Jager ziet veulen voor wild zwijn aan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:54

stoffel schreef:
Anoniem schreef:
Nee... met buurman de stroperjager valt niet te praten. Ook niet als hij s avonds laat in het donker stiekem thuis weer eens allemaal dooie beesten staat uit te laden uit zijn kofferbak

Kijk echt een geval van de klok en de klepel, stropen en jagen is iets totaal verschillend. Mocht dit werkelijk om stropen gaat moet je niet praten met die man maar moet je hem aangeven, wanneer je dat nalaat ben jij medeverantwoordelijk aan de dood van ieder, dood beest dat hij stiekem uit zijn kofferbak laad.

Tsja, als ik nou als burger nog het recht zou hebben een jager naar z`n vergunning te mogen vragen, dan zou ik nog met zekerheid kunnen zeggen of het een stroper of een jager is. Maar ja, omdat de jachtlobby zo goed z`n werk doet en jagers aan alle kanten de handjes boven het hoofd gehouden worden, is een jager niet verplicht mij z`n vergunning te tonen en kan ik dus niet vaststellen of het een stroper of jager is. :roll:

kabwan

Re: Jager ziet veulen voor wild zwijn aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 08:36

@Flyaway: Je kan toch altijd vragen naar hun vergunning. Je moet je vergunning bij je hebben tijdens de jacht. Ik merk dat de jagers hier van verschillende jachten, dus het zijn altijd weer andere, het leuk vinden om je informatie te geven, van wat ze doen. Als je even niet mee doet aan een stuk drijven en je wacht op je post, dat voorbijgangers enthousiast zijn en je dingen gaan vragen. Dat is toch fijn, een jager hoeft een 'jagerhater' niet te bekeren tot de jacht. Maar ik merk wel dat er echt veel mensen open staan voor de dingen die een jager + drijver + hondenman/vrouw doen.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 09:29

De jagers hier in de regio zijn nogal van de oude stempel. Dus al die stadjers, die zich niet verdiept hebben in de jacht, daar valt niet mee te praten. Dat is de mening van de jagers hier en dat zéggen ze ook expliciet. En als je ze dan al zo ver krijgt om met je te praten, waarbij het ons gericht is om in harmonie en rekening houdend met elkaar gebruik te kunnen maken van hetzelfde gebied, dat krijg je A Nul op rekest (nee we hoeven niemand te waarschuwen, nee we hoeven geen bordjes neer te zetten, nee we hoeven niet te wachten met schieten tot jullie voorbij zijn, etc. etc.) en B wordt je op agressieve wijze aan een kruisverhoor onderworpen dat er toe dient aan te tonen dat wij van die anti-jacht types zijn waar het geen zin heeft om mee te praten. (Bijvoorbeeld, wat vind je er nou van met die korhoenders uit scandinavie die uit gezet zijn in Salland, nou ja je zult daar wel niks van weten natuurlijk, en wij vonden het zeker ook wel zielig dat in Oostvaardersplassen geschoten moest worden toen de dieren daar dood lagen te gaan, etc. etc)

En ondanks dat wij ze tot hun eigen grote verbazing zeker duidelijk hebben kunnen maken dat wij bovengemiddeld goed op de hoogte zijn van de jacht, faunabeheer en de wet en regelgeving, bleven ze erg agressief in hun benadering "jullie weten niet waar je over praat, jullie hebben je er niet in verdiept etc)

Natuurlijk kan ik vragen naar een vergunning, maar getuige het bovenstaande is het weinig zinvol. Jagers zijn niet verplicht die aan iedereen te tonen (alleen aan de politie en BOA) dus een vrij zinloze vraag. Zeker met dit stelletje.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 09:34

wat sneu voor het veulentje.
bij ons jagen ze ook op wilde zweinen , mijn vader hoopt dat ze snel geschoten worden omdat
ze onze akkers leegvreten :=

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 09:36

Goede afrastering doet wonderen :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 15:11

stoffel schreef:
[naam] schreef:
Nee... met buurman de stroperjager valt niet te praten. Ook niet als hij s avonds laat in het donker stiekem thuis weer eens allemaal dooie beesten staat uit te laden uit zijn kofferbak

Kijk echt een geval van de klok en de klepel, stropen en jagen is iets totaal verschillend. Mocht dit werkelijk om stropen gaat moet je niet praten met die man maar moet je hem aangeven, wanneer je dat nalaat ben jij medeverantwoordelijk aan de dood van ieder, dood beest dat hij stiekem uit zijn kofferbak laad.

Nou meneer is lid van de vereniging en heeft een vergunning en iedereen weet hoe hij in elkaar zit maar er is niemand die er wat aan doet. Dus waarom zouden de er dan wel wat aan gaan doen als ik er wat van zou zeggen. Ze laten hem gewoon zijn gang gaan. Zoals gezegd woon ik er niet meer en heb ik er geen last meer van. Daarbij ben ik niet verantwoordelijk voor zijn moordzuchtige gedrag dus ook niet voor de dood van ieder dier dat hij stroopt . Dat is hij zelf en dat zijn degenen die hem horen te corrigeren maar dat niet doen. Die hele jagers wereld klopt in mijn ogen niet. En wat ben je nou voor mens als je het leuk vind om dieren af te knallen.... in mijn ogen een achter gebleven neanderthaler.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 15:21

Duidelijke taal Repelsteel :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:12

Dat is eigenlijk nog een complimentje, want de oermens doodde alleen om zelf te overleven, niet voor het plezier :))

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:23

FlyAway schreef:
Goede afrastering doet wonderen :)*

Meen je dit nou serieus? Om elke akker een zwijn-proof afrastering? }:0

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:02

Of om de natuurgebieden, maar ja, waarom zou je geen afrastering plaatsen om schade te voorkomen?

