Adelinde Cornelissen wint Kür in Mechelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:40

burl schreef:
Wat heb ik jullie misdaan Electra en Normann Love?

Niets, ik reageer alleen op wat jullie zelf schrijven. Maar wat is er zo erg aan, wat ik schrijf? Waarom zijn jij en Ailil zo snel op jullie teentjes getrapt? Ik ken jullie niet, ik reageer alleen maar op wat ik lees. En soms vallen mij dan dingen op. Ik heb ook een erg goed geheugen, dat is soms ook best vervelend. :D

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:41

Ailill schreef:
normann_love schreef:
ja ik vind het juist goed dat niet iedereen het op dezelfde manier doet. en goed we weten nu dat je het niet eens bent met adelinde haar manier, maar goed ze is op het zelfde niveau als carl en charlotte! dus heeft het gewoon net zo goed gedaan als carl en charlotte

Prima, blijf dat vooral vinden :j

uhh sorry maar hoe bedoel je dat? sarcastisch of juist niet? (nee ik ben niet blond, haha)

volgens mij bedoelt hij dat je zelf een mening hierover mag hebben denk ik

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:42

normann_love schreef:
Ailill schreef:
Prima, blijf dat vooral vinden :j

uhh sorry maar hoe bedoel je dat? sarcastisch of juist niet? (nee ik ben niet blond, haha)

Beide. Aan de ene kant is het goed dat je jouw eigen mening hebt en daar achter staat, maar Carl en Charlotte linken aan Adelinde, is voor mij op geen enkele manier mogelijk. Dat zij dezelfde punten heeft, zegt niks over haar manier van rijden.

Dressuur is nog altijd DE manier om je paard te trainen, lichamelijk beter/sterker/rechter/flexibeler te maken. Dat is een doel waar mensen heel veel jaren naar toe werken, volgens sommige mensen zijn er meerdere mogelijkheden om dat te doen. Als je kijkt naar Carl en Charlotte zie je een compleet andere rijstijl, de paarden lopen anders, hebben andere spieren, alles is anders aan die paarden. Dat is voor mij de manier.

Dat veel mensen die mening delen blijkt, andere mensen zijn van mening dat Adeline het beter doet. Beide manieren staan zo ver van elkaar af, dat het (imo) niet mogelijk is om beide manieren goed te vinden.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:43

burl schreef:

Lekker laten gaan, lees nog even de vorige berichten terug en je weet wat ik bedoel ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:45

Electra63 schreef:
burl schreef:

Niets, ik reageer alleen op wat jullie zelf schrijven. Maar wat is er zo erg aan, wat ik schrijf? Waarom zijn jij en Ailil zo snel op jullie teentjes getrapt? Ik ken jullie niet, ik reageer alleen maar op wat ik lees. En soms vallen mij dan dingen op. Ik heb ook een erg goed geheugen, dat is soms ook best vervelend. :D

Nee hoor, ik ben niet snel op de tenen getrapt.
Maar geinig dat je mij volgt. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:46

Ailill schreef:
burl schreef:

Lekker laten gaan, lees nog even de vorige berichten terug en je weet wat ik bedoel ;)

Je hebt gelijk. ;)

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:49

ik vind carl en charlotter heel erg goed hoor, maar adelinde vind ik gewoon ook goed! maar goed het klopt dat ze allemaal een heel ander beeld hebben. maar het kan toch dat voor andere een andere manier DE manier is! en ik ga hen echt niet tegen houden, als zij dat een goede manier vinden is dat goed. elk paard is weer helemaal anders en dan werkt die manier misschien niet als de beste dus zal je naar een andere manier op zoek moeten gaan! maar het is niet zo dat ik tegen carl en charlotte ben ofzo hoor :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:49

burl schreef:
Electra63 schreef:

Nee hoor, ik ben niet snel op de tenen getrapt.
Maar geinig dat je mij volgt. :))

Ik volg je niet, ik kom je tegen in een ander topic en dan blijven sommige posters door de berichten hangen. :D
Een voorbeeld van zo'n bericht is, dat jij schreef dat jij jouw paarden beter voor elkaar had als de topruiters. Dat soort berichten vallen op, dat begrijp jij toch wel? Ik denk zelfs, dat ik mij deze opmerking over 2 jaar nog herinner.
Maar dit gaat erg offtopic.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:50

@burl: ik heb helemaal niks op jou gereageerd, dus ik vraag me ook af wat ik jou heb misdaan?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:52

normann_love schreef:
@burl: ik heb helemaal niks op jou gereageerd, dus ik vraag me ook af wat ik jou heb misdaan?

