Meisje ernstig gewond na ongeval met paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

testebeest

Re: Meisje ernstig gewond na ongeval met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:53

Heb het hele topic gelezen. Erg naar voor het meisje en familie.

Maar wat te denken van de eigenaar van het paard waar het mee gebeurd is? (ja ik ken de eigenaar persoonlijk)
Het ongeval is om kwart over 2 gebeurd met een meisje die NIET op het paard had mogen zitten, en daarentegen mochten hen nooit onder geen beding het erf af. (paard waar ze op zat is betuigd voor de kar en erg verkeers mak maar ga je alleen onder het zadel het erf af wil ze terug naar haar moeder wat waarschijnlijk eerder de oorzaak zal zijn dan de auto van het gedrag)

De eigenaar heeft zelf pas om 20.00 gehoord wat er was gebeurd. EN dat zijn paard met wonden in de wei geropt was en nee geen dierenarts oid bijgehaald. Hij word niet op de hoogte gehouden helemaal niets. Dat vind ik een zeer kwalijke zaak.

Sorry klink erg boos en ik zeg niet dat het een vreselijk ongeval is.

xjessie74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:51

Jeetje, dat is echt niet fijn als je paardje bij zoiets betrokken is en je er niets van hoort. Raar dat de politie ofzo dat niet heeft geregeld. En dat er geen dierenarts is gebeld. Hoe gaat t met t paardje? En de eigenaar?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:54

Testebeest, het ongeluk blijft even erg voor het kind natuurlijk.
Maar voor de eigenaar van het paard, is het heel erg zuur hoe het gegaan is.
En voor dat andere meisje die erbij was, die heeft ook geweten dat ze 'illegaal' aan het rijden waren.
Die zal zich ook wel flink beroerd voelen.
Maar je verwacht gewoon niet, dat het zo zal aflopen natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 07-01-13 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:55

Vreemd verhaal testebeest. Hoe kan zo'n meisje zomaar andermans paard meenemen als zij er niet op had mogen zitten? En dat zo'n eigenaar pas om 20.00 op de hoogte wordt gesteld? Heel vreemd.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:59

Verschrikkelijk wat een erg ongeluk. Ik duim hard voor het meisje en wens de familie en vrienden erg veel sterkte toe!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:04

Nynke1 schreef:
Vreemd verhaal testebeest. Hoe kan zo'n meisje zomaar andermans paard meenemen als zij er niet op had mogen zitten? En dat zo'n eigenaar pas om 20.00 op de hoogte wordt gesteld? Heel vreemd.

Kan toch dat het vriendinnetje van meisje haar meenam, omdat vriendinnetje de paarden verzorgd?
De man heeft waarschijnlijk dan niet voor niks een verzorgster..

Ach ja ik speculeer maar wat , ook niet de bedoeling.

Voor alle partijen is dit vreselijk.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:12

Die vaste verzorgers hadden hem om kwart voor 2 gebeld dat hen er waren en gingen rijden.
Die man woont er niet bij.
En is pas om 20.00 op de hoogte gesteld wat er was gebeurd.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:14

testebeest schreef:
Die vaste verzorgers hadden hem om kwart voor 2 gebeld dat hen er waren en gingen rijden.
Die man woont er niet bij.
En is pas om 20.00 op de hoogte gesteld wat er was gebeurd.

Dus de man wist er van dat ze gingen rijden.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:16

jeetje , maar dat maakt de zaak natuurlijk weer heel anders, nog net zo erg voor meisje en familie maar die man heeft een probleem nun , doordat zij erop zijn gaan zitten en dit gebeurd is en ze dus duidelijk het erf af wilden. en geen da bij dat arme dier die waarschijnlijk ook vreselijk over zn toeren was. ronduit schandalig dus. en sterkte voor de eigenaar . Al zou ik als eigenaar hoe dan ook erbij willen zijn en anders word er niet gereden.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:18

franka75 schreef:
jeetje , maar dat maakt de zaak natuurlijk weer heel anders, nog net zo erg voor meisje en familie maar die man heeft een probleem nun , doordat zij erop zijn gaan zitten en dit gebeurd is en ze dus duidelijk het erf af wilden. en geen da bij dat arme dier die waarschijnlijk ook vreselijk over zn toeren was. ronduit schandalig dus. en sterkte voor de eigenaar . Al zou ik als eigenaar hoe dan ook erbij willen zijn en anders word er niet gereden.

Zeker omdat de meisjes nog zo jong zijn. De eigenaar wist dat ze zouden gaan rijden. Vraag me af of de beste man duidelijk heeft gezegd dat dit niet mag maar de meisjes het toch hebben gedaan, of dat de man ze toestemming heeft gegeven..

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:20

Mensen toch, stop dat speculeren.
Testebeest, heel vervelend voor de eigenaar, maar ik vind het persoonlijk niet gepast dat zo in dit topic plaatsen. Of ze nu wel of niet op het paard mocht rijden, het drama wordt er niet minder groot om. Feit is dat er een heel jong meisje heel zwaar gewond is en dat een gezin, familie, vrienden, de automobilist, het vriendinnetje en alle anderen daar heel veel verdriet om zullen hebben.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:22

Ik speculeer niet, ik vraag iets. Ben daar gewoon benieuwd naar, want de eigenaar zal zich net zo verschrikkelijk voelen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:31

Jeutje, dat is even dichtbij! Wat schrikken zeg!

