RTL 4 Pro Deo over paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 17:41

Phia dat jij erbij betrokken bent geweest is nu wel duidelijk...

Ik ken B als een eerlijke man met hart voor dieren , en hij is al jaren actief bij het fjorden paarden stamboek, en betekend en doet veel goeds!

Elke handelaar ,loopt het Risico een keer een paard te verkopen ,wat achteraf het 1 en ander mankeert, maar ik ga geheel met Naisven mee ook, had hem verzekerd, de mijne kocht ik ziek, en ne niet van B. maar ik wist dat die ziek was,en toch gekocht...

ja johnny en ara ik was 15 jaar zag een veulen met een enorme snotneus, klaar en rijp voor de slager hoestte de longen uit zijn lijfje, maar ik was 15 erg penny (nog steeds haha) en wou hem hebben want hij was zielig maar ik kocht bewust een ziek paardje anders werd die frikandel...
Betreffende paardje is verzekerd, godzijdank kwam de verzekering niet checken of die gezond was pfieuw , we praten hier overigens over 1997 ...en nu 15 jaar later doet die het nog steeds en is een grote knappert :D
B staat op de keuring altijd klaar om met mijn Wilde hengst de rondes te rennen ....nee grapje hij is klophengst maar wel een etterbak, en B kan dat net wat beter aan dan ik zelf..
Affijn maar wat ben ik blij met de verzekering!

tja we zullen zien hoe alles loopt , maar nogmaals mijn kijk op B veranderd absoluut niet, ik zou ik elke geval mijn paard mocht het ooit nodig zijn daar met een gerust gevoel achterlaten 100% ...

nakano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 18:48

volgends mij hebben wij ook toen wezen kijken bij dit paardje dit was toch de goedgekeurde hengst?
of ben ik nou zo fout met die aparte kleur?
maar er word gezegd dat meneer B eerlijk is dat kan maar wij hebben toen is al een aantal jaar geleden gekeken en verkocht hij ook fjorden maar deze waren totaal niet goed konden niet eens normaal lopen en vroeg er nog grof geld voor,
zelf staat er ook een fjord van hem bij ons aan de manege gekocht als manege pony en dit ging totaal niet goed en gooiden iedereen erad is nu verkocht aan een meisje

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 18:49

Maar Sparky, jij wist dat je een ziek paard kocht, dat was hier niet het geval, hij werd zelfs klinisch goedgekeurd. Hoewel dat natuurlijk niet alles zegt verwacht je dan wel enige zekerheid.

Dat het paard ziek was verwijt ook niemand de handelaar geloof ik, maar hij is wel verantwoordelijk voor het 'product' dat hij levert.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 18:54

Sparky10 schreef:
Phia dat jij erbij betrokken bent geweest is nu wel duidelijk...

Ik ken B als een eerlijke man met hart voor dieren , en hij is al jaren actief bij het fjorden paarden stamboek, en betekend en doet veel goeds!

Elke handelaar ,loopt het Risico een keer een paard te verkopen ,wat achteraf het 1 en ander mankeert, maar ik ga geheel met Naisven mee ook, had hem verzekerd, de mijne kocht ik ziek, en ne niet van B. maar ik wist dat die ziek was,en toch gekocht...

ja johnny en ara ik was 15 jaar zag een veulen met een enorme snotneus, klaar en rijp voor de slager hoestte de longen uit zijn lijfje, maar ik was 15 erg penny (nog steeds haha) en wou hem hebben want hij was zielig maar ik kocht bewust een ziek paardje anders werd die frikandel...
Betreffende paardje is verzekerd, godzijdank kwam de verzekering niet checken of die gezond was pfieuw , we praten hier overigens over 1997 ...en nu 15 jaar later doet die het nog steeds en is een grote knappert :D
B staat op de keuring altijd klaar om met mijn Wilde hengst de rondes te rennen ....nee grapje hij is klophengst maar wel een etterbak, en B kan dat net wat beter aan dan ik zelf..
Affijn maar wat ben ik blij met de verzekering!

tja we zullen zien hoe alles loopt , maar nogmaals mijn kijk op B veranderd absoluut niet, ik zou ik elke geval mijn paard mocht het ooit nodig zijn daar met een gerust gevoel achterlaten 100% ...

