Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

_Summerly_ schreef:Ik moest zo lachen om Synchronized aan het begin toen hij losliep, hij liep daar echt rond van: hé, een feestje, tof!
@ Cowgirl: ik denk dat het eerder een keuze is tussen je been breken en ter plekke afgemaakt worden of nog jaren rondlopen met een peesblessure die je belemmert in je doen en laten, daar zou ik ook niet blij van worden.

Quebelle schreef:Plus een renpaard is gewoon HEL om in een stal te houden.Die beesten worden gewoon gek.
Meeste renpaarden staan hele dagen op de weide,de winnaar van Waregem Koerse Alpha Speed,ging iedere ochten 2uur lang wandelen aan de kusten van Normandie en stond dan de rest van de dag in de weide.
kyrkelover schreef:Ach weet je wat ik triest vindt.
Dat op bokt.nl de rensport heel eenzijdig op voorpagina nieuws komt.
Er zijn dit weekend meerdere paarden geweest waaronder Big Bucks die nu al zijn 17e ren achter elkaar wint, always waining die voor het 3e jaar op rij de Topham wint 11 jaar oud is dat paard,vandaag Oscar Whisky die voor het 2e jaar achter elkaar een ren wint, Nickey Henderson die vanaag de eerste 3 rennen wint.
Maar ook nieuws als een Monterosso die een Dubai World Cup wint ala 10 miljoen dollar prijzengeld met een zeer jonge jockey voor godolphin, of een blind renpaard wat ook een zegereeks van jewelste heeft.
Dat komt echter allemaal niet op de voorpagina.
Nee alleen de dingen die niet goed gaan.
Nou wordt eens realistisch als alle dingen die mis gaan tijdens een dressuur of springsport fout gaan op de voorpagina zouden moeten komen kon de server het niet meer aan.

kyrkelover schreef:Ook ik kijk met een dubbel gevoel naar deze ren en kijk bij iedere hindernis of er vallers zijn en dat ze hopenlijk weer opstaan.
Maar wat voor mij een verademing was, was het werken in Engeland met deze machtige paarden, het praten met de jockeys, je paard naar de koers brengen etc etc.
En dat allemaal zonder dat je continue als dierenmishandelaar aan wordt gezien doordat mensen maar 1 kant van een sport kennen.
Ik bedoel zelfs onze Nederlandse Jockey Adrie de Vries die de arabierenkoers tijdens de Dubai World Cup dag wint op het paard TM Fred Texas komt niet op de voorpagina!!!
Wie? Dat is wel een hele knappe prestatie denk ik.... Wanneer was dat?