Toch lichte kritiek over uitslag Olympische Kur op Muziek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:21

Ibonn schreef:
Ik wil me niet mengen in de discussie over wel of niet terecht, want mijn mening is wrs gekleurd :D maar ik was gisterenmiddag in Londen in Victoria Park tijdens de laatste 6 ritten en heb daar samen met een heel contingent Britten en Duitsers op grote schermen naar de ontknoping gekeken. Toen Laura als 3e laatste ruiter klaar was en aan kop kwam, werd er alom gejuigd en geroepen want het was wel duidelijk dat zij tot dan toe de beste proef gereden had. Daarna kwam Adelinde en toen zij over Laura ging werd er door ons gejuigd en waren de Britten ermee akkoord en gaven ze applaus. Maar toen Charlotte klaar was, bleef het stil ... Niemand van de daar aanwezige Britse kijkers juichte, niemand verwachtte een score boven die van Adelinde en toen die wel kwam, waren ze wel blij maar ook ietwat verontschuldigend naar ons toe omdat ook zij het niet begrepen.
Wil niet zeggen dat iedereen die daar was een expert was maar het verschil tussen de euforie na de rit van Laura was veel groter dan na die van Charlotte ...

Dat zeiden Sjef en anderen ook dat veel mensen ook profs naar hen toe kwamen en het niet begrepen. Ik gun het Charlotte van harte en ben blij met zilver voor Adelinde en begrijp ook niet dat vraagtekens worden uitgelegd als jaloezie of niet tevreden zijn. Maar de Kur van Adelinde was zo smetteloos en indrukwekkend dat terecht veel mensen daar van onder de indruk waren.

En dat allemaal mensen hier die zelf nog geen B proef in tjieterkstradeel kunnen afleggen, zich geroepen voelen om een hoop stront over Adelinde en in haar kielzog Edward die een formidabele prestatie neerzette, heen te gooien vind ik vrij sneu, wees blij voor de prestaties van de Nederlanders
En als die horen waar Valegro naar toe gaan zullen ze geestelijke verzorging nodig hebben vrees ik :+

LBLGypsyCobs

Re: Toch lichte kritiek over uitslag Olympische Kur op Muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:24

Maar dat het gros hier het niet na kan doen of het zelfs maar kan benaderen, wil niet zeggen dat we geen ogen hebben.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:37

@ Sarabande
Kilo's druk in je handen, spierballen maken en een mond vrijwel de hele proef open
(en dat kwam niet omdat de neusriem te los zat :+ )
en de aanleuning niet in orde vind ik echt geen smetteloze kuur!
Smaken vershillen :P

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:38

unamie schreef:
@ Sarabande
Kilo's druk in je handen, spierballen maken en een mond vrijwel de hele proef open
(en dat kwam niet omdat de neusriem te los zat :+ )
en de aanleuning niet in orde vind ik echt geen smetteloze kuur!
Smaken vershillen :P

Dat is toch alleen jouw beleving, smaken verschillen dus

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:40

Ik denk dat Parzival ook wel wat druk beleefde...

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:41

sarabande schreef:

Het was heel goed zichtbaar :j

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:41

LBLGypsyCobs schreef:
Ik denk dat Parzival ook wel wat druk beleefde...

Ook dat is jouw aanname

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:42

unamie schreef:
sarabande schreef:

Het was heel goed zichtbaar :j

Het is dus wat jij wil zien, ik zie wat anders omdat ik anders kijk. Dat is dus de essentie

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:43

Zie jij ontspanning dan?

Even offtopic: ik had ook graag gezien dat ze haar dekje ten opzichte van het zadel verder naar achter had gelegd.
Dan lijkt het optisch of er meer front is.

xVioolx

ik vind dat adelinde en parcival het verbluffend hebben gedaan ! ze hadden als de jury eerlijk was gewoon goud moeten hebben... er zaten zoo veel fouten bij charlotte

unamie

Blijkbaar vond de jury dat niet en daarom zette ze Charlotte (geheel terecht naar mijn mening) op no 1 :P
Laatst bijgewerkt door unamie op 10-08-12 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

piepenfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:48

Ik vind het onbegrijpelijk dat Adelinde Cornelissen zilver heeft behaald.
De druk,ongehoord.
Piaffe:niet getoond (Nee zo'n horlepiep met tactfouten is geen piaffe)
Charlotte heeft terecht gewonnen en liet de oefeningen zien zo ze bedoeld zijn.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:52

Kijk dus 2 totaal uiteenlopende meningen. Dat geeft aan dat men verschillend naar dressuur kijkt en van geniet en dat mag.
Het zou mooi zijn als men zou willen inzien dat die verschillen er zijn, en toegeven dat niet de een en niet de ander gelijk heeft.
Ik wordt wat moe van de mensen die er van alles bijhalen om, vreemd genoeg als Nederlanders, de Nederlandse ruiters zo tot de grond af branden. Doe het zelf beter zou ik zeggen
En probeer eens respect op te brengen voor de mensen die op de Olympische spelen zulke prestaties neerzetten. Ik denk dat maar weinig mensen die het hebben over open monden etc zich realiseren wat een toewijding en inzet daarvoor nodig is

Pmall

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:56

sarabande schreef:
[
En als die horen waar Valegro naar toe gaan zullen ze geestelijke verzorging nodig hebben vrees ik :+

Dat gerucht is ontkracht door Nicole Werner.