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 17:38

FlyAway schreef:
Tsja, als ik nou als burger nog het recht zou hebben een jager naar z`n vergunning te mogen vragen, dan zou ik nog met zekerheid kunnen zeggen of het een stroper of een jager is. Maar ja, omdat de jachtlobby zo goed z`n werk doet en jagers aan alle kanten de handjes boven het hoofd gehouden worden, is een jager niet verplicht mij z`n vergunning te tonen en kan ik dus niet vaststellen of het een stroper of jager is. :roll:

Vragen mag altijd. Wat betreft verplichten jij bent toch ook niet verplicht je rijbewijs te laten zien wanneer ik er om vraag of is dat het werk van de autolobby

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 17:48

Anoniem schreef:
Nou meneer is lid van de vereniging en heeft een vergunning en iedereen weet hoe hij in elkaar zit maar er is niemand die er wat aan doet. Dus waarom zouden de er dan wel wat aan gaan doen als ik er wat van zou zeggen. Ze laten hem gewoon zijn gang gaan. Zoals gezegd woon ik er niet meer en heb ik er geen last meer van. Daarbij ben ik niet verantwoordelijk voor zijn moordzuchtige gedrag dus ook niet voor de dood van ieder dier dat hij stroopt . Dat is hij zelf en dat zijn degenen die hem horen te corrigeren maar dat niet doen. Die hele jagers wereld klopt in mijn ogen niet. En wat ben je nou voor mens als je het leuk vind om dieren af te knallen.... in mijn ogen een achter gebleven neanderthaler.

Als jij naar oom agent gaat kan deze jouw niet gewoon negeren, en anders moet je het nog hoger op zoeken. Maargoed jij hebt er geen last meer van dus dan gebeurd het ook niet, toch. Wanneer je zegt dat hij zelf in de eerste plaats verantwoordelijk is heb je helemaal gelijk, dat er vervolgens anderen zijn die hem moeten corrigeren klopt ook maar als die het nalaten zul je toch echt zelf actie moeten ondernemen, want je kunt het neanderthalers vinden zelf ben je niet veel beter, door alleen hier te klagen en niets te ondernemen, waar dat wel zou moeten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 18:05

FlyAway schreef:
Of om de natuurgebieden, maar ja, waarom zou je geen afrastering plaatsen om schade te voorkomen?

De huidige wilde zwijnen die met veel te veel zijn en elkaar gek maken, hebben voor maar weinig afrasteringen veel respect eigenlijk. Zo onschuldig, lief en zwak zijn die beesten niet hoor.. := Ze zijn met te veel, punt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 18:12

Stoffel ... het leven heeft mij geleerd dat als je normaal zonder een hoop gezeik je leven wilt leven je je maar beter niet op een dergelijke manier met anderen kunt gaan bemoeien. En dat de politie zijn werk goed doet en de correcte burger netjes beschermt is ook een illusie die ik niet meer heb.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 18:27

Klopt hoor, Repelsteel, op verschillende plaatsen gebeuren onverklaarbare dingen met eigendommen en/of dieren van mensen die het lef hebben een gewapende malloot tegen te spreken of vragen te stellen die niet zo goed uitkomen ...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 18:33

Je realiseert je hoop ik, dat je nu zonder enig bewijs, jagers er van beschuldigd dat ze mensen vermoorden?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 18:48

Op wie doel je , Ayasha ?

Want uit de post van Repelsteel kan ik dat niet opmaken en ikzelf heb het over eigendommen en/of dieren ... erg genoeg, daar niet van, maar niemand heeft het over vermoorden van mensen, toch ?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 18:51

Uh op jou.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 18:53

Dan moet je toch even goed lezen, want ik schrijf tot tweemaal toe:
eigendommen en/of dieren !!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 19:00

Shirley schreef:
Dan moet je toch even goed lezen, want ik schrijf tot tweemaal toe:
eigendommen en/of dieren !!

Sorry heb de foute Ava aan't foute bericht gelinkt. :o
Excuus!! Y;(

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 19:00

:(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 22:11

Shirley schreef:
Klopt hoor, [naam], op verschillende plaatsen gebeuren onverklaarbare dingen met eigendommen en/of dieren van mensen die het lef hebben een gewapende malloot tegen te spreken of vragen te stellen die niet zo goed uitkomen ...

Precies. Dus ik kijk wel uit hoe ik mijn prioriteiten stel. Eigenlijk te ziek voor woorden dat het in dit land al zo gesteld is.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 22:20

Inderdaad ... af en toe bekruipt het gevoel je toch wel dat de verkeerden beschermd worden :(

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:27

Shirley schreef:
Klopt hoor, Repelsteel, op verschillende plaatsen gebeuren onverklaarbare dingen met eigendommen en/of dieren van mensen die het lef hebben een gewapende malloot tegen te spreken of vragen te stellen die niet zo goed uitkomen ...

Een pagina terug zie je mij voor een jager aan en vervolgens kom je met deze idiote beschuldigingen naar voren. Als ik 1 en 1 bij elkaar optel zeg jij dus dat ik verantwoordelijk ben voor onverklaarbare dingen met eigendommen en/of dieren, zou jij zo vriendelijk willen zijn dit te bewijzen.

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:36

Anoniem schreef:
Shirley schreef:

Precies. Dus ik kijk wel uit hoe ik mijn prioriteiten stel. Eigenlijk te ziek voor woorden dat het in dit land al zo gesteld is.

Als ik het goed begrijp, ligt jouw prioriteit dus meer bij het zwart maken en het beschuldigen (zonder bewijs) van onder meer jouw buurman dan bij het geschoten wild.