Dat was waarschijnlijk een fout van Burl ;)

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:53

Ailill schreef:
normann_love schreef:

Dat was waarschijnlijk een fout van Burl ;)

oke :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:55

Citaat:
Wat is beter? Ik zie nog steeds een scheef, continue naar rechts gesteld paard die nog al eens onregelmatig gaat.
Het kan mij nog niet blij maken. :n
[/quote]

Ik heb altijd belangstelling voor toptalenten. Zeker nadat jij in dat andere topic had geschreven, dat jij jouw paarden beter voor elkaar hebt, dan de nationale topruiters. Dat soort berichten blijven hangen. :D[/quote]

normann_love schreef:
sowsow whaha :')

Dit bedoel ik. Maar laat maar. Het geeft niet. :)

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:58

normann_love schreef:
sowsow whaha :')

Dit bedoel ik. Maar laat maar. Het geeft niet. :)[/quote]

oke gelukkig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:01

*\%/* Leuke smiley is dit.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:03

burl schreef:
*\%/* Leuke smiley is dit.

whaha hier nog 1 : -:(-

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:26

Het gaat hier meer om de eigen ego's dan over Adelinde

Het lijkt wat moeilijk te zijn om toe te geven dat Adelinde nu goed presteert en dat de eigen glazen bol voor alsnog een hoop lucht te zien geeft

Ik ga mee met Electra, bewijs wat je beweert

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:01

En niemand die ook nog es op het idee komt van de persoonlijke smaak van de jury?
Feit is dat Adelinde en Charlotte top presteren. De manier waarop is verschillend, maar beiden worden hoog gewaardeerd.
Soms in het voordeel van Charlotte, soms in het voordeel van Adelinde.
Op de OS won Charlotte, of dat terecht was valt ook over te discusieren. Persoonlijk vond ik Valegro in de Kur, mat, moe aan doen met zelfs wat fouten. Parzival met duidelijk meer spanning, maar zonder fouten en met enorm veel kracht en expressie! Ook nog es een hogere moeilijkheidsgraad. Wat vindt de jury op dat moment? Er was heel veel commentaar toen op die uitslag. Dan heb ik het niet over bokt waar iedereen altijd alles beter weet dan de profs.
Adelinde weet dat lichtheid en harmonie hoog gewaardeerd worden en probeert dat nu ook toe te voegen in haar rijderij.
Met een iets ouder wordende en steeds meer ervaren Parzival gaat dat nu waarschijnlijk ook wat makkelijker. Hoe kunnen jullie daar nu commentaar op hebben????? Je zou het toch juist toe moeten juichen???

Electra63

Re: Adelinde Cornelissen wint Kür in Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:15

Mooi gezegd, Covergirl !

GenerationR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:17

covergirl schreef:
En niemand die ook nog es op het idee komt van de persoonlijke smaak van de jury?
Feit is dat Adelinde en Charlotte top presteren. De manier waarop is verschillend, maar beiden worden hoog gewaardeerd.
Op de OS won Charlotte, of dat terecht was valt ook over te discusieren. Persoonlijk vond ik Valegro in de Kur, mat, moe aan doen met zelfs wat fouten. Parzival met duidelijk meer spanning, maar zonder fouten en met enorm veel kracht en expressie! Ook nog es een hogere moeilijkheidsgraad. Wat vindt de jury op dat moment? Er was heel veel commentaar toen op die uitslag. Dan heb ik het niet over bokt waar iedereen altijd alles beter weet dan de profs.
Adelinde weet dat lichtheid en harmonie hoog gewaardeerd worden en probeert dat nu ook toe te voegen in haar rijderij.
Met een iets ouder wordende en steeds meer ervaren Parzival gaat dat nu waarschijnlijk ook wat makkelijker. Hoe kunnen jullie daar nu commentaar op hebben????? Je zou het toch juist toe moeten juichen???

plus 1

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:19

covergirl schreef:

Helemaal mee eens!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:23

covergirl schreef:
Goedverwoord

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:26

covergirl schreef:

hier ben ik het zeeekkeer mee eens!! heel goed gezegd :D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:40

Tja... waar gaat de OS en topsport dan nog over als het daar blijkbaar heel normaal is om GEEN lichtheid en harmonie te hebben.

Dat hetgeen waar je naartoe streeft dat is: een happy athlete wat dus graag met je samen werkt, dat dat het doel van dressuur is, is zo simpel als dat de eerste letter van het alfabet een a is.

Gelukkig zie ik ook nog genoeg voorbeelden dat dat geen illusie is en prima mogelijk is. Is maar net wat je belangrijker vindt. :)

Dus ja top dat ze er nu aan werkt.... maar eigenlijk is het te belachelijk voor woorden dat het gewoon niet al aanwezig was.
Iets wat in de basissport al in het regelement staat hoort toch niet afwezig te zijn in de topsport. Dat is als een Epke die een stevige basisfout maakt en dan goud wint.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:58

Air schreef:
Tja... waar gaat de OS en topsport dan nog over als het daar blijkbaar heel normaal is om GEEN lichtheid en harmonie te hebben.

Dat hetgeen waar je naartoe streeft dat is: een happy athlete wat dus graag met je samen werkt, dat dat het doel van dressuur is, is zo simpel als dat de eerste letter van het alfabet een a is.

Gelukkig zie ik ook nog genoeg voorbeelden dat dat geen illusie is en prima mogelijk is. Is maar net wat je belangrijker vindt. :)

Dus ja top dat ze er nu aan werkt.... maar eigenlijk is het te belachelijk voor woorden dat het gewoon niet al aanwezig was.
Iets wat in de basissport al in het regelement staat hoort toch niet afwezig te zijn in de topsport. Dat is als een Epke die een stevige basisfout maakt en dan goud wint.

Volgens mij begrijpen wij elkaar ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:01

Air schreef:
Dat is als een Epke die een stevige basisfout maakt en dan goud wint.

Alleen heeft Epke niet te maken met een paard en iedereen die dat niet begrijpt kan beter konijnen gaan fokken of zo