermans mening is veel erger dan zien dat dit filmpje echt niet perfect of heel erg wauw is.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:53

Air schreef:
Ik weet niet of de mensen die nu zitten te zeiken het doorhebben, maar jullie zitten nu al veel meer te zeuren dan degene die kritiek gaf.
Geen respect hebben voor andermans mening is veel erger dan zien dat dit filmpje echt niet perfect of heel erg wauw is.

Daar zat ik mij ook over te verbazen inderdaad.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:55

Ook een mooie in de categorie ''mensen moeten altijd wat te zeiken hebben'' ;)
Of categorie schaap.

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:55

Waarschijnlijk gewoon een combi van het regelmatig tegenkomen van een klassieke BOKT zeurder, die iedereen afzeikt en denk het allemaal beter te weten :Y)

Kom ze zelf ook regelmatig tegen en vind het elke keer weer een prestatie hoe een positief vrolijk topic door zulke mensen volledig verkl**t word..

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:57

Of worden ze door mensen verkloot die zulke reacties als jou plaatsen omdat ze andermans mening niet kunnen respecteren? En er eeuwig over doorgaan.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 14:00

Jaren terug had ik het steeds aan de stok met het Bokt-dressuur publiek omdat ik die dressuurpaarden dansende beren noemde, kunstjes geleerd op basis van een training die er uit bestaat dat het paard een pijnprikkel leert ontwijken. En Isabelle bewijst hier mooi dat dat inderdaad zo is. Je traint het kunstje er met geweld in, en dan kan je het tot het einde der tijden weer oproepen, zoals je ziet ook zonder de 'hulpen' er bij. Het is tekenend dat hij bij de aanzet van iedere oefening met zijn mond loopt te happen, hij probeert zelfs op een halster de bitpijn die hij verwacht te ontwijken. Pavlov voor je.. meer is het niet.
Ze bewijst dus alleen maar dat ze hem met pijn en dwang zo 'ver' gebracht heeft.

Ik ga pas dressuur kijken op de dag dat ze de wedstijden in deze optoming lopen, met paarden die op deze optoming getraind zijn. Tot dan toe vind ik het nog steeds dierenmishandeling.

Aan degenen die die mooi vinden: probeer eens kritisch te kijken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 14:02

Ik weet nog wel hoeveel commentaar ik kreeg toen ik opeens zonder bit verder ging met die talentenjacht van Laurens van Lieren. Oh wat was ik fout. Haha, mooi niet dus. :D :D :D

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 14:03

@ Air zo die is kort door de bocht! Heb al een paar pagina's niet meer gereageerd. Mijn reacties zijn altijd netjes en respectvol dus stel jou opmerking niet op prijs!

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 14:07

Ik respecteer zeker de andere meningen, maar veel mensen hebben altijd standaard negatief commentaar op topruiters. Onder het mom van 'het zijn topruiters, dus ze doen het verkeerd'. Vaak zijn dit echte amateurs, die zelf nog verschrikkelijk veel moeten leren en zelf met hun eigen rijden het paard veel meer slechts aandoen dan die topruiters die ze steeds bekritiseren.
Hetzelfde ongeveer is die bierdrinker met dikke buik, die in een cafè steeds loopt te schelden op de voetballers op tv, die het in zijn ogen niet goed doen en dan erbij roepen dat ze lui zijn en niet hard genoeg trainen....

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 14:16

Ik denk dat je dan verkeerd kijkt schoentje. Want de mensen die bekritiseren zien wel dat er iets fout gaat. En bij de echte goede topruiters hebben ze dus ook geen commentaar. Maar ik mag toch hopen dat iedereen een groot verschil ziet in de manier van rijden zoals dit, of bijv. Charlotte. Maar dat is dus niet het geval.

Skippy: Je post bestond alleen uit kritiek over mensen die commentaar hebben... Wat je dus zelf net zo goed hebt!
Als je andermans mening zou respecteren zou je die post niet geplaatst hebben, heel simpel :)

tagger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 14:24

Wat lijkt me dát vervelend. Altijd op zoek naar de negatieve kant van de zaak. Hoe kun je überhaupt functioneren als je met zo'n zure instelling bent opgescheept?
Eigenlijk moet je diep medelijden hebben met dit soort mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 14:30

germie schreef:
Dit deed ik enige jaren terug al, er zijn vast nog wel foto's hier op bokt te vinden (welliswaar met zadel, maar zonder zadel en zonder bit heb ik ook gedaan). toen was het nog vreemd om bitloos te rijden.
Ik zei toen al van ik kan alles zowel met bit als zonder bit. En deze video maakt dat nog eens duidelijk dat het mogelijk is.

Wtf ga jij jezelf vergelijken met Isabell? Koekoek!!! :=

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 14:31

Joolien schreef:
germie schreef:

Haha!! idd ja

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 14:43

Joolien schreef:
germie schreef:

_O- _O- _O- . KOEKOEK :').

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 14:43

Joolien schreef:
germie schreef:

Begrijpend lezen lastig :+?

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:05

schoentje schreef:
Ik respecteer zeker de andere meningen, maar veel mensen hebben altijd standaard negatief commentaar op topruiters. Onder het mom van 'het zijn topruiters, dus ze doen het verkeerd'. Vaak zijn dit echte amateurs, die zelf nog verschrikkelijk veel moeten leren en zelf met hun eigen rijden het paard veel meer slechts aandoen dan die topruiters die ze steeds bekritiseren.
Hetzelfde ongeveer is die bierdrinker met dikke buik, die in een cafè steeds loopt te schelden op de voetballers op tv, die het in zijn ogen niet goed doen en dan erbij roepen dat ze lui zijn en niet hard genoeg trainen....

JUIST!

Bonney4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:11

Ik vind dit echt een heel fijn filmpje. Hier kan je toch bijna geen negatief commentaar op geven. Tuurlijk de puntjes zitten echt niet op de i, maar ik vind het echt super dat ze zonder allerlei hulpmiddelen etc. dit gewoon voor elkaar krijgt. Diep respect.

En voor een ieder die loopt te zeuren, probeer dit alsjeblieft zelf eens, dan ga je vast inzien dat het beoordelen makkelijker is dan het rijden.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:22

Wauw super om te zien dit!!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:28

tagger schreef:
Wat lijkt me dát vervelend. Altijd op zoek naar de negatieve kant van de zaak. Hoe kun je überhaupt functioneren als je met zo'n zure instelling bent opgescheept?
Eigenlijk moet je diep medelijden hebben met dit soort mensen.

Is het wel de negatieve kant? Of is het je ogen open houden voor verbetering?
Als je alleen maar oeh en ah roept en dus geen punt van verbetering kan ontdekken, dan kan je dat bij jezelf ook niet. Blijf je eeuwig op hetzelfde punt hangen.

Ik heb eerder medelijden met mensen die de mening van anderen niet respecteren en alleen maar daar over kunnen praten in een topic, wat totaal offtopic is. :)

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:34

Ha! Super! Zo moet ze eens op wedstrijd verschijnen :')

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 15:36

Welnee, dat is helemaal niet je ogen openhouden voor verbetering.