enomis123 schreef:marissa119 schreef:ik als moeder van een paardenmeisje(dit is het acount van mijn dochter) heeft met verbazing jullie reacties
gelezen tuurlijk is het zielig dat een paard alleen in een weitje staat of verwaarloosd word maar moet het dan maar naar de slacht? denken jullie dat ze daar niets van merken dat ze afgemaakt worden hoe naief. alleen de goede/gezonde paarden mogen blijven leven een de paarden met een probleem zijn niet belangrijk ieder levend wezen heeft recht op een plekje op deze aarde. de liefde voor de dieren mis ik hier wel. met vriendelijk groeten een dieren liefhebster
ik begrijp je reactie wel, maar het is wel wat kortzichtig, want ook wij heten hier op bokt niet onassis van achternaam, en de realiteit is gewoonweg dat een gebrekig paard/pony waar je niet op kan rijden etc wel de nodige kosten met zich mee brengt, en natuurlijk houden wij ze liever allemaal, maar dat gaat nu eenmaal niet, en daar komt nog eens bij, het hangt er ook nog van af wat zo`n paard mankeert, want hoe zielig is het wel niet om een paard met zware artrose in de wei te zetten, die met de gezonde paarden mee zal gaan galoperen, en zeer veel pijn zal lijden, dit is dan nog maar1 voorbeeld, zo zijn er vele... paarden met eczeem, verschrikkelijk... ik heb ze zich wel tot bloedens toe zien kapot schuren! jeuk is erger dan pijn!
het is nu eenmaal zo dat we niet alles in leven kunnen houden, en dat sommige dieren nu eenmaal dood beter af zijn dan levend, dat is wat de bokkers hier bedoelen... het is maar net hoe je het leest of wil lezen...
Dan is het wat anders... Een kennisje van mij had 2 paarden vlakbij staan waarvan de merrie al jaren kapot is, zware artrose. Nu is haar maatje gestorven, maar moet je niet menen dat die mensen een minipony bij haar willen hebben (had kennis aangeboden) of dat ze haar eindelijk uit haar lijden verlossen... Nee ze komt bij de geitjes. Maar zelf zou ik het niet over mijn hart verkrijgen als een paard nog levenslustig is die naar de slager te brengen, tenzij het paard lichamelijk op is en ik het niet meer kan betalen. Maar niet omdat ik het niet meer kan betalen, dan zou ik bijvoorbeeld een stichting als Paard in Nood inschakelen. Maar ja, misschien heb ik ook makkelijk praten, momenteel kan ik alles nog prima betalen (paardjes staan aan huis). Denk dat ik kapot zou gaan als ik over zoiets moest gaan nadenken...