Grand National 2012 gaat vanmiddag van start

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karin444

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:32

Idd erg dubbel dit. vind t spannend maar als ik hoor dat er 2 paarden dood zijn en vorig jaar ook twee, dan mogen ze deze traditie gewoon maar vergeten in de UK.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:32

Ik denk dat iedereen deze ren dubbel bekijkt.
En dat paard wat in de ditch sprong bewijst maar weer als ze niet willen gaan ze niet.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:35

Voila,een ode aan de 2 paarden die deelnamen aan deze race :)

Synchronized,
Gold Cup winnaar
Afbeelding

According to Pete,
11 keer 1ste,
6 keer 2de,
8 keer 3de,
Afbeelding

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:37

_Summerly_ schreef:
Ik moest zo lachen om Synchronized aan het begin toen hij losliep, hij liep daar echt rond van: hé, een feestje, tof! :')

@ Cowgirl: ik denk dat het eerder een keuze is tussen je been breken en ter plekke afgemaakt worden of nog jaren rondlopen met een peesblessure die je belemmert in je doen en laten, daar zou ik ook niet blij van worden.

ja ook. Je kan het met zoveel dingen vergelijken.

karin444

Re: Grand National 2012 gaat vanmiddag van start

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:40

triest toch dit??? lekker annuleren deze race en gewoon doorgaan met Ascot. Tradities genoeg daar.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:41

Ja,tis triestig.
Maar dat zijn veel dingen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:43

Quebelle schreef:
Plus een renpaard is gewoon HEL om in een stal te houden.Die beesten worden gewoon gek.
Meeste renpaarden staan hele dagen op de weide,de winnaar van Waregem Koerse Alpha Speed,ging iedere ochten 2uur lang wandelen aan de kusten van Normandie en stond dan de rest van de dag in de weide.

Rijpaarden worden ook gek , alleen zien wij dat niet meer of willen wij dat niet zien.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:46

Tuurlijk daar heb je gelijk in,maar een renpaard kan je niet vergelijken met een gewoon paard.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:49

Ach weet je wat ik triest vindt.
Dat op bokt.nl de rensport heel eenzijdig op voorpagina nieuws komt.
Er zijn dit weekend meerdere paarden geweest waaronder Big Bucks die nu al zijn 17e ren achter elkaar wint, always waining die voor het 3e jaar op rij de Topham wint 11 jaar oud is dat paard,vandaag Oscar Whisky die voor het 2e jaar achter elkaar een ren wint, Nickey Henderson die vanaag de eerste 3 rennen wint.
Maar ook nieuws als een Monterosso die een Dubai World Cup wint ala 10 miljoen dollar prijzengeld met een zeer jonge jockey voor godolphin, of een blind renpaard wat ook een zegereeks van jewelste heeft.
Dat komt echter allemaal niet op de voorpagina.
Nee alleen de dingen die niet goed gaan.
Nou wordt eens realistisch als alle dingen die mis gaan tijdens een dressuur of springsport fout gaan op de voorpagina zouden moeten komen kon de server het niet meer aan.

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:55

Dat is zo, en dat komt denk ik omdat wij niet zo'n traditie met de rensport hebben. In Engeland is het andersom, daar staan de kranten juist vol met de rensport i.p.v dressuur.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:56

Ik ga volledig met je mee Kyrkelover :j

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:59

kyrkelover schreef:
Ach weet je wat ik triest vindt.
Dat op bokt.nl de rensport heel eenzijdig op voorpagina nieuws komt.
Er zijn dit weekend meerdere paarden geweest waaronder Big Bucks die nu al zijn 17e ren achter elkaar wint, always waining die voor het 3e jaar op rij de Topham wint 11 jaar oud is dat paard,vandaag Oscar Whisky die voor het 2e jaar achter elkaar een ren wint, Nickey Henderson die vanaag de eerste 3 rennen wint.
Maar ook nieuws als een Monterosso die een Dubai World Cup wint ala 10 miljoen dollar prijzengeld met een zeer jonge jockey voor godolphin, of een blind renpaard wat ook een zegereeks van jewelste heeft.
Dat komt echter allemaal niet op de voorpagina.
Nee alleen de dingen die niet goed gaan.
Nou wordt eens realistisch als alle dingen die mis gaan tijdens een dressuur of springsport fout gaan op de voorpagina zouden moeten komen kon de server het niet meer aan.

