Edward Gal gaat aan leiding bij NK Senioren + filmpjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PolleMaster

Re: Edward Gal gaat aan leiding bij NK Senioren + filmpjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 20:22

Zijn er ook filmpjes van vandaag?
Ben wel benieuwd naar Edward en Romanov.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 08:44

Als ik kijk naar de proef van Anky denk ik echt dat zij (en haar paard) hun beste tijd gehad hebben, genoeg proeven in diezelfde wedstrijd hoorde hoger te kunnen scoren dat deze combinatie. Jammer van de jury, maargoed dat is dan weer een groot nadeel van een jury sport. :j

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 14:07

tita schreef:
Doen die paarden niet aan schriktraining :P

Misschien moeten ze maar weer eens terug keren naar het Scala.
Een Happy Athlete is zowel lichamelijk als mentáál ontspannen en daardoor met zijn aandacht bij zijn ruiter.
Dat zijn deze paarden niet, mentaal niet en lichamelijk niet ontspannen en daarom zoekt men steeds excuses waarom het niet gaat of waarom ze steeds zgn. "schrikken" ....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 14:08

Gezien de stormwind van de afgelopen dagen denk ik dat Edward stiekem blij is dat hij Sisther niet aan start bracht :=
Hoewel, was ook weer een fijne training voor d'r geweest :D

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 14:10

En Undercover, daar krijg ik het echt ook niet warm of koud van, vind het helemaal geen aansprekend paard...[/quote]

Misschien wel als dit paard anders gereden zou worden ...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 14:18

Hebben jullie nu ook het idee dat er een plaat overslaat?
Murphy, ik geloof dat we het nu onderhand wel weten wat jouw idee is. Al vind ik het wel erg kortzichtig om te denken dat op het moment dat iemand het Scala in de hand neemt die persoon ineens geweldig zou gaan paardrijden. Ik heb onder het mom van Scala training namelijk heel wat mindere dingen gezien. Het is nooit het systeem, maar hoe je het gebruikt, wat telt. Meende dat die amazone die een paar jaar geleden zelfs is veroordeeld wegens dierenmishandeling ook een groot aanhangster van het Scala was. Dat zegt genoeg lijkt me.

murphy102

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 14:58

horseyfries schreef:
Hebben jullie nu ook het idee dat er een plaat overslaat?
Murphy, ik geloof dat we het nu onderhand wel weten wat jouw idee is. Al vind ik het wel erg kortzichtig om te denken dat op het moment dat iemand het Scala in de hand neemt die persoon ineens geweldig zou gaan paardrijden. Ik heb onder het mom van Scala training namelijk heel wat mindere dingen gezien. Het is nooit het systeem, maar hoe je het gebruikt, wat telt. Meende dat die amazone die een paar jaar geleden zelfs is veroordeeld wegens dierenmishandeling ook een groot aanhangster van het Scala was. Dat zegt genoeg lijkt me.

Die excessen zijn er altíjd en worden TEN ONRECHTE klassiek, dus werkend aan de hand van het Scala, genoemd.
Dit soort voorbeelden zijn geen voorbeelden vanuit het Scala. Dus wat jij gezien hebt is incorrect, maar kennelijk kun jij dat niet onderscheiden van correct.
Je zíet immers of een paard correct getraind is aan de hand van het Scala, iets wat ontbreekt bij alle 3 de filmpjes op de 1ste pagina!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 16:02

Jij wel, omdat je dingen ziet die je wil zien. Dat maakt dat je niet meer normaal objectief kan kijken. Geeft niets, je bent ook maar een mens. Ik vraag aan jou om één voorbeeld van een paard wat volgens het Scala zo correct getraind is dat ik er niets op aan te merken heb. Durf te wedden dat die niet bestaat, simpelweg omdat het ideale paard en de ideale ruiter niet bestaan. Jij kunt blijkbaar niet het verschil zien tussen de theorie, die prachtig is, en de praktijk, waarin je beperkingen van paarden en mensen tegenkomt die diezelfde theorie niet kan veranderen, en gaat dan maar roepen dat het Scala niet correct gebruikt wordt omdat door die beperking bepaalde onderdelen niet optimaal (wederom volgens de theorie) worden uitgevoerd.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 16:33

murphy102 schreef:
tita schreef:
Doen die paarden niet aan schriktraining :P

Misschien moeten ze maar weer eens terug keren naar het Scala.
Een Happy Athlete is zowel lichamelijk als mentáál ontspannen en daardoor met zijn aandacht bij zijn ruiter.
Dat zijn deze paarden niet, mentaal niet en lichamelijk niet ontspannen en daarom zoekt men steeds excuses waarom het niet gaat of waarom ze steeds zgn. "schrikken" ....

:O tuurlijk :x

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 16:37

En Edward Nederlands kampioen!! Anky twee, Patrick drie en Imke vier. Wel een aparte uitslag, daar had vantevoren niemand rekening mee gehouden denk ik!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 16:43

nu wachten op beeldmateriaal :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 16:43

Haha, ik heb een kundige verslaggever heen gestuurd :)).

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 16:47

Echt dom dat het nergens uitgezonden werd!!!

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 16:57

Eigenlijk inderdaad echt jammer dat het nergens uitgezonden wordt! Zonde!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 17:00

Dat domme voetbal is natuurlijk veel belangrijker dan het NK dressuur. Paardensport is zoals gewoonlijk een ondergeschoven kindje bij de NOS.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 17:00