Fotofinish tijdens loodzware Grand National

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aziza_XX

Re: Fotofinish tijdens loodzware Grand National

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 23:25

nuja zo slecht bedoel ik het ook weer niet.. maar als je de topics bekijkt wordt de rensport altijd naar beneden gehaald terwijl alle andere sporten omhoog geprijsd worden. (in het algemeen dan, ik wijs hier niemand aan)

precies of we met beulerij bezig zijn ^^ (a)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:45

Je moet het zo zien: in het nieuws komt rensport vaak pas als er iets vervelends gebeurt, en dan krijg je al snel dat je vooral de nare dingen erover leest.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:42

Dat is zeker zo en ook erg jammer eigenlijk.
Tuurlijk gebeuren er erge dingen maar het zou dan ook wel zo leuk zijn als de positieve verhalen ook in het nieuws komen.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:03

Een paard dat niet wil doet het niet.. En de paarden worden super verzorgd etc. Tuurlijk is het wreed dat er paarden vallen. Maar er zijn ook ontzettend veel andere sporten etc. waarbij het de dieren het leven moet kosten. Juist omdat wij paardenliefhebbers zijn maken wij ons hier druk om. Er worden ook nog steeds stierengevechten gehouden. Waarbij er ook dieren sneuvelen. En een verschil tussen een stier en een paard of een ander dier is alleen het uiterlijk.. Van binnen zijn ze allemaal dier en hebben ze allemaal gevoel.

Dit is hoe ik erover denk..
Maar het blijft een wrede sport..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:47

Wat krom om stierenvechten erbij te halen :?
Dat is toch compleet niet vergelijkbaar?

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 23:24

Het doet pijn in mijn hard om te moeten zien dat er paarden zijn dit aan dit soort racen mee moeten doen, hoe goed zijn ze toch van aard om dit voor een mens te doen. Ik vind het echt zielig!

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:42

het is gewoon een feit dat als de rensport de media haalt,dat het altijd negatief is.. Te veel media-aandacht naar mijn mening omtrend de GN.

Maar owee, in andere sporten als een paard moet worden geëuthanaseerd na een sportgelateerde blessure valt dit altijd goed te spreken. dan gaat er nog eens een 'arme ruiter' aan gepaard ook..

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:48

Aziza_XX schreef:
het is gewoon een feit dat als de rensport de media haalt,dat het altijd negatief is.. Te veel media-aandacht naar mijn mening omtrend de GN.

Maar owee, in andere sporten als een paard moet worden geëuthanaseerd na een sportgelateerde blessure valt dit altijd goed te spreken. dan gaat er nog eens een 'arme ruiter' aan gepaard ook..

Ik ben niet tegen rensport hoor, al hoewel ik het in sommige gevallen ook niet helemaal 100% paard vriendelijk vind. Ik kan er alleen niks anders van maken dan dat ik dit filmpje naar vind om naar te kijken en dat ik me niet kan voorstellen dat de paarden dit echt leuk vinden dat is het enige. En ik heb het in dit geval niet over de paarden die afgemaakt moesten worden door deze race. Ik vind veel spring en dressuur ruiters ook niet erg paard vriendelijk rijden, dus ik probeer hier niet de rensport te kraken. Het gaat mij er bij het rijden om dat het paard ook plezier heeft en eerlijk behandeld word verder niet :)