Jij hebt bewust een ziek dier gekocht en hebt de vingers gekruisd dat de verzekering niet kwam kijken...
Dat heeft toch helemaal niks hiermee te maken, dat ze hem maar had moeten laten verzekeren volgens jou en dan?
Dan was het hele verhaal wel in orde geweest omdat de koper van het paard dan de kosten vergoed had gekregen??

Ik snap het niet helemaal hoor, paard was ziek bij verkoop (tenminste dat is het punt) en daar gaat het over. Dat B. het daar niet mee eens is wordt nu wel uitgevochten. Juist goed dat er nu advocaten naar gaan kijken, en ik ben zeer benieuwd naar de uitslag en de aflevering vanavond.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 18:55

Ik dacht al dat die foto mij bekend voorkwam! Ik ga zeker kijken vanavond, heb het topic over die wond toen wel gevolgd.

nakano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 18:57

maar hoe lange tijd zit er tussen dat zij het paard kocht en het paard begon ziek te worden ?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 18:57

De advocaten gaan er naar kijken.
Maar uiteindelijk zal een rechter een uitspraak moeten doen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 18:58

Ik ga er vanavond eens goed voor zitten, ik neem aan dat de meeste van de vragen die er hier leven, wel in de uitzending behandelt zullen worden :)

Ellen_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:00

Ik wil ook gaan kijken vanavond...

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:03

Wordt moeilijk! Bewijs maar eens dat hij dat al voor de verkoop had? Vergeet niet dat hij ook nog gekeurd was! Ben benieuwd!!!!

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:05

bir schreef:
Wordt moeilijk! Bewijs maar eens dat hij dat al voor de verkoop had? Vergeet niet dat hij ook nog gekeurd was! Ben benieuwd!!!!

hier zouden wij zelf ook nog van kunnen leren als je wel een keer in de problemen komt

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:33

ralphtdw schreef:
bir schreef:

hier zouden wij zelf ook nog van kunnen leren als je wel een keer in de problemen komt

IDD !!!!!! daarom kijk ik ook!!! ;)

roosje15

Re: RTL 4 Pro Deo over paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:36

ik ga vanavond zeker kijken

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:42

ik wil heel graag kijken maar weet niet of ik de tv kan bemachtigen vanavond :\

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:30

Zag net het voorfilmpje. Een fjordemans, altijd leuk dacht ik. Toen zag ik die grote beet :')

haha. Ik ben heel erg benieuwd!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:38

leeneliefje schreef:
Zag net het voorfilmpje. Een fjordemans, altijd leuk dacht ik. Toen zag ik die grote beet :')

haha. Ik ben heel erg benieuwd!

En dat doet zeer.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:39

ja daar kan ik me wel iets bij voorstellen ja!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:43

Ik ben ook héél benieuwd. Stalgenoot komt er ook in voor, met een andere stamboek.
Ik weet ook niet beter dan dat de beklaagde een zéér goede naam heeft binnen het stamboek dus ik kan mij werkelijkwaar niet voorstellen dat hij bewust paarden ziek verkoopt.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:52

Jup ik ga ook kijken ben wel benieuwd hoe het afloopt.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:02

Weet iemand of het ook online ergens te volgen is? De tv hier doet niet...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:05

Volgens mij staan de afleveringen na de uitzending sws op internet :)

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:12

zit dit meisje niet op bokt? Lijkt me wel toch :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:13

die fokker fokt toch allemaal fjorden?? heeft ook een dochter die fokt??
@hierboven ja t meisje zit op bokt :j
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 11-12-12 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:14

NathalietjeB schreef:
die fokker fokt toch allemaal fjorden?? heeft ook een dochter die fokt??

jep

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:14

leeneliefje schreef:
zit dit meisje niet op bokt? Lijkt me wel toch :)

Ja dat staat al 30 x door dit hele topic heen. :)