Kunstenares maakt ‘My Little Pony’ van opgezet paard

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gulpje

Berichten: 8093
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:54

pien_2010 schreef:
Ik kijk graag en veel naar kunst dus wellicht dat ik hier daarom er iets anders tegen aan kijk.



Dat is te algemeen. Ik kijk ook graag naar kunst, maar de definitie van kunst is voor iedereen anders.
Ik noem de aandachttrekkerij van Tinkerbell geen kunst, ik vind dat aandachttrekkerij. Kijk mij eens stoer doen.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Kunstenares maakt ‘My Little Pony’ van opgezet paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:10

Zucht, ik ben niet zo op de hoogte van de nertsen dus mijn excuses.

Ik bedoelde (alweer) dat ze als ze zo graag iets wil betekenen voor dierenwelzijn, ze iets moet gaan doen waar daadwerkelijk dieren op korte termijn beter van worden. 60 kuikentjes kopen en die zelf een mooi leven geven (ipv van anderen verwachten dat zij dat wel willen). Dan bewonderen mensen haar, en volgen ze mogelijk haar voorbeeld.

Overigens ben ik niet tegen de massamoord op haantjes, echter dit kan op een veel humanere manier, namelijk door Co2 bedwelming. Een rustige dood, en de roofvogels die mijn vriend ophaalt met de dierenambulance hebben er een lekker hapje aan :)

randalinpony
Berichten: 6935
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:09

Citaat:
60 kuikentjes kopen en die zelf een mooi leven geven (ipv van anderen verwachten dat zij dat wel willen). Dan bewonderen mensen haar, en volgen ze mogelijk haar voorbeeld.


Dat is niet het punt heh, het punt is dat die kuikentjes die dan NIET gered worden alsnog gewoon door de shredder gaan omdat het systeem niet verandert.

Het punt is dat heel veel mensen best wel weten dat er dingen met dieren gebeuren die niet pluis zijn, maar dat zij gemakshalve de ogen ervoor sluiten.
En als een Tinkebell het dan voor hun ogen doet, waardoor negeren onmogelijk wordt, raken de gemoederen verhit, dat is er interessant aan.

Het punt is, dat een Tinkebell opgepakt wordt door de politie en ze van dierenmishandeling dreigde te worden beschuldigd voor iets dat in de kipvleesindustrie kennelijk common practice is, dat is er zo interessant aan.


Of je Tinkebell nu een aandachtszoeker vindt, of niet.

pien_2010

Berichten: 44036
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:17

Gulpje schreef:
pien_2010 schreef:
Ik kijk graag en veel naar kunst dus wellicht dat ik hier daarom er iets anders tegen aan kijk.



Dat is te algemeen. Ik kijk ook graag naar kunst, maar de definitie van kunst is voor iedereen anders.
Ik noem de aandachttrekkerij van Tinkerbell geen kunst, ik vind dat aandachttrekkerij. Kijk mij eens stoer doen.


Ach Gulpje, helemaal mee eens, maar geloof me ik heb jaren met een kunstenaar geleefd en veel kunstenaars willen graag aandacht en doen aan aandachttrekkerij. Wellicht dat daarom een aantal zo'n mooie dingen maakt en gemaakt heeft. Dat zit bij velen in hun natuur. Enne ik vind het wel leuk dat je stoer doet, van de week nog geleerd dat dit in het Engels Sturdy heet. :+ En tja wat is de definitie van kunst. Is een leuke vraag die ik mijn zoon ga stellen die kunstwetenschappen studeert. Wellicht dat ik zijn antwoord nog post.

randalinpony
Berichten: 6935
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:24

pien_2010 schreef:
Gulpje schreef:


Dat is te algemeen. Ik kijk ook graag naar kunst, maar de definitie van kunst is voor iedereen anders.
Ik noem de aandachttrekkerij van Tinkerbell geen kunst, ik vind dat aandachttrekkerij. Kijk mij eens stoer doen.