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:45

Nynke1 schreef:
franka75 schreef:

Zeker omdat de meisjes nog zo jong zijn. De eigenaar wist dat ze zouden gaan rijden. Vraag me af of de beste man duidelijk heeft gezegd dat dit niet mag maar de meisjes het toch hebben gedaan, of dat de man ze toestemming heeft gegeven..

Voor de eigenaar is het zeker vervelend. Naar ook dat het paard met verwondingen in de wei is gezet. Het klopt zeker dat de verzorgers van de eigenaar nooit de weg op mogen, hiervoor zijn deze paarden denk ik ook niet verkeersmak genoeg? Dat weet ik verder niet, ken de paarden alleen van het langsrijden met de wagen. Zoals ik van de verzorgers begrepen heb waren ze op de oprit aan het stappen(Dit mocht van de eigenaar, mits ze toestemming hadden, als ik dat goed begrepen heb)en hadden ze niet de intensie om een buitenrit te gaan maken. Het paard is om onbekende reden de weg op gerend en geschrokken van een oude brandweerauto. Dit is het verhaal wat ik heb gehoord. Maar het maakt eigenlijk niet zoveel uit hoe het is gebeurd, het blijft verschrikkelijk voor het meisje en haar familie.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:56

Tis is in elk geval; een stom ongeluk en niet altijd te voorkomen maar de afhandeling met het paard had beter gekunt al kwam er ook een trauma heli ter plaatse toch? En ik snap wel dat ze dan wat anders aan het hoofd hebben, maar toch.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:07

Even nog een laatste ding om dat erover gevraagd en gespeculeerd word/werd.
De eigenaar wist dus niets van het 13 jarige meisje, dit was niet de verzorger. (de verzorgers zelf zijn ouder)
En ze mogen alleen in de wei rijden.
De paarden zijn wel verkeersmak, maar ze zijn wat druk. Eigenaar zegt niet voor niets dat ze niet buiten mogen rijden.
Maar goed ik hoop voor de familie vrienden etc dat het goed afloopt met het meisje. Dit is niemand gegunt.

(eigenaar word trouwens niet op de hoogte gehouden en word zover bekend niet aansprakelijk gehouden voor het ongeluk)

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:58

Hoe zou het met het meisje zijn

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 15:55

Zover ik weet ligt het meisje nog steeds in coma..

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 01:25

Das wel erg hoor dat die meiden gaan rijden als het misschien niet mocht. En dan zon gevolg. vreselijk

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 01:46

Jeetje wat vreselijk...

En zo dichtbij ook :n

Hoop écht dat het goed komt... Wonderen bestaan.

Fauchon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 02:17

Oef, altijd schrikken dit soort berichten. Hoop voor alle betrokken dat het goed komt met het meisje en dat het paard er natuurlijk ook niets aan overhoud.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 07:03

Laat dit een les zijn voor alle mensen die een paard verzorgen of ongevraagd met een paard naar buiten gaan..
Ik vind het heel erg voor het meisje en de familie, maar ik zou woedend zijn als mijn paard zo behandeld zou worden..
En ik zou zeer zeker dat meisje/ familie aansprakelijk stellen voor de opgelopen schade aan het paard..
Het is toch een soort van joyriding..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 08:05

Elco schreef:
Laat dit een les zijn voor alle mensen die een paard verzorgen of ongevraagd met een paard naar buiten gaan..
Ik vind het heel erg voor het meisje en de familie, maar ik zou woedend zijn als mijn paard zo behandeld zou worden..
En ik zou zeer zeker dat meisje/ familie aansprakelijk stellen voor de opgelopen schade aan het paard..
Het is toch een soort van joyriding..

:n

Ik heb je post een aantal malen gelezen en wilde dat je dat zelf gedaan had voordat je op versturen drukte ...

Verder zeg ik er maar niks op :(

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 08:18

Iedereen leert in het leven helaas ook door fouten te maken......
Maar weet wel dat een brein niet altijd verstandige keuzes maakt.
Als wij (volwassenen) wat bedenken dan denken we vaak ook aan de consequentie maar als een tiener wat bedenkt dan doen ze het gewoon.
Dat siert de tieners ook maar heeft soms ook hele grote gevolgen.
Ook als je de dingen opschrijft komen ze vaak harder aan dan dat degene bedoeld!!!

Ik vind hoe dan ook wat er nou wel of niet mocht het een vreselijk ongeluk voor iedereen die erbij betrokken is.
Dat bepaalde dingen niet netjes zijn gegaan is ook in het heetst van de strijd......is dat netjes nee maar wel begrijpelijk, als iemand anders dat stokje even had over genomen mbt het paard verzorgen door iemand die verstand heeft van paarden

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 08:28

Weet iemand al meer over de toestand van dit onfuirtuinlijke meisje?