Maar ja, die riep ook heel lang dat Totilas niet te koop was

hedwig111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 23:59

Ik ben geen Brit en ik ben geen Nederlander maar de rit van Adelinde beter vinden dan deze van Charlotte is absurd.Het rijden van AC is een gedwongen circustruukje, tegen al de regels van de FEI, met piaffes die zelfs niet op de voorgeschreven piaffes lijken, met een ongelofelijk aangespannen neusriem want anders komt zijn tong naar buiten, zo veel druk zit op de stang, geen effectieve verruiming in draf. De uitdrukking van Parcival is er één van uiterste stress en ongenoegen.Kortom ik vond aan deze rit echt niks aan enkel de nauwkeurigheid en de afwerking heb ik respect voor. En het is niet omdat jullie deze korte halzen en deze spanning een alledaags verschijnsel vinden in de dressuurring dat de hele wereld zijn normen wat betreft dressuurjurering moet bijstellen. Uiteindelijk was er slechts één jurylid die AC op de eerste plaats zette en dan is de uitslag niet meer discutabel denk ik.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 00:02

hedwig111 schreef:
Ik ben geen Brit en ik ben geen Nederlander maar de rit van Adelinde beter vinden dan deze van Charlotte is absurd.Het rijden van AC is een gedwongen circustruukje, tegen al de regels van de FEI, met piaffes die zelfs niet op de voorgeschreven piaffes lijken, met een ongelofelijk aangespannen neusriem want anders komt zijn tong naar buiten, zo veel druk zit op de stang, geen effectieve verruiming in draf. De uitdrukking van Parcival is er één van uiterste stress en ongenoegen.Kortom ik vond aan deze rit echt niks aan enkel de nauwkeurigheid en de afwerking heb ik respect voor. En het is niet omdat jullie deze korte halzen en deze spanning een alledaags verschijnsel vinden in de dressuurring dat de hele wereld zijn normen wat betreft dressuurjurering moet bijstellen. Uiteindelijk was er slechts één jurylid die AC op de eerste plaats zette en dan is de uitslag niet meer discutabel denk ik.

Dus al die 7 juryleden zijn geestelijk gehandicapt maar jij weet het +:)+

Pmall

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 00:03

hedwig111 schreef:
, met een ongelofelijk aangespannen neusriem want anders komt zijn tong naar buiten, .

Wat een onzin........

hedwig111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 00:05

Heb gezien hoe snel die tong naar buiten kwam toen zijn neusriem losgemaakt werd voor de bitcontrole?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 00:06

hedwig111 schreef:
Heb gezien hoe snel die tong naar buiten kwam toen zijn neusriem losgemaakt werd voor de bitcontrole?

Geweldig toch al die kenners, zo leer je nog wat :\

hedwig111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 00:11

Ik ontwikkel graag de onwetenden!!! En zeker als daardoor die verschrikkelijke beelden van gestresseerde paarden in een piaffe met de croupe in de lucht minder frequent op mijn scherm zouden verschijnen

Pmall

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 00:15

hedwig111 schreef:

Mens dat zegt helemaal niets, dat doen ze ook met een los neusriempje. En ff ter info, er is controle op hoe strak een neusriem mag zitten.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 00:18

hedwig111 schreef:
Ik ontwikkel graag de onwetenden!!! En zeker als daardoor die verschrikkelijke beelden van gestresseerde paarden in een piaffe met de croupe in de lucht minder frequent op mijn scherm zouden verschijnen

Ik jat even een uitspraak van MisterA uit een ander topic want ik vond dat wel sprekend voor al die kritiek die hier met name uit België komt op de Nederlandse ruiters en vooral in het licht van de totale afwezigheid van enige prestatie van de Belgen, en maar katten

Citaat:
Dat is dan ook het enige lichtpuntje voor onze zuiderburen in dit fantastische paardensportgebeuren.
Met als grote misser de gestolen gouden medaille.
Gewonnen door een uitgebluste haperende Valegro.
Gelukkig hield één jurylid de rug recht.

hedwig111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 00:42

Ik kat niet op de Nederlandse ruiters maar wel op die Nederlanders die zich niet kunnen verzoenen met een nederlaag, als je zilver een nederlaag kan noemen. En als je niet wint kan je 2 dingen doen:of je vindt dit resultaat niet correct en je verandert niets aan je rijwijze of je stelt jezelf de vraag: waarom? En ik heb een afschuw van mensen die vinden dat de fouten van een ander altijd groter zijn dan die van zichzelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 06:10

Karl66 schreef:
Dan moet je toch echt wat beter opletten. Sinds de tijd dat Anky, als beste ruiter van dat moment, altijd achter de duitsers geplaatst werd, vechten ze al voor een eerlijkere jurering. Toen Anky de nummer één was en zij het voordeel van de jurering had, zijn ze daar gewoon door voor blijven vechten. Dat is dus geen reden om hem het recht te ontzeggen iets over de jurering te zeggen.

Denk dat jullie (Karl en Frieswytske) allbei beter moeten opletten. Jullie zeggen het zelf: Sinds de tijd dat Anky ACHTER de Duitsers werd geplaatst vechten ze al voor een eerlijke jurering. Sinds de tijd dat Anky VOOR iedereen werd geplaatst hoorde je Sjefke nooit :n

Als Anky echt de beste ruiter van dat moment zou zijn geweest was ze wel voor de Duiters geplaatst ;) .
Maar goed, ik heb gezegd wat ik hierover wil zeggen. Veel succes allemaal.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 06:39

Ik blijf genieten van dit topic :D heerlijk al die reacties over Charlotte die onterecht gewonnen zou hebben. Haha.