Ach Gulpje, helemaal mee eens, maar geloof me ik heb jaren met een kunstenaar geleefd en veel kunstenaars willen graag aandacht en doen aan aandachttrekkerij. Wellicht dat daarom een aantal zo'n mooie dingen maakt en gemaakt heeft. Dat zit bij velen in hun natuur. Enne ik vind het wel leuk dat je stoer doet, van de week nog geleerd dat dit in het Engels Sturdy heet. :+ En tja wat is de definitie van kunst. Is een leuke vraag die ik mijn zoon ga stellen die kunstwetenschappen studeert. Wellicht dat ik zijn antwoord nog post.


Tja de een noemt het aandachttrekkerij en de ander PR.

Brievenbus
Berichten: 2116
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Kunstenares maakt ‘My Little Pony’ van opgezet paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:32

Ze probeert mensen hun ogen te openen.. en guess what, het lukt! Ze wilt laten zien dat veel dieren niet goed behandeld worden en dat veel mensen daar hun ogen voor sluiten.

Dat mensen nou gelijk gaan zeggen dat ze mediageil is enzo vind ik ietwat te ver gaan... Het lukt haar kennelijk alleen niet goed haar punt te maken bij bepaalde (kennelijk nogal dommige) mensen.. Vind ik best jammer.

Maarja, wie ben ik... :o

Browniee
Berichten: 1324
Geregistreerd: 09-01-11
Woonplaats: Rozenburg Z-H

Re: Kunstenares maakt ‘My Little Pony’ van opgezet paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:35

Vivian, oké dat is jouw mening en die respecteer ik.

Maar wat is het nut van een levensgrote my little pony van een echt paard? Wat moet een mens daarin zien? Vind het alleen wel apart dat mensen die deze kunst niet waarderen gelijk nogal dommige mensen zijn :\

Brievenbus
Berichten: 2116
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:40

Dat zeg ik;
Wie ben ik... :o

Browniee
Berichten: 1324
Geregistreerd: 09-01-11
Woonplaats: Rozenburg Z-H

Re: Kunstenares maakt ‘My Little Pony’ van opgezet paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:45

Jij zegt dat, maar kan je ook vertellen waarom wij dan maar nogal dommige mensen zijn omdat we deze kunst niet waarderen? Ik respecteer jouw mening toch ook? En kun je me dan vertellen welk nut jij ziet van het verbouwen van een paard tot my little pony? Waarom zou dat volgens jou mensen hun ogen moeten openen? Kun je dat nou precies uitleggen?

Dus nog even in het kort (want ik ben immers een dom mens)

Waarom zou het mensen hun ogen openen als je een my little pony gaat maken van een echt paard? Waarom kan dit niet van plastic? Brand los vivian

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Kunstenares maakt ‘My Little Pony’ van opgezet paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:55

Over smaak valt niet te twisten en over kunst dus al helemaal niet.

De een zal een 'echte' MLP fantastisch vinden, en de ander niet. Ik snap de achterliggende gedachte ervan ook niet, maar dat komt ook omdat ik me daar niet in verdiept heb.

De achterliggende gedachte van haar overige akties snap ik echter wel. Mensen bewust maken van de hypocrisie, discussie los maken en mensen met hun snufferd op de waarheid duwen. Tja, ik snap wel dat iemand dat wilt.

Adamootje

Berichten: 6220
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:56

Amaris schreef:
Over smaak valt niet te twisten en over kunst dus al helemaal niet.

De een zal een 'echte' MLP fantastisch vinden, en de ander niet. Ik snap de achterliggende gedachte ervan ook niet, maar dat komt ook omdat ik me daar niet in verdiept heb.

De achterliggende gedachte van haar overige akties snap ik echter wel. Mensen bewust maken van de hypocrisie, discussie los maken en mensen met hun snufferd op de waarheid duwen. Tja, ik snap wel dat iemand dat wilt.


