Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
hoho schreef:Die duitsers moeten eens ophouden met dat gezeur over de trainings methode van nederlanders waar we hartstikke veel succes met happy athletes hebben gehaald. Laat hun hun eigen ruiters nou maar eens opvoeden op het los rij terrein met dat overmatige zweep gebruikt. Als je monica met whisper ziet los rijden en die constant ziet rammen op die achter benen om haar paard eens aan het piafferen te krijgen, kunnen die duitsers zich niet beter bezig houden met hun eigen ruiters? Dan houden de nederlanders zich hier wel bezig met hun school!
Wat ik nog veel erger vind is dat er hier zoveel achterlijke mensen onze eigen nederlandse top af gaat zit branden, terwijl die duitsers een uur lang een paard kunnen treiteren met de zweep en met veel strakkere kinkettingen trainen! Die van de nederlanders slaan idd door is misschien niet een mooi gezicht maar maar voelt voor het paard veel zachter aan, maar ja de meeste die daarover klagen hier hebben waarschijnlijk nog geen ervaringen met stang en trens want als je dat wel heb weet je hoe losser die zit hoe minder scherp die in werkt!
DRESSAGEFAN schreef:vur schreef:Ten eerste: volgens mij hebben we dus het bewuste stukje op tv nog steeds niet gezien. Dus kan ik nog steeds niet oordelen.
De TV-beelden staan 2 pagina's terug.
gummie schreef:vur schreef:En zoals eerder al gezegd: Als dát een rollkür is, dan vreet ik mijn schoen op....
Nou lang en diep is het ook niet echt. Wel rond als je het mij vraagt.
Maar absoluut geen rollkur.
En aangezien ze bij Anky op stal behoorlijk oud worden en op hogere leeftijd op (wereld)topnivo nog meedraaien....
listiglistje schreef:Geerke rollkur waarschijnlijk ook niet, tenmiste het is nog nooit wetenschappelijk bewezen dat het slecht is of wat de gevolgen op lange termijn zijnEn aangezien ze bij Anky op stal behoorlijk oud worden en op hogere leeftijd op (wereld)topnivo nog meedraaien....
Dus zolang dat niet bewezen is kun je roepen dat het slecht is, dierenmishandeling enz. maar de wetenschap weet het niet, dus ik neem aan Bokkers al helemaal niet.
Mensen zien alleen de beelden en foto's maar hebben geen idee van hoe de trainingsmethode precies in elkaar steekt en de jarenlange weg daar naar toe.
Zanora1 schreef:Op gewone wedstrijden (basis) zie ik ergere dingen...![]()
.
Sandraa schreef:Heb Lotje regelmatig thuis zien trainen en dat was niet erg vriendelijk in mijn ogen. Ik heb daar ook andere ruiters zien trainen die in de (sub)top meerijden en en dat was overigens hetzelfde verhaal. Slof bij een S&T door de onderleg heen. Veel bijtikken en strak van voren houden a la Sjef. Paard tegen de muur aanjagen als ze niet genoeg sloten na een lange zijde uitgestrekte galop. Ongeacht het systeem of wel of geen LDR. Af en toen verschijnt er wat in de media en veert iedereen weer op, over een paar weken op de OS klappen we allemaal even hard mee voor ze toch?
mylittlejoy schreef:ceasario schreef:
Toch vind ik dit geen verschrikkelijke foto. De houding is misschien niet "normaal", maar de oren staan ontspannen/half naar voren, de mond is gesloten en ik zie ook geen doorgeslagen stang oid.
geerke schreef:[
dat bedoelde ik ook...hypocriet dus...als je weet hoe het resultaat bewerkstelligd word.
Helaas zie ik niemand die op een vriendelijke manier rijdt aan de top.