Ik vind het altijd zo knap dat jij nog steeds reageert! Jij belicht ook altijd de positieve en leuke kanten van de rensport. Ik heb je tig keer weer alles regels zien uitleggen qua zweep gebruik etc. zodat mensen het beter begrijpen hoe het nou wel werkt! Respect

karin444

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:16

Ik snap deze beredenering wel maar geef toe dat the Grand Nationals wel iets anders is dan een gewone race! Met veel meer risicio's. Dat is niet vergelijkbaar. Vergelijk een paard met een koe maar dus.

karin444

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:16

Plus ik volgde bokt niet maar de BBC!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:17

Pfff ik heb het even teruggekeken want moest net weg tijdens de start. Wat een slagveld helaas. Respect voor de jockey's die hier van start gaan. Heftige race!
Respect voor Katie! haar 1e GN toch?

Hoeveel zijn er gefinished?

karin444

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:19

Dan niet te vergeten dat er vorig jaar ook twee paarden doodgingen bij de GN.

karin444

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:20

Verder moet ik toevoegen dat ik de rensport graag zie maar de GN is echt hard. Dat geldt ook voor eventing trouwens op hoog niveau.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:22

Ook ik kijk met een dubbel gevoel naar deze ren en kijk bij iedere hindernis of er vallers zijn en dat ze hopenlijk weer opstaan.
Maar wat voor mij een verademing was, was het werken in Engeland met deze machtige paarden, het praten met de jockeys, je paard naar de koers brengen etc etc.
En dat allemaal zonder dat je continue als dierenmishandelaar aan wordt gezien doordat mensen maar 1 kant van een sport kennen.
Ik bedoel zelfs onze Nederlandse Jockey Adrie de Vries die de arabierenkoers tijdens de Dubai World Cup dag wint op het paard TM Fred Texas komt niet op de voorpagina!!!

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:35

Dat is het mooie van de GN. Heel Engeland leeft op als het eraan komt. De BBC heeft een enorm lange uitzending, kranten staan vol en de tribunes zitten extreem vol. Men leeft mee met winnaars en verliezers.

De paardensport is in Nederland gewoon veel minder in het nieuws.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:39

kyrkelover schreef:
Ook ik kijk met een dubbel gevoel naar deze ren en kijk bij iedere hindernis of er vallers zijn en dat ze hopenlijk weer opstaan.
Maar wat voor mij een verademing was, was het werken in Engeland met deze machtige paarden, het praten met de jockeys, je paard naar de koers brengen etc etc.
En dat allemaal zonder dat je continue als dierenmishandelaar aan wordt gezien doordat mensen maar 1 kant van een sport kennen.
Ik bedoel zelfs onze Nederlandse Jockey Adrie de Vries die de arabierenkoers tijdens de Dubai World Cup dag wint op het paard TM Fred Texas komt niet op de voorpagina!!!

:o Wie? Dat is wel een hele knappe prestatie denk ik.... Wanneer was dat?

karin444

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:43

Is niks mis met de rensport. ik kijk graag naar Ascot. maar deze race is echt gevaarlijk! 40 paarden ook tegelijk op de baan. Ben reel aub!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 18:44

Als je een nieuwsbericht tegenkomt waarvan je denkt dat het op de Voorpagina hoort kan je altijd op "Tip de Nieuwsredactie" klikken.
"Tip de Nieuwsredactie" vindt je bovenin elke openingspost op de Voorpagina en op Overig Nieuws.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:47

Het is de ultime race. Het risico ligt hoger, maar het is er maar 1 en met de top paarden. Het is niet zo dat elke race zo is. Je kunt dit ook niet zomaar stoppen. Het is traditie en cultuur. En een ding is zeker. Ze zijn erg gericht op het veiliger maken van de race. Het is echt verbeterd met vroeger.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:48

Adrie de Vries ook wel The Flying Dutchman genoemd.
Is een Nederlandse jockey die in de wintermaanden naar Dubai keert om daar te rijden.

"Op dit moment vindt de Dubai World Cup dag in Meydan weer plaats.
De 1e ren van deze dag is de kahayla classic voor arabische volbloeds gedoteerd met een prijzengeld van 250.000 USD. Het is een groep 1 koers voor 5 jarige en oudere paarden.
Dit maal gewonnen door TM Fred Texas bereden door de Nederlandse jockey Adrie de Vries.
Eigenaar Sheikh Joaan bin Hamad bin Khalifa Al Thani."
Afbeelding
http://www.youtube.com/watch?v=PelyajHQ6cM

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 18:56

Net dat filmpje even bekeken, wat ontzettend slim gereden zeg! Klasse.