Dat is Tinkerbell ook van plan met dit werk. En zie: Het werk is nog niet gemaakt en er ontstaat al een hele discussie. :D

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Kunstenares maakt ‘My Little Pony’ van opgezet paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:57

Dat is toch ook briljant! Voordat het er uberhaupt al is, zijn hier al 8! Pagina's over gekletst, laat staan in de echte wereld.

Yonker

Berichten: 13507
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:57

Mijn mening:

Koeien, varken, kippen enz worden geslacht en hiervoor wordt ook de afval gebruikt. Een leren tas van koeien is voor iedereen normaal. (Even veganisten enzo hier buiten gelaten)
Zodra dit een hond, kat of paard wordt is het ineens onmenselijk en moeten die mensen opgesloten worden.

Nee ik vind het niet mooi een opgezette kat, maar als mensen daar gelukkig van worden waarom niet??
Een dier hiervoor doden dan zeg ik nee :n Maar als die toch al dood is waarom niet??
Waarom wordt het ineens niet meer geaccepteerd als je duidelijk kunt zien dat het een huisdier is??
En waarom wordt een koeienhuid dan wel gebruikt als tapijtje?

Stybba

Berichten: 3017
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:59

Ik vind het walgelijk wat ze doet. Wat ze precies met dode dieren doet moet ze vooal zelf weten, zo lang die dieren een natuurlijke dood gestorven zijn of wat mij betreft op een proffesionele (geslacht/spuitje door een DA) manier dood worden gemaakt. Dieren laten lijden om dierenleed van andere dieren onder de aandacht te brengen is in mijn ogen gewoon geen goede oplossing. Kom dan met foto's, video's en interviews die laten zien hoe het er aan toe gaat, en gebruik dan 'proffesioneel' gedode dieren voor je 'kunst' als je dat dan al zo nodig vind. Dieren op een walgelijke manier dood maken, media aandacht krijgen en er dan nog mee weg komen vind ik echt walgelijk, en het laat mij echt niet meer kijken naar ander dierenleed. Dat doen TV spotjes, stukjes in tijdschiften en documantaires over al bestaand dierenleed wel.
Het enige waar ik me dus druk over maak is dat ze bewust dieren mishandeld om aandacht. Niet omdat ze dode dieren in 'kunst' verwerkt.

Adamootje

Berichten: 6220
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:00

vuurneon schreef:
Dat is toch ook briljant! Voordat het er uberhaupt al is, zijn hier al 8! Pagina's over gekletst, laat staan in de echte wereld.


Precies! Het roept vragen op en schokkeert de mensen. Iemand die dit nu al kan bereiken, verdient het imo wel om een kunstenaar genoemd te worden.

Browniee
Berichten: 1324
Geregistreerd: 09-01-11
Woonplaats: Rozenburg Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:00

In het laatste filmpje op de vorige pagina zegt ze trouwens ook dat ze zelf haar kat om het leven heeft gebracht, dat dit mag in nederland vind ik best apart.

I"n NL mag je je eigen huisdier om het leven brengen mits dit snel was.
(dus bijv. je hond een kogel door z'n kop jagen)

Gulpje

Berichten: 8093
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:22

Vivian__ schreef:
Ze probeert mensen hun ogen te openen.. en guess what, het lukt! Ze wilt laten zien dat veel dieren niet goed behandeld worden en dat veel mensen daar hun ogen voor sluiten.

Dat mensen nou gelijk gaan zeggen dat ze mediageil is enzo vind ik ietwat te ver gaan... Het lukt haar kennelijk alleen niet goed haar punt te maken bij bepaalde (kennelijk nogal dommige) mensen.. Vind ik best jammer.

Maarja, wie ben ik... :o


Als je het niet eens bent met TB ben je meteen dommig? Lekker kort door de bocht.

En haar punt maken door haar eigen kat te doden, hamsters zonder water en eten in een bal op te sluiten is niet dommig?
Zoals iemand anders hierboven al zei, waarom niet je punt maken op een andere manier?
WB de levensgrote My Little Pony, het beest zal het niet meer meekrijgen. Ik heb er meer moeite mee dat ze eerder genoemde dieren zélf slecht heeft behandeld om aandacht te krijgen. En dat zie ik niet als kunst.

Ook is aandachtsgeil en PR volgens mij precies hetzelfde->Kim Kardashian is daar een mooi voorbeeld van.
Laatst bijgewerkt door Gulpje op 17-04-12 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:22

Adamootje schreef:
vuurneon schreef:
Dat is toch ook briljant! Voordat het er uberhaupt al is, zijn hier al 8! Pagina's over gekletst, laat staan in de echte wereld.


Precies! Het roept vragen op en schokkeert de mensen. Iemand die dit nu al kan bereiken, verdient het imo wel om een kunstenaar genoemd te worden.

Robert M. heeft op bokt ook een topic met weetikhoeveelpagina's, roept vragen op en shockeert. Maakt hem dit ook een kunstenaar?
Laatst bijgewerkt door 050206051012 op 17-04-12 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Gulpje

Berichten: 8093
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:23

Quellian schreef:
Robert M. heeft op bokt ook een topic met weetikhoeveelpagina's. Maakt hem dit ook een kunstenaar?



Wat dacht je van Breivik, wat een bloederig kunstwerk maakte hij vorig jaar!

8)7

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:24

Browniee schreef:
Vivian, oké dat is jouw mening en die respecteer ik.

Maar wat is het nut van een levensgrote my little pony van een echt paard? Wat moet een mens daarin zien? Vind het alleen wel apart dat mensen die deze kunst niet waarderen gelijk nogal dommige mensen zijn :\

Ik zie het probleem echt niet, het paard is toch al dood. Dan heeft dit paard imo meer te 'lijden'

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:25

Gulpje schreef:
Vooral jammer dat dat domme wijf alleen maar aandacht op haar 'kunstwerken' kan vestigen door iets provocerends te doen.


Wauw, je bent het ergens niet mee eens en iemand is meteen een "dom wijf". 8)7 Staan echt een paar heel kortzichtige reacties in dit topic zeg.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:26

Gulpje schreef:
Quellian schreef:
Robert M. heeft op bokt ook een topic met weetikhoeveelpagina's. Maakt hem dit ook een kunstenaar?



Wat dacht je van Breivik, wat een bloederig kunstwerk maakte hij vorig jaar!

8)7


Je gaat toch niet ernstige misdrijven vergelijken met dit???? :+
Wat een goed vergelijk :')

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:26

Gulpje schreef:
Quellian schreef:
Robert M. heeft op bokt ook een topic met weetikhoeveelpagina's. Maakt hem dit ook een kunstenaar?



Wat dacht je van Breivik, wat een bloederig kunstwerk maakte hij vorig jaar!

8)7

Zie je wel, wij zijn gewoon dom :D

*Gaat als aandachtsgeile kunstenares een moord plegen, wie weet kom ik in de media*

Jeetje, nooit geweten dat het zó makkelijk was!

Gulpje

Berichten: 8093
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:28

Fiffill schreef:
Gulpje schreef:
Vooral jammer dat dat domme wijf alleen maar aandacht op haar 'kunstwerken' kan vestigen door iets provocerends te doen.


Wauw, je bent het ergens niet mee eens en iemand is meteen een "dom wijf". 8)7 Staan echt een paar heel kortzichtige reacties in dit topic zeg.


Iemand die dieren mishandelt om aandacht te krijgen vind ik een behoorlijk dom wijf ja.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:28

Browniee schreef:
In het laatste filmpje op de vorige pagina zegt ze trouwens ook dat ze zelf haar kat om het leven heeft gebracht, dat dit mag in nederland vind ik best apart.

I"n NL mag je je eigen huisdier om het leven brengen mits dit snel was.
(dus bijv. je hond een kogel door z'n kop jagen)

Een kat de nek om draaien is ook zo gepiept. . . daar heb je echt geen uren